http://yle.fi/uutiset/evoluutiopsykolog ... na/7904484
– Sukupuolten välinen epätasa-arvo ei ole biologinen ilmiö, vaan se on kulttuurinen ilmiö. Evoluutiopsykologiaa ei kannata syyttää siitä, että on olemassa sukupuolten välinen epätasa-arvo.
Valvoja: Moderaattorit
– Sukupuolten välinen epätasa-arvo ei ole biologinen ilmiö, vaan se on kulttuurinen ilmiö. Evoluutiopsykologiaa ei kannata syyttää siitä, että on olemassa sukupuolten välinen epätasa-arvo.
Täsä vaiheessa kun nainen on jo jossain määrin kristinuskon jollain saroilla saavuttanut ihmisarvoa, niin huvittuneena kuuntelen suomalaisten muslimeiksi kääntyneiden naisten kommentteja siitä kuinka nimenomaan naisten tasa-arvo toteutuu islaminuskossa.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Uskontolaiset...
Sanoisin tähän että osa naisista haluaa alistua ja taas toinen osa naisista haluaa dominoida.Markku Meilo kirjoitti:
Mun on vaikea käsittää miksi naisista löytyy niinkin paljon naisten tasa-arvoa haluamattomia naisia. Se, että miehet sorsivat naisia on todella kultuurillinen juttu, ehkä kulttuuri edellyttää tai tuottaa myös naisia tietoisesti sorsivia naisia.
Mulla on sitten käynyt hyvä tsägä kun vaimo ei kuulu kumpaankaan noista luokituksista.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Sanoisin tähän että osa naisista haluaa alistua ja taas toinen osa naisista haluaa dominoida.
Valmista tulee ilman johtajiakin, kaksi hyvää duunaria pärjää ilman johtajaa.Vastakohdat vetävät puoleensa ja kahta johtajaa ei oikein voi olla samalla reviirillä.
Tai sitten ei, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa ainakaan mun nuoruudessa (lihavointi lisätty):Kaikki siis riippuu tarkasteltavana olevan henkilön luonteesta, onko se alistuva vai dominoiva.
“Further, many authorities recognize the subservient role of the wife and the helpful position she can occupy toward her husband. Notice what one woman psychologist said recently: ‘I am a woman, hence my chief interest is men. And because I am also a psychologist, my interest in men is greater than it otherwise would be. Recently the National Management Association asked me to do some research on the different psychological factors of both men and women. It hoped that what I learned might point to ways of reducing the pressures which develop when men and women work together. I saw emerge these two truths: 1. All women like to work under a ceiling of authority. In short, they like to be bossed. 2. All women must feel that they are needed. These truths arise from the fact that, basically, women feel while men think. Women frequently measure up to men and surpass them in intelligence, but they are handicapped by the weight of emotional drag. Men have more practical minds; they can judge, organize, direct. Thus the supervision of women by men seems to be nature’s plan, however desperately women may fight it.’ What this authority refers to as nature’s plan we recognize as God’s purpose. How wholesome an arrangement it is and how well it works for happy family circles!” (w62 Aug. 1 p. 463)
Niin, jos oikein käsitän niin tuossa sanotaan että kaikki naiset haluavat olla pomotettuja tai johdettuja, miten sen nyt ymmärtää sitten. Ja tarvittuja, kaikki naiset sis haluavat olla tarvittuja myöskin.Markku Meilo kirjoitti: Tai sitten ei, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa ainakaan mun nuoruudessa (lihavointi lisätty):
1. All women like to work under a ceiling of authority. In short, they like to be bossed. 2. All women must feel that they are needed.
Pomotettuja joo, mutta sitten:JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Niin, jos oikein käsitän niin tuossa sanotaan että kaikki naiset haluavat olla pomotettuja tai johdettuja, miten sen nyt ymmärtää sitten.
Itse en näihin vuosiin ole havainnut minkäänlaita valtavaa puutetta miesten kohdalla tästä tarvittavuuden tunteesta.Ja tarvittuja, kaikki naiset sis haluavat olla tarvittuja myöskin.
Jehovantodistajuudessa saliuskottavuus kulkee käsi kädessä mustavalkoisuuden kanssa.Tosin minäkin olin aika mustavalkoinen ajatuksissani...
Kuulostaa erikoiselta.Markku Meilo kirjoitti:
Mutta tuohon käsillä olevaan aiheeseen liittyen kuulin tai luin kommentin, jossa esitettiin naisen haluavan olla miehelleen "jotenkin erikoinen". Minusta toi ajatus toimii parisuhteessa molempiin suuntiin.
Ei korosta, ei, mutta pitää sentään ihmisenä.Polyester kirjoitti:Ei kristinuskokaan varsinaisesti naista korota, mutta silti ennen vanhaan meni aina niin, että miehet ryyppäsivät ja pelasivat korttia, naiset kulkivat kirkossa ja seuroissa. Ei koskaan toisin päin.