Sana oli Jumala

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Seuraaja

Re: Sana oli Jumala

Viesti Kirjoittaja Seuraaja »

Ariadna kirj: 25 Tähän hän sanoi: ”En päästä sinua menemään, ennen kuin ensin siunaat minut.”

Jaakob voittajana pakotti Siis Jumalan siunaamaan itsensä, petturi ei tapojaan paranna, huijasihan hän isäänsä Iisakkia saadakseen siunauksen.

+ 27 Niin hän sanoi hänelle: ”Mikä on nimesi?”, mihin hän sanoi: ”Jaakob.”

Jumalako ei tiennyt kenen kanssa paini?
Jumalan lähettämä varmasti tiesi kenen kenen kanssa kamppaili, tuo oli johdattava puhuttelu. Ei minun tarvitse eikä ole oikeuttakaan selittää Jumalan lähettämän sanansaattaja enkelin sanoja sen enempää mitä Jumalan sana tästä itse kertoo.
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

todellisuudessa Jumalan Voiman kanssa jonka UMK kääntää valtavan hienolla tavalla seuraavasti:
ja dynaamisella energiallaan hän [Jaakob ] otteli Jumalan* kanssa.+ 4 Ja hän otteli taukoamatta enkelin kanssa ja vähitellen pääsi voitolle.+ Hän itki anoakseen itselleen suosiota.”+Elohim*
Kirjoitat kuin (Seuraan) rakastunut, valitettavasti rakkaus tekee sokeaksi ja saa näkemään hienoa siellä missä sitä ei ole.
Jumalan lähettämä varmasti tiesi kenen kenen kanssa kamppaili, tuo oli johdattava puhuttelu. Ei minun tarvitse eikä ole oikeuttakaan selittää Jumalan lähettämän sanansaattaja enkelin sanoja sen enempää mitä Jumalan sana tästä itse kertoo.
Ehkä olisikin osaltasi parasta lopettaa aiheen käsittely tähän, Seuralta kun ei tuohonkaan vastausta löydy.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Melkosen heikko jumalaksi, jos perus Jaakob sen painissa voittaa...
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Filippos kirjoitti:Melkosen heikko jumalaksi, jos perus Jaakob sen painissa voittaa...
Hukkashan toi Aataminkin paratiisin ja huhuili perään. Nykyään kai kiireinen kaljuuntuvien ihmisten takia, kun pitää pitää lukua putoavista hiuksista.

Amalekilaisetkin piti tappaa kolmeen kertaan sukupuuttoon, vielä on poistamatta kaikki amalekilaismaininnat esimerkiksi pelkästään Raamatusta.

Vartiotorniseurakin on joutunut oikomaan tavan takaa Jehovalta saatuja opetuksia, mahtaa niitä opetuksia kuskanneita enkeleitäkin hieman harmittaa.

Ja vielä on kesken käräjät, siis maailmankaikkeuden suurin kiistakysymys, josta Aabraham, Mooses, profeetat, Jeesus tai apostolit eivät ottaneet pulttia. No vie se sen joka tapauksessa hoviin.
Vastaa Viestiin