"Painajaisia" ketju

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

"Painajaisia" ketju

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Näinpä unta, että salin penkkiriveissä sitä istuttiin.

Aikaisemmin olin käynyt kurkkaamassa pikkusaliin, jota myös kirjastoksi taikka b-saliksi taidetaan eri paikkakunnilla kutsua. Siellä istui useampi tuttu, eivätkä olleet edes paikallisia. Palaan tähän vielä *

Kokous alkoi, eikä ollut laulukirjaa tietenkään. Takariviltä joku sellaisen lainasi ja sitten nolosti piti kuiskailla kysyen mikä laulu oli kyseessä.

Ja eikun laulaa piipittämään.

Raamattu oli, mutta ei vartiotornia. Takarivi lainasi jonkun vanhimman erikoispainoksen (mitänyteioikeastioleolemassa) ja sain seurata sitäkin showta tuttuun tapaan.

Vasta kun viittaamiset alkoi ja vetäjä jakoi vastausvuoroja sanoen : veli perseenreikä siellä ja sisar kyrvännokka tuolla, niin edelleen..

..tajusin ettenhän mä ole edes veli , mutta toisaalta olen veli-hopea, nousin siltä istumalta ,revin kravatit pois ja napit auki. Puvun takki pois ja juoksin kotiin.

Ei nyt mikään niin "painajainen" mutta uni kuitenkin, jokin haamuilu menneisyydestä eikä muuten missään vaiheessa ollut kivaa.

Heräsin ja pohdin tilannetta ja näkemääni unta. * pikkusalin tututkin olivat entisiä todistajia. Yksi ei koskaan edes käynyt kasteella, jäi vaan pois kun touhu oksetti. Yksi lähti litomaan kun touhu ei kiinnostanut ja yksi taidettiin erottaa, kun ei ihan vtseuran sääntöihin nöyrtynyt.

Lapsena tuli nähtyä monesti harmageddoniunia.
Samaan aikaan turtlesit oli kova juttu , joten harmageddon liittyi aina johinkin turtlesin vastustajan sotakoneistoon joka tuli punertavalta taivaalta pilventakaa, silloin kun harmageddon alkoi.

Tylsä tarina mutta tästä tuli mieleen , olisiko muilla jakaa tarinoita, minkälaisia unia ja "painajaisia" on nähty?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Nukahtanut

Re: "Painajaisia" ketju

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Onhan noita tullut nähtyä tasasin väliajoin ja oon aina ihmetelly miks ne on lähes joka kerta kokouksista :D Eikä vaikka kentältä tai jotain muuta jt-aikaan liittyvää...

Olin aikoinaan "äänilaitemies" (tai miksi sitä nyt haluaakaan nimittää) ja siihen aika usein unet liittyy. Laitan väärää musiikkia tulemaan, laitteet hajoaa kesken kaiken, mikrofonit toimii miten sattuu jne. Ja sitten tulee muilta noottia, kun homma ei toimi.

En oikeastaan koe noita painajaisiksi, vaikka ne on usein aika tympeitä unia. Mutta toki ilman noitakin pärjäis.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Lapsena näin harmiksesta unia ja pelkäsin kovastikin.
Esim maa halkesi ja paras kaverini, joka ei ollut jt, vedettiin sulaan laavaan.

Kokousunia en ole nähnyt. Ehkä senkin aika tulee.
I'm not Jesus
I will not forgive
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Nukahtanut kirjoitti: Olin aikoinaan "äänilaitemies" (tai miksi sitä nyt haluaakaan nimittää) ja siihen aika usein unet liittyy. Laitan väärää musiikkia tulemaan, laitteet hajoaa kesken kaiken, mikrofonit toimii miten sattuu jne. Ja sitten tulee muilta noottia, kun homma ei toimi.

En oikeastaan koe noita painajaisiksi, vaikka ne on usein aika tympeitä unia. Mutta toki ilman noitakin pärjäis.
Älä huoli. Minä olin aikoinaan mikrofonin varren säätäjänä seurakunnassa ja siihen liittyi äänilaitetöpselien laittaminen oikeisiin reikiin useasti kokouksen aikana riippuen ohjelmanosasta.

No eihän se koskaan tahtonut onnistua virheittä. Add-häiriöisena laitoin ne usein vääriin reikiin ja piti korjata aina heti ja ähellys oli inhottavaa kun yleisö naurahteli ja huokaili kärsimättömästi toimilleni.

Eli mulla se ei ollut unta vaan totisinta totta. Jossain vaiheessa lensinkin siitä hommasta vege, kun eihän siitä sairaalla mitään semmosesta tule.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Älä huoli. Minä olin aikoinaan mikrofonin varren säätäjänä seurakunnassa ja siihen liittyi äänilaitetöpselien laittaminen oikeisiin reikiin useasti kokouksen aikana riippuen ohjelmanosasta.

No eihän se koskaan tahtonut onnistua virheittä. Add-häiriöisena laitoin ne usein vääriin reikiin ja piti korjata aina heti ja ähellys oli inhottavaa kun yleisö naurahteli ja huokaili kärsimättömästi toimilleni.

Eli mulla se ei ollut unta vaan totisinta totta. Jossain vaiheessa lensinkin siitä hommasta vege, kun eihän siitä sairaalla mitään semmosesta tule.
Joo tulihan niitä mokia oikeastikin, koska oli wanhat ja huonot laitteet ja aina sai jännittää jos joku meneekin pieleen (ja välillä meni). Ja sen takia varmaan näen unia tuosta toisinaan...

Nämä molemmat hommat oli kuitenki srk sellasia, joihin kaiken toimiessaan kukaan ei kiinnittäny huomiota, mutta nopeesti tuli sanomista jos joku meni pieleen ja kaikki nauro/hymähteli :D
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Silloin kun vielä uskoi asiaan, painajaisiakin esiintyi tasaisin väliajoin. Unia esiintyi siis myös todistajana. Silti painajaisten harmagedonissa olin usein kuolevien joukossa. Vastapainoksi sitä oli välillä myös menossa paratiisiin.

Sitten kun asiat alkoivat selkiytyä ja jäsentyä ajatuksissa, harmagedonpainotteiset unet jäivät melko pian. Tilalle tulivat kokous- ja konventtiunet. Nyt siellä dallaillaan sitten entisenä Jehovan todistajana ja vastaanotto sen mukainen. Olisiko jotain käsittelemätöntä alitajunnassa. Saattaisi hävitä jos kävisi joskus paikan päällä irl. :P Toisaalta nuo unet ovat omalla tavallaan myös mielenkiintoisia, joten siinähän niitä katselee.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
synniton

Viesti Kirjoittaja synniton »

En ole nähnyt kokouksista tai kenttäpalveluksesta unia, mutta Harmagedonista tuli lapsena nähtyä monia painajaisia. JT-ajat ovat kulkeutuneet myös nykyuniin - jos esmes näen painajaisia pahoista hengistä, saan ne häädettyä unista huutamalla Jehovaa apuun.
Lothar II

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Harvakseltaan näen unia jossa olen kokouksessa, en ole yrittänytkään muistella tarkemmin mitä tapahtui. Aina kuitekin on päällimmäisenä ajatuksena, kuinka täältä pääsee mahdollisimman nopeasti ja huomaamattomasti pois.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mun säännöllisesti toistuneet painajaiset eivät koskaan vieneet mua kokoukseen tai muuhunkaan vastaavaan toimintaan. Pelkästään demonit ja Saatana ne mua ahdistelivat, viimeisin oli se jo mainittu, jossa Saatana kisko multa peittoa jalkopäästä ja vedin vastaan sekä huusin Jehovan nimeä, niin johan Saatana irrotti.

On se ihmisen mielikuvitus metka systeemi.
Veli-Hopea

Saatana kisko multa peittoa jalkopäästä ja vedin vastaan sekä huusin Jehovan nimeä, niin johan Saatana irrotti.

On se ihmisen mielikuvitus metka systeemi.
Minä uskon että tuo tapahtuma oli totta. Eihän nyt saatanalla voi millään olla järkevämpää tekemistä kun nykiä peittoja :D

Minä en vedä vastaan jos tulee kylään nykimään. Otan toisen peiton , pierasen ja käännän kylkeä.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Mä olen kasvanut lapsuuteni perheessä (meinasin muuten kirjoittaa vahingossa "erheessä", mikä ei sekään ois ollut huono sana), jossa uskottiin että demonit oikeesti kiskoo peittoja, puristaa rintakehästä ettei saa happea, laittaa stereot soimaan ja muuta sellasta pientä kivaa touhua. Ne eivät olleet siis omassa lapsuudessani pelkästään unia, vaan niistä puhuttiin ihan tosiasioina. Unissa ne sitten toistuivat kyllä.
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Ei painajainen mutta viimeisin uneksunta joka jäi mieleen taannoin oli keskellä yötä herääminen Veikko Sinisalon ääneen joka sanoi "mutta muista sen tien merkitys"...jäinkin sitten pohtimaan tuota "tietä" mitä mahtoi tarkoittaa.
YksinäinenSusi

Kivikko kirjoitti:Mä olen kasvanut lapsuuteni perheessä (meinasin muuten kirjoittaa vahingossa "erheessä", mikä ei sekään ois ollut huono sana), jossa uskottiin että demonit oikeesti kiskoo peittoja, puristaa rintakehästä ettei saa happea, laittaa stereot soimaan ja muuta sellasta pientä kivaa touhua. Ne eivät olleet siis omassa lapsuudessani pelkästään unia, vaan niistä puhuttiin ihan tosiasioina. Unissa ne sitten toistuivat kyllä.
Entä olivatko vanhempasi huolissaan siitä että demonit saattaisivat - teidän kokouksessa ollessanne - väännellä hellan nappulat kuutoselle ja tulisi tulipalo vain siksi että olitte kokouksessa eikä ketään kotona.

Jos eivät niin miksei tätä pelkoa ollut? Miksi oli vain pelko peiton kiskomisista ja rintakehän puristamisista?
Veli-Hopea

väännellä hellan nappulat kuutoselle ja tulisi tulipalo vain siksi että olitte kokouksessa eikä ketään kotona.

Jos eivät niin miksei tätä pelkoa ollut?
Silloin kun ollaan kokouksessa niin "tehdään oikein". Silloin kun " tehdään oikein" , on Jehovan suojelus ja enkelit estävät hellan nappuloiden vääntelyt.

Jos sen sijaan skipataan kokous , ei ole suojaa ja hellan namiskat pyörivät tuhatta ja sataa ympäri.

YksinäinenSusi

Veli-Hopea kirjoitti:
Silloin kun ollaan kokouksessa niin "tehdään oikein". Silloin kun " tehdään oikein" , on Jehovan suojelus ja enkelit estävät hellan nappuloiden vääntelyt.

Jos sen sijaan skipataan kokous , ei ole suojaa ja hellan namiskat pyörivät tuhatta ja sataa ympäri.
No, eivätkö jehovantodistajat sitten "tee oikein" mitään kotona, kun pelätään että demonit nyysivät peitot päältä nukkuvilta jiiteiltä? Ja miksi pelätään rintakehän puristeluita?

Miksi sitten nämä pelot, jos "tehdään oikein" ja Jehovan suojelus päällä?
Vastaa Viestiin