Valheella on lyhyet jäljet

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Valheella on lyhyet jäljet

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Olen julkaissut YouTubessa videon, mikä käsittelee karttamissääntöä. Onko olemassa karttamissääntö? Suomen tiedottaja Veikko Leinonen ja Ruotsin tiedottaja Göran Borglin ovat asiasta täysin päinvastaista mieltä. Videolla kuullaan myös Aarre Lahden sanoja karttamisesta.

Tietokoneen äänet päälle ja tänne! :D

https://www.youtube.com/watch?v=ucll9YA ... e=youtu.be
stigma

Re: Valheella on lyhyet jäljet

Viesti Kirjoittaja stigma »

Siitä sitten taas jakautumaan kahdeksi lahkoksi.

Mikä on Jeehu?!
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ei löydy sanoja tuolle Veikon soopalle. Syyttää vääristelystä, ja ainut joka asiaa vääristelee on hän itse.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Ja juuri eilen eräs Jehovan todistaja minulle sanoi, että "niillä luopiosivuilla valehdellaan". Harmi kun en huomannut mainita tästä Leinosen paskanpuhumisesta mitään siihen väliin.
stigma

Masterpiece kirjoitti:Ja juuri eilen eräs Jehovan todistaja minulle sanoi, että "niillä luopiosivuilla valehdellaan". Harmi kun en huomannut mainita tästä Leinosen paskanpuhumisesta mitään siihen väliin.
Mutta mistä se kiltti ja tottelevainen jt sen voi tietää :shock:
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

stigma kirjoitti:
Masterpiece kirjoitti:Ja juuri eilen eräs Jehovan todistaja minulle sanoi, että "niillä luopiosivuilla valehdellaan". Harmi kun en huomannut mainita tästä Leinosen paskanpuhumisesta mitään siihen väliin.
Sitä hoetaan Jt-piireissä mantraksi asti. Sitten jos joku kysyy, että no mistä siellä valehdellaan, voi saada vastaukseksi että "kaikesta". Mitään yksilöityä perustelua ei saa koskaan. Tällainen mantra kuuluu oleellisesti jäsenistään mustasukkaisten lahkojen ja kulttien propagandaan. Kuten myös se, että niihin väitettyihin valheisiin ei saa tutustua. Koskaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

stigma kirjoitti:Mikä on Jeehu?!
No vaikka tämä.
stigma

Okei, taas auttoi kun kysyi :)
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tuo Leinosnauhotus on siinäkin mielessä mielenkiintoinen, että sain kehotuksen soittaa Beteliin/Leinoselle Lappeenrannasta eräältä vanhimmalta.
Pyysin tältä Lappeenrannan vanhimmalta ensin materiaalia karttamisesta. Vanhin ei millään tavalla kieltänyt karttamissääntöä, vaan sanoi että hän ei voi antaa sellaista aineistoa. Minun olisi pitänyt hänen mukaansa soittaa Betelin lakiosastolle.
No koitin kyllä soittaa, mutta kun se oli kiinni. Ainoa huomattava taho oli siis Leinonen, joka sitten kiisti koko karttamisen olemassaolon.
Jompi kumpi näistä veli vanhimmista siis valehteli. Tunnen sen Lappeenrannan hepun paremmin, joten en veikkaa häntä.
Let me go Master I hate you so
Masterpiece

Viesti Kirjoittaja Masterpiece »

Olisiko niin, että Vladimir Putin käyttää samaa taktiikkaa kuin Leinonen? Todisteita kummankin argumenttia vastaan on kaikkialla (Leinonen: Me emme karta, Putin: Venäjä ei aseista Ukrainan kapinallisia), mutta molemmat kiistävät koko asian.

Selvä yhdenmukaisuus. Täytyy siis olla totta.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Karttamissääntöä ei ole, mutta pojalle ei silti voi sanoa, että karttamissääntöä ei ole? Menee yli minun hilseeni.

Karttamisesta valehtelussa toistuvat suunnilleen samat ainekset, kuten mm.
Ei ole karttamissääntöä.
Haluamme vain noudattaa Raamatun periaatteita.
Emme ole tuomareita.
Karttaminen on viime kädessä oma valinta.
Vain hengelliset siteet katkeavat.
Sukulaissuhteet säilyvät ennallaan.
Erotetut itse eivät useinkaan halua olla tekemisissä jehovan todistajien kanssa.
Vääriä opettajia kartetaan.
Heitä kartetaan, jotka kampanjoivat jehovan todistajia vastaan.
En tunne tapausta, ei voi kommentoida.
Yksittäistapaus, ei voi yleistää.
Asia on liian monimutkainen, ei voi kommentoida.

Kun pokkaa riittää eikä mikään enää hävetä, noita pyörittelemällä kokenut kärrynvartija tai muuten Vartiotorniseuran myyntihommissa oleva henkilö voi kierrellä asiaa vaikka maailman tappiin asti.

Minussakin herättää kiukkua Leinosen valehtelu, enkä oikein osaa kuvitellakaan mitä tuntemuksia se herättää niissä, joita asia omakohtaisesti koskee. Voi kuitenkin yrittää lohduttautua sillä, että valehtelu hyvinkin saattaa sahata Vartiotornin omaa oksaa, kun Jehovan todistajissa porukkaa alkaa heräillä järjestön toiminnan kierouteen yleisemminkin.

Tiedotuslinja on epäilemättä mietitty ja Vartiotorni laskee sen varaan, että ulospäin ja kiinnostuneille kannattaa antaa mahdollisimman miellyttävä kuva, ja ikävät asiat voi kertoa vasta siinä vaiheessa, kun saalis on tiukasti kiinni Vartiotornin hengellisessä koukussa. Näin Vartiotorni varmaan laskee, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta, kun se on laskenut väärin.
Polyester

Masterpiece kirjoitti:Olisiko niin, että Vladimir Putin käyttää samaa taktiikkaa kuin Leinonen? Todisteita kummankin argumenttia vastaan on kaikkialla (Leinonen: Me emme karta, Putin: Venäjä ei aseista Ukrainan kapinallisia), mutta molemmat kiistävät koko asian.

Selvä yhdenmukaisuus. Täytyy siis olla totta.
USA:n ulkoministeri John Kerry on ihan suorin sanoin syyttänyt Venäjää valehtelusta, mikä on harvinaista kansainvälisessä politiikassa, jossa ikävätkin asiat pyritään yleensä muotoilemaan diplomaattisemmin. Ei sillä, että USA partiopoika olisi itsekään.
Polyester

stigma kirjoitti:
Ei tiedäkään, koska hän on laiminlyönyt velvollisuutensa tutkia perinpohjin oppi, jota hän toisille markkinoi Ainoana Oikeana Totuutena ja elämän pelastavana uskona. Järjestö on tietysti ensisijainen syyllinen, mutta rivijäsenten toiminta on tässä suhteessa myös moitittavaa ja itsekin olen tuohon kuvailemaani laiminlyöntiin aikoinaan syyllistynyt.

Jehovan todistajien järjestö itse valehtelee, mutta esiintyy rehellisenä, ja samalla väittää toisia valehtelijoiksi vaikka nämä puhuvat totta. Triplavalehtelua. Voiko kierompi enää olla?
stigma

Vaan voisiko se olla niin, että kun ei itselläkään ole kuin se päähän opetettu tieto, ei edes tiedä valehtelevansa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

stigma kirjoitti:Vaan voisiko se olla niin, että kun ei itselläkään ole kuin se päähän opetettu tieto, ei edes tiedä valehtelevansa.
Jos tuosta lähtee, niin törmää Vt-opetukseen siitä kuinka Uskomattoman Ymmärtämätön Kyyppari on tutkinut asiat läpikotaisin rivijäsenen puolesta. Jos UYK ei tiedä valehtelevansa, niin silloin UYK valehtelee tietävänsä.
Vastaa Viestiin