"I do not anwser to Watchtower"-Gerrit Lösch-

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

"I do not anwser to Watchtower"-Gerrit Lösch-

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

But at least one prominent Jehovah’s Witness now claims he does “not answer to Watchtower,” and has even declared that Watchtower “does not, and never has had, any authority over me.”
Olen hyvin hämmentynyt. Mitäs muut ajattelevat asiasta?

http://jwsurvey.org/cedars-blog/i-do-no ... n-revealed
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Markku Meilo

Re: "I do not anwser to Watchtower"-Gerrit Lösch-

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vaikka ko. heppu on sooloillut jo ennen hallintoelinuraansakin, niin uskoisin lakiosaston olevan tuon toiminnan takana.
Veli-Hopea

Markku Meilo kirjoitti:Vaikka ko. heppu on sooloillut jo ennen hallintoelinuraansakin, niin uskoisin lakiosaston olevan tuon toiminnan takana.

Toisinsanoen heppu puhuu paskaa?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jos on korkeimmalla nokkimisjärjestyksessä, niin ei tarvitse noudattaa sääntöjä, vaan voi itse luoda ne säännöt.
Let me go Master I hate you so
Veli-Hopea

rippeli kirjoitti:Jos on korkeimmalla nokkimisjärjestyksessä, niin ei tarvitse noudattaa sääntöjä, vaan voi itse luoda ne säännöt.
Jehovan käyttämä kanava, Jehova sanelee säännöt. Gerritin ei vain tarvi kuunnella, tämä voi haistattaa pitkät. Jep

Miksi muiden tarvisi olla tuon auktoriteetin otteessa jos ei herran tarvi?

Markku Meilo

Veli-Hopea kirjoitti:Toisinsanoen heppu puhuu paskaa?
Mitä muuta jehovantodistajuus pohjimmiltaan on ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä. Kun ovellani olleelle jehovantodistajalle selvisi, että tunnen oikein hyvin WTBTS:n UN/DPI/NGO-liitännäisjäsenseikkailun, niin hän nosti kädessään olevan Raamatun päänsä korkeudelle ja sanoutui irti Vt-seurasta, ilmoittamalla uskovansa ainaostaan Raamattuun, eikä sitä sanele Vt-seura.

Se, mitä tossa GL:n jutussa en snaijjaa on se korkea hinta joka oltiin valmis maksamaan hallintoelimen perseiden suojelusta. Etenkin kun vuoden 2000 WTBTS/CCOJW -jako näytti nimenomaan tähtäävän siihen, että WTBTS:n rahat olisivat tallessa kun ja jos varattoman CCOJW:n ohjeistusta ruodittaisiin oikeudessa. GL:n toiminta näyttää tuossa valossa ristiriitaiselta.
Veli-Hopea

hallintoelimen perseiden suojelusta.....
Tottahan toki. Oma napa,paskat muista. No, ei mitään uutta...Siihen on kyllä vaikea liittää Jeesuksen jäljitteleminen ja malli.
Mitä muuta jehovantodistajuus pohjimmiltaan on ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä.
Tämän kanssa olen joutunut taistelemaan aikoinaan. Vaikka kuinka rehellinen oltaisiin ihmisenä muissa asioissa, niin vtseuran jutuissa ja puolustamisessa ei enään ole rehellisyydellä väliä vaan jokin automaattinen itsesuojeluvaisto kenties laittaa nämä rehellisimmätkin ihmiset huutelemaan mitä tahansa kuraa mieleen tulee niin että valheet valuu suunpielistä.

Se on kurja nähdä kuinka pitkälle epärehellisyydessä jt voi mennä ja periaatteessa pystyy kusettamaan tietämätöntä helpostikin. Kun vastaan asettuu joku joka tietää asiat, tuo höpöttely alkaa kuulostamaan hyvin äkkiä naurettavalta ja mielessä tulee pohdittua, kuinka tämä jt tuohon voi sortua ja kuinka ihmeessä kehtaa?!

Tällaiseenkin toimintaan näyttää syynä olevan itse jehovantodistajuus, ei ihmisen oma epärehellisyys, vaan nimenomaan jehovantodistajuuden mukana tullut epärehellisyys.

Hieno totuus, totuus josta joutuu valehtelemaan, kiertelemään,kaartelemaan ja vaikenemaan jatkuvasti.

Kiitos Gerritille näistä lausahduksista.Ei tämä kauaksi Veikon jutuista mene.

Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Mun näkemyksen mukaan täss on kyse aivan tavanomaisesta valmistelusta sen suhteen että eri yhdistykset pysyvät tiiviissä yhteistyössä hallintoelimen kanssa kuten tähänkin saakka eikä "syytä järkkyä nopeasti pois tolaltaan" ole.
Hallintoelin on johdonmukaisesti painottanut omaa rooliaan (w-13 15.07 ) yhtenäisyyden takaajana ja vakuuttavana tekijänä kun "ajat joista on vaikea selvittyä" lähestyvät.
Voidaan hyvinkin ajatella että tässä hallintoelimen jäsen on halunnut tuoda selvästi esiin mikä taho on lopulta auktoriteetti ja kuka ottaa kantaakseen vastuun josta viimetteexs tehdään tili kuten "uyo" kuuluu (Mat.24-...).
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pro et contra kirjoitti:Mun näkemyksen mukaan täss on kyse aivan tavanomaisesta valmistelusta sen suhteen että eri yhdistykset pysyvät tiiviissä yhteistyössä hallintoelimen kanssa kuten tähänkin saakka eikä "syytä järkkyä nopeasti pois tolaltaan" ole.
Niin, mitäs sitä järkkymään siitä että Jumalan järjestö ja Kristuksen seuraajat ovat mahdollistaneet ja peitelleet rikosta, jossa avutonta lasta on riistetty raiskaamalla hänet useampaan kertaan. Jeesuksen opetuslapsetkin olisivat varmasti päättäneet, että tästä vaietaan.

Jos näin hirvittävät rikokset ja niiden aiheuttaminen ei ole "syy järkkyä pois tolaltaan" ja vähän todella nopeasti, niin mikä sitten?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Voidaan hyvinkin ajatella että tässä hallintoelimen jäsen on halunnut tuoda selvästi esiin mikä taho on lopulta auktoriteetti ja kuka ottaa kantaakseen vastuun josta viimetteexs tehdään tili kuten "uyo" kuuluu (Mat.24-...).
Älähän nyt sinäkin aloita . Meillä sentäs löytyy vielä paljon kunniotusta mielipiteillesi.Kerroppa nyt sitten, kuka vastuun ottaa?

ps . Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa

Markku Meilo

Veli-Hopea kirjoitti:Tämän kanssa olen joutunut taistelemaan aikoinaan. Vaikka kuinka rehellinen oltaisiin ihmisenä muissa asioissa, niin vtseuran jutuissa ja puolustamisessa ei enään ole rehellisyydellä väliä vaan jokin automaattinen itsesuojeluvaisto kenties laittaa nämä rehellisimmätkin ihmiset huutelemaan mitä tahansa kuraa mieleen tulee niin että valheet valuu suunpielistä.
Oletan käytännössä jokaisen Vt-liikkeestä irtipäässeen havahtuneen tuota miettimään. Asia aukeaa ainakin hieman kun seuraa "maailman onnellisin kansa" -kilpailun toista osanottajaa Pohjois-Koreaa. Uskonnollinen kultti muokkaa ihmisen todellisuudentajua ja samalla kultti järjestelynä nousee jäsenistön elämää tärkeämmäksi asiaksi.
Tällaiseenkin toimintaan näyttää syynä olevan itse jehovantodistajuus, ei ihmisen oma epärehellisyys, vaan nimenomaan jehovantodistajuuden mukana tullut epärehellisyys.
Näin minäkin olen sen kokenut, kultti sokeuttaa ja muokkaa jäsenen käsitystä epärehellisyydestä. Kun jt kokee henkilön tietämättömäksi, tälle valehdellaan hyvin helposti. Kun jt mieltää henkilön entiseksi todistajaksi jt ei (yleensä) edes lähde keskusteluun. Yksi poikkeus oli ikäluokkani veli, joka kertoi, ettei usko kaikkea mitä Vt-seura opettaa. Keskustelussa ei kuitenkaan saatu vastausta sille miksi ko. tyyppi sitteen seisoo lehtitelineenä tarjoamassa sitä materiaalia, johon ei usko. Ainakin minulle tuo näyttäytyy nimenomaan mainitussa rinnakkaistodellisuudessa elämisenä. Eli voidaan olla epärehellisiä ja uskomatta kaikkeen, mutta siitä huolimatta asetutaan muiden yläpuolelle uskonnollisiksi neuvonantajiksi ja auktoriteeteiksi, vaikka tarkemmin katsellen eivät tajua paskaakaan siitä mitä lopulta levittävät nk. totuutena, jonka hylkääminen johtaa muka pian tapahtuvaan enenaikaiseen kuolemaan.
Markku Meilo

Pro et contra kirjoitti:Mun näkemyksen mukaan täss on kyse aivan tavanomaisesta valmistelusta sen suhteen että eri yhdistykset pysyvät tiiviissä yhteistyössä hallintoelimen kanssa kuten tähänkin saakka eikä "syytä järkkyä nopeasti pois tolaltaan" ole.
Netin yleistymisen myötä mulla on sama ajatusta tosta järkkymisestä, muutaman vuoden kun seuraa Vt-seuran menoa, niin mädännäisyys käy ilmi ja osoittautuu myötäsyntyiseksi toimintamalliksi.
Älä viitsi selitellä, Vuoden 1962 loppuolella WTBTS otti Jehovalta ja Jeesukselta pois Roomalaiskirjeen monikymmenvuotisen esivalta-aseman ja antoi sen takaisin maallisille esivalloille. Nyt sinä olet tuolla kommentillasi tyrkkäämässä esivaltaduunia takaisin rutherfordilaiseen kuosiin ja tahoille, joista kenekkään ei ole pienintäkään vakavasti otettavaa havaintoa.
Pro et contra

Markku Meilo kirj:
..ikäluokkani veli, joka kertoi, ettei usko kaikkea mitä Vt-seura opettaa..
Ei kai tässä nyt tarvi tehdä eroa ja valita, siis uskooko mitä "Vt-seura opettaa" taikka uskooko mitä "uyo" opettaa?
- tapaamasi henkilö ei kuitenkaan tehnyt tässä eroa joten johtopäätöksenä totean ettei hän ehkä usko, jos lienee koskaan uskonutkaan; "että alumiinikattilat myrkyttävät elimistön" tai "rokotukset ovat pahasta" ja koska hän ei yksilöinyt sen enempää niin siksi nämä näin yleisenä esimerkkinä joihinka on varsin helppo yhtyä monien muidenkin.
Markku Meilo

Pro et contra kirjoitti:Ei kai tässä nyt tarvi tehdä eroa ja valita, siis uskooko mitä "Vt-seura opettaa" taikka uskooko mitä "uyo" opettaa?
Ei tarvitse enää, vitjan päähenkilö GL teki sen jo.
- tapaamasi henkilö ei kuitenkaan tehnyt tässä eroa joten johtopäätöksenä totean ettei hän ehkä usko, jos lienee koskaan uskonutkaan; "että alumiinikattilat myrkyttävät elimistön" tai "rokotukset ovat pahasta" ja koska hän ei yksilöinyt sen enempää niin siksi nämä näin yleisenä esimerkkinä joihinka on varsin helppo yhtyä monien muidenkin.
Hyvä yritys, pisteet yrityksestä, mutta johtopäätöksesi ei osunut oikeaan, keskustelu oli pitkä ja tuo epäusko liittyi nimenomaan hänen sillä hetkellä tarjoamaansa kirjalliseen antiin, hän ei siihen kaikkeen - mitä tuolla hetkellä tarjosi - uskonut.
Pro et contra

Pro et contra kirjoitti:
_ _

Markku Meilo kirj:
Älä viitsi selitellä, Vuoden 1962 loppuolella WTBTS otti Jehovalta ja Jeesukselta pois Roomalaiskirjeen monikymmenvuotisen esivalta-aseman ja antoi sen takaisin maallisille esivalloille. Nyt sinä olet tuolla kommentillasi tyrkkäämässä esivaltaduunia takaisin rutherfordilaiseen kuosiin ja tahoille, joista kenekkään ei ole pienintäkään vakavasti otettavaa havaintoa.
- Ehkä tarkoitushakuisin kommentti vähään aikaan...

Ensinnäkään mä en syytä Jeesusta enkä Jumalaa niistä ongelmista joita ihmiset teoillaan aiheuttavat ja toisekseen: nämä ovat Raamatun mukaan niitä maallista valtaa Korkeampia Tuomareita joille tuo tili tehdään joten ei Tuomari itse tee rikosta ja tuomitse itseään rikoksesta jonka muut tekevät.
Vastaa Viestiin