Uusi lehdykäinen
Valvoja: Moderaattorit
-
Festus
Uusi lehdykäinen
Seura on julkaissut uuden julkisun nuorille.
https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/ ... ksi%C3%A4/
Yllättäen 8. kysymyksen kohdalla ei edelleenkään mainita poliisia, terveyhdenhuollon ammattilaisia yms yms vaan väkivallan uhrin tulee rupatella vanhinten kanssa....
https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/ ... ksi%C3%A4/
Yllättäen 8. kysymyksen kohdalla ei edelleenkään mainita poliisia, terveyhdenhuollon ammattilaisia yms yms vaan väkivallan uhrin tulee rupatella vanhinten kanssa....
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
- Tony
Re: Uusi lehdykäinen
Häiritsevän leimaavaa näissä, että tekijän vastuuseen saamiseksi ei anneta käytännössä mitään suuntaviivoja. Mitä jos joku Jt joutuu kaupungilla spontaanin pahoinpitelyn uhriksi, jutellaan vain vanhinten kanssa niin kyllä se siitä? Väkivalta on väkivaltaa riippumatta sen muodosta, ja uhrin hoitamisen lisäksi yhtä tärkeää on saada tekijä vastuuseen. Tämä jo ihan siitä itsestäänselvästä syystä, että se ennaltaehkäisee tekojen uusimista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Marjolie
Voisin melkein sanoa, että seura karttaa myös maailmallista poliisijärjestelmää, niin kuin sekin olisi joku Saatanan paha asia. Sanotaan vain jos jotain pahaa tapahtuu: "älä puhu poliisille, vaan vanhimmille".
Muutenkin minua häiritsee seuran kirjoituksissa se, kun sisällyttävät Raamatunkohtia tukemaan omia kirjoituksiaan. Tukeeko se raamatun jae välttämättä juuri sitä tarkoitusta, kun se on alunperin kirjoitettu.
Muutenkin minua häiritsee seuran kirjoituksissa se, kun sisällyttävät Raamatunkohtia tukemaan omia kirjoituksiaan. Tukeeko se raamatun jae välttämättä juuri sitä tarkoitusta, kun se on alunperin kirjoitettu.
-
takapiru
Muakin häiritsee, ettei ohje ole: "Ota heti yhteyttä poliisiin. Älä peseydy."
-
Marjolie
Muistatteko kun konventin alussa ihmisiä kehotettiin olla soittamatta ambulanssia, jos joku sairauskohtaus tuli. Konventissa oli oma lääkäri.
-
Polyester
Muutakin jotenkin vaan ajankohtaisen tuntuista löytyy...
Toivottavasti Karina on nyt oppinut läksynsä eikä enää virheitään salaile.4. KYSYMYS Miten voin korjata virheeni? kirjoitti:Karina yritti salata isältään sen, että hän oli saanut ylinopeussakon, mutta lopulta asia tuli ilmi. Hän kertoo: ”Noin vuotta myöhemmin isä huomasi minun saaneen sakon. Olin pulassa.”
Mitä tästä voi oppia? Karina sanoo: ”Virheiden salailu vain pahentaa tilannetta. Niistä joutuu kuitenkin maksamaan myöhemmin.”
- Nukahtanut
Hassua pyörittelyä tämäkin ja oli siksi pakko poimia
7. Mitä jos minua painostetaan seksiin?

7. Mitä jos minua painostetaan seksiin?
Eli jos heiluttaa peittoa liian alkaisin on pettynyt, masentunut, ahdistunut ja epävarmaTutkijat ovat havainneet, että moni esiaviollista seksiä harrastaneista nuorista on kokenut seuraavanlaisia ikäviä seurauksia.
AHDISTUS. Useimmat esiaviollista seksiä harrastaneet nuoret sanovat katuneensa sitä jälkeenpäin.
EPÄLUOTTAMUS. Seksin jälkeen toinen miettii, kenen muun kanssa kumppani on mahtanut olla?
PETTYMYS. Syvällä sisimmässään tyttö haluaa jonkun, joka suojelee häntä eikä käytä häntä hyväkseen. Ja monien poikien mielestä sellainen tyttö, joka on antanut periksi heidän lähentelyilleen, ei ole enää yhtä viehättävä.
Asian ydin: Jos lankeat esiaviolliseen seksiin, halvennat itseäsi antamalla pois jotakin kallisarvoista (Roomalaisille 1:24). Kehosi on hyvin arvokas. Älä siksi anna kenenkään käyttää sitä hyväkseen.
Osoita, että sinulla on voimaa karttaa sukupuolista moraalittomuutta (1. Tessalonikalaisille 4:3). Jos sitten jonain päivänä menet naimisiin, voit nauttia sukupuolisuhteista ilman huolta, katumusta ja epävarmuutta, jotka ovat usein seurausta esiaviollisesta seksistä
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Shamaani
Asia on vakava mutta huvittaa tuo 8. raiskaus juttu kun siellä lukee:
Tosin eikös nykyään raiskauskesta joudu edelleenkin oikeuskomiteaan eli syyte on että haureus on tapahtunut? Vanhimmat siellä syyttävät että sinä olet itse tehnyt jotain sellaista että olet tullut raiskatuksi ja olet suunnilleen ansainnut sen... Emme erota mutta syyllinen tilanteeseen olet silti.
Luin tuon Vartiotornin varjossa kirjan ja siellä oli myös henk. koht. raiskaustarinoita jotka oli todella rajua luettavaa miten vanhimmat niitä käsitteli ja miten leima levisi ihmiseen! Oikein voin pahoin kun sitä luki miten sairasta se oman entisen järjestön touhu on!
Ohi mennen: Aviossa tapahtuvasta raiskauksesta ei taida tulla sanktioita veljelle, jos oikein muistan?
Plus hiukan eri aiheesta: Kirjassa myös muistaakseni mainittiin että aikoinaan myös anaaliyhdynnästä toisen naisen kanssa, toisen miehen kanssa seksistä yleensä tai eläimiin sekaantumisesta ei vaimo saanut ottaa miehestään avioeroa koska aviorikosta ei kuulemma tapahtunut miehen osalta sillä kyseisissä tapauksissa ei voi lisääntyä. Että semmoista "vanhaa valoa" joka silloin tuli itse Jehovalta!
Sen lisäksi nykyiseltään jos vähäänkään perehtyy "nykyiseen valoon" seuran omien julkaisujen kautta löytää säännön että aviopulisot eivät saa harrastaa edes yhteisymmärryksessä anaali- taikka suuseksiä keskenään, jos tekee niin erotus seuraa molemmille jos julki tulee.
Tämä on juuri se mikä aikanaan oli seuran opetus! Raiskattu oli syyllinen haureuteen ja hänet erotettiin. Myöhemmin se muutettiin että jos huusi raiskauksen aikana apua niin ei ollut syyllinen ja nykyään taitaa olla että ei ole haureutta.Jos sinulla on Annetten ja Natalien tavoin syyllisyydentunteita, pidä mielessäsi, että se, joka on raiskattu, on pakotettu seksiin vasten tahtoaan. Jotkut saattavat vähätellä asiaa sanomalla, että raiskauksen uhri itse kerjäsi sitä. Kukaan ei kuitenkaan ansaitse tulla raiskatuksi. Jos sinä olet joutunut tämän inhottavan teon uhriksi, se ei ollut sinun syytäsi!
Tosin eikös nykyään raiskauskesta joudu edelleenkin oikeuskomiteaan eli syyte on että haureus on tapahtunut? Vanhimmat siellä syyttävät että sinä olet itse tehnyt jotain sellaista että olet tullut raiskatuksi ja olet suunnilleen ansainnut sen... Emme erota mutta syyllinen tilanteeseen olet silti.
Luin tuon Vartiotornin varjossa kirjan ja siellä oli myös henk. koht. raiskaustarinoita jotka oli todella rajua luettavaa miten vanhimmat niitä käsitteli ja miten leima levisi ihmiseen! Oikein voin pahoin kun sitä luki miten sairasta se oman entisen järjestön touhu on!
Ohi mennen: Aviossa tapahtuvasta raiskauksesta ei taida tulla sanktioita veljelle, jos oikein muistan?
Plus hiukan eri aiheesta: Kirjassa myös muistaakseni mainittiin että aikoinaan myös anaaliyhdynnästä toisen naisen kanssa, toisen miehen kanssa seksistä yleensä tai eläimiin sekaantumisesta ei vaimo saanut ottaa miehestään avioeroa koska aviorikosta ei kuulemma tapahtunut miehen osalta sillä kyseisissä tapauksissa ei voi lisääntyä. Että semmoista "vanhaa valoa" joka silloin tuli itse Jehovalta!
Sen lisäksi nykyiseltään jos vähäänkään perehtyy "nykyiseen valoon" seuran omien julkaisujen kautta löytää säännön että aviopulisot eivät saa harrastaa edes yhteisymmärryksessä anaali- taikka suuseksiä keskenään, jos tekee niin erotus seuraa molemmille jos julki tulee.
-
Festus
Katselin vielä hiukan kyseistä brosyyria ja 5 kysymys "Mitä jos minua kiusataan koulussa?" mainitsee sosiaalisen eristämisen....sitä kuvaillaan seuraavasti:
Eli koulussa tuo on kiusaamista, mutta jos kyseessä onkin niin sanottu "karttaminen", on kyseessä rakkaudelllinen järjestely.
Voihan kognitiivinen dissonanssi!
Linkki
https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/ ... usaaminen/
Sosiaalinen eristäminen. ”Koulukaverini alkoivat vältellä minua. He antoivat ymmärtää, että heidän pöydässään ei ollut tilaa, joten en voinut istua syömään heidän kanssaan. Koko vuoden söin yksin ja itkin.” (Haley, 18.)
Eli koulussa tuo on kiusaamista, mutta jos kyseessä onkin niin sanottu "karttaminen", on kyseessä rakkaudelllinen järjestely.
Voihan kognitiivinen dissonanssi!
Linkki
https://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/ ... usaaminen/
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"