Hyväksikäytön uhrit joutuvat tekemään julman valinnan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

13.08.2015 Punainen

Kuva

Seksuaalista hyväksikäyttöä tutkivalle komissiolle on kerrottu, että seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi Jehovan todistajien parissa joutunut laitetaan tekemään ”mahdoton valinta” pysyäkö seurakunnassa vai joutua ystävien ja perheen hylkäämäksi.

Yksi Jehovan todistajien korkea-arvoisimmista jäsenistä Australiassa, Terrence O'Brien, kertoi komissiolle keskiviikkona, että hyväksikäytön uhri tietää, että jos hän eroaa tai muuten jättää seurakunnan, muut Jehovan todistajat tulevat karttamaan häntä. Komission asianajaja Angus Stewart totesi, että tällainen tilanne hyväksikäytöstä selvinneelle, joka ei kykene enää jäämään hyväksikäyttäjän kanssa samaan järjestöön, on ”julma” uhrille.

Lue lisää: http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w222.html
Veli-Hopea

Re: Hyväksikäytön uhrit joutuvat tekemään julman valinnan

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Terrence O'Brien, kertoi komissiolle keskiviikkona, että hyväksikäytön uhri tietää, että jos hän eroaa tai muuten jättää seurakunnan, muut Jehovan todistajat tulevat karttamaan häntä.
No mutta hyvä Veikko Leinonen!? Mitä tämä nyt on?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Kohta ne rupee puolustaa totaki menetelmää jollain Mooseksen lailla missä raiskaajan piti ottaa raiskattu puolisoksi. Toihan on ihan normaalia et ollaan jatkossaki hyväksikäyttäjän kans samois piireis "ystävinä" ja miksei sitä lähdettäis vaik yhessä "todistamaan" muille maailman onnellisimmasta kansasta?

Tää on ekaa kertaa ikinä Jt-asia jossa mulla on mennyt viikkoja sulatella enkä oikeen vieläkään osaa käsitellä lukemiani uutisia.Olen jättänyt lähes kaikkien artikkeleiden lukemiset kesken vielä toistaiseksi. Ei omakohtaista kokemusta (onneksi!) mutta tällaista pahuutta on vaikeaa käsittää, ymmärtää tai edes hyväksyä tapahtuneeksi. Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen tuntuu että nyt jos koskaan pitäis erota lopullisesti. Mulla ei ole enää mitään menetettävää erotessa, mutta voin pahoin ajatellessani että muut luulee mun olevan vielä edes nimellisesti Jt tollasen jälkeen.
Ps. sensuroin tekstiäni etten kiroile. Voimasanatkaan ei riitä tähän.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

niin, on munki vaikee käsittää tämmöstä,

miten voisi olla oikeasti mahdollista että seurakunnissa joita Jehova valvoo, tapahtuisi insestiä ja pedofiliaa, eihän se voi mitenkään olla mahdollista,

tai miten Jehovantodistajamies voisi tehdä semmoista kun Jehovahan näkisi sen, eihän se voi olla mahdollista,

entä jos tässä onkin kysymys Saatanan ovelasti aiheuttamasta harhasta jossa ihmisjoukot hylkäävät totuuden ja päätyvät harmassa lintujen ruoaksi siksi että uskoivat Saatanan edustajia ennemmin kuin Jehovan asettamaa orjaa,

pitäisikö katua ja mennä kiireesti takaisin katumaan ja ehkä pelastua, jos ei oo tehny syntiä pyhää henkeä vastaan,

tosin mää en saa anteeksi enää Jehovalta kun on tuo synti pyhää henkeä vastaan tullut tehtyä, mutta teidän muiden jotka ootte vielä pyhäkoulupoikia muhun verrattuna,

saisitte armon ja anteeksiannon (ehkä,jos Jehova suo),

eiks ois kiva !!!
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kivikko

Huomioni kiinnitti seuraava ilmaisu: "eroaa tai muuten jättää seurakunnan, muut Jehovan todistajat tulevat karttamaan häntä."

Kyllähän minä tiedän jo kokemuksestakin että toimettomia kartetaan, jopa välit pistetään täysin poikki. Niin on minullekin tehty, eikä kovinkaan yllättänyt. Kuitenkin, onko kellään lisätietoa tai ajatuksia mitä kaikkea tällä voitaisiin tarkoittaa?
Julmaa vailla hyväksikäyttöäkin.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kyllähän minä tiedän jo kokemuksestakin että toimettomia kartetaan, jopa välit pistetään täysin poikki.
Juu on sitä kaikennäköistä. Meilläpäin niin mitä olen ennenkin maininnut, ajettiin pois seurakunnan nuorten jalkapalloiluhetkestä koska emme olleet ollut sinä sunnuntaina aamupäivällä kokouksessa.

Rangaistiin välittömästi.

Yksittäistapaus kyllä, mutta kyllä sitä kaikennäköistä löytyy ympäri maailmaa. Enpä ole nähnyt koskaan että toimettomia kohdellaan hienosti, mitä nyt joskus varmaankin saavat sitä painostusta , ainakin niin kauan kun ovat alistuvia kontrollointiin.

Vok juu sanon sellaiselle käytökselle
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kivikko kirjoitti:Huomioni kiinnitti seuraava ilmaisu: "eroaa tai muuten jättää seurakunnan, muut Jehovan todistajat tulevat karttamaan häntä."
Virallisesti tuon täytyy tarkoittaa sitä, että eroaa tai tulee erotetuksi. Vaikka onhan näitä vedätyksiä, jw.orgin usein kysyttyä -osiossa puhutaan sellaisista, jotka ovat lakanneet kertomasta hyvää uutista tai ehkä jopa ajautuneet pois todistajien yhteydestä (menneet hukkaan? lakanneet käymästä kokouksissa ja muistonvietossa?) ja tällaisia ei karteta.

Samainen O'Brien väitti myös, että itse eronneen paluu seurakuntaan tapahtuu sutjakammin kuin seurakunnasta erotetun. Meneeköhän tässä roolitukset nyt oikein jos sanoo, että siinä taisi "Australian Jouni Palmu" vähän leinostella? En usko hetkeäkään, että haaratoimiston pamppu ei tietäisi noin keskeistä asiaa, tai voisi sellaisen unohtaa.
Kyllähän minä tiedän jo kokemuksestakin että toimettomia kartetaan, jopa välit pistetään täysin poikki.
Ilman muuta tätä tapahtuu, riippuu kyllä karttajan tai välien viilentäjän/katkaisijan omasta teokraattisuudesta. Etenkin kokouksissa käymisen radikaali vähentäminen oli oman kokemukseni mukaan sellainen asia, minkä jälkeen vapaa-ajan toimintaa sai suunnitella ihan maailmalliselta pohjalta. Osittain tietysti kyse on siitäkin, että vapaa-ajan toimintaa monesti sovitaan kokousten yhteydessä, mutta suinkaan pelkästään tästä ei ole kysymys. Uskolliset Jehovan todistajat pelkäävät ja vierastavat kaikkea, mikä viittaa siihen, että joku ei ole järjestön kontrollissa.
Nimrod

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Kerroin tästä asiasta minua karttaville vanhemmilleni. Kerroin myös heidän tukevan pedofiileja suojelevaa lahkoa rahallisesti.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Nimrod kirjoitti:Kerroin tästä asiasta minua karttaville vanhemmilleni. Kerroin myös heidän tukevan pedofiileja suojelevaa lahkoa rahallisesti.
Saitko mitään vastausta?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Nimrod

Viesti Kirjoittaja Nimrod »

Tony, en sitten niin minkäänlaista vastausta.
"Kuka on jumala, niin että minun pitäisi totella hänen ääntään? En tunne ketään jumalaa." -Mahtava metsästäjä
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Normipäivä. :?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kivikko

Ilman muuta tätä tapahtuu, riippuu kyllä karttajan tai välien viilentäjän/katkaisijan omasta teokraattisuudesta.
Kokemuspohjani mukaan riippuu myös yksilön pelkomäärästä ja sen syvällisyyden tasosta, ellei jopa "teokraattiuutta" enemmänkin. Mitä enemmän aiheutan uskon menettämisen pelkotiloja jopa pelkällä katsekontaktillani ( :lol: ), sen todennäköisempää on että välit katkaistaan. Jos ihminen kokee uskonsa olevan tarpeeksi vahva tervehtimään ja jopa juttelemaan kanssani niitä näitä niin välit pysyvät lähes ennallaan.

Nyt meni kyl OT:ksi, vetäkää tästä nyt joku edes aasin hukuttava silta takaisin aiheeseen.
Vastaa Viestiin