kiitos palautteestanne

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
pavloff
Viesti:

kiitos palautteestanne

Viesti Kirjoittaja pavloff »

kiitän että olette osallistuneet ruotimiseeni suomi 24 sivustolla... :) no kiitän siis siksi että ilman sitä en olisi löytänyt sivustoa ja mielipiteenvapautta :) ihanaa! en sitten tiedä saako sieltä saman verran asiatietoa kuin mitä täältä, kun se mua kuitenkin kiinnostaa - ajattelin silti kokeilla, kun muuten tuntui sellaiselta että siellä voin hengittää.

sydämestäni kiitos myös ihmiselle joka vinkkasi keskusteluista minulle :) en olisi itse tajunnut muutoin ollenkaan, niin kova oli ennakkoasenteeni siitä että tuo suomi24 olisi roskaa :(

ja joo, kyllä mä tunnen myös surua siitä että moni on kokenut tarpeelliseksi puhua asioista siellä, kun täällä ei selvästikään ole voinut keskustelua jatkaa... tunnen surua myös siitä ettei esim. tony (sanon tonyn joka ilmeisesti ainakin on sinne osallistunut, yhtä hyvin se olisi voinut olla joku muukin joka siitä on ollut tietoinen) vinkannut sivusta mulle että "hei, tuolla puhutaan susta - haluat ehkä osallistua"... Mä olisin toiminut niin. En ihan saa kiinni miksi joku ei toimi niin?

Muutoinkin tuo kiinnijäämisen pelko, paljastumisen pelko, nöyrtymisen ja oman totuutenne puhumisen pelko tuntuu olevan hirmu iso ja se saa surulliseksi. Itse pelkään paljon ihmisiä ja omaa epätäydellisyyttäni - niin paljon että hyvin vähän enää uskallan puhua ilman että välissä on kone. Silti pelkään salailua paljon enemmän - elämä ei ole sitä varten että täytyy päivittäin ylläpitää erilaisia kulisseja sinne ja tänne. Ei ihmisen kuulu mun mielestäni muistaa sellaisia.

Oletteko te IHAN SYDÄMENNE POHJASTA OIKEASTI sitä mieltä että teillä on nyt suurempi vapaus kuin todistajana? Jos näin on, niin ihan hiton iso vankila se todistajuus on kyllä silloin ollut... ja sille on tehtävä jotain, jottei yksikään enää kärsisi kuten moni täällä tuntuu kärsineen... muutoksen vaan täytyisi lähteä liikkeelle nuorista ja lapsista... mietin vielä miten tää ois mahdollista... :)
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea

Re: kiitos palautteestanne

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Nyt pitää ihan mennä tsekkaamaan mistä on kyse, mutta epäilenpä että täältä olisi s24 puolelle lähdetty mitään höpöttelemään.

Trollit ne siellä touhuaa, ei kannata tämän palstan kirjoittajia kovinkaan sinne sotkea.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14120775 ... komentelee

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14137045 ... n-sivuilla

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14141633/nimim--pavloff

tiedätkös velihopea mitä... mun on tosi vaikea uskoa tota mitä sanoit... miksi ihmeessä joku tekisi niin?
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Veli-Hopea

Voih niin nuo tuollaset joo...

Tuollasta trollailua se on siellä aina ollut.
Älä niistä välitä.

Mutta hei oikeesti mietihän sitäkin vaihtoehtoa ettei siellä trollaajat ole täällä kirjoittavia.

Anonyymejä kakaroita tjms sekopäisyyttä.

Mä seurailin aktiivisesti s24 palstaa 2-3 vuotta sitten mutta siellä trollaillaan ja tehdään toisten nimissä mitä älyttömämpiä juttuja.

Tämä voi yhtä hyvin olla jokin taktiikka millä saadaan mustamaalattua tämän foorumin kirjoittajia, niin sekopäistä se touhu on.

Pyydän ihan oikeasti anteeksi noiden trollien puolesta, mutten usko sekuntiakaan että kirjoittajat ovat tämän foorumin vakioväkeä.
Viimeksi muokannut Veli-Hopea, 26.02.2016 06:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

juu, mietin vaihtoehtoa
... eli jätän avoimeksi....

ps. sen takia itse rekisteröidyin niin sitten ainakin näkee että kirjoittaja oon minä

asiaanihan se ei ainakaan nyt vielä muuta miksikään, mun täytyy kokeilla se itse....
katsotaan millaisia vastauksia tulee sitten kun mulla taas on jotain kysyttävää
Veli-Hopea

Se voi olla niinkin sekopäistä että joku anonyymisti aukoo päätään ja vastaa itsellensä eri nimimerkillä ja riitelee siinä sitten multipersoonana ittensä kanssa tai sen sellasta.

Moderoinnin taso tuntuu olevan siellä heikko niin tämä on sitten lopputulos.

Me kaikki saamme tuolla palstalla tuta tuon tuosta.

Pää pystyyn vaan! Ei kannata tuommosista trollihommista välittää yhtää mittää.

Joskus siellä voi olla "helmi" aloituksia, mutta ne on niin harvassa ettei jaksa palstaa kovinkaan usein seurata.

Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:tunnen surua myös siitä ettei esim. tony (sanon tonyn joka ilmeisesti ainakin on sinne osallistunut, yhtä hyvin se olisi voinut olla joku muukin joka siitä on ollut tietoinen) vinkannut sivusta mulle että "hei, tuolla puhutaan susta - haluat ehkä osallistua"... Mä olisin toiminut niin. En ihan saa kiinni miksi joku ei toimi niin?
pavloff kirjoitti:Ei ole oikein epäillä ihmistä, saatikka toimia omien epäilyjen puolesta, ennen kuin on edes kysynyt onko oma tulkinta oikea vaiko ei.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Pavloff, ottamatta kantaa muuten esittämiisi asioihin, niin sinun kannattaa hieman tutustua psykologiaan. Erityisesti ryhmädynamiikkaan kannattaa tutustua, niin vältyt jatkossa suurilta pettymyksiltä.

Kaikki ryhmät, kuten myös tämä Veljesseura järjestäytyy jollakin tavalla. Veljesseurassa, kuten muissakin ihmisyhteisöissä syntyy hierarkia. Näin käy kaikissa yhteisöissä, vaikka yhteisö olisi "rakkauden tasa-arvo yhteisö, ilman hierarkiaa" yhteisö.
Ryhmädynamiikkaa on paljon tutkittu ja näin se vain on. Siellä missä ihmiset kookoontuvat jonkin teeman ympärille syntyy hierarkia.
1. Eliitti (johtavat persoonat)
2. tavikset
3. syntipukit
Valtakunnansalilla ryhmädynamiikka on saanut järjestäytyneen muodon:
1. Vanhimmisto ja muu eliitti
2. Tavalliset julistajat
3. Epäsäännölliset, takapenkkien persoonalliset poikamiehet jne.

Tämä on asia, jota vastaan ei voi kapinoida. Voit vain itse yrittää kiivetä kukoksi tunkiolle. Mitä enemmän sinulla on valtaa ryhmän sisällä, niin sitä vähemmän voit välittää yleisistä käyttäytymissäännöistä. Tämä näkyy erityisesti työpaikoilla, jossa lattiatason työntekijä saisi monesti potkut sellaisista vapauksista, joita on pääjohtajalla käytöksen suhteen.

Pavloff sinulta puuttuu sosiaalista silmää. Ei kannata kiukutella ihmisen peruskäyttäytymistä vastaan, koska muutosta ei koskaan tapahdu. Toinen totuus on, että et koskaan löydä ryhmää, jossa nämä pelisäännöt eivät jollakin asteella toimisi.
Suomi.24 jehovantodistajat oli aikaisemmin järjestäytynyt, koska sinne kirjoittelivat tunnetut nimimerkit ja automaattisesti syntyi hierarkia.
1. Tunnetut nimimerkit
2. Heidän tsemppaajansa
3.Nimettömänä huutelijat

Kun ylin hierarkia veti tukensa pois, eli lopetti kirjoittelun, niin ryhmä hajosi. Suomi.24 jehovantodistajat menetti mielenkiintonsa, koska sieltä ei löydy organisoitua ryhmää, jonka eliitti määräisi tahdin. On vain päätöntä huutelua.
Veljesseura on myös ryhmä, jossa tämä ryhmädynamiikka toimii. Pavloff, sinun täytyy hyväksyä tämä tai sitten häipyä. Se on kuin painovoima, jota vastaan ei voi kapinoida. Veljesseurassa kuitenkin johtavat persoonat ovat verrattain säyseitä ja asiallisella kirjoittelulla pääsee Veljesseurassa varsin helposti kestikastiin, eli sinulle annetaan siimaa kirjoittaa näkemyksiäsi. Takki auki ei voi vakiintuneeseen ryhmään ilmaantua ja sanoa, että nyt MINÄ määrään pelisäännöt. Tuo mitä nyt yrität ei onnistu missään, missä ihmiset ovat vähänkin järjestäytyneitä.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
pelkuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

Tony kirjoitti:
pavloff kirjoitti:tunnen surua myös siitä ettei esim. tony (sanon tonyn joka ilmeisesti ainakin on sinne osallistunut, yhtä hyvin se olisi voinut olla joku muukin joka siitä on ollut tietoinen) vinkannut sivusta mulle että "hei, tuolla puhutaan susta - haluat ehkä osallistua"... Mä olisin toiminut niin. En ihan saa kiinni miksi joku ei toimi niin?
pavloff kirjoitti:Ei ole oikein epäillä ihmistä, saatikka toimia omien epäilyjen puolesta, ennen kuin on edes kysynyt onko oma tulkinta oikea vaiko ei.
Eikö hän tässä just kysynyt..?

EDIT LISÄYS: Mun mielestä Pavloff on kuin sellanen pieni höntti lapsi joka suu ammollaan ja silmät auki ihmettelee maailmaa.. vähänniinku tirlittan :). Että ei niistä kannata niinkään nokkiinsa ottaa.. kuhan höpöttää ja kummastelee. Ja joskus siellä on todellisia kultakimpaleita seassa, jotka avaa silmiä näkemään maailmaa nöyrästi.
Viimeksi muokannut pelkuri, 26.02.2016 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
pelkuri
Viesti:

ryhdistäytynyt kirjoitti:Pavloff, ottamatta kantaa muuten esittämiisi asioihin, niin sinun kannattaa hieman tutustua psykologiaan. Erityisesti ryhmädynamiikkaan kannattaa tutustua, niin vältyt jatkossa suurilta pettymyksiltä.

Kaikki ryhmät, kuten myös tämä Veljesseura järjestäytyy jollakin tavalla. Veljesseurassa, kuten muissakin ihmisyhteisöissä syntyy hierarkia. Näin käy kaikissa yhteisöissä, vaikka yhteisö olisi "rakkauden tasa-arvo yhteisö, ilman hierarkiaa" yhteisö.
Ryhmädynamiikkaa on paljon tutkittu ja näin se vain on. Siellä missä ihmiset kookoontuvat jonkin teeman ympärille syntyy hierarkia.
1. Eliitti (johtavat persoonat)
2. tavikset
3. syntipukit
Valtakunnansalilla ryhmädynamiikka on saanut järjestäytyneen muodon:
1. Vanhimmisto ja muu eliitti
2. Tavalliset julistajat
3. Epäsäännölliset, takapenkkien persoonalliset poikamiehet jne.

Tämä on asia, jota vastaan ei voi kapinoida. Voit vain itse yrittää kiivetä kukoksi tunkiolle. Mitä enemmän sinulla on valtaa ryhmän sisällä, niin sitä vähemmän voit välittää yleisistä käyttäytymissäännöistä. Tämä näkyy erityisesti työpaikoilla, jossa lattiatason työntekijä saisi monesti potkut sellaisista vapauksista, joita on pääjohtajalla käytöksen suhteen.

Pavloff sinulta puuttuu sosiaalista silmää. Ei kannata kiukutella ihmisen peruskäyttäytymistä vastaan, koska muutosta ei koskaan tapahdu. Toinen totuus on, että et koskaan löydä ryhmää, jossa nämä pelisäännöt eivät jollakin asteella toimisi.
Suomi.24 jehovantodistajat oli aikaisemmin järjestäytynyt, koska sinne kirjoittelivat tunnetut nimimerkit ja automaattisesti syntyi hierarkia.
1. Tunnetut nimimerkit
2. Heidän tsemppaajansa
3.Nimettömänä huutelijat

Kun ylin hierarkia veti tukensa pois, eli lopetti kirjoittelun, niin ryhmä hajosi. Suomi.24 jehovantodistajat menetti mielenkiintonsa, koska sieltä ei löydy organisoitua ryhmää, jonka eliitti määräisi tahdin. On vain päätöntä huutelua.
Veljesseura on myös ryhmä, jossa tämä ryhmädynamiikka toimii. Pavloff, sinun täytyy hyväksyä tämä tai sitten häipyä. Se on kuin painovoima, jota vastaan ei voi kapinoida. Veljesseurassa kuitenkin johtavat persoonat ovat verrattain säyseitä ja asiallisella kirjoittelulla pääsee Veljesseurassa varsin helposti kestikastiin, eli sinulle annetaan siimaa kirjoittaa näkemyksiäsi. Takki auki ei voi vakiintuneeseen ryhmään ilmaantua ja sanoa, että nyt MINÄ määrään pelisäännöt. Tuo mitä nyt yrität ei onnistu missään, missä ihmiset ovat vähänkin järjestäytyneitä.

WHAT? Kelaatko sä ihan tosissasi noin, että hierarkiaa tarvitaan jotta nettiforuumi toimii? Eikö riitä että on rehellinen itsensä edessä siten, ettei muut siitä kärsi vahinkoa? Pitäis vielä ansaita itsensä aatelia hännystelemällä hierarkiassa korkeammalle.. Tuntuu ihan käsittämättömältä, ja vanhoilliselta ajatukselta.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Tony

pelkuri kirjoitti:Eikö hän tässä just kysynyt..?
Ei vaan heitti epäilyn. Toivottavasti näin yksinkertainen asia ei ihan oikeasti tuota hahmottamisvaikeuksia.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pelkuri
Viesti:

Pavloff kertoi tulkintansa, ja sen miltä se tuntuu, sekä sen miten olisi itse toiminut vastaavassa tilanteessa. Lopuksi hän esitti vilpittömän kysymyksen, että miksi joku toimii näin?

Ja silti et edelleenkään voi vastata tähän kysymykseen, koska haluat jostain syystä vääntää jostain hamotusvaikeudesta? Että etkö vaan voinut vastata vaikka että ei sulla tullut mieleen. Ei kaikilla tuu, ja sit se on niin.
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

pelkuri kirjoitti:
WHAT? Kelaatko sä ihan tosissasi noin, että hierarkiaa tarvitaan jotta nettiforuumi toimii? Eikö riitä että on rehellinen itsensä edessä siten, ettei muut siitä kärsi vahinkoa? Pitäis vielä ansaita itsensä aatelia hännystelemällä hierarkiassa korkeammalle.. Tuntuu ihan käsittämättömältä, ja vanhoilliselta ajatukselta.
Sinä kärjistät.

Ajatukseni ei ole minun, vaan olen hieman perehtynyt itseäni huomattavasti viisaampien kirjoitteluun. Fakta kuitenkin on, että joka paikassa, jossa ihmiset hieman järjestäytyvät jonkin teeman ympärille, niin tietyt psykologiset lainalaisuudet alkavat toimia. Ajan myötä jokainen ryhmä järjestäytyy tietyn järjestelmän ympärille. Sitäkin on tutkittu, mitä ryhmän uusin jäsen tutkailee ryhmässä ensimmäisenä? Uusin jäsen rekisteröi ensimmäisenä sitä, kenellä/keillä ryhmässä on valta ja hakee paikkansa hierarkiassa.

Tykkäsit siitä tai et, niin se nyt vain on niin. Se nyt on niitä lainalaisuuksia, joiden mukaan ihmiset toimivat.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
pelkuri
Viesti:

Ymmärtäisin jos puhut jostain sairaalamaailmasta tjsp. tosissaan otettavasta työpaikasta jossa toimitaan näin. Mutta ei kai nyt nettifoorumilla? :D Mitä jos asia ei nykyään ole enään noin? Psykologia on tiede joka muuttuu kokoajan.. toi behavioristinen hierarkia perustelu on aika vanhaa vettä jo nykyään sano mun sanoneen. Eletään suurta muutosaaltoa.

Mitä jos muutenkin kaikkien pitäis vaan tulla lapsen kaltaiseksi ja ihmetellä enemmän maailmaa ja omaa toimintaa ja kaikkea?
Tony

pelkuri kirjoitti:Pavloff kertoi tulkintansa, ja sen miltä se tuntuu, sekä sen miten olisi itse toiminut vastaavassa tilanteessa. Lopuksi hän esitti vilpittömän kysymyksen, että miksi joku toimii näin?
En tiedä missä maailmoissa elät, mutta kyse oli selkeästä epäilystä. Eikä siinä mitään, virhearvioitahan sattuu kaikille. Se mikä keissistä tekee mielenkiintoisen on se, että hetki sitten oltiin vielä kovasti osoittamassa sormea ns. turhista epäilyistä.
Ja silti et edelleenkään voi vastata tähän kysymykseen, koska haluat jostain syystä vääntää jostain hamotusvaikeudesta? Että etkö vaan voinut vastata vaikka että ei sulla tullut mieleen. Ei kaikilla tuu, ja sit se on niin.
Osallistun Suomi24:n keskusteluihin heti kun haluan syövän päähän.
kuhan höpöttää
Sehän se ongelma onkin. Tämä on keskustelufoorumi, ei höpöttelyfoorumi.
Lukittu