katkeraa nillitystä foorumista

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Veli-Hopea

Re: katkeraa nillitystä foorumista

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

aina on liian vähän perusteluja tai liian huonosti sitä tai tätä
Niin.. Tota...

Mitäs jos se vaan ihan aikuisten oikeasti on niinkuin sanot?

Ainakin perustelujen kohdalla olen 100% sitä mieltä että ne hyvin useassa asiassa puuttuvat kokonaan.

Nyt se menee sitten sellaisiin vaatimuksiin ettei niitä saa edes kysyä kun "minä ja oma napa + mun jutut" on niin tärkeitä?

Vittu minä ainakin lopetan keskustelun kanssasi kokonaan kun olet jo vaatimassa tietynlaisia vastauksia muilta. Mikä valta ja oikeus sinulla on mihinkään?

Pidä tunkkis
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pelkuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

sinner74 kirjoitti:
pelkuri kirjoitti:Tarkoittaako se sitä että tälläiset ihmiset ohjataan mieluummin keskustelemaan tyhjäpää -foorumeille?
Juuri tuon tyyppiset kommentit ovat osoituksia siitä, että foorumia ei kunnioiteta alkuunkaan.
What? Mitä sä tarkotat tolla sanoa? Meinasin tällä tota viittausta suomi24:seen joka kokemukseni mukaan on suhteellisen tyhjäpää foorumi - niinkuin tässä jo todettiin.

En siis tajunnut edes sun ajatusta lauseesi takana, jokatapauksessa eikö ihmisten kunnioittaminen ole tärkeämpää kuin foorumin kunnioittaminen?:)
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
Lothar II

Viesti Kirjoittaja Lothar II »

Näin vähän "sivullisena"ihmettelen, kun minun ei ole tarvinnut nillittää niinä vuosina, joina olen ollut tässä foorumissa ?
Tämä foorumi auttoi ratkaisevasti minua tekemään pesäeron Järjestöstä, vuosien piinan jälkeen.
Täällä sanottiin/ sanotaan selvällä suomenkielellä missä mennään, ilman ihme filofosointeja ja kikkailuja.

Kuinka monesti olen joutunut toteamaan, kun joku on esittänyt ajatuksensa, että ai, noinhan se menikin, enpä huomannut sitä ollessani Järjestössä.
Sivullisille ajatukset eivät välttämättä aukea ollenkaan.

Eli, JT-osiossa täällä vuosien mittaan tulleet ajatukset jaan 99%:sesti.
Yleiset-osiossa, missä käsitellään maailman tapahtumia tulee hajontaa enemmän. Esim, ilmastonmuutosta tai ravinnon merkitystä terveyteen, niissä olen huomannut olevani altavastaaja. Eipä ole kyllä kivitettykään.
Sitten se kuuluisa kysymys, minne muualle menisin?

KIITOS !
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Lothar II kirjoitti: Sivullisille ajatukset eivät välttämättä aukea ollenkaan.
Olen samaa mieltä. Ymmärtääkseen tätä palstaa - täytyy olla entinen jehovantodistaja. Sellaisillehan tämä palsta onkin lähinnä tarkoitettu. Tietysti muutkin voivat osallistua.

Jehovantodistajista kiinnostuneet eivät voi ymmärtää tätä palstaa, koska heillä ei ole samaa kokemusta jaettavana ex-todistajien kanssa.

Pikemminkin jehovantodistajuudesta kiinnostuneethan yrittävät jopa puolustaa jehovantodistajuutta, mikä helposti suututtaa entisiä jehovantodistajia jotka ovat kärsineet paljon tuossa hirveässä,sairaassa,rampauttavassa uskonnossa.

