Ja kuten tyyliin kuuluu, niin ao. henkilöitä asia ei vaivaa lainkaan, ovat omasta mielestään mielestään ylivertaisia ja paremmassa kunnossa kuin muut. Ja seurakunta huokaa näiden perään hyväksyvän aamenensa.Veli-Hopea kirjoitti:...niin voi pyhä jyssäys kun on sakilla nuppi sekasin.
Pyhän Hengen pilkkaaminen aka "anteeksiantamaton synti"
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Re: Pyhän Hengen pilkkaaminen aka "anteeksiantamaton synti"
-
Kaarmis
Kun en valitettavasti osaa. Koko po. käsitteistö pyyhki mulla jo aktiiviaikanani korkealta yli hilseen, kun ei uskonu edes jumalaan niin pyhään henkeen uskominen ja siihen liittyvä problematiikka oli mulle kuin vettä hanhen selkään.Etpä taida Kaarmis huomata, että asiaa voi yrittää käsitellä myös Jehovan Todistajat -kontinuumista käsin ja tarkastella siten. Ei tietysti ole pakko tulla mukaan toisten leikkeihin, mutta ajattelin kuitenkin kutsua.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
SonOfJesus
Eihän se uskoa kaipaa vaan mielikuvitusta. Ei scifiä tai fantasiaa luettaessakaan uskota vaikka voi eläytyä.Kaarmis kirjoitti:Kun en valitettavasti osaa. Koko po. käsitteistö pyyhki mulla jo aktiiviaikanani korkealta yli hilseen, kun ei uskonu edes jumalaan niin pyhään henkeen uskominen ja siihen liittyvä problematiikka oli mulle kuin vettä hanhen selkään.Etpä taida Kaarmis huomata, että asiaa voi yrittää käsitellä myös Jehovan Todistajat -kontinuumista käsin ja tarkastella siten. Ei tietysti ole pakko tulla mukaan toisten leikkeihin, mutta ajattelin kuitenkin kutsua.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Kaarmis
Pyhä henkonen on mulle liian paksua scifiä, sanon niinkuin Cola-Olli et ei pysty.
Oliskohan ollu juuri tuo pyhän hengen pilkkaamispykälä jonka logiikka ei koskaan auennut...
Oliskohan ollu juuri tuo pyhän hengen pilkkaamispykälä jonka logiikka ei koskaan auennut...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."