Uutinen: http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w187.html
Suomennettu kirje: http://johanneksenpoika.fi/jtleaks/kirje_02052015.html

Valvoja: Moderaattorit

Olen ollut kerran vierailijana sairaalassa, kun veljet tenttasivat potilaalta, että "onhan sairaalahenkilöstö tietoinen sinun vakaumuksesta" Oli se rajua, kun kaiken muun tressin lisäksi kaadetaan vakaumusvelvollisuus niskaan potilaalle, joka jo tarpeeksi tärisi tulevaa leikkausta.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Verensiirto tulisi jehovantodistajienkin hyväksyä ja ottaa, koska se pelastaa itse elämän.
Niin, henkilökohtainen suhde Jehovaan, ihmisellä on yksilönvapaus ja oma päätäntävalta mitä tekee, mutta isovelijärvestö valvoo kuitenkin mitä kukin tekee ja noottiahan tässä tulee jos ei kortit ole kondiksessa.Tähän astihan Vartiotorni on ainakin voinut yrittää vedota siihen, että kyseessä on yksilöiden omantunnonasia, johon järjestö ei velvoita mitenkään. Verikorttien tarkistaminen ja kopioiminen tekevät tuon väitteen entistä epäuskottavammaksi.

Tästä jakeesta ja tuosta veriletun olutkortista tuli mieleen että eiköhän me sellainen haureuskorttikin voitaisi tehdä mitä aina voi vilautella kun jonkun katseet viittaa johonkin astetta läheisempään kanssakäymiseen.vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta
Samaa olen minäkin " elätellyt toiveita", että verikielto asia vähitellen häivytettäisiin seuran ohjeistosta, ja luovuttaisiin holhouksesta, joka todellakin alkaa hipomaan jo laillisuuden rajoja.Polyester kirjoitti:Vihaiseksi ja surulliseksi vetää. Olen elätellyt toivetta, että Vartiotorni käytännön tasolla häivyttäisi verikieltoa siten, ettei asiaa enää toisteta kokouksissa ja kirjallisuudessa, vaikka virallista "uutta valoa" ei uskallettaisikaan antaa. Tämä antaisi ainakin rivijäsenille, jotka ovat hieman keskimääräistä paremmin hereillä, vähän siimaa tässä asissa. Se tuosta toiveesta kai sitten.
Lailliseltakin kannalta tuossa mennään koko ajan tummemman harmaalle alueelle. Tähän astihan Vartiotorni on ainakin voinut yrittää vedota siihen, että kyseessä on yksilöiden omantunnonasia, johon järjestö ei velvoita mitenkään. Verikorttien tarkistaminen ja kopioiminen tekevät tuon väitteen entistä epäuskottavammaksi. Tietenkin järjestön osallisuus pyritään edelleen kiistämään, enkä ihmettelisi sitäkään, että järjestö antaa ymmärää "yli-innokkaiden yksilöiden" virkaintoisuudessaan ottaneen ohjeet vähän liian kirjaimellisesti. Kuka enää uskaltaa vanhimpana toimia, jos siinä tuollaiseen välikäteen joutuu?