Epäilisin ongelman olevan tässä. Eli ei olla samalla aaltopituudella, that's it. Ei siinä sen kummemmasta ole kysymys ja joillakin sitten herkästi mopot keulii.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Kysymys ei ole keskustelun sisällöstä vaan siitä muotokielestä jolla kirjoitan, että se ei kelpaa koska en heti osaa toimia kuten mun kuulemani mukaan pitäisi toimia vaan tyhmyyttäni laitan esim monta viestiä peräkkäin, tai en ole osannut seurata keskustelua ensin kahta viikkoa tehden muistiinpanoja siitä miten täällä saa kommentoida tai vaikka että sanoin abrsurdiksi erästä keskustelua niin ennen kuin edes kysyttiin mikä musta on absurdia tai pyydettiin tarkentamaan asiaa siinä keskustelussa, niin sain privaviestiä ettei tommoisia kommentteja saa laittaa, eikä varsinkaan tommoisella saa nostaa vanhoja keskusteluja ylös (mistä hitosta senkin voi tietää) ja sen muutenkin oletettiin mun tarkoittavan ihan muuta kuin tarkoitin... niin kaikesta tästä nyt vaan tuli tosi paha mieli kun muutenkin on tän kelpaamisen kanssa ylipäätään kaikkialla vähän niin ja näin koska mulla ei ole kykyä oppia sosiaalista normistoa neurologisista syistä niin kelasin (tyhmä minä että niin tein) että täällä ois ollut suopeampaa jengiä kuin jehovan todistajissa, joiden kanssa olen nyt kokenut hylkäämistä ilmeisesti siis sen vuoksi että olen niin "mahdoton oppimaan totuutta" että päättivät luovuttaa.... tiedä sitä sitten mikä on todellinen syy...
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tulisiko koko foorumin mukautua jokaisen käyttäjän yksilölliseen diagnoosiin, ja heittää yleisesti hyväksytyt säännöt roskalavalle, vain koska pienestä osasta käyttäjiä tuntuu siltä etteivät he pysty hahmottamaan sääntöjä?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Psalmista606

Viesti Kirjoittaja Psalmista606 »

Jos saan oman tikkuni laittaa tänne ristiin, niin kerron mielipiteeni. Mielestäni ainoa tapa keskustella täysin vapaasti on tehdä se ilman ideologian sotkemista aiheen käsittelyyn. Ainoa tapa taasen tehdä keskustelusta ideologiavapaata on antaa lupa haastaa mielipiteitä vaatimalla perusteluita sekä perustellen oman kantansa käyttäen todennettuja faktoja ja käyttämällä logiikkaa päätelmiensä perustana.

Tämä ei johdu keskustelijoista, foorumista tai muustakaan kontekstista, vaan muulla tavalla tämä ei valitettavasti kerta kaikkiaan onnistu. Kaikki keskustelu, jossa looginen ja tosiasioihin perustuva asioiden esittäminen korvataan ideologiaan perustuvalla, ei ole täysin vapaata keskustelua.

Itse pidän tästä vapaudesta.
"On enemmän aineistoa Valtakunnan olemassaolon puolesta kuin siitä, että on olemassa painovoimaa, sähköä ja tuulta."
-Stephen Lett
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pavloff kirjoitti:että täällä ois ollut suopeampaa jengiä kuin jehovan todistajissa
On täällä. Kokeilepa todistajien kanssa niin huomaat, ettei kyse ole siitä millä tavalla asiat esität. Kaikenlainen kritiikki järjestöä kohtaan tai erimielisyys oppikysymyksistä on kiellettyä. Sitä voidaan sietää kiinnostuneelta jonkin verran, mutta prosessin edetessä tuon odotetaan jäävän kokonaan pois.

Perustelujen ei tarvitse olla "akateemisia", mutta pitää sinun vähän ymmärtää sitäkin puolta, etteivät perustelusi välttämättä ole toisten mielestä lainkaan vakuuttavia eikä se välttämättä ole toisten vika. Ehkä olisit todellisuudessa kaivannut lähinnä tsemppiä ja henkistä tukea ja ihan pelkkää juttuseuraakin, mutta homma lähti tavallaan väärille urille kun ryhdyttiin vääntämään oppikysymyksistä.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

On tässä sekin pointti, että foorumia lukevat vielä Jehovan todistajina olevat. Heille on opetettu, ettei maailmallisiin voi luottaa, Suuren Babylonin edustajiin ei voi luottaa ja kaikkein vähiten luopioihin voi luottaa. Yksin tästä syystä on tarpeen ja aiheellista perustella kirjoittamansa, etenkin kun kirjoitetaan oppia koskevista kysymyksistä. Meillä ei kerta kaikkiaan ole vara puhua puppua, eikä totuutena mutua.
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Meillä ei kerta kaikkiaan ole vara puhua puppua, eikä totuutena mutua.
Tämä on tärkeää.

Minua on ihan kauhistuttanut se tieto jonka pavloff antoi, että jotkut todistajat ovat sanoneet veriasian omantunnon asiaksi ja jotkut ovat jopa ottaneet verta. Kun nyt paikkakuntakin on tietoihin laitettu niin ihan pelkään siellä seurakunnassa "noitavainojen" alkavan siitä ketkä ovat verta ottaneet ja ketkä väärin opettaneet.
pavloff
Viesti:

Mä en ymmärrä miksei rehellisyys vaan riitä ja sit voi vilpittömästi kysellä lisää, että miks täytyy edes osoitella miten toi muoto tuolla on väärin ja toi teko tuolla taas jotain. Miksei voi antaa tulokkaiden täälläkin rauhassa kasvaa ajattelemaan asioita itse ja oppia huomaamaan että voi vastata vaikka heti ekassa viestissään itse niihin kysymyksiin jotka kuitenkin esitetään tms? Miksi täytyy laittaa privakuiskauksia pöydän alta siitä mitä kaikkea muodollisesti teen väärin? Kun en ole tekemässä täällä väärin asioita vaan kysymässä asioista jotka askarruttaa jotta osaisin paremmin ajatella itse. En ymmärrä kuka muka pahuuttaan tulis mihinkään vittuilemaan ja availemaan kahtia tunnuksia ja olemaan tyhmä jne! En mä ainakaan vaikka sellaista oletusta osakseni sain. En mä enää uskalla muihin kommenttiketjuihin laittaa yhtään mitään. Kun rehellisesti avaa sielunsa ja tietonsa ja uskonsa ja tunteensa ja reaktionsa semmoisena ihmisenä kuin on niin se tuntuu ihan kauheelle että se mitä tekee on muka väärin. Mä en halua että mun lapset oppii elämään sääntöjen mukaan. Mä haluan että ne oppii elämään rehellisinä. Ei ihmisen tehtävä ole miellyttää toisia vaan löytää elämä jossa on onnellinen.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
pavloff
Viesti:

Mä luotin teihin ennen kuin aloin pelätä jatkuvaa tuomitsemista virheistäni.
Occamin partaveitsi

Viesti Kirjoittaja Occamin partaveitsi »

pavloff kirjoitti: Mä en halua että mun lapset oppii elämään sääntöjen mukaan. Mä haluan että ne oppii elämään rehellisinä. Ei ihmisen tehtävä ole miellyttää toisia vaan löytää elämä jossa on onnellinen.

Meilla kaikilla ihmisillä on ongelmia, pieniä ja suuria, ja vielä siltä väliltäkin. Ongelmat kuuluu elämään.
Ongelmat on kuitenkin useimiten selvitettävissä ...varsinkin jos löydämme syyn ongelmien syntyyn, ja poistamalla syy, poistuu usein ongelmakin.

Ongelmasihan on nimittäin se, että et haluaisi elää "sääntöjen mukaan", etkä opettaa edes lapsiasi siihen.

Koska elämme yhteiskunnassa (emme yksinäisellä saarella), niin on oltava säännöt joiden mukaan eletään YHTEISKUNNASSA...välttääksemme yhteentörmäyksiä toistemme kanssa. Et varmasti aikuisten oikeasti päästäisi kuitenkaan esim. lapsiasi autolla vilkkaaseen liikenteeseen kaupungille, jos he ei olisi oppineet ensin liikennesääntöjä.

Ei se, että haluaa "oppia elämään rehellisesti" pois sulje sääntöjenmukaan elämistä.

Ihmisen onnellisuus ei synny siitä, että halua vain ITSE olla " onnellinen" vaan se syntyy siitä, että tekee toisen myös onnelliseksi.

Itsensä "onnellistaminen" ...sitä harrastetaan paljon maailmassa, ja siihen käytetään useimmiten mm pilveä, jota mm. itse sanoit käyttäneesi "suuressakin määrin"

Itse olet antanut kirjoituksissasi vinkin yhteen mahdolliseen syyhyn, joka mahdollisesti voisi olla syy ongelmiisi.
Eli vinkkisi mukaan se on todennäköisesti "pilvenkäyttö".

Kun tämän ongelman olet hoitanut pois elämästäsi, niin alat arvostaan myös yhteiskunnassamme sääntöjen noudattamista, ja haluat opettaa myös niitä lapsillesikin.
Asioita ei tule monimutkaistaa tarpeettomasti.
"Occamin partaveitsi ja Einsteinin hiomakivi"
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Miksi täytyy laittaa privakuiskauksia pöydän alta siitä mitä kaikkea muodollisesti teen väärin?
Koska se mitä teet "muodollisesti väärin" sotkee foorumia. Jos foorumin ylläpito ei puuttuisi asiaan, se tarkoittaisi sitä, ettei se ole kiinnostunut foorumista ja sen käyttäjistä.

Etkä sinä ole ollenkaan ainoa käyttäjä jota on aikojen saatossa ohjeistettu foorumin käytössä.
En ymmärrä kuka muka pahuuttaan tulis mihinkään vittuilemaan ja availemaan kahtia tunnuksia...
En minäkään. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö joku voisi näin tehdä. Täällä on nähty kaikenlaista.
En mä enää uskalla muihin kommenttiketjuihin laittaa yhtään mitään. Kun rehellisesti avaa sielunsa ja tietonