Paha feministi täällä hei

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Love_is_a_lie

Paha feministi täällä hei

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Katsotaan keksinkö tähän vielä nasevan otsikonkin...

Olen lukenut erästä feminististä blogia viimeaikoina melko paljon ja miettinyt omaa kasvua ja kasvatusta naiseksi.

Olen tullut siihen tulokseen mietittyäni (ja äidin puheita kuunneltuani), että jt-naisen arvo mitataan siinä miten korkealle rankatun miehen onnistuu pyydystämään ja miten monta lasta tälle synnyttämään. Vain ja ainoastaan siinä.

Toki väitetään että naimattomuus on suositeltavaa ja ihailtavaa, mutta silti sinkkusisaria vähän säälitellään.
Tai ehkä se on ihailtavaa käytöstä vain miehiltä, en jaksa muistaa.

Kysymys, hyvät naispuoliset fooruminkäyttäjät, onko teillä tällaisia mielikuvia?
Toki miehetkin saavat kommentoida omia näkemyksiään asiasta. En sitten tiedä miten paljon kasvatus ym asiat tähän vaikuttavat...

Tunnen vain yhden jt-pariskunnan joka olisi oikeasti päättänyt olla hankkimatta lapsia. Se on ikäänkuin itsestäänselvyys.
Ja sitten kun tällainen päättäväinen tyttö on koko ikänsä ollut sitä mieltä ettei kakaroita halua, niin vain naureskellaan että kyllä se mieli muuttuu. "Kyllähän minäkin noin ajattelin, ennen kuin tapasin mieheni" on yleisin lause jota asiasta kuulen.
No, saa olla aikamoinen mielenhallitsija jos miun pään aikoo kääntää :twisted:
..tai no, vahinkoja sattuu

Kaikkein eniten kuitenkin risoo se, että kun veljeni käyttää aivan samoja argumentteja päätökseen olla lisääntymättä niin hänelle vain nyökytellään hyväksyvästi.
Ei kuulu myhäilyjä tai naureskeluja. Vittuperkele.

JA sitten vielä pyydän anteeksi jos olen aiheesta tänne jo vaahdonnut, en muista olenko.
I'm not Jesus
I will not forgive
Vieras

Re: Paha feministi täällä hei

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuntemani vanhapiikasisar odotti pitkälle yli 4-kymppiseksi, että löysi sen täydellisen miehen itselleen. Joten ainakin hänen tapauksessa oli kyse varmasti ihan muusta kuin ensisilmän rakkaudesta koska hän oli täydellisyyden tavoittelija sekä panosti elämässään vaan laatuun ja tasokkuuteen niin toki mieskin piti olla laadukas ja korkealle arvostettu.

Siksipä jotkut sisaret odottavat pitkälle keski-ikään ennen kuin saattavat läytää jonkun tasokkaan laatuveljen. Nuoremmat sisaret/veljet jotka avioituvat nuorena valitsivat lähinnä ulkonäön takia kumppaninsa, mutta nämä vanhemmat sisaret tosiaankin odottavat puolet elämästään sitä veli täydellisyyttä ja sittenhän kun se saadaan niin huomaahan sen, että todellakin se veli on naitu ihan pelkäästään tämän aseman vuoksi.

Muistan itse aikoinani muutaman tällaisen sisaren jotka saivat haaviinsa laatuveljen kuinka sillä sitten jaksettiin ylpeillä ja kokouksiin tultiin käsikynkässä sellainen virne naamalla, että, että sisar oli saanut todellisen saaliin. Puheetkin tästä kumppanista eivät niinkään viitanneet mitenkään rakkauteen ja välittämiseen vaan siihen mitä tuo veli on, tekee ja missä asemassa niin ja jos veli vielä sattui olemaan rikas niin sehän oli iso plussa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Kyllä meilläpäin säälittiin sinkkunaisia jotka eivät yli 30vuotiaana olleet vielä miestä saaneet ja pariskunnat joilla ei ollut lapsia , oli automaattisesti miehen vika kun oli tuhkamuna :)

Selän takana juoruttiin ja haukuttiin toisia minkä kerettiin. Sitä kai se kaikkialla on...hyi helvetti.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Olin itse aikanaan (teininä) sitä mieltä, että kaikki miehet on vaan rasittavia, itsekkäitä ja vailla minkäänlaista kiinnostavaa persoonaa. Myöhemmin tajusin että kyse on ollutkin vain jt-miehistä, ja mielen muuttui :) Ehkä tuolloin saatoin antaa kuvan muille olevani feministi, vaikken sellaiseksi osannut itseäni luokitella.

En osaa sanoa olenko saanut kotikasvatuksesta mitään kuvaa siitä että jt-naisella voisi edes olla arvoa. Tienraivaus ja tottelevaisuus ovat varmaan olleet ne mittarit, mitä minulta ei kyllä kumpaakaan löydy.

Itse tiedän useamman pariskunnan jotka ovet eri syistä päättäneet olla tekemättä lapsia. Harvassa heitä kuitenkin on. Toki tilanne on sama järjestön ulkopuolellakin, lasten teko koetaan luonnolliseksi, ja lapsettomuus luonnottomaksi. On muuten raivostuttavaa että mielipidettä/päätöstä lapsettomuudesta pidetään lapsellisena, ja se sivuutetaan äkkiä muuttuvana asiana. Tällaisen asenteen omaavalle ei kannata edes yrittää perustella asiaa, koska toinen ei niitä enää kuule.

Kuulun niihin jotka eivät halua lapsia. En vihaa lapsia, eikä minua haittaa jos muut niitä pukkaavat maailmaan. En vain koskaan ole kokenut mitään kiinnostusta lapsia kohtaan (edes läheisten sukulaisteni lapsia kohtaan), vaikka olen joutunut olemaan jonkun verran niiden kanssa tekemisissäkin.

Kuulin naimisiin mennessä samoja lauseita siitä kuinka mieli muuttuu jne. Lupasin miehelleni tuolloin pohtia asiaa uudelleen 10v päästä, mutta nyt näyttää siltä ettei vieläkään tarvitse asiaa kummemmin pohtia. Päätös on vain kypsynyt ja vahvistunut. Olen onnellinen näin, en tarvitse lapsia. Onneksi mieskin sattuu olemaan samalla kannalla.
January

Viesti Kirjoittaja January »

No joo, naisen arvo peilautui täysin miehen aseman mukaan (ja ulkonäön). Mutta tuosta olen eri mieltä, että naisen tuli synnyttää mahdollisimman monta lasta miehelleen. Minusta yleisihanne oli noin kaksi lasta. Tämä johtui siitäkin, että monilapsisilla perheillä ei ollut niin paljon rahaa ja varaa hienoon autoon, jolla saapua kokouksiin.
Elämästä ei selviä hengissä.
Menneisyyden vanki

Viesti Kirjoittaja Menneisyyden vanki »

Minulla on vahva muistikuva että olisi ollut suotavampaa siirtää lasten hankkiminen paratiisiin ei tähän pahaan asiainjärjestelmään. Muistan usein luetun Raamatun lauseen "Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä...."

Meidän seurakuntaan syntyi todella vähän lapsia. Osa pariskunnista ei halunnut ja sanoivat tekevänsä lapset vasta paratiisissa.
Tiedän monta keski-ikäistä lapsetonta jt-pariskuntaa. Muistan myös pelänneeni sitä kun yksi pariskunta sai lapsen että entäpä jos Harmagedon tulee nyt ja tuo Raamatunlause kummitteli mielessä. Pelkäsin mitä tälle naiselle ja vauvalle tapahtuisi.
Yleinen mielipide oli, ettei tähän maailmaan kannata tehdä lapsia.

Samaahan se Betel-kodissa asuva nainenkin puhui että tekee paljon lapsia paratiisissa, saman olisi voinut oikeasti toteuttaa tässä ajassa. Paratiisista ei ole kenenkään osalla varmuutta ja jos sellainen tulisi tehtäisiinkö siellä lapsia.

Oikeasti kannustettiin lapsettomuuteen ja kehotettiin tienraivaukseen/saarnaamiseen käyttämään aikansa. Kaikkihan me tämän muistamme eikös niin?

Surullista että suuri osa sisarista/veljistä on jäänyt ilman vastakkaisen sukupuolen kosketusta ja rakkautta, puhumattakaan intohimoisesta seksielämästä.
ryhdistäytynyt

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

Love_is_a_lie kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen mietittyäni (ja äidin puheita kuunneltuani), että jt-naisen arvo mitataan siinä miten korkealle rankatun miehen onnistuu pyydystämään ja miten monta lasta tälle synnyttämään. Vain ja ainoastaan siinä.
Feminismi ei näköjään tee hyvää naisen havaintokyvylle, kun femakko istuessaan valtakunnansalilla kuulee korvissaan Lars Leeviä. Tämä sovinisti kuuli kyllä julistuksia lapsettomuuden puolesta, kuinka kaikki tarmo piti käyttää julistamiseen näinä "viimeisinä päivinä"
Paha femakko on nyt kyllä pahan kerran väärässä määritellessään jt-naisen statusta.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Skitsoidi 3

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi 3 »

---Miehenä yksi isoimpia elämäntehtäviäni on ollut ja tulee olemaan naisen ja kumppanin arvostaminen. Ensimmäinen nuorena solmimani avioliitto ei-jehovalaisen naisen kanssa onneksi kuitenkin on laittanut minut ajattelemaan, kuinka paljon olen ollut väärässä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ryhdistäytynyt kirjoitti:Tämä sovinisti kuuli kyllä julistuksia lapsettomuuden puolesta, kuinka kaikki tarmo piti käyttää julistamiseen näinä "viimeisinä päivinä"...
Samaa tuttua laulua on laulettu aina kun joku lukemattomista maailmanlopunodotteluhuipuista on ollut käsillä, kuten 1940-luvun alussa:
“It is better and wiser for those of the Lord's "other sheep" who hope to survive Armageddon and be given the divine mandate to fill the earth with a righteous offspring to defer matters until after the tribulation and destruction of Armageddon is past.” (1943 Yearbook of Jehovah's Witnesses, Daily Texts and Comments, November 7.)
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

ryhdistäytynyt kirjoitti:
Love_is_a_lie kirjoitti:
Feminismi ei näköjään tee hyvää naisen havaintokyvylle, kun femakko istuessaan valtakunnansalilla kuulee korvissaan Lars Leeviä. Tämä sovinisti kuuli kyllä julistuksia lapsettomuuden puolesta, kuinka kaikki tarmo piti käyttää julistamiseen näinä "viimeisinä päivinä"
Paha femakko on nyt kyllä pahan kerran väärässä määritellessään jt-naisen statusta.
Nämä olivatkin omia mielipiteitä perustuen siihen mitä enimmäkseen kotona on jauhettu. Se oli aivan sama mitä lavalta sanottiin, meillä minua ja vain minua yritettiin kovasti aivopestä lasten hankkimiseen.
En näitä asioita valtakunnansalilla istuessa näin kuullutkaan vaan kotona.
Tuliko tämä nyt sovinistin putkiaivoille tarpeeksi selvästi ilmaistua?
I'm not Jesus
I will not forgive
ryhdistäytynyt

Love_is_a_lie kirjoitti:
Nämä olivatkin omia mielipiteitä perustuen siihen mitä enimmäkseen kotona on jauhettu.
Niin, vika näyttääkin olevan kotioloissa eikä hallintoelimessä, joka paremminkin tukee sinun feminististä ajatusmaailmaa tuossa "kakara" proplematiikassa.

Se, että sinä päätät olla lisääntymättä saa ainakin minulta 100% tuen.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Keskustelu läikehtii ilmeisen värikkäänä.
Tästä eteenpäin keskitytään itse aiheeseen kirjoittajien arvioimisen sijaan, ettei tarvitse alkaa siivoilla asiattomuuksia pois.
Let me go Master I hate you so
toinen feministi

Viesti Kirjoittaja toinen feministi »

Naisen asema todellakin oli kiinni miehen natsasoista seurakunnassa ja miten hyvin oli jt-kulissi pystyssä (eli oliko ns. hyvin mukana oleva). Plussaa oli jos oli vielä varallisuutta ja hyvän näköinen.
ryhdistäytynyt

toinen feministi kirjoitti:Naisen asema todellakin oli kiinni miehen natsasoista seurakunnassa.
Kertokaahan arvon feministit, miten nämä naisten hierarkiat siinä toiminnassa oikein näkyi?
Itse koin, että naimattomat tienraivaajasisaret olivat kaikilla mittareilla naisista eniten esillä.
Minulla on nyt jotain pahan kerran jäänyt huomaamatta, joten valistakaa tietämätöntä.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Mitä on raati mieltä, onko vanhimman vaimo korkeammassa asemassa kuin AP? :)
Vastaa Viestiin