Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Toistaiseksi tiede on päätynyt
tähän. Monet aiemmat käsitykset ovat muuttuneet ja monia teorioita on voitu kokeellisesti testata. Linkistä luettu perustuu tämänhetkiseen faktaan. Se ei ota kantaa siihen kuka loi, vai loiko kukaan.
Kommenttini...
Voephan se olla niin nii, että Luoja käytti "alkuräjähdystä" työkalunaan maailman luomiseksi, mene ja tiedä.
Kirjoitit...
"Mikäli otaksumme Jumalan toimineen kaiken luojana, emme kuitenkaan toistaiseksi tiedä, milloin tämä käsitys ja usko on ihmisiin syntynyt. Ongelmaksi tulee myös se, ettei Jumalan olemassaoloa voida todistaa, mutta ei liioin hänen olemassaolemattomuuttaankaan."
Vastaan...
Niinpä, kirjoitin jo aikaisemmin, että koska ei ole kongreetisia todisteita Luojan olemassa olosta, eikä myöskään, siitä että Luoja ei olisi olemassa, siksi tällainen kirjoittelu on itse asiassa hyvin tyhmää.
Tuntien jonkin verran kiivasta luonnettani, pelkäsin juuri tätä tilannetta, että minua ollaan ajamassa pois foorumilta mielipiteitteni takia. Ja siksi en suositellut ko. kirjoitelun aloittamista.
Kaikki kun ei osaa olla niin kohteliaita,kun sinä Jaakko Ahvenainen olet, ehkä minä osaan olla vähiten kohtelias,... vedän herneen nenääni pienestäkin "arkipäivän ironiasta" jonka mielestäni koen itseni halventamiseksi. Ja siksi ajattelin kokeilla tätä "arkipäivän ironiaa" myöskin kirjoitelussani.
Mutta OK. korjaan tapani. Toivon myös että vastapuoli korjaa tapansa.
Kirjoitit...
Täällä kirjoittelevista henkilöistä hyvin monet ovat joskus aivan tosissaan uskoneet Jumalaan, kuten heille on opetettu, mutta he ovat todenneet opettajiensa olleen epärehellisiä ja näin he ovat menettäneet uskonsa niin saamaansa opetukseen kuin Jumalaankin.
Kommenttini...
Tämä on hyvin surullista. (Siis ei se usko Jumalaan, vaan se, että ovat menettäneet sen valheelisten opettajien takia.)
Kirjoitit...
Tämä tosiasia on hyväksyttävä. Surulliseksi asian tekee se, että heitä on opetettu uskonnossa, mikä väittää omaavansa ainoan oikean jumalallisen totuuden. Näin tämä uskonto on ollut omiaan ajamaan heidät pois kaikesta jumaluskosta ja kääntymään puhtaan tieteellisen faktan puoleen. Kukaties tämä onkin ollut kaikkein mielekkäin ratkaisu.
Kommenttini...
Olen siis samaa mieltä, mutta niinkuin siirtämäsi linkki "tämän hetken tieteellisestä faktasta" osoitti, niin ei siellä oleva "fakta" välttämättä ole faktaa..koska se useinkin on jo vanhentunutta siinä vaiheessa kun kirja tulee painosta ulos.
Kirjoitit...
"Mikäli tällä sivustolla haluaa keskustella edellä mainittu on otettava huomioon. Usko Jumalaan ei anna oikeutta väheksyä niitä, joille Jumalaa ei ole. "
Kommenttini...
Tähän lisäisin....Että ei tule väheksyä myöskään niitä, jotka uskovat Jumalaan.
Kirjoitit...
Tämä tekee samalla mahdottomaksi perustella mitään Jumalalla, josta jotkut ovat vakuuttuneet, mutta enemmistö ei ole.