tämä ei ole kivaa uskonnoille

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
YksinäinenSusi

tämä ei ole kivaa uskonnoille

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Uskontolaiset hyökkäävät evoluutiopsykologin kimppuun kun niin harmittaa, mutta ehkä syyttä suotta.

http://yle.fi/uutiset/evoluutiopsykolog ... na/7904484
– Sukupuolten välinen epätasa-arvo ei ole biologinen ilmiö, vaan se on kulttuurinen ilmiö. Evoluutiopsykologiaa ei kannata syyttää siitä, että on olemassa sukupuolten välinen epätasa-arvo.
:mrgreen:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Re: tämä ei ole kivaa uskonnoille

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Uskontolaiset...
Täsä vaiheessa kun nainen on jo jossain määrin kristinuskon jollain saroilla saavuttanut ihmisarvoa, niin huvittuneena kuuntelen suomalaisten muslimeiksi kääntyneiden naisten kommentteja siitä kuinka nimenomaan naisten tasa-arvo toteutuu islaminuskossa.

Mun on vaikea käsittää miksi naisista löytyy niinkin paljon naisten tasa-arvoa haluamattomia naisia. Se, että miehet sorsivat naisia on todella kultuurillinen juttu, ehkä kulttuuri edellyttää tai tuottaa myös naisia tietoisesti sorsivia naisia.
YksinäinenSusi

Markku Meilo kirjoitti:
Mun on vaikea käsittää miksi naisista löytyy niinkin paljon naisten tasa-arvoa haluamattomia naisia. Se, että miehet sorsivat naisia on todella kultuurillinen juttu, ehkä kulttuuri edellyttää tai tuottaa myös naisia tietoisesti sorsivia naisia.
Sanoisin tähän että osa naisista haluaa alistua ja taas toinen osa naisista haluaa dominoida.

Nämä naiset, jotka haluavat alistua miehelle ja nauttivat siitä, eivät tietenkään halua tasa-arvoakaan. He tykkäävät elää miehen kautta omaa elämäänsä. Heille tasa-arvo käsitteenä ei merkitse juuri mitään, ainakaan mitä tulee miehen ja naisen tasa-arvoon. Tai voi olla että he ymmärtävät tasa-arvon eri lailla, kuin muut.

Toisaalta taas osa miehistä on myöskin alistuvia ja haluaisivat alistua dominoivalle naiselle. Vastakohdat vetävät puoleensa ja kahta johtajaa ei oikein voi olla samalla reviirillä.

Kaikki siis riippuu tarkasteltavana olevan henkilön luonteesta, onko se alistuva vai dominoiva.

Esimerkkinä mun mummo, joka sanoi Tarja Halosen presidenttikaudella että hän ei voi ymmärtää miksi presidenttiys on annettu naiselle Suomessa. Ihmettelin tätä silloin, mutta nyt tajuan syyn: mummoni oli koko elämänsä tottunut alistumaan miehen tahtoon ja oli luonteeltaankin sellainen ollut aina.

Niin ja sitten tuo vielä, että naisjohtajat kuulemma ennemmin palkkaavat miehiä kuin naisia. Nainen ei halua toista naista reviirilleen, tämä on aina ihmiskunnan historiassa ollut näin.
Nainen kokee toisen naisen uhkana.

Sen sijaan miesjohtajat palkkaavat usein mieluummin miehiä.

Tässä syy miksi naiset eivät oikein tahdo pärjätä tasa-arvon toteutumisessa, koska he itse johtajaksi päästyään syrjivät naisia, ja sitten syyttävät asiasta miehiä.

Naisten pitäis mennä itseensä ja muuttaa tämä asia ja lakata kilpailemasta keskenään ja sen sijaa alkaa syrjimään miehiä, sitten se tasa-arvokin vois ehkä onnistua paremmin.

Ei sitä tasa-arvoa varmaankaan miehet naisille anna. Naisten pitää itse ottaa se.
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Sanoisin tähän että osa naisista haluaa alistua ja taas toinen osa naisista haluaa dominoida.
Mulla on sitten käynyt hyvä tsägä kun vaimo ei kuulu kumpaankaan noista luokituksista.
Vastakohdat vetävät puoleensa ja kahta johtajaa ei oikein voi olla samalla reviirillä.
Valmista tulee ilman johtajiakin, kaksi hyvää duunaria pärjää ilman johtajaa.
Kaikki siis riippuu tarkasteltavana olevan henkilön luonteesta, onko se alistuva vai dominoiva.
Tai sitten ei, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa ainakaan mun nuoruudessa (lihavointi lisätty):
“Further, many authorities recognize the subservient role of the wife and the helpful position she can occupy toward her husband. Notice what one woman psychologist said recently: ‘I am a woman, hence my chief interest is men. And because I am also a psychologist, my interest in men is greater than it otherwise would be. Recently the National Management Association asked me to do some research on the different psychological factors of both men and women. It hoped that what I learned might point to ways of reducing the pressures which develop when men and women work together. I saw emerge these two truths: 1. All women like to work under a ceiling of authority. In short, they like to be bossed. 2. All women must feel that they are needed. These truths arise from the fact that, basically, women feel while men think. Women frequently measure up to men and surpass them in intelligence, but they are handicapped by the weight of emotional drag. Men have more practical minds; they can judge, organize, direct. Thus the supervision of women by men seems to be nature’s plan, however desperately women may fight it.’ What this authority refers to as nature’s plan we recognize as God’s purpose. How wholesome an arrangement it is and how well it works for happy family circles!” (w62 Aug. 1 p. 463)
YksinäinenSusi

Markku Meilo kirjoitti: Tai sitten ei, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa, tai ei ainakaan jehovantodistajuudessa ainakaan mun nuoruudessa (lihavointi lisätty):

1. All women like to work under a ceiling of authority. In short, they like to be bossed. 2. All women must feel that they are needed.
Niin, jos oikein käsitän niin tuossa sanotaan että kaikki naiset haluavat olla pomotettuja tai johdettuja, miten sen nyt ymmärtää sitten. Ja tarvittuja, kaikki naiset sis haluavat olla tarvittuja myöskin.

Mut vaikuttaa aika mustavalkoiselta. Minuin mielestä on sellaisiakin naisia, jotka eivät halua olla tarvittuja, eivätkä johdettuja. Vaan haluavat itse johtaa ja tarvivat miehiäkin jos jonkin näköseen hommaan.
Tosin minäkin olin aika mustavalkoinen ajatuksissani, kun on reippaan 20 jt-koulutus kaikkiaan ja sekin meni hukkaan kun en oikein hiffannut sitä jt-asiaa, nuin niikun että olis sydämeen mennyt ja pysynyt.
Markku Meilo

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Niin, jos oikein käsitän niin tuossa sanotaan että kaikki naiset haluavat olla pomotettuja tai johdettuja, miten sen nyt ymmärtää sitten.
Pomotettuja joo, mutta sitten:
Ja tarvittuja, kaikki naiset sis haluavat olla tarvittuja myöskin.
Itse en näihin vuosiin ole havainnut minkäänlaita valtavaa puutetta miesten kohdalla tästä tarvittavuuden tunteesta.
Tosin minäkin olin aika mustavalkoinen ajatuksissani...
Jehovantodistajuudessa saliuskottavuus kulkee käsi kädessä mustavalkoisuuden kanssa.

Mutta tuohon käsillä olevaan aiheeseen liittyen kuulin tai luin kommentin, jossa esitettiin naisen haluavan olla miehelleen "jotenkin erikoinen". Minusta toi ajatus toimii parisuhteessa molempiin suuntiin.
YksinäinenSusi

Markku Meilo kirjoitti:
Mutta tuohon käsillä olevaan aiheeseen liittyen kuulin tai luin kommentin, jossa esitettiin naisen haluavan olla miehelleen "jotenkin erikoinen". Minusta toi ajatus toimii parisuhteessa molempiin suuntiin.
Kuulostaa erikoiselta. :)
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Voin allekirjoittaa tuon. On hieno tunne, kun molemmat ovat toisistaan sitä mieltä, että toinen on on "a special kind of special to me".
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Naisolentona, vaikken naisellisin naisolento olekaan, en voi ymmärtää länsimaisia muslimikäännynnäisiä. Että miksi ehdoin tahdoin hankkiudutaan kulttuuriin jossa olet orjaa alhaisempi vain koska olet nainen.

Se on kyllä totta, niinkuin joku jo sanoikin että tasa-arvoa ei kukaan kellekään anna. Sitä vartenhan feminismi on vieläkin elossa ja voi hyvin.
Feminismi vain on leimattu ikäväksi ja epämiellyttäväksi.
I'm not Jesus
I will not forgive
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Ei kristinuskokaan varsinaisesti naista korota, mutta silti ennen vanhaan meni aina niin, että miehet ryyppäsivät ja pelasivat korttia, naiset kulkivat kirkossa ja seuroissa. Ei koskaan toisin päin.
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Polyester kirjoitti:Ei kristinuskokaan varsinaisesti naista korota, mutta silti ennen vanhaan meni aina niin, että miehet ryyppäsivät ja pelasivat korttia, naiset kulkivat kirkossa ja seuroissa. Ei koskaan toisin päin.
Ei korosta, ei, mutta pitää sentään ihmisenä.
I'm not Jesus
I will not forgive
Vastaa Viestiin