Kemialliset huumeet

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Pro et contra

Re: Kemialliset huumeet

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Eevan keittiöstä ei ehkä valmistunut kannabiskakkuja, kenkään elimistö tuskin kestää syödä tuhannen vuoden ajan kannabiskakkusia vaikka olisikin rautainen terveys...on kyllä mahdollista että Adam saattoi tehdä hampusta köyttä jota tarvitaan moneen työhön.

Ed. lyh. vast.
Viimeksi muokannut Pro et contra, 30.11.2014 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Jouko Pallari kirjoitti: Vastaan...

1) Kauniit puut hyvillä hedelmillä. Eli tämä on ihan OK.
Vastauksesi on ihan ok mutta mielestäni tuo paratiisin puu kuvaa mäntyä parhaiten.
Jouko Pallari kirjoitti: Oletko koskaan maistanut Ruotsissa olevaa suurta herkkua ...mädännytettyä silahkaa?
vastaan..
En ole maistanut mutta perimätiedon mukaan silakan haju tuli kun eeva kävi joessa pesulla syötyään hyväntiedonpuusta/taimesta/kasvesta ja niin tuo haju tarttui silliin.
...Mess with the best, fuck the rest
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jouko Pallari kirjoitti:Epäilemättä Eeva Aadam osasivat leipomataidon, niikuin varmasti osasivat valmistaa kannabisteetä. Pössyttelystä ei ole tietoa.
Aikaisemmin pössyttelystä kyllä näytti olevan tietoa, ja vielä teoria miten A ja E oppivat pössyttelemään.
Jouko Pallari kirjoitti:Tämä hyvän ja pahantiedon puu oli kätevä keino saada (eli kannabis) ihmiset muuttamaan ajatusmaailmaansa toiseksi, mitä Luoja alkujaan tarkoitti.
Suunnitelma oli tällä kapinoivalla henkipojalla hyvin pitkäjännitteinen. Siihen kuului mm. ensiksi tupakanpolton oppiminen, ja kun ihminen oppii tupakan polton niin hän osaa silloin myös pössytellä.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 56#p112256

Tähän mennessä on osoitettu, että se mitä Raamattu kertoo hyvän ja pahan tiedon puusta, ei osu miltään osin kannabiksen kanssa yksiin. Siis ei kerta kaikkiaan miltään osin. Haittaako se Joukoa jatkamasta kumotun, paketoidun ja sinetöidyn, hyvän ja pahan tiedon puuhun liittyvää kannabisharhan jatkamista? Ei toki. Sellainen on denialismi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Denialismi
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Jouko Pallari kirjoitti:
Masterpiece kirjoitti:
"Minä uskon todisteisiin. Tähän mennessä sinun todisteesi ovat olleet kaikki täynnä argumentaatiovirheitä, etkä ole näyttänyt edes oppivan niistä mitään."
Tein jo itseni esittelyssä selväksi, mihin perustuu minun mielipiteeeni, esim. kannabiksen suhteen.
Se, että et usko niihin todisteisiin...olkoon ne sitten argumentaatiovirheitä tai ei..sille en mahda mitään.
Viimeisestä virkkeestä..."etkä ole näyttänyt edes oppivan niistä mitään." samaa voisin sanoa sinusta.
Eli myönnät, että se mihin mielipiteesi ja argumenttisi perustuu sisältää argumentaatiovirheitä, mutta viitsit vielä läksyttää minua, että minä en ole oppinut mitään :lol:. Tämä on ihan absurdia. Miksi ihmeessä kenenkään – mukaan lukien sinun – tulisi hyväksyä argumenttia joka sisältää argumentaatiovirhettä?

Tämä on oikeasti teidän Jehovan todistajien kollektiivinen ongelma. Te ette ymmärrä argumentaation perussääntöjä vaan toistatte samoja argumentteja vaikka tiedätte ne virheellisiksi. Ihan käsittämätöntä!
Jouko Pallari kirjoitti:Se, että et usko niihin todisteisiin - -
Mihin ihmeen todisteisiin?? :D Olet esittänyt ainoastaan, yksinomaan, pelkästään, vain omia tulkintojasi mytologisesta tarinasta ja heittänyt sekaan nykypäivän tietämystä kannabiksesta, ja väität, että koska nämä mielestäsi näyttävät jollakin ihmeellisellä tapaa korreloivan toistensa kanssa, niin se olisi todiste, että myyttinen Hyvän ja pahan tiedon puu olisi kannabiskasvi. Ihan oikeasti nyt.
Jouko Pallari kirjoitti:
Masterpiece kirjoitti: "Lisäisin vielä, että esittäisitkö todisteesi siitä, että "vaikutukset kannabiksesta ulottuu myös jälkeläisiin"
Vastaan...

Kannabiksen vaikuttava aine-osa THC rasvaliukoisen ominaisuutensa ansiosta vaurioittaa mm. miehen siittiösoluja, josta taas voi olla seurauksena myös "vaurioitunut" jälkeläinen.
Kannabis myös heikentää siittiösolujen liikkuvaisuutta...joten lapsensaantimahdollisuudet heikkenevät.
Miehen kannalta on kuitenkin hyvä uutinen se, että kun lopettaa kannabiksen käytön, niin siittiöiden ...jotka miehellä uudistuvat..niiden liikkuvaisuus paranee ja ei enää ole havaittavissa siittiöiden vaurioitumista.

Naisen kohdalla...

Rasvaliukoisella THC:llä on kyky tunkeutua esim. istukan seinämän läpi ja imeytyä esim. sikiöön, ja tätä kautta mahdollinen jälkeläinenkin on vaarassa saada esim geeneihinsä ja kromosomeihin THC:n negatiivisia vaikutteita.
Naisen munasolut ei ole uusiutuvia (niinkuin miehellä siittiöt), vaan nainen saa määrätyssä iässä..määrätyn määrän munasoluja, muodostaen munasarjan ja niistä irtaantuu joka kuukausi yksi tai useampikin....kohdatakseen mahdollisen siittiösolun ja niin seurauksena on ihmisen hedelmä..lapsi. Varmistaakseen terveen lapsen saannin,...niin naisen tehtävä on suojella hedelmällisen ikänsä aikana koko munasarjaansa (koska se on uusiutumaton), eikä langeta pössyttelykokeiluun.

Jos jompikumpi ..munasolu tai siittiösolu (tai molemmat) on vaurioitunut, niin on suuri vaara saada myös "vaurioitunut" lapsi. Vaurioituneisuus ei välttämättä ole fyysinen,..vaan se voi olla myös psyykkinen, ja ilmetä lapsella vasta myöhemmällä iällä.
Kuitenkaan näitä vaurioita ei aina osata eikä ymmärretä yhdistää mahdolliseen vanhempien kannabis pössyttelyyn.

Näistä kaikista on olemassa tutkimustietoa, mutta tähän kirjoitukseen en niitä ehtinyt löytää, tuon ne välittömästi tälle foorumille, kun ne löydän.
Myös sinä itse voit löytää englanninkielen taitoisena ne hyvin netistä.
Tällaiset lähdeteokset on yleensä englanninkielisiä. Mutta on myöskin jonkin verran Suomen kielellä.
Minä itse joudun turvautumaan kielenkääntäjiin..valitettavasti.
OK. Odotan lähteitä mielenkiinnolla. En itse niitä ala esittämään, koska mielestäni sinun positiivisen argumentin esittäjänä on ne näytettävä.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Tähän mennessä on osoitettu, että se mitä Raamattu kertoo hyvän ja pahan tiedon puusta, ei osu miltään osin kannabiksen kanssa yksiin. Siis ei kerta kaikkiaan miltään osin. Haittaako se Joukoa jatkamasta kumotun, paketoidun ja sinetöidyn, hyvän ja pahan tiedon puuhun liittyvää kannabisharhan jatkamista? Ei toki. Sellainen on denialismi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Denialismi
Joo ei tässä näytä olevan kyse totuuden etsimisestä , historian tutkimisesta tai siitä mikä puu kyseisessä tarinassa oli.
Tämä menee jo enemmänkin uskonnoksi, oman uskon saarnaamiseksi ja julistamiseksi.

Tässä uskonnossa uskotaan H&Ptiedon puun olleen kannabis ja siitä pidetään kiinni, vaikka todisteita on tasan nolla ja nollalla todellakin tarkoitetaan nollaa.
Ehkä joku päivä nämä kulkevat nimellä Kannabispuuntodistajat ja saarnaavat uutista kannabiksesta talosta taloon, kunnes kaikki varastot on pössytelty loppuun.

Sitten tulee paratiisi ja kannabis heitetään 1000 vuodeksi syvyyteen kunnes päästetään jälleen irti. Taas suuria ihmismääriä (meren hiekkaa) lankeavat tuohon rehuun ja niin mennään taas.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Occamin partaveitsi

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

-
Viimeksi muokannut Tony, 01.12.2014 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Asiaton vastaus poistettu
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Tony

Joukolle huomautus asiattomasta kirjoittelusta. Keskity enemmän aiheeseen ja vähemmän arvailemaan keskustelijoiden hoitotarpeita.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Occamin partaveitsi

Tony kirjoitti:Joukolle huomautus asiattomasta kirjoittelusta. Keskity enemmän aiheeseen ja vähemmän arvailemaan keskustelijoiden hoitotarpeita.
Lainasin kirjoitukseeni "veliHopean" oman kirjoituksen, jossa hän ilmaisi kannabiksen käyttönsä.
Sitten lainasin tutkimuksen tuloksia siitä, mitä on kannabiksen käytön seuraamuksia.

Veli hopean pilkalliset ja herjaavatkin kirjoituksen minua kohtaan osoittivat selvästi, että "jotain pitäisi tehrä" ettei tilanne pahenisi.

Oletko Tony sitä mieltä, että allekirjoittanutta kohtaan saa käyttäytyä miten vaan, mutta minä en saa vastata?

Vaikuttaa siltä, että foorumin valvojatkin ovat sitä mieltä, koska kirjoitukseni todennäköisesti on po poistettu ilmeisesti sinun vaatimuksestasi.
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Mikäli viittaat tuohon Veli-Hopean viimeiseen kirjoitukseen tässä ketjussa, niin ei se nyt kovin pilkallinen ole. Kriittinen, mutta ei pilkallinen. Ehkä hieman sarkastinen. Mielestäni se on kuitenkin oikeutettu, ottaen huomion keskustelutilanteen.
Tony

Voit ilmoittaa asiattomaksi katsomasi viestin moderoinnille "ilmoita tämä viesti" -toiminnolla (se on tuo huutomerkki jokaisen viestin yläosassa).

Viestisi suorasta hoitoonohjauksesta ei jättänyt tulkinnanvaraa. Keskittymällä aiheeseen keskustelijoiden sijasta, varmistat että viestit pysyvät foorumilla.

Tästä aiheesta ei tämän enempää tässä ketjussa. Palauteketju löytyy Jehovan todistajat -osiosta.
Occamin partaveitsi

OK. Jätän pois viimeisen virkkeen, josta Tonyn mielestä poisto tapahtui....

"Veli Hopea" kirjoitti 7.11.2014...
Pidä tunkkisi. Juhlan kunniaksi taidan käydä ostamassa gramman pari ja kerrytän aivoihini kunnon satsit thc:tä ja nauran naapurin rouvan kaktukselle.

Aamulehti kirjoitti 27.1.2014 osastolla "ulkomaat" seuraavasti....

"THC on rasvaliukoinen, joten se säilyy aivosolujen pinnalla useita viikkoja. Mitä enemmän pössyttelet, sitä enemmän THC häiritsee aivosolujen normaalia viestintää."
"Tämä käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin kannabiksen vaikutusta aivojen kehitykseen elävillä soluilla. Tutkijat käyttivät kokeissa sekä hiiriä, että maljassa kasvatettuja eläviä ihmisen soluja.

Eli, on aivan sama, mitä pilviveikko horisee.
Tony

Jouko Pallari kirjoitti:Eli, on aivan sama, mitä pilviveikko horisee.
Tämäkään ei täytä asiallisen kirjoittelun määritelmää. Sen lisäksi että käyt kommentissa asiattomasti henkilöön, kommentti on myös argumentointivirhe. Jälkimmäinen on toki sallittua, ensimmäinen ei.
Occamin partaveitsi

Hyvä on korjaan asian...

Kirjoittaja Jouko Pallari » 01.12.2014 11:13

OK. Jätän pois viimeisen virkkeen, josta Tonyn mielestä poisto tapahtui....

"Veli Hopea" kirjoitti 7.11.2014...
Pidä tunkkisi. Juhlan kunniaksi taidan käydä ostamassa gramman pari ja kerrytän aivoihini kunnon satsit thc:tä ja nauran naapurin rouvan kaktukselle.

Aamulehti kirjoitti 27.1.2014 osastolla "ulkomaat" seuraavasti....

"THC on rasvaliukoinen, joten se säilyy aivosolujen pinnalla useita viikkoja. Mitä enemmän pössyttelet, sitä enemmän THC häiritsee aivosolujen normaalia viestintää."
"Tämä käy ilmi tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin kannabiksen vaikutusta aivojen kehitykseen elävillä soluilla. Tutkijat käyttivät kokeissa sekä hiiriä, että maljassa kasvatettuja eläviä ihmisen soluja.
Veli-Hopea

Jouko Pallari kirjoitti:
Tony kirjoitti:Joukolle huomautus asiattomasta kirjoittelusta. Keskity enemmän aiheeseen ja vähemmän arvailemaan keskustelijoiden hoitotarpeita.
Lainasin kirjoitukseeni "veliHopean" oman kirjoituksen, jossa hän ilmaisi kannabiksen käyttönsä.
Sitten lainasin tutkimuksen tuloksia siitä, mitä on kannabiksen käytön seuraamuksia.

Veli hopean pilkalliset ja herjaavatkin kirjoituksen minua kohtaan osoittivat selvästi, että "jotain pitäisi tehrä" ettei tilanne pahenisi.

Oletko Tony sitä mieltä, että allekirjoittanutta kohtaan saa käyttäytyä miten vaan, mutta minä en saa vastata?

Vaikuttaa siltä, että foorumin valvojatkin ovat sitä mieltä, koska kirjoitukseni todennäköisesti on po poistettu ilmeisesti sinun vaatimuksestasi.
Nyt en ole päässyt näkemään kirjoittamaasi, mutta voinen arvata. (Korjaan, nyt olen.)

Tiedoksi sinulle, en ole kannabiksen käyttäjä , sama se mitä kirjoittamaani lainailet.

En ole pilviveikko.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Veli-Hopea

Masterpiece kirjoitti:Mikäli viittaat tuohon Veli-Hopean viimeiseen kirjoitukseen tässä ketjussa, niin ei se nyt kovin pilkallinen ole. Kriittinen, mutta ei pilkallinen. Ehkä hieman sarkastinen. Mielestäni se on kuitenkin oikeutettu, ottaen huomion keskustelutilanteen.
Sarkastisuus lienee sallittua, samoin kriittisyys. Pilkkaa en näe harjoittaneeni. En mä voi todeta muuta kuin sen että mielestäni kirjoittamani on täyttä asiaa.

Ei se varmasti miellytä ja ymmärrän hyvin. Ei minulla toki ole syytä ketään nuoleskellakkaan. Pyydän kuitenkin Pallarilta anteeksi, jos olen ylittänyt hyvän maun rajat hänen mielestä.

Lukittu