pavloff kirjoitti: Mä en halua että mun lapset oppii elämään sääntöjen mukaan. Mä haluan että ne oppii elämään rehellisinä. Ei ihmisen tehtävä ole miellyttää toisia vaan löytää elämä jossa on onnellinen.
Meilla kaikilla ihmisillä on ongelmia, pieniä ja suuria, ja vielä siltä väliltäkin. Ongelmat kuuluu elämään.
Ongelmat on kuitenkin useimiten selvitettävissä ...varsinkin jos löydämme syyn ongelmien syntyyn, ja poistamalla syy, poistuu usein ongelmakin.
Ongelmasihan on nimittäin se, että et haluaisi elää "sääntöjen mukaan", etkä opettaa edes lapsiasi siihen.
Koska elämme yhteiskunnassa (emme yksinäisellä saarella), niin on oltava säännöt joiden mukaan eletään YHTEISKUNNASSA...välttääksemme yhteentörmäyksiä toistemme kanssa. Et varmasti aikuisten oikeasti päästäisi kuitenkaan esim. lapsiasi autolla vilkkaaseen liikenteeseen kaupungille, jos he ei olisi oppineet ensin liikennesääntöjä.
Ei se, että haluaa "oppia elämään rehellisesti" pois sulje sääntöjenmukaan elämistä.
Ihmisen onnellisuus ei synny siitä, että halua vain ITSE olla " onnellinen" vaan se syntyy siitä, että tekee toisen myös onnelliseksi.
Itsensä "onnellistaminen" ...sitä harrastetaan paljon maailmassa, ja siihen käytetään useimmiten mm pilveä, jota mm. itse sanoit käyttäneesi "suuressakin määrin"
Itse olet antanut kirjoituksissasi vinkin yhteen mahdolliseen syyhyn, joka mahdollisesti voisi olla syy ongelmiisi.
Eli vinkkisi mukaan se on todennäköisesti "pilvenkäyttö".
Kun tämän ongelman olet hoitanut pois elämästäsi, niin alat arvostaan myös yhteiskunnassamme sääntöjen noudattamista, ja haluat opettaa myös niitä lapsillesikin.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"