97 000 euroa RAY:ltä vuodelle 2015

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Veli-Hopea

Re: 97 000 euroa RAY:ltä vuodelle 2015

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kyselyä voisi verrata siihen, että kysyy Betelistä tietoja Suomen valtion
Niin joo no sillätavalla ainakin että vastaus voisi olla jotakin :" Sun kannattaa kysyä sieltä valtionkonttorista" tyylistä , ehkäpä jonkinverran " viileästi ".

Enpä oikein tiedä minkälainen vastaus tällaiseen kysymykseen olisi hyvä mutta toivottavasti saadaan oikeanlainen joka olisi vierailevalle kysyjälle lämpimämpi. Ei kysymys kuitenkaan mitenkään tyhmä ole
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Olen jo tämän vuoden puolella pitänyt kädessäni 2015 budjettiesitystä, mutta minunkaan mielestä tämä ei ole ehkä oikea foorumi avata asiaa tämän enempää. Mutta lupaan ottaa 17.1. hallituksen kokouksessa puheeksi mahdollisen avoimemman raha-asioiden esittelyn, esimerkiksi UUTn omilla sivuilla. Itse tuskin pystyn tekemään asialle enempää, kun ilmeiseltä vaikuttaa etten tule jatkamaan UUTn hallituksessa tuon kokouksen jälkeen.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Veljesseura kirjoitti:Ehkä viileydellä halutaan ilmaista paheksunta muiden asioista kysymiselle. UUT ei liity Veljesseuraan muutoin kuin että jotkut täällä kirjoittavat ovat mukana UUT:n toiminnassa. Itse en esimerkiksi tiedä siitä mitään.
Taisin tosiaan unohtaa, että tällä palstalla on sallittu vain Vartiotorniseuran kritisointi. Ehkäpä olisi syytä lukita kaikki ketjut, jotka eivät suoraan liity jehovantodistajien mollaamiseen (jonka he tosin antsaitsevat)? Totta kai täällä pitää pystyä keskustelemaan avoimesti myös UUT:n asioista, joka on merkittävin väylä, jonka kautta Jt-kritiikkiä on mahdollista tuoda julki.

Vertauksesi on kaiken lisäksi huono. Pikemminkin asiaa voisi verrata siihen, että kysyisi Suomen Betelistä jehovantodistajien kansainvälisen järjestön rahoituksesta. Vaikka he eivät asiasta suoraan tiedäkään, ja toimivat periaatteessa suomalaisen yhdistyksen alla, jonka puheenjohtajana on Jukka Ropponen, kysymys olisi silti aiheellinen. Kyllä Veljesseura ja UUT ovat sen verran läheiset toimijat, että keskustelu täällä on myös paikallaan, jos sellaista syntyy.
Veli-Hopea

SuurinBabylon kirjoitti:
Veljesseura kirjoitti:Ehkä viileydellä halutaan ilmaista paheksunta muiden asioista kysymiselle. UUT ei liity Veljesseuraan muutoin kuin että jotkut täällä kirjoittavat ovat mukana UUT:n toiminnassa. Itse en esimerkiksi tiedä siitä mitään.
Taisin tosiaan unohtaa, että tällä palstalla on sallittu vain Vartiotorniseuran kritisointi. Ehkäpä olisi syytä lukita kaikki ketjut, jotka eivät suoraan liity jehovantodistajien mollaamiseen (jonka he tosin antsaitsevat)? Totta kai täällä pitää pystyä keskustelemaan avoimesti myös UUT:n asioista, joka on merkittävin väylä, jonka kautta Jt-kritiikkiä on mahdollista tuoda julki.

Vertauksesi on kaiken lisäksi huono. Pikemminkin asiaa voisi verrata siihen, että kysyisi Suomen Betelistä jehovantodistajien kansainvälisen järjestön rahoituksesta. Vaikka he eivät asiasta suoraan tiedäkään, ja toimivat periaatteessa suomalaisen yhdistyksen alla, jonka puheenjohtajana on Jukka Ropponen, kysymys olisi silti aiheellinen. Kyllä Veljesseura ja UUT ovat sen verran läheiset toimijat, että keskustelu täällä on myös paikallaan, jos sellaista syntyy.
Mitäpäs jos SB nyt itse sitten antaa hyvän, lämpimän ja täsmällistä tietoa sisältävän vastauksen aloittajalle niin otamme mallia kuinka vastata kuuluu.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Ei minulla ole tietoa UUT:n rahojen käytöstä, mutta esitin arvioni jo aikaisemmin. Kritisoin edellisessä viestissäni palstan henkeä ja asennetta, jonka mukaan täytyy vastata viileästi "toisten asioista" kyselijöille.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

SuurinBabylon kirjoitti:Ei minulla ole tietoa UUT:n rahojen käytöstä, mutta esitin arvioni jo aikaisemmin. Kritisoin edellisessä viestissäni palstan henkeä ja asennetta, jonka mukaan täytyy vastata viileästi "toisten asioista" kyselijöille.
Olisiko veljesseuralaisilla pärähtänyt "jehofiilitutka" hälyttämään ja anonyymi asioista kyselijä sen takia sai hieman viileän vastaanoton? Sinänsähän kysymyksessä ei ollut mitään vikaa, kuten ei myöskään huomautuksessa, että asia ei varsinaisesti kuulu Veljesseuran JT-osioon.
Veli-Hopea

Polyester kirjoitti:
SuurinBabylon kirjoitti:Ei minulla ole tietoa UUT:n rahojen käytöstä, mutta esitin arvioni jo aikaisemmin. Kritisoin edellisessä viestissäni palstan henkeä ja asennetta, jonka mukaan täytyy vastata viileästi "toisten asioista" kyselijöille.
Olisiko veljesseuralaisilla pärähtänyt "jehofiilitutka" hälyttämään ja anonyymi asioista kyselijä sen takia sai hieman viileän vastaanoton? Sinänsähän kysymyksessä ei ollut mitään vikaa, kuten ei myöskään huomautuksessa, että asia ei varsinaisesti kuulu Veljesseuran JT-osioon.
Keskustellahan asiasta varmaan saa yhtä paljon kuin siitä , paljonko Martan grillillä kuluu sinappia vuodessa. Siihenkin kysymykseen tämä palsta ja jt-osio on hivenen surkea vastaamaan , siispä ensimmäisenä varmaan ohjattaisiin kysymään suoraan Martalta. Tuskin tässä kukaan tyly halusi olla. Meistä tuskin kukaan oikein pystyy aloittajan kysymykseen vastaamaan joten en ymmärrä mitä vikaa on vinkata kysymään asiaa suoraan UUT:lta.

Jokatapauksessa kysymys on ymmärtääkseni saavuttanut UUT:n , joten eihän tää oo menny ollenkaan huonosti.

"Jehofiilitutka " oli sekin ihan mielenkiintoinen esitys.

Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tämä on merkityksellinen vitja, voitaisko laajentaa tätä ensialkuun koskemaan myös UUT:n ruotsalaisen "veljesyhdistyksen" taloudenpitoa, liittyyhän sekin kiinteästi (ellei kiinteämmin - jos on elossa edelleen) jehovantodistajuuteen. Maantieteellisesti voimme sitten pomppia valtiosta ja "veljesyhdistyksestä" toiseen, kunnes hyppäämme kanaalin yli. IBSA:n numeroitahan on muilla foorumeilla esitelty ja se sitoo taas koko nipun takaisin jehovantodistajuuteen. Osoittaudumme surkimuksiksi, ellemme kykene yksityiskohtaisesti vastaamaan eri rekisteröityjen yhdistysten tilinpäätösten yksityiskohdista esitettyihin kysymyksiin.

On perin hienoa, että tämä tuli esille, tällaisia valveutuneita kansalaisia tarvitaan kyselemään, koska takuuvarmasti RAY ei ole pen... anteeksi eurosentin vertaa kiinnostunut yhtään lainkaan ollenkaan mitään siitä miten avustuksensaajat käyttävät siltä saamansa avustusvarat. Pääasia tässä on, että UUT on edelleen ulkopuolella tutkimuksen, eikä siltä ole syytä kysyä, ettei pääse väärentämään tilinpitoaan. Tämäpä onkin tutkivaa journalismia kukkeimmillaan.

Paitsi, että henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta UUT:n taloudenpito eurosentin vertaa, en ole UUT:n jäsen, yhden (1) kerran olen käynyt UUT:n kokoontumisessa ja yhden (1) kerran mielenosoituksen rääppiäisissä. Jaa, mutta tunnen UUT:n jäseniä ....AARRGHH nyt minäkin olen surkimus kun en tunne UUT:n tilinpäätöstä. Ei ole helppoa olla entinen jehovantodistaja, ei.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

No avataanpa nyt ihan muistinvaraisesti tuota rahapuolta UUTssa. Vuoden 2014 77t€sta palkkakuluihin meni 51t€. Eli siis toiminnanjohtajan liksaan sivukuluineen.

Niin, RAY vaatii aika tarkat specsit etukäteen miten rahat tullaan kuluttamaan, sekä tietty tilinpäätöstiedot miten ne rahat tuli kulutettua.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Tulkitsit viestiäni väärin. Vastaukseni ei ollut huono.

En esittänyt, että pitäisi esittää viileästi, vaan esitin mahdollisuuden siitä, miksi kommentit olivat viileitä. Voit tarkistaa, että vastaukseni oli ensimmäiseni tähän ketjuun.

Tietysti on mairittelevaa, että yhdistät minun tekstini koko palstan henkeen, mutta se on väärä. Minä en ole koskaan ollut esittämässä pelkkää kritiikkiä.

Itselleni on tärkeätä, että palstan tekstejä ei tulkita UUT:n teksteiksi. Jos tällä palstalla esitetään sekaisin kunkin omaa mielipidettä ja tietoja UUT:stä, niin sellainen tulkinta mahdollistuu. Jos Sinä moderaattorina ajat sellaista linjaa, niin minä en halua enää kirjoittaa tälle foorumille.

Minä en halua olla osallisena minkään rekisteröidyn yhdistyksen toiminnassa enkä halua tulla tulkituksi sellaiseksi. Organisointi pilaa kaikki asiat.

Onko tämä palsta siis sidottu jotenkin UUT:hen?
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

SonOfJesus kirjoitti:Onko tämä palsta siis sidottu jotenkin UUT:hen?
Sisällöllisesti ja toiminnallisesti, ei.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
SonOfJesus

Tony kirjoitti:
SonOfJesus kirjoitti:Onko tämä palsta siis sidottu jotenkin UUT:hen?
Sisällöllisesti ja toiminnallisesti, ei.
Vastauksesi muoto jättää arvailujen varaan, onko jotain muita kytköksiä.
SonOfJesus
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sen jälkeen kun UUT alkoi saamaan RAY:n tukea, se on hoitanut vs:n vuosittaisen palvelinmaksun.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
SonOfJesus

Tony kirjoitti:Sen jälkeen kun UUT alkoi saamaan RAY:n tukea, se on hoitanut vs:n vuosittaisen palvelinmaksun.
Jaa, sittenhän se on Veljesseuran isäntä. En ole huomannut tällaista informaatiota. En aikanaan tullut UUT:n jäseneksi, koska minulla on oma näkemykseni organisaatioista.

Enkä aio olla UUT:n jäsen vastakaan eli en enää kirjoita tälle palstalle.
SonOfJesus
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

^Miten tälle palstalle kirjoittaminen tekee sinusta UUT:n jäsenen?
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Vastaa Viestiin