Biisejä tms. joita et uskaltanut JT:nä julkisesti kuunnella

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Verilettu
Moderaattori
Viesti:

Biisejä tms. joita et uskaltanut JT:nä julkisesti kuunnella

Viesti Kirjoittaja Verilettu »

Heh, on tämä naurettavaa mutta kovana Eppu Normaali diggarina en uskaltanut naimisissa ollessa ja siis vielä JT:nä ollessa kuunnella seuraavia hauskoja uskonnollissävytteisiä biisejä julkisesti :D Nyt asiaa on kyllä vaikea käsittää, vaimo olisi luultavasti luultavasti vain sanonut että "mitä naurat" ja "ettei sanoista saa mitään selvää" :D. Pistin nämä taidepläjäykset tähän (suluissa sanat, jos ei meinaa saada sanoista selvää).
En tähän hätään muista oli Epuilla muita moisia biisejä. Itse asiassa lähdin fiilistelemään Eppuja kun sain jostain Yö osastolla -biisin sanat mieleeni, enkä harmikseni löytänytkään omista kokoelmista. Niinpä tutustuin Youtuben valikoimaan, ja yllättäen löysin monia vanhoja rakkauksia :D

Trance/Techno/Electro/Ambient -musiikista erityisesti pitävä vastasin musiikkimakuani kyselevälle vanhimmalle että instrumentaalimusiikkia :D
agapi_dō

Re: Biisejä tms. joita et uskaltanut JT:nä julkisesti kuunne

Viesti Kirjoittaja agapi_dō »

Hyvää viikonloppua. :)

https://www.youtube.com/watch?v=ApQIUkSVpUU

Haters be hating. :''D
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
agapi_dō

Mä nimittäin kuuntelin hyvinkin paljon kone/trance/goatrancemusaa joskus -90 luvun puolella. Muistan että joskus oli semmonenkin hetki, että tietämättäni joskus tyyliin 16-17 vuotiaana, hyllystäni vietiin kaikki levyt ja niitä sitten yksi "vanhin" arvioi, että mikä on sopivaa ja mikä ei. :)

Tykkäsin mm. bändeistä joiden nimi oli esim. Hallucinogen, Astral projection, Infected Mushroom yms. - ja nuo tietty varmaan pelkästään tuon nimen perusteella herätti närkästystä, ja joutui "kiellettyjen" läjään. Nostin siitä sitten tosin niin ison metakan - kun musiikki oli hyvin tärkeä asia - että sitä ei vanhemmatkaan pystynyt kuuntelemaan (ehkä tajusivat myös että kun kyse on 99% instrumetaalimusiikista, ettei sitä voi millään perusteella kieltää) ... tai sitten vaan nostin tarpeeksi ison metakan :D

Olin tuossa iässä sen verran vahva jo pitämään puoliani, että vaadin, ettei kovalla vaivalla ja itseansaituilla rahoilla, kukaan tule ottamaan minun musiikkia "takavarikkoon". Varsinkaan ilman syytä - ja ei muuten vaikka olisivat jonkinmoisen syyn keksineet, niin ei silloinkaan. :-)

Se on kumma asia tuo, mihin kaikkiin kieltoihin nuo JT:t mielikuvien perusteella lähtevätkään... kun lähes kaikkea tuntematonta on opetettu pelkäämään/pelätään.

https://youtu.be/uloBD9xxwZ0?t=12m36s

Jos aloittaa soiton linkkiä klikkaamalla, niin pitäisi alkaa tuosta 12:36 kohdasta, mikä luultavasti voi olla niillekkin mieluisaa, ketkä ei konemusasta niin perusta. Koko levy nimittäin on miksattu "yhdeksi biisiksi", vähän samoin kuin Kinston Wall:in levyt.. :)

Haussua tässä postauksessa oli se, että satuin juuri kuuntelemaan tuota dunderpatrulleniin biisiä, tuli fiilis että pitäis linkittää tänne viikonlopputervehdykseksi, ja kun sivuille loggasin, niin näin että tännehän oli just hetki sitten aloitettu tämä ketju missä puhuttiin mm. techno/trance ym. konemusasta. :''D
Viimeksi muokannut agapi_dō, 30.08.2015 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"We see on the basis of what we believe, not the other way around." -Errol Morris
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

YUP saatana meni korvasta sisään.

Ja on muuten hyvä styke
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

agapi_dō kirjoitti:Astral projection, Infected Mushroom
Ai jai. Vaikken GOAa (eikös nämä ole sitä suuntausta, ota näistä selvää) niin pääasiassa kuunnellutkaan, niin tulee paljon mieleen. Piti heti etsiä yksi biisi: Astral Projection - Nexus

Laitan paremmalla ajalla omia suosikkejani.
agapi_dō kirjoitti:Koko levy nimittäin on miksattu "yhdeksi biisiksi"
Aaah, olin tosi paha. Olen tehnyt paljon miksauksia itsekin ja jakanut Klubituksen kautta :D

Heh, pakollinen huumorilinkki: Muslim Rave Party
agapi_dō

Jaa-a, en minäkään noista eri suuntauksista ota oikein selvää. :D Pääasia että musiikki uppoaa. :)

..tulipa muistoja mieleen, tän ketjun myötä. Nykyään aika vähän tulee tuota kone/trancemusaa kuunneltua, oon aikalailla kaikkiruokainen musan suhtee, oikeastaan ainoa mikä ei uppoa, on se örinähevi. Mutta tutulta kuulostaa tuo Nexus biisi. :)

Astral projectionilta ehkä mun suosikkilevy on "Astral Projection - In the Mix". Sisältää 2 CD:tä, Sundown ja Sunrise. Sen levyn suosikki vuosien takaa, "Enlightened Evolution", ehkäpä. Tuokin levy yhteenmiksattuja muistaakseni, jotenkin oon tykästynyt noihin missä ei oo taukoja. :-)

Kingston Wall on ollut aina kestosuosikki, diggaan sanoista ja muutenkin tyylistä. Ehkäpä Kinston Wall III:sta on eniten tullut kuunneltua. Harmi että Petri Walli tais hieman pärähtää kun meni itsemurhan tekemään katolta hyppäämällä.. :/ Koskaan en ehtinyt näkemään livenä. Loistavat lyriikat koko III levyllä - uppoaa vielä tänäkin päivänä ja varmaan aina.

Heittäkäähän lisää hyvää musaa, tää on mukavan rento ketju vastapainoksi uskontohötölle. Nuo mun linkit nyt on vaan pieni pintaraapaisu siitä mitä itse oon joskus paljonkin kuunnellut, eniten ehkä -90 luvun loppupuolella.. Tänäpäivänä paljon löytyy myös kotimaista, uutta ja vanhaa, mikä uppoaa. :-) Tosiaan, melkein joka genrestä, paitse se örinähevi, vaikka raskas rock/metalli kyllä menee oikealla fiiliksellä ollessa. :)

Paras konemusapohjainen tanssiesitys mitä on tullut koskaan vastaan, on ehkä tässä: RemoteKontrol for Total XposureTV - tuo on suht pitkä, mutta sen arvoinen jos yhtään konemusasta diggailee. :)
Viimeksi muokannut agapi_dō, 30.08.2015 15:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
agapi_dō

Tool on kans ihan huippu, vaikken diggaa kun muutamista biiseistä.

Lateralus biisiin pärähdin joskus oikein kunnolla, kannattaa tsekata! (paras tuubista löytyvä, minun mielestä ompi tuo epävirallinen, fanien tekemä video, "Lateralus in Fibonacci". Pari kertaa se on sieltä poistettukin kai, Tool ei vissiin ole edes spotifyssa. Mutta taitaa olla niin suosittu toi faniversio, että aina se sinne takas popsahtaa. Ilmeisesti bändikin on ottanut asenteen, että se on vaan hyvää mainosta. :)

Jos ei konemusasta perusta, niin sanoisin että sitte tuo Toolin video kannattaa ainakin tsekata. :) Uskoisin että uppoaa aika monelle. :)

Tool - Lateralus

Enjoy.

(ehkä joku tuosta profiilikuvastanikin jo tiesi, että Toolia fanitan) :)

Jätän puheenvuoron muille, en enää viitti linkitellä omia suosikeita tämän enempää :D Ei niitä kuitenkaan tuon enempää kumminkaan kukaan jaksa tsekkailla...hehe. :)
Viimeksi muokannut agapi_dō, 30.08.2015 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tool mainittu niin pakko laittaa tämä ilmoille. Huikea coveri muksuilta. :o

Kids Cover 46 and 2 by Tool / O'Keefe Music Foundation

Ja ettei nyt ihan ooteeksi menisi, niin mainittu YUP:n biisi oli yksi jota kannatti kuunnella lähinnä omissa oloissa. Gunnareilla oli pari, esim. Get In the Ring. Raptori oli teininä kovassa huudossa ja siltähän löytyy kaikkea vekkulia sanoitusta, joka ei ehkä ihan mene teokraattisen seulan läpi. :P

Mut joo, olihan noita, vaikka ja kuinka.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
agapi_dō

Ihan loistava tuo sun linkki Tony, en ollu aikasemmin törmännytkään tohon, jostaki syystä. :)
Verilettu
Moderaattori
Viesti:

KuvaTässä mielestäni on kenties paras progressiivinen trance biisi joka on koskaan tehty. Biisi on moniosainen ja pitkä (13 minuuttia), joten se kannattaa tämän musiikin ystävän kuunnella kun on aikaa ja halua keskittyä. Ei mitenkään perinteinen trance, koska tarpeetonta toistoa on vähän biisin pituuteen nähden.
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Tool on parasta!

Mutta niitä biisejä... CMX:n Saatana nyt ensimmäisenä muistui mieleen.
I'm not Jesus
I will not forgive
Voimantorni

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Virallisen ulkokuoreni alla minussa on aina elänyt horror- ja muutakin metallia diggaileva Voimanzombie. En ollut lapsesta saakka Jt, joten opettelin tämän paskan kuuntelun ennen kuin tiesin Vartiotornin jutuista mitään. Jt-vuosinani ei näitä levyjä tietenkään hyllystä löytynyt, mutta nyt sitten taas löytyy.

https://www.youtube.com/watch?v=EqQuihD0hoI

P.S. Eikä näistä mitään demoneita tule, pelkkää meteliä ja hyvää energiaa!
Nukahtanut

Re: Biisejä tms. joita et uskaltanut JT:nä julkisesti kuunnella

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Kyllähän tuo metalli oli musatyylinä sellanen josta ei kauheasti jt-aikoina kehdannut huudella :D
Vaikka sanotukset ei kamalaa oliskaan, niin aika harva jeppula arvostaa kyseistä tyyliä jo melodioiden takia, heh.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Hmm. nyt heitit kyllä vaikean. Koko Iron Maidenin tuotanto olisi vienyt suoraan helvettiin. Samoin Children of Bodomia ja Dimmu Borgiria tuli jonkin verran teininä salaa kuunneltua. Oli vähän vaikeeta sanoa mitään, ku joku kysy mun musiikkimakua...

Mielenkiintoisena tarinana voisin mainita myös sen, että heitin paljon levyjäni roskiin beteliin mennessäni. Mutta yllätyksekseni näin joitain näistä samoista levyistä beteliläisten hyllyillä. Omantunnon kuminauha ei oikein ollut venynyt siinä vaiheessa viellä.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Kuva
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin