Pikku Myy Tampereen konventissa - lauantai

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Pikku Myy Tampereen konventissa - lauantai

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Pikku Myy kertoo omia kokemuksiaan Tampereen konventista, tällä kertaa lauantai-iltapäivän ohjelmasta.

Keskipäivällä konventissa kierrellessä silmään pisti puuttuva kirjallisuuspöytä. Oli vain pieni tiski missä esillä ohjelmat ja perjantaina julkaistu uusi kirjanen. Kahdelta tabletilta pyöri JW.ORG -sivustojen materiaalia. Lava oli pelkistetty, mutta viime vuoden tapaan isoa screeniä käytettiin paljon sekä väliajalla että ohjelmissa. Iltapäivän ensimmäisessä puhesarjassa oli vähän jokaiselle kohderyhmälle jotain. Odotettu lapsemme erotettiin -osio tuli puheessa "viisaat vanhemmat".

Lue lisää:

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s411.html

Kuva
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Re: Pikku Myy Tampereen konventissa - lauantai

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Johanneksen poika kirjoitti:Kahdelta tabletilta pyöri JW.ORG -sivustojen materiaalia.
Toiseen olisi voinut laittaa joko Johanneksen pojan tai Veljesseuran sivut, noin niin kuin vastapainoksi.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Pikku Myy kirjoitti:Iltapäivän ensimmäisessä puhesarjassa oli vähän jokaiselle kohderyhmälle jotain. Odotettu lapsemme erotettiin -osio tuli puheessa "viisaat vanhemmat"

Se oli huomattavasti maltillisempi kuin jenkkiversio, mutta perusidea oli sama. "Kun tytär ilmoitti, että hänet erotetaan, kirjoitimme kirjeen, että otamme hänet iloiten vastaan, kun hän palaa. Koska kotona oli opetettu rakkaus Jehovaan, tytär alkoi melko pian tehdä katumukseen sopivia tekoja ja hänet otettiin takaisin. Voi sitä ilon päivää!" Tämä toki sai raikuvat aplodit.
Mikä lie ollut syynä haastattelun muokkaamiseen alkuperäisestä (kenties pelko mediahuomiosta?), mutta yhtä kaikki, loistava juttu. Mitä vähemmän järjestön ohjelmassa on karttamisella mässäilyä, sen parempi kaikille.

Olisi mielenkiintoista saada tietää, onko karttamista kuitenkin käsitelty jossain toisessa ohjelmassa konventin aikana. Ja jos, niin miten.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Välissä oli kuunnelma, joka tuli screeniltä. Saimme" nauttia" hallintoelimen Steven Lettin ilmeistä ja Leinosen Veikon äänestä, jolla se oli dupattu.
:lol: Vartiotorni osaa yllättää. Tuskin olisin yrittämälläkään keksinyt mitään noin kieroutunutta. Melkein harmittaa, etten ollut paikalla, mutta ehkä tuo on silti hauskempi pelkkänä ajatuksena.

Sitä voi kyllä ihmetellä, eikö Veikkoa yhtään arveluta toistaa hallintoelimen jumalallisen sanansaattajan puhtaita totuuksia samalla suulla, jolla hän antaa haastatteluja medialle. Muslimillakin on eri käsi syömistä ja takapuolen pyyhkimistä varten.

Kirjallisuuspöytien puuttuminen konkretisoi sitä, että muutos sähköisiin julkaisuihin on ollut yllättävänkin nopea. Olisin kuvitellut, että painettujen julkaisujen puolella olisi pidetty ns. lämpöä päällä jonkin aikaa, ihan tuttuuden ja turvallisuuden takia. Muutos bisneslogiikassa on iso ja nähtäväksi jää, mitä se vaikuttaa. Kun konkreettisia painotuotteita ei enää pyöritellä, lahjoittavatko JT:t entiseen malliin ja saadaanko ovenavaajilta enää lahjoituksia lainkaan. Tai onko tuo jo muuttunut, mutta ennen jotkut saattoivat lehdet ottaessaan pari kolikkoa antaa. Toisaalta olen kuullut, että kärrynvartijat eivät lahjoituksia ota vaikka tarjottaisiin.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Veikon sielun rakenne on kyllä mielenkiintoinen. Sillä on kuitenkin päässään selvä sapluuna millä se hoitaa hommat ulospäin, mutta lisäksi millä se perustelee asiat itselleen. Olen yrittänyt sitä sisäistä kuvaa itselleni jotenkin hahmottaa, mutta vaikeaa se on. Raha ei sitä selitä, eikä mun mielestä valtakaan. Mikä on Veken motivaatio? Kun sen täytyy olla tosi vahva motivaattori. *ymmällään*
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kaarmis kirjoitti:Veikon sielun rakenne on kyllä mielenkiintoinen. Sillä on kuitenkin päässään selvä sapluuna millä se hoitaa hommat ulospäin, mutta lisäksi millä se perustelee asiat itselleen. Olen yrittänyt sitä sisäistä kuvaa itselleni jotenkin hahmottaa, mutta vaikeaa se on. Raha ei sitä selitä, eikä mun mielestä valtakaan. Mikä on Veken motivaatio? Kun sen täytyy olla tosi vahva motivaattori. *ymmällään*

Jos tuo tuolta lähtis niin eihän jäljelle jäis mitään. Koko elämä on rakentunut tuon ympärille. Vai jäiskö jotain jäljelle? Olisiko edes töitä? Akkakin lähtis varmaan lähtkimään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Polyester kirjoitti: Kirjallisuuspöytien puuttuminen konkretisoi sitä, että muutos sähköisiin julkaisuihin on ollut yllättävänkin nopea. Olisin kuvitellut, että painettujen julkaisujen puolella olisi pidetty ns. lämpöä päällä jonkin aikaa, ihan tuttuuden ja turvallisuuden takia.
Tuo on kyllä erikoista, kun ottaa huomioon kannattajakunnan ikärakenteen. Monet vanhat todistajat eivät tietokonetta nettiliittymällä omista, joten heille alkaa pian tulla kyllä jonkinasteista paitsion tunnetta.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Mutta on niitäkin mummuja ja pappoja joista ei uskoisi että konetta on nähnytkään mutta niin vain siellä kone nökötti kotona. Näin siis jo vuosia sitten. Autoin monia sitten etähallintaohjelmalla, olin monelle sellainen tuttu seurakunnan tukihenkilö. Sitten kun kokouksissa käyminen väheni, niin väheni muuten yhteydenototkin. Olin alkanut olemaan epäsopivaa seuraa jopa etänä :)
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Verilettu kirjoitti:Mutta on niitäkin mummuja ja pappoja joista ei uskoisi että konetta on nähnytkään mutta niin vain siellä kone nökötti kotona. Näin siis jo vuosia sitten. Autoin monia sitten etähallintaohjelmalla, olin monelle sellainen tuttu seurakunnan tukihenkilö. Sitten kun kokouksissa käyminen väheni, niin väheni muuten yhteydenototkin. Olin alkanut olemaan epäsopivaa seuraa jopa etänä :)
Toi on totta. Monella vanhemmalla henkilöllä kököttää kone kotona, jolla avuliaat sukulaiset/ystävät maksavat mummun/paapan laskut.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Nämä omat autettavat kyllä hoitivat tuollaiset, mutta jos koneen kanssa tuli jotain "ongelmia" niin silloin tarvitsivat apua. Eihän nämä mitään täysin kädettömiä olleet. Yleensä ongelmatkin eivät olleet ongelmia alkuunkaan, joku ohjelma saattoi kysyä jotain ja eivät sitten uskaltaneet painaa OK.

Mutta oikeasti, näistä monet olisin luokitellut ettei varmasti omista konetta tai että pärjäisi sen kanssa mitenkään ja väärässä olisin ollut.

Luulen että WT Library on vaikuttanut monen koneen hankintaan. Ja sitten tosiaan ne laskut :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tony kirjoitti:
Pikku Myy kirjoitti:Iltapäivän ensimmäisessä puhesarjassa oli vähän jokaiselle kohderyhmälle jotain. Odotettu lapsemme erotettiin -osio tuli puheessa "viisaat vanhemmat"

Se oli huomattavasti maltillisempi kuin jenkkiversio, mutta perusidea oli sama. "Kun tytär ilmoitti, että hänet erotetaan,
Ei kukaan huomannut taputtaa kun tytär ilmoitti että hänet erotetaan.
Vieras

Kaarmis kirjoitti:Veikon sielun rakenne on kyllä mielenkiintoinen. Sillä on kuitenkin päässään selvä sapluuna millä se hoitaa hommat ulospäin, mutta lisäksi millä se perustelee asiat itselleen. Olen yrittänyt sitä sisäistä kuvaa itselleni jotenkin hahmottaa, mutta vaikeaa se on. Raha ei sitä selitä, eikä mun mielestä valtakaan. Mikä on Veken motivaatio? Kun sen täytyy olla tosi vahva motivaattori. *ymmällään*
Usko.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Usko?!? ROTFLTAO :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Voihan se usko ollakin mutta siihen liittyy varmasti monta muutakin juttua. Itse uskon (ajattelen/kuvittelen) että Veikkokin muiden todistajien joukossa elelee ihan muissa maailmoissa kun todellisessa, siellä rinnakkaistodellisuudessa ,tilassa ja paikassa mikä on mielenhallinnalla saavutettu.

Siellä erikoisessa maailmassa voikin sitten uskoskella miten sattuun, se kun tuo rinnakkaistodellisuus on varmaan joku psyykkinen tila tai sinneppäin.

Mulla on tunne että Veikko erikoisessa maailmassaan uskoo juttuunsa, vaikka sitten todellisessa maailmassa puhuu paskaa tuon tuosta, jota tuskin edes itsekään tuossa mielentilassansa tajuaa, kun eivät muutkaan jtt aina tahdo tajuta.

Jtn ajatusmaailma on kyllä hyvin erikoinen, jotenkin epätodellinen, ainakin itselläni oli ennenkuin havahtui huomaamaan että kylläpäs sitä onkin tullut käyttäydyttyä erikoisesti ja suorastaan huonosti.

Jotkut ei vain koskaan herää, tuskin Veikkokaan, niin syvällä tuo on jo, eikä lähdöstäkään tulisi mitään , koska tälle tuskin jäisi mitään jäljelle. Veikolla ei taida olla ulkopuolella yhtään mitään joten mihinkä sitä voi lähteä.

Eritointia, lisäys ->

Kun vtseura kirjoittaa Luopioiden olevan mieleltään sairaita, hengellisesti sairaita, uskon ennenminkin että vtseura sairastuttaa itse jt jäsenensä "mieleltään sairaiksi" .
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieras

Veli-Hopea kirjoitti:Mulla on tunne että Veikko erikoisessa maailmassaan uskoo juttuunsa, vaikka sitten todellisessa maailmassa puhuu paskaa tuon tuosta, jota tuskin edes itsekään tuossa mielentilassansa tajuaa, kun eivät muutkaan jtt aina tahdo tajuta.
Minusta sujuva kaksoisajattelu on ominaista jehovantodistajille. Veikko asuu laitoksessa (betel) muiden lahkolaisten kanssa, joten hänelle on normaalia ajatella elämästä samoin kuin ympäröivät ihmiset.
Vastaa Viestiin