petyin muistonvietossa
Valvoja: Moderaattorit
-
pavloff
- Viesti:
petyin muistonvietossa
Sen jälkeen kun tutustuin tähän foorumiin en käynyt kokouksissa ennen kuin nyt muistonvietossa.
Etäisyys oli tietoista. Halusin ottaa aikaa että pystyn katsomaan puhtain silmin.
Tajusin muistonvietossa ettei se paratiisi mitä todistajat kaikella introjektiouskovaisuudellaan rakentaa, ole sitä miten mä käsitän paratiisin... lisäksi en usko että todistajat kokevat voidellut sellaisina kuin apostolit kuvataan; teatterinäytelmä maailmalle, enkeleille ja ihmisille... kaiken tämän tutkimusmatkani seurauksena näin muistonvietossa vain vieraita varten siistittyjä nurkkia (olin tietoinen jopa päivällä vaihdetuista palovaroittimien pattereista), kuumeisen (tai muulla tavoin selvästi kipeänä olevan) ja itkuisen pojan joka oli väkipakolla raijattu mukaan, viimeisen päälle pynttäytyneitä jehovan todistajia (kaikki farkuissa paikalle tulleet istuivat salin takana naulakoilla)... Raamatussa sanotaan ettei voidellut tarvitse opetusta keneltäkään, millä ihmeen käännöskikkelillä tämä mitenkään voi tarkoittaa sitä että "voidellut tarvitsevat kuitenkin hengellistä opetusta kuten kaikki muutkin"???
Ymmärsin että Jehovan todistajien muuttaminen ois yhtä iso homma kuin muslimien muuttaminen. Helpompaa olis siis vaikka perustaa ihan uusi uskonto.... täällä joskus joku puhui että jossain päin maailmaa jehovan todistajista on eronnut jotain omia liikkeitä. Onko kellään enempää tietoa näistä? Ehkä niistä voisi löytyä tutkimusmatkaani jotain...?
Kyllä mä edelleen kelaan että todistajat on lähellä totuutta. Niin lähellä että se on huonoa. Niinkuin näytelmä joka on lähes täydellinen ja sen takia huonompi kuin se mikä on vähän kaikessa huono.
Ymmärsin että jos mä jatkan matkaani Jehovan todistajien parissa, niin mä alkaisin levittää sitä huonoa. Mä olen saanut niistä jo sen hyvän. Oppinut ja nähnyt sen. Seuraava askel mulle olis suostua introjektioihin - ja siihen mä en suostu. Musta mikään ei tapa ihmistä niinkuin introjektiot (introjektiot = ne tavat, ajatukset, uskomukset, opetukset, jne jotka nielemme ja joita toteutamme ilman että olemme pureskelleet omaa mielipidettämme niistä - teemme koska "näin on aina tehty", ilman sen syvempiä perusteita)
Mä haluan pitää kiinni vain niistä kavereista jotka etsii totuutta. Siksi todistajat jotka on sitoutuneet siihen järjestöön ei voi olla mun kavereita. Ymmärrän sen. Ymmärrän, ettei todistajat voi olla mun kavereita, enkä mä voi olla niiden kaveri. Kaveruus on aina kahden kauppa. Jos toinen suostuu suosimaan järjestöä jossa on suostuttava introjektioihin, niin on päivänselvää ettei niiden kaveripiiriin voi kuulua kukaan sellainen ihminen joka etsii totuutta ilman introjektioita. Sama pätee toisinpäin. En mä voi olla rehellisesti kunnioittava sellaista ihmistä kohtaan joka uskoo introjektioihin. En osaa. Ja valehdella en halua.
En mä suostu opettelemaan Raamattua introjektioiden opetteluvälineeksi.
Se on rienausta. Olkoon muut mitä mieltä ovat.
Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
No joo... kaiken kaikkiaan semmoinen olotila, että tekee mieli luovuttaa koko uskomisesta kokonaan... toisaalta taas sitä se saatana taitaa just haluta että näin käy... että en tiedä mitä nyt... miten pitää uskosta kiinni vaikka järjestön tajuaa sellaiseksi missä ei halua olla mukana?
(en muista koska karenssiaikani loppuu, että saan aloittaa näitä uusia ketjuja, joten anteeksi jos rikon sääntöä - puhun silti koska tuntuu siltä että mun on pakko avautua tästä nyt johonkin edes)
Etäisyys oli tietoista. Halusin ottaa aikaa että pystyn katsomaan puhtain silmin.
Tajusin muistonvietossa ettei se paratiisi mitä todistajat kaikella introjektiouskovaisuudellaan rakentaa, ole sitä miten mä käsitän paratiisin... lisäksi en usko että todistajat kokevat voidellut sellaisina kuin apostolit kuvataan; teatterinäytelmä maailmalle, enkeleille ja ihmisille... kaiken tämän tutkimusmatkani seurauksena näin muistonvietossa vain vieraita varten siistittyjä nurkkia (olin tietoinen jopa päivällä vaihdetuista palovaroittimien pattereista), kuumeisen (tai muulla tavoin selvästi kipeänä olevan) ja itkuisen pojan joka oli väkipakolla raijattu mukaan, viimeisen päälle pynttäytyneitä jehovan todistajia (kaikki farkuissa paikalle tulleet istuivat salin takana naulakoilla)... Raamatussa sanotaan ettei voidellut tarvitse opetusta keneltäkään, millä ihmeen käännöskikkelillä tämä mitenkään voi tarkoittaa sitä että "voidellut tarvitsevat kuitenkin hengellistä opetusta kuten kaikki muutkin"???
Ymmärsin että Jehovan todistajien muuttaminen ois yhtä iso homma kuin muslimien muuttaminen. Helpompaa olis siis vaikka perustaa ihan uusi uskonto.... täällä joskus joku puhui että jossain päin maailmaa jehovan todistajista on eronnut jotain omia liikkeitä. Onko kellään enempää tietoa näistä? Ehkä niistä voisi löytyä tutkimusmatkaani jotain...?
Kyllä mä edelleen kelaan että todistajat on lähellä totuutta. Niin lähellä että se on huonoa. Niinkuin näytelmä joka on lähes täydellinen ja sen takia huonompi kuin se mikä on vähän kaikessa huono.
Ymmärsin että jos mä jatkan matkaani Jehovan todistajien parissa, niin mä alkaisin levittää sitä huonoa. Mä olen saanut niistä jo sen hyvän. Oppinut ja nähnyt sen. Seuraava askel mulle olis suostua introjektioihin - ja siihen mä en suostu. Musta mikään ei tapa ihmistä niinkuin introjektiot (introjektiot = ne tavat, ajatukset, uskomukset, opetukset, jne jotka nielemme ja joita toteutamme ilman että olemme pureskelleet omaa mielipidettämme niistä - teemme koska "näin on aina tehty", ilman sen syvempiä perusteita)
Mä haluan pitää kiinni vain niistä kavereista jotka etsii totuutta. Siksi todistajat jotka on sitoutuneet siihen järjestöön ei voi olla mun kavereita. Ymmärrän sen. Ymmärrän, ettei todistajat voi olla mun kavereita, enkä mä voi olla niiden kaveri. Kaveruus on aina kahden kauppa. Jos toinen suostuu suosimaan järjestöä jossa on suostuttava introjektioihin, niin on päivänselvää ettei niiden kaveripiiriin voi kuulua kukaan sellainen ihminen joka etsii totuutta ilman introjektioita. Sama pätee toisinpäin. En mä voi olla rehellisesti kunnioittava sellaista ihmistä kohtaan joka uskoo introjektioihin. En osaa. Ja valehdella en halua.
En mä suostu opettelemaan Raamattua introjektioiden opetteluvälineeksi.
Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
No joo... kaiken kaikkiaan semmoinen olotila, että tekee mieli luovuttaa koko uskomisesta kokonaan... toisaalta taas sitä se saatana taitaa just haluta että näin käy... että en tiedä mitä nyt... miten pitää uskosta kiinni vaikka järjestön tajuaa sellaiseksi missä ei halua olla mukana?
(en muista koska karenssiaikani loppuu, että saan aloittaa näitä uusia ketjuja, joten anteeksi jos rikon sääntöä - puhun silti koska tuntuu siltä että mun on pakko avautua tästä nyt johonkin edes)
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
Veli-Hopea
Re: petyin muistonvietossa
Hyvä. Niin moni muukin. Minäkin, tosin en etsi sitä pelkästään raamatusta vaan kaikkialta, koko maailmankaikkeudesta.Mä haluan pitää kiinni vain niistä kavereista jotka etsii totuutta.
Etsiminen yhden ristiriitaisen kirjan varaan ei minulle riitä.
Outoa, ehkä Jeesus ja Jehova on käskenyt toimia näin?meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
kaiken kaikkiaan semmoinen olotila, että tekee mieli luovuttaa koko uskomisesta kokonaan... toisaalta taas sitä se saatana taitaa just haluta että näin käy...
Sitä että etsit totuutta ei voi sinulta viedä kukaan pois , ei edes saatanat. Se että näät jonkin lahkon olevan täynnä ongelmia, se ei ole saatanoiden jekkuja vaan realismia silmät päässä ja avoinna.
Totuutta voi etsiä ilman mitään lahkoja, uskontoja ja oman näkemyksen pönkittäjäryhmiäkin.
Sokea usko ei ole totuuden etsimistä vaan haihattelua jonkin takaraivoon präntätyn oppimallin perään, josta ei uskalla luopua.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Veli-Hopea
Kerrohan Pavloff, koetko jehovantodistajan etsivän totuutta lukemalla vartiotornia seuran oma raamatunkäännös kainalossa ottaen kaiken lavan tuutista ulostulevan totuutena?
Onko tämä totuuden etsimistä vai pässinä olemista narussa?
Onko tämä totuuden etsimistä vai pässinä olemista narussa?
-
Polyester
Käännöskikkelilläpä hyvinkin, nimittäin hallintoelimelläpavloff kirjoitti:Raamatussa sanotaan ettei voidellut tarvitse opetusta keneltäkään, millä ihmeen käännöskikkelillä tämä mitenkään voi tarkoittaa sitä että "voidellut tarvitsevat kuitenkin hengellistä opetusta kuten kaikki muutkin"???
Itse koen niin, että aika moni asia Jehovan todistajien uskonnossa muuttuu varsin järkeenkäyväksi, kun ajattelee sitä järjestön ja hallintoelimen ympärillä pyörivänä kulttina.
Vartiotorniseura on nähnyt paljon vaivaa hakeakseen Raamatusta esikuvia ja rinnastuksia, ja onkin onnistunut kertomaan päällisin puolin varsin ehyen tuntuisen tarinan, jossa Jehovan todistajat sijoittuvat samaan jatkumoon Nooan, muinaisen Israelin ja varhaiskristillisen seurakunnan kanssa. Ihmiskunnan ja maapallon menneisyyttä, nykytilaa ja tulevaisuutta koskeviin kysymyksiin saa Jehovan todistajien uskonnolta harvinaisenkin selviä vastauksia. Eri asia sitten, ovatko ne oikein.Kyllä mä edelleen kelaan että todistajat on lähellä totuutta. Niin lähellä että se on huonoa. Niinkuin näytelmä joka on lähes täydellinen ja sen takia huonompi kuin se mikä on vähän kaikessa huono.
Niin, koko prosessi tähtää kuitenkin siihen, että tutkisteluoppilas omaksuisi Jehovan todistajien opin ja ryhtyisi levittämään sanomaa. Hengellisen edistymisen odotetaan tulevan ilmeiseksi sillä tavalla, että tutkisteluoppilas "haluaa" ryhtyä julistamaan hyvää uutista toisille - eli kääntäen jos tällaista halua ei ala ilmaantua, edistyminen on heikonlaista. Yksilötasolla todistajilla voi toki olla omat syynsä raahata mukana heikomminkin edistyviä oppilaita. Jos tuntemasi JT:t haluavat edelleen hengailla kanssasi, eihän heitä kannata pelkästään periaatteellisista syistä kieltoon laittaa, jos heidän seuransa ei ihan vastenmieliseltä tunnu?Ymmärsin että jos mä jatkan matkaani Jehovan todistajien parissa, niin mä alkaisin levittää sitä huonoa. Mä olen saanut niistä jo sen hyvän. Oppinut ja nähnyt sen. Seuraava askel mulle olis suostua introjektioihin - ja siihen mä en suostu.
Saatana haluineen on yhtä arvoituksellinen kuin Jumalakin, kummankaan toiveista ei tahdo ottaa pirukaan selvää. Mutta miksi uskosta täytyisi sen erityisemmin pitää kiinni - pysyy jos on pysyäkseen, menee jos on mennäkseen?No joo... kaiken kaikkiaan semmoinen olotila, että tekee mieli luovuttaa koko uskomisesta kokonaan... toisaalta taas sitä se saatana taitaa just haluta että näin käy... että en tiedä mitä nyt... miten pitää uskosta kiinni vaikka järjestön tajuaa sellaiseksi missä ei halua olla mukana?
-
Veli-Hopea
Mitä kaikkea se saatana edes haluaa jos vastaukset etsitään pelkästään raamatusta?Saatana haluineen on yhtä arvoituksellinen kuin Jumalakin, kummankaan toiveista ei tahdo ottaa pirukaan selvää.
-
YksinäinenSusi
Jep. Tässä on asian ydin. Introjektiot on vallan käytön välineitä. Saadakseen paljon rahaa, uskonnollisen johtajan on käytettävä näitä vallankäytön välineitä ja hallittava laumaa.pavloff kirjoitti: En mä suostu opettelemaan Raamattua introjektioiden opetteluvälineeksi.
Itse - jos haluaisin vielä uskoa - uskoisin mieluummin että Jumala - kuka se nyt onkin - puhuttelee ihmisiä yksilöinä silleen suorassa suhteessa.
Jos sinä esim menisit osaksi järjestöä - lauman osaksi - niin sinun ja Jehovan välillä olisi aina järjestö. Ja jos et sitten tottelisi järjestöä aivan kaikessa - vaikkapa allekirjoitetun verikortin pitämisessä lompakossa - niin sinulle sanottaisiin ...
... että ei se Jehovakaan sinua sitten siunaa mitenkään, eikä hyväksy ja harmagedonissa sitten tulet kuolemaan. Olisit myös huonoa seuraa ja sinut merkittäisiin.
Jehovan todistajat mielellään - ne lampaatkin siellä alimpana laumassa - kertovat mitä Jehova tekee sinulle ja miten Jehova suhtautuu sinuun.
Nyt he eivät vielä kerro sitä kaikkea, koska kiinnostuneille ei voi kaikkea kertoa.
Jos menisit siihen järjestöön ja kävisit kasteella, niin se olisi vasta kaiken alku jehovantodistajuudessa ja sitten huomaisit myös että mitään suhteen tuntua ei olekaan siihen Jehovaan. Jehova ei edes tunnu kuuntelevan sinua vaikka kuinka noudattaisit järjestön sääntöjä.
Eiks oo kiva! Näin meitä viilataan linssiin ja se on ihan laillista, kuten kaikissa muissakin verkostomarkkinointi yrityksissä. Huijauksen huomaa parhaiten vasta sitten kun on ostanut sen koko paketin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
ryhdistäytynyt
Mikä siistityissä paikoissa ärsyttää?pavloff kirjoitti: näin muistonvietossa vain vieraita varten siistittyjä nurkkia (olin tietoinen jopa päivällä vaihdetuista palovaroittimien pattereista),
Mikä taas siisteissä hyvinpukeutuneissa ihmisissä ärsyttää, jotka noudattavat vain hallintoelimen ohjeistusta pukeutumisessa.pavloff kirjoitti: viimeisen päälle pynttäytyneitä jehovan todistajia
Olin niin kauan mukana, että takuuvarmasti tiedän, että salilla saa paikkansa aivan vapaasti valita.pavloff kirjoitti: (kaikki farkuissa paikalle tulleet istuivat salin takana naulakoilla)...
Pistä raamatunpaikka kehiin, jotta selviää, mistä on kysymys.pavloff kirjoitti: Raamatussa sanotaan ettei voidellut tarvitse opetusta keneltäkään,
Jehovantodistajien mielestä kaikki opetus tulee Jehovalta.pavloff kirjoitti: millä ihmeen käännöskikkelillä tämä mitenkään voi tarkoittaa sitä että "voidellut tarvitsevat kuitenkin hengellistä opetusta kuten kaikki muutkin"???
Sillä erotuksella, että koraanin mukaan muslimin käännytysyritys pitäisi palkita kurkunleikkaamisella.pavloff kirjoitti: Ymmärsin että Jehovan todistajien muuttaminen ois yhtä iso homma kuin muslimien muuttaminen.
Määrittele totuus, niin mietitään sitten, kuinka lähellä jehovantodistajat ovat sitä.pavloff kirjoitti: Kyllä mä edelleen kelaan että todistajat on lähellä totuutta.
Osaat kuitenkin kirjoittaa, että jehovantodistajat ovat lähellä totuutta. Pitäisikö tuo ymmärtään niin, että pienellä fiilaamisella jehovantodistajat olisivat totuus?pavloff kirjoitti: Niin lähellä että se on huonoa. Niinkuin näytelmä joka on lähes täydellinen ja sen takia huonompi kuin se mikä on vähän kaikessa huono.
Älä jatka! Jehovantodistajat ovat omaperäinen kultti. Joko hyväksyt kultin tavat tai et. Jos et hyväksy, niin on terveellisempää pysyä ulkona, sillä tuo kultti ei tule tahtoosi taipumaan. Jehovantodistajuudessa toimii vain on/off asento kultin sisällä. Joko olet täysillä mukana sekopäisyydessä tai sitten kuljet vain mukana, etkä välitä paskaakaan. Mikään pohdiskeleva välimuoto ei tule onnistumaan.pavloff kirjoitti: Ymmärsin että jos mä jatkan matkaani Jehovan todistajien parissa, niin mä alkaisin levittää sitä huonoa.
Johtopäätös. Sinulla ei ole yhtäkään kaveria jehovantodistajista.pavloff kirjoitti: Mä haluan pitää kiinni vain niistä kavereista jotka etsii totuutta. Siksi todistajat jotka on sitoutuneet siihen järjestöön ei voi olla mun kavereita.
Tuossa on jo riittävästi syytä pysyä kaukana jehovantodistajista.pavloff kirjoitti: En mä suostu opettelemaan Raamattua introjektioiden opetteluvälineeksi.
Annat ymmärtää, että teitä jotenkin syrjittiin. Joskus on ollut tapana, että salin takaosassa, jossa veljet pääsee kulkemaan osallistujien edestä, veli kuljettaa leipää ja viiniä vain osallistujien edestä. Itse olen ollut kyseisen käytännön "uhri" myös, mutten tähän päivään mennessä ole älynnyt siitä loukkaantua. Ymmärrät myös sen, ettei tuollainen ole mahdollista, jos olisit mennyt istumaan tiiviin penkkirivin keskelle farkkuinesi.pavloff kirjoitti: Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
Etsi toinen kuppikunta.pavloff kirjoitti: miten pitää uskosta kiinni vaikka järjestön tajuaa sellaiseksi missä ei halua olla mukana?
Minua hieman harmittaa tuo sinun asenteesi. Älä ruopea julkisesti uhriutumaan porukasta, jonka kanssa sun ei tarvitse olla missään tekemisessä.
Mielestäni on hiukan erikoista se, että Veljesseura sivuston kahlaamisen jäljeen ja täältä varsin pätevää tietoa ja vertaistukea hankkinut ihminen menee vapaaehtoisesti ja kenenkään pakoittamatta jehovantodistajien luo ja esittäytyy sen jälkeen uhrina.
Sellainen ihminen ei ole uhri.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
-
Ariadna
Itsekin ihmettelin mikä itsestään selvissä asioissa oikein ärsytti? Kokoontumispaikathan ovat aina hoidettu hyvin ja siisti pukeutuminen on todistajien yhteenkokoontumisessa itsestään selvyys, kuten kenttäpalveluksessakin, miksei sitten vuoden tärkeimmässä juhlassa niin olisi.Ryhdistäytynyt kirjoitti:Mikä siistityissä paikoissa ärsyttää?
Sama kysymys heräsi minullakin kuin Ryhdistäytyneellä, sillä olen näin ymmärtänyt, että Raamatun ja Seuran oppien tuntemus on tosi heikolla pohjalla, niin, että ei sellaisesta lähtökohdasta voi puhua todistajien "täydellisestä näytelmästä" tai totuudesta.Osaat kuitenkin kirjoittaa, että jehovantodistajat ovat lähellä totuutta. Pitäisikö tuo ymmärtään niin, että pienellä fiilaamisella jehovantodistajat olisivat totuus?
- Nukahtanut
Pavloff tarkoitti mun mielestä siisityillä paikoilla ja hyvällä pukeutumisesta sitä, että jeppulat panostaa muistonviettoon paljon. Ja se oli oikea huomio pavloffilta.
Kyllähän tommoseen vuosittaiseen rituaaliin tosiaankin kiinnitetään huomiota paljon (palovaroittimen patteritkin vaihdetaan, ettei ala turha piippaus), jotta näyttäis mahollisimman hienolta tapahtumalta.
Mutta yhtäkaikki, rituaali kuitenkin ja pistäähän se miettimään varmasti koko touhun mielekkyyttä.
Kyllähän tommoseen vuosittaiseen rituaaliin tosiaankin kiinnitetään huomiota paljon (palovaroittimen patteritkin vaihdetaan, ettei ala turha piippaus), jotta näyttäis mahollisimman hienolta tapahtumalta.
Mutta yhtäkaikki, rituaali kuitenkin ja pistäähän se miettimään varmasti koko touhun mielekkyyttä.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
- Psalmista606
Vähän ajatus naurattaa, mutta hyi elämä. Viesti on tuossa eleessä aika selvä: Meillä on hierarkia ja te frakkuporukka olette siinä jotenkin meitä muita alempana.pavloff kirjoitti: Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
Et sitten yrittänyt ottaa viinilasia käteen ja ottaa huikkaa? Olisin mielelläni kuullut, kuinka hanakasti se olisi sinulle ojennettu
"On enemmän aineistoa Valtakunnan olemassaolon puolesta kuin siitä, että on olemassa painovoimaa, sähköä ja tuulta."
-Stephen Lett
-Stephen Lett
-
Pro et contra
Näinpä juuri, tilanteen mukaan.Joskus on ollut tapana, että salin takaosassa, jossa veljet pääsee kulkemaan osallistujien edestä, veli kuljettaa leipää ja viiniä vain osallistujien edestä.
-
ryhdistäytynyt
Yritetään nyt pysyä totuudessa.Psalmista606 kirjoitti:Vähän ajatus naurattaa, mutta hyi elämä. Viesti on tuossa eleessä aika selvä: Meillä on hierarkia ja te frakkuporukka olette siinä jotenkin meitä muita alempana.pavloff kirjoitti: Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
Kun muistonviettoon saapuu ajoissa, niin lähes tyhjässä salissa saa vapaasti valita paikkansa. Usein on niin, että "farkkuporukka" tulee jonkun kutsumana, eli "farkkuporukkaa" on puku ja hameväen keskellä siellä täällä.
En tiedä ketä ja mitä se palvelee, että ruvetaan antamaan valheellista kuvaa ihmisille muistonvietosta. Lisäksi jehovantodistajille on hyvin tärkeä asia se, että muitoviettoon osallistuu väkeä mahdollisimman paljon, joten ajatus "farkkuporukan" nöyryyttämisestä, eli mahdollisten tulevien jehovantodistajien dissaamisesta on aivan absurdi.
Jehovantodistajuus on vastenmielinen ilmiö, mutta siitä huolimatta tuollaisten kommentien lukeminen on mielestäni yhtä vastenmielistä. Valhe on valhe tuli se sitten Veljesseuran keskustelupalstalta tai konventtilavalta.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
- Psalmista606
En nyt ajatellut tulla tänne riitelemään, enkä aio väkisin olla mistään eri mieltä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tarkoituksellista eriarvoistamista ei tapahdu, mutta rivien välistä voi lukea erilaisen asenteen.ryhdistäytynyt kirjoitti:Annat ymmärtää, että teitä jotenkin syrjittiin. Joskus on ollut tapana, että salin takaosassa, jossa veljet pääsee kulkemaan osallistujien edestä, veli kuljettaa leipää ja viiniä vain osallistujien edestä. Itse olen ollut kyseisen käytännön "uhri" myös, mutten tähän päivään mennessä ole älynnyt siitä loukkaantua. Ymmärrät myös sen, ettei tuollainen ole mahdollista, jos olisit mennyt istumaan tiiviin penkkirivin keskelle farkkuinesi.pavloff kirjoitti: Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
Ne veljet, jotka rituaalissa kuljettavat leipää ja viiniä riviltä toiselle, tarjoavat rituaalin päätteeksi niitä vielä toisilleen. Nämä veljet istuvat yleensä etummaisessa penkkirivissä, mutta näille kyllä tarjotaan einekset ihan handuun, eikä vain pyöräytetä naaman edestä. Itse asiassa elintarvikkeet ovat näillä miehillä olleet käsissään jo useita kertoja, eikä rituaali käytännössä enää vaatisi, että heille sitä erikseen tarjottaisiin, onhan heillä ollut mahdollisuus napostella jo useasti.
Minulla on ollut aina se käsitys, että rituaalivälineet tarjotaan käteen ja siitä kädestä se tarjotaan eteenpäin, oli kyseessä sitten iäkkäämpi henkilö tai äiti lastenrattaiden kanssa. Jos joku ei niitä käteen halua ottaa, niin hän voi elehtiä, että asia on ok ihan koskemattakin, jolloin tarjoilija siirtyy eteenpäin ja tarjoaa niitä seuraaviin hyppysiin.
Voin olla täysin väärässä ja/tai muistaa väärin. En ole koskaan ollut vastuutehtävissä muistonvietossa tai nähnyt yhtäkään ohjenivaskaa kyseiseen rituaaliin liittyen.
"On enemmän aineistoa Valtakunnan olemassaolon puolesta kuin siitä, että on olemassa painovoimaa, sähköä ja tuulta."
-Stephen Lett
-Stephen Lett
-
ryhdistäytynyt
Tuota mä luovutan.
Jospa siellä oli veljillä pahantahtoinen suunnitelma dissata "farkkuporukkaa". Jollakin ihmeen konstilla he saivat tungettua "farkkuporukan" samaan paikkaa salin perimmäiseen nurkkaan (eteiseen) ja viimmeistelivät dissamisen heiluttamalla viiniä ja leipää vain kiinnostuneiden nenän edessä.
Koska tämänkaltainen salaliitto on mahdollinen, niin kaipa siihen on uskottava
Jospa siellä oli veljillä pahantahtoinen suunnitelma dissata "farkkuporukkaa". Jollakin ihmeen konstilla he saivat tungettua "farkkuporukan" samaan paikkaa salin perimmäiseen nurkkaan (eteiseen) ja viimmeistelivät dissamisen heiluttamalla viiniä ja leipää vain kiinnostuneiden nenän edessä.
Koska tämänkaltainen salaliitto on mahdollinen, niin kaipa siihen on uskottava
-
Veli-Hopea
Eiköhän farkkujengille anneta mahdollisimman hyvä kuva rakkauspommituksineen.Eri jos on jo pyörinyt 14v kuvioissa, ei enään kuvia tai pommituksia kukaan jaksa ylläpitää.