Jehovan todistajien tiedonhakuopas 2014

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Jehovan todistajien tiedonhakuopas 2014

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Jehovan todistajien virallisille internetsivuille on ilmestynyt uusi julkaisu. Sen nimi on "Jehovan todistajien tiedonhakuopas 2014". Julkaisun nimi kertoo sen, että kyse on hakuteoksesta. Voit ladata tuon tiedonhakuoppaan jw.org:n internetsivuilta omalle tietokoneellesi.

Voit vilkaista hakuteosta täältä.

Kuva
Kuva: JW.ORG
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Re: Jehovan todistajien tiedonhakuopas 2014

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Jaa, pitääkin tarkistaa mitä karttamisesta runoillaan.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Jännä että esim. Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? -kirjoitus puhuu vain erotetuista. Itse eronneista ei puhuta sanaakaan. Pelkäävätkö todistajat myöntää, että moni myös lähtee itse.

Ja tuo iänikuinen perustelu kyllä ontuu pahasti: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.)

Käsittääkseni minua ei voineet kutsua noista miksikään kun ilmoitin eroavani. Enkä ollut enää velikään. Niin vain kuitenkin ne vähäiset yhteydet katkesivat. Jopa yksi "ystävä" joka katkaisi lopulta välit, ihmetteli itse viimeisessä tapaamisessamme eroamiseen ja karttamiseen liittyviä juttuja (esim. että itse eronnut ilmoitetaan samoin kuin erotettu, ei haluta kertoa että on itse lähtenyt), mutta päätti kysyä seurakunnan koordinaattorilta, vai mikä se esivalvoja tms. nykyään onkaan. Sanoinkin siinä kun oli lähdössä kahveilta että homma on sitten siinä, kieltävät ottamasta minuun mitään yhteyttä koska 1. Kor. 5:11.

Epäjumalan palvelijaksi tai herjaajaksi voivat tietenkin nyt nykyään kutsua, kun olen julkisesti intoutunut vinoilemaan seurasta, kutsunut lahkoksi, enkä pidä JW.org sivustoa selaimeni kirjanmerkeissä ;) Mutta silloin kun itse erosin niin mihinkään noista ei mielestäni minua voida sijoittaa. Sen sijaan esimerkiksi noita juoppoja löytyy vaikkapa vanhimmista asti runsaasti. Mikseivät karta niitä?

Btw. Jännä että Jehovan todistajien tiedonhakuopas 2014 sisältää linkin kohteelle "Ilmaise kristillistä uskollisuutta kun joku sukulainen erotetaan", Valtakunnan Palveluksemme, 8/2002, koska tietenkään noita ei ole JW.orgissa luettavissa. Vai onko esim. vanhimmilla tunnukset, jolloin aukenevat salaisimmatkin Valtakunnan palveluksemme läpyskät?
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Oiskohan kirjautuneilla mahdollisuus lukea noita valtakunnanpalveluksiakin?
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Verilettu kirjoitti:Jännä että esim. Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? -kirjoitus puhuu vain erotetuista. Itse eronneista ei puhuta sanaakaan. Pelkäävätkö todistajat myöntää, että moni myös lähtee itse.

Ihan kirjoituksen lopussa sanotaan: "Erotettuja koskevat Raamatun periaatteet soveltuvat yhtä lailla niihin, jotka eroavat seurakunnasta itse."
Let me go Master I hate you so
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

rippeli kirjoitti:
Verilettu kirjoitti:Jännä että esim. Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? -kirjoitus puhuu vain erotetuista. Itse eronneista ei puhuta sanaakaan. Pelkäävätkö todistajat myöntää, että moni myös lähtee itse.
Ihan kirjoituksen lopussa sanotaan: "Erotettuja koskevat Raamatun periaatteet soveltuvat yhtä lailla niihin, jotka eroavat seurakunnasta itse."
Tätä ei kuitenkaan perustella millään tavalla. Miten itse eronneisiin voidaan soveltaa - erotettuja kohtaan käytettyjä - "raamatullisia" karttamisperusteita?
”Jumalan rakkaus” lv s. 207-209 kirjoitti:Miten meidän tulisi suhtautua erotettuihin? Raamattu sanoo: ”Lakatkaa olemasta jokaisen sellaisen veljeksi kutsutun seurassa, joka on haureellinen tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai herjaaja tai juoppo tai kiristäjä, älkääkä edes syökö sellaisen kanssa.” (1. Korinttilaisille 5:11.) Jokaisesta, joka ”ei pysy Kristuksen opetuksessa”, sanotaan: ”Älkää koskaan ottako häntä vastaan kotiinne tai sanoko hänelle tervehdystä. Sillä se, joka sanoo hänelle tervehdyksen, on osallinen hänen pahoihin tekoihinsa.” (2. Johanneksen kirje 9–11.) Emme ole tekemisissä erotettujen kanssa hengellisissä emmekä muissakaan yhteyksissä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin