Jos valehtelen vanhimmille eronneeni kirkosta, saavatko he totuutta selville? Onko heillä jonkinlainen yhteys niihin väestörekisteritietoihin, joissa kerrotaan ihmisten uskonnollisesta sitoutuneisuudesta?
kastamaton julistaja
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
kastamaton julistaja
Tämä kuulostaa varaan tosi oudolta...
Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä. Mutta mun ei anneta tehdä sitä ennen kuin olen kastamaton julistaja. Luterilaisesta kirkosta en kuitenkaan halua erota, sillä siihen liittyy tunnesiteitä ja luterilaisen kirkon piiristä mulle voi avautua työtilaisuuksia.
Jos valehtelen vanhimmille eronneeni kirkosta, saavatko he totuutta selville? Onko heillä jonkinlainen yhteys niihin väestörekisteritietoihin, joissa kerrotaan ihmisten uskonnollisesta sitoutuneisuudesta?
-
PoterO
Re: kastamaton julistaja
Ymmärtääkseni, ilman asianomaisen allekirjoituksella varustettua valtakirjaa vain viranomaiset voivat selailla yksilön väestörekisteritietoja.Anonymous kirjoitti:Jos valehtelen vanhimmille eronneeni kirkosta, saavatko he totuutta selville? Onko heillä jonkinlainen yhteys niihin väestörekisteritietoihin, joissa kerrotaan ihmisten uskonnollisesta sitoutuneisuudesta?
-
wolframium
Minullakin on kaikenlaisia fantasioita. Osan ehkä toteutan, osaa ehkä en.Anonymous kirjoitti:Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
StereoX
Ehkä otin.. ehkä enwolframium kirjoitti:Minullakin on kaikenlaisia fantasioita. Osan ehkä toteutan, osaa ehkä en.Anonymous kirjoitti:Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä.
"hedelmistään puu tunnetaan"
-
Nightderanger
HeheeAnonymous kirjoitti:Tämä kuulostaa varaan tosi oudolta...Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä. Mutta mun ei anneta tehdä sitä ennen kuin olen kastamaton julistaja. Luterilaisesta kirkosta en kuitenkaan halua erota, sillä siihen liittyy tunnesiteitä ja luterilaisen kirkon piiristä mulle voi avautua työtilaisuuksia.
Oli muuten pettymys.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/kristsrk.html
http://www.evl.fi/kkh/kuo/klk/uu/ksrk.htm
http://www.sley.fi/luennot/ESITYS/Krist ... kunOPV.htm
http://www.helsinki.fi/~msaraste/boston.html
Näiden tekstien perusteella luulisi niiden elävän täysin omassa maailmassa. Ehkä kuitenkin ihan hyvä että meno järkevöitynyt.
http://www.ksrk.org/
Ja niiden omat, viralliset sivut voittavat Jehova-lahkon ainakin yhdessä suhteessa, sähköpostiosoite!
Usko ihmisestä aina pahinta mahdollista niin olet useimmiten oikeassa.
-
sirpa-leena
Tuskin he saavat, muuta kautta kuin, että elämässä valheilla on tapana paljastua. Kannattaako siis kerätä itselleen painolastia valehtelemalla ja huijaamalla? Käy ahkerasti palveluskokouksissa, niissä on aina näytteitä miten kentällä ollaan. Tosin näytteeseenkään ei oteta esiintyjäksi, jos kuuluu kirkkoon...
-
am-ha·’a’rets
Siitä vaan kuule käyt hakemassa nipun lehtiä ja raamatun ja lähdet soittelemaan ovikelloja... ei se sen hankalampaa ole. Tai jos et halua lähteä yksin niin käyt jossain valtakunnansalilla ilmoittamassa jollekkin, että haluat lähteä hänen kanssaan kentälle. Satavarmasti lähtee. Ja kohde saa vielä hienon kokemuksen hehkutettavakseen kun täysin tuntematon "maailmallinen" tuli ja vaati päästä kentälle. Susta tulee legenda jota kerrotaan vielä vuosien päästä konventtien lavalla.Anonymous kirjoitti:Tämä kuulostaa varaan tosi oudolta...Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä. Mutta mun ei anneta tehdä sitä ennen kuin olen kastamaton julistaja. Luterilaisesta kirkosta en kuitenkaan halua erota, sillä siihen liittyy tunnesiteitä ja luterilaisen kirkon piiristä mulle voi avautua työtilaisuuksia.
"Life is what You make of it."
-
Witless
Aivan varmasti tulee. Kuuluu jt-legendojen osastoon "Kaikki pohjimmiltaan tietävät meidän olevan oikeassa." Läheistä sukua osastolle "Myös tärkeät päättäjät tietävät Totuuden, mutta eivät työnsä puolesta voi sitä myöntää."am-ha·’a’rets kirjoitti:Siitä vaan kuule käyt hakemassa nipun lehtiä ja raamatun ja lähdet soittelemaan ovikelloja... ei se sen hankalampaa ole. Tai jos et halua lähteä yksin niin käyt jossain valtakunnansalilla ilmoittamassa jollekkin, että haluat lähteä hänen kanssaan kentälle. Satavarmasti lähtee. Ja kohde saa vielä hienon kokemuksen hehkutettavakseen kun täysin tuntematon "maailmallinen" tuli ja vaati päästä kentälle. Susta tulee legenda jota kerrotaan vielä vuosien päästä konventtien lavalla.
Olen kuullut juotettavista lähteistä että mm. Mannerheim oli sydämessään Jehovan todistaja.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Markku Meilo
Sitä on liikkeellä, Kekkonenkin oli, siis Urkki. Sama sitkeä huhu lisäsi, että Sylvin kanssa oli oikein RT:kin.Witless kirjoitti:Olen kuullut juotettavista lähteistä että mm. Mannerheim oli sydämessään Jehovan todistaja.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Aamu
Kuulostaa todellakin hyvin oudolta etteikö annettaisi lupaa käydä kentällä. Seuran lehdethän ovat pullollaan kokemuksia, joissa jollekulle on satunnainen todistaja käynyt heittämässä lehden, ja kun hän on mennyt uusintakäynnille, niin tuo lehdensaaja on jo saarnannut hyvää uutista puolelle kaupunkia, kun on tullut kerralla uskoon.Anonymous kirjoitti:Tämä kuulostaa varaan tosi oudolta...Mutta musta olisi hauska kokeilla, millaista on olla Jehovan todistajana ja käydä kentällä. Mutta mun ei anneta tehdä sitä ennen kuin olen kastamaton julistaja.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
-
Pehmoluopio
Kanervankin tekstiviestit olivat todistamista puhelimitse. Ei voi esittää pyhäkoulussa koska niissä kritisoitiin ristiä ja kolminaisuutta.Markku Meilo kirjoitti:Sitä on liikkeellä, Kekkonenkin oli, siis Urkki. Sama sitkeä huhu lisäsi, että Sylvin kanssa oli oikein RT:kin.Witless kirjoitti:Olen kuullut juotettavista lähteistä että mm. Mannerheim oli sydämessään Jehovan todistaja.
-
Markku Meilo
Se on sitä nk. satunnaista todistamista, mutta Ile kalpenee tossa raportoinissa 'detroitinkaimalleen'. Toki en tiedä mitä Kilpatrick kritisoi, vaan onko tuolla merkitystä, paremmaksi pani tunnit kuitenkin.Pehmoluopio kirjoitti:Kanervankin tekstiviestit olivat todistamista puhelimitse. Ei voi esittää pyhäkoulussa koska niissä kritisoitiin ristiä ja kolminaisuutta. :D
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Menumbratos
Jos alat kulkea jehovan todistajien piireissä, niin menetät koskemattomuutesi. Tämä on varoituksen sana. Jos kuvittelet vain ottavasi kierroksen ohikulkijana, niin he sieppaavat sinulta jotain hyvin tärkeää joka kuitenkin on itsetuntosi ja maailmantuntemuksesi kannalta ERITYISEN tärkeää. Älä siis usko sanaakaan mitä puhun vaan mene sitten ja huomaat mikä on todellista mielen paadutusta ja myöskin "tuulen tavoittelua"
, sekä suurta turhuutta sinällään.
-
kirjallisuusveli
Enää ei ole satunnaista todistelua olemassakaan. Ajantasaistettu termi on vapaamuotoinen todistelu.Markku Meilo kirjoitti:[
Se on sitä nk. satunnaista todistamista,
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
- Johanneksen poika
- Viesti:
Sylvi Kekkosella oli Vartiotorniseuran kirjallisuutta
Sylvin kohdalla asiassa voi olla hippunen totuuttakin. Nimittäin käydessäni Tamminiemessä Sylvin huoneen kirjahyllyssä huomasin Vartiotorniseuran julkaiseman pikkukirjan. Olisikohan ollut "Nykyinen elämä - siinäkö kaikki" tai joku sen tapainen, en muista varmasti.Markku Meilo kirjoitti:Sitä on liikkeellä, Kekkonenkin oli, siis Urkki. Sama sitkeä huhu lisäsi, että Sylvin kanssa oli oikein RT:kin.Witless kirjoitti:Olen kuullut juotettavista lähteistä että mm. Mannerheim oli sydämessään Jehovan todistaja.
Jos Sylvillä tuo kirja oli oikein hyllyssä, kai se jotain todistaa. Ehkä hän oli sen jopa lukenut. Joka tapauksessa tuo kirja oli jollakin tavalla kulkeutunut presidentin virka-asuntoon.