Pyhän Hengen pilkkaaminen aka "anteeksiantamaton synti"

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Pyhän Hengen pilkkaaminen aka "anteeksiantamaton synti"

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Veli-Hopea kirjoitti:...niin voi pyhä jyssäys kun on sakilla nuppi sekasin.
Ja kuten tyyliin kuuluu, niin ao. henkilöitä asia ei vaivaa lainkaan, ovat omasta mielestään mielestään ylivertaisia ja paremmassa kunnossa kuin muut. Ja seurakunta huokaa näiden perään hyväksyvän aamenensa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Etpä taida Kaarmis huomata, että asiaa voi yrittää käsitellä myös Jehovan Todistajat -kontinuumista käsin ja tarkastella siten. Ei tietysti ole pakko tulla mukaan toisten leikkeihin, mutta ajattelin kuitenkin kutsua.
Kun en valitettavasti osaa. Koko po. käsitteistö pyyhki mulla jo aktiiviaikanani korkealta yli hilseen, kun ei uskonu edes jumalaan niin pyhään henkeen uskominen ja siihen liittyvä problematiikka oli mulle kuin vettä hanhen selkään.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Kaarmis kirjoitti:
Etpä taida Kaarmis huomata, että asiaa voi yrittää käsitellä myös Jehovan Todistajat -kontinuumista käsin ja tarkastella siten. Ei tietysti ole pakko tulla mukaan toisten leikkeihin, mutta ajattelin kuitenkin kutsua.
Kun en valitettavasti osaa. Koko po. käsitteistö pyyhki mulla jo aktiiviaikanani korkealta yli hilseen, kun ei uskonu edes jumalaan niin pyhään henkeen uskominen ja siihen liittyvä problematiikka oli mulle kuin vettä hanhen selkään.
Eihän se uskoa kaipaa vaan mielikuvitusta. Ei scifiä tai fantasiaa luettaessakaan uskota vaikka voi eläytyä. :|
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Pyhä henkonen on mulle liian paksua scifiä, sanon niinkuin Cola-Olli et ei pysty.

Oliskohan ollu juuri tuo pyhän hengen pilkkaamispykälä jonka logiikka ei koskaan auennut...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin