Hieno homma.Pro et contra kirjoitti:Tuos ois linkki tolle IBSA-sivulle:
Contact Us - Jehovah's Witnesses of Britain Online Donations
https://www.jwgift.org/ContactUs.aspx
How to Contact Us. Please feel free to write to Jehovah's Witnesses of Britain at the address below: IBSA House The Ridgeway London NW7 1RN ...
Lisää rahaa, kiitos
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Re: Lisää rahaa, kiitos
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Markku Meilo
Kerrotko enemmän nimenomaan tuon yhteistyön luonteesta, eli milaista mainitsemasi yhteistyö tarkemmin ottaen on?Pro et contra kirjoitti:...eri järjestö mitä se IBSA joka tekee yhteistyötä WTBTS kanssa.
Kuten on jäänyt pois myös IBSA:n symboliikasta samoihin aikoihin. Syyhän oli Russelille uskolliset raamatuntutkijat, jotka Rutherford halusi savustaa pois sekä IBSA:sta että WTBTS:tä. Siinä samassa otettiin sanakirja käteen ja vaihdettiin risti paaluksi.Risti ja kruunu-tunnus on jäänyt pois WTBTS:n käyttämästä symboliikasta jo 1930-luvulla.
-
Vellamo
ööö... Voisko joku selventää tuota IBSA-kuviota. Eikö IBSA erotettu jw-organisaatiosta Rutherfoodin aikoina, mutta tuolla Englannin Jw-sivulla on selkeä maininta IBSA:n rakennuksessa olemisesta?
How to Contact Us
Please feel free to write to Jehovah's Witnesses of Britain at the address below:
IBSA House
The Ridgeway
London
NW7 1RN
Jos taas mennään IBSA:n viralliselle sivustolle siellä mainitaan sen olevan täysin erillään JW-organisaatiosta. http://www.internationalbiblestudents.com/history.html
Nyt oon hiukan pihalla...
How to Contact Us
Please feel free to write to Jehovah's Witnesses of Britain at the address below:
IBSA House
The Ridgeway
London
NW7 1RN
Jos taas mennään IBSA:n viralliselle sivustolle siellä mainitaan sen olevan täysin erillään JW-organisaatiosta. http://www.internationalbiblestudents.com/history.html
Nyt oon hiukan pihalla...
-
Vellamo
Festus kirjoitti:Tuo tuntuu olevan toukokuun broadcastingin pääsanoma.
http://tv.jw.org/#video/VODStudio/pub-j ... 05_1_VIDEO
Melkosta huttua.
Veli Lettin elekielessä on jotain joka häiritsee minua, lienekö ainoa?
Et ole ainoa ketä tuo häiritsee. Mua on ällöttänyt koko videotouhu alusta alkaen, koska se muistuttaa liikaa tv-saarnamiehiä tilinumeroineen. Sitähän se itse asiassa onkin. Varmaan se on se syy, miksi se ällöttää.
-
Markku Meilo
Ei erotettu jos puheena on Russelin vuonna 1914 perustama ja eurooppatoimintoihin suuntautunut firma, joka operoi edelleen Brittein saarilla. Siihen asti seurakunnat tunnettiin yksinkertaisesti joko nimellä Bible Students tai myös International Bible Students of [kaupunki, osavaltio] -nimellä, joka jälkimmäinen nimitys oli alistettu People's Pulpit Association -nimiselle firmalle, joka puolestaan vastasi New Yorkin toiminnoista. Kun Russell otti IBSA-nimen käyttöön Euroopassa, niin hän kehotti kaikkia raamatuntutkijoiden amerikkalaisia seurakuntia lopettamaan IBSA-nimen käytön toiminnassaan.Vellamo kirjoitti:Eikö IBSA erotettu jw-organisaatiosta Rutherfoodin aikoina...
Russelin kehotuksen jälkeen seurakunnat käyttivät Associated Bible Students of [kaupunki, osavaltio] -nimitystä, jotta vältettäisiin sekaannus Euroopassa tapahtuvan puuhastelun kanssa. Rutherfordin perustama hierarkia ja muut käninät saivat aikaan sen, että jotkin pois savustetut amerikkalaiset ottivat uudelleen käyttöön vanhan International Bible Students -nimityksen ja Rutherfordille uskolliset jatkoivat Associated Bible Students -nimen alla.
-
Polyester
Ei liene ollenkaan huono arvaus, että tuossa TV-evankelistameiningissä on myös monelle ns. vanhan liiton JT:lle nielemistä.Vellamo kirjoitti:Et ole ainoa ketä tuo häiritsee. Mua on ällöttänyt koko videotouhu alusta alkaen, koska se muistuttaa liikaa tv-saarnamiehiä tilinumeroineen. Sitähän se itse asiassa onkin. Varmaan se on se syy, miksi se ällöttää.