Joskus olen kuullut sellaistakin että erotettu luovutetaan Saatanalle. Onko tässä kyseessä siis yhteistyö?
Saatana ikäänkuin odottaa kieli pitkällä jossain kulman takana ja jehovantodistaja vanhimmat luovuttavat erotetun Saatanalle Jehovan virnuillessa pilventakana.
Saatana ottaa erotetun huostaansa, ja läimäisee tätä selkään, että "No niin, mennäänpäs!!! Ja ensimmäinen oppitunti on vahvan itsenäisyyden ja kritiikin kehittäminen ja ...."
Luovutetaanko erotettu Saatanalle?
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
Luovutetaanko erotettu Saatanalle?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
- Tony
Re: Luovutetaanko erotettu Saatanalle?
Kai se menee kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että jos ei kuulu (Jehovan todistajien) seurakuntaan, kuuluu Saatanan hallitsemaan maailmaan.
Vartiotorni 15.7.2008 kirjoitti:Mitä merkitsee se, että paha ihminen ”luovutetaan – – Saatanalle lihan tuhoksi, jotta henki pelastuisi”? Kun törkeän synnin katumaton harjoittaja erotetaan seurakunnasta, hänestä tulee jälleen osa Saatanan jumalatonta maailmaa (1. Joh. 5:19). Siksi sanotaan, että hänet luovutetaan Saatanalle. Erottaminen tuhoaa eli poistaa turmelevan aineksen seurakunnasta ja saa aikaan sen, että seurakunnan henki eli vallitseva asenne säilyy (2. Tim. 4:22).
Vartiotorni 1.7.1992 kirjoitti:Viime vuosina on koko maailmassa erotettu suunnilleen yksi prosentti julistajista. Se merkitsee sitä, että noin sadasta laumaan jäävästä lampaasta yksi menetetään – ainakin tilapäisesti. Kun ajattelemme sitä aikaa ja vaivaa, mikä käytetään ihmisen tuomiseksi laumaan, niin eikö olekin sydäntä särkevää tietää, että joka vuosi kymmeniätuhansia ihmisiä ”luovutetaan Saatanalle”? (1. Korinttolaisille 5:5.)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Polyester
Re: Luovutetaanko erotettu Saatanalle?
Ei.Kun ajattelemme sitä aikaa ja vaivaa, mikä käytetään ihmisen tuomiseksi laumaan, niin eikö olekin sydäntä särkevää tietää, että joka vuosi kymmeniätuhansia ihmisiä ”luovutetaan Saatanalle”?
Siinä Vartiotorni yritti syöttää valmiin mielipiteen, mutta minäpä huomasin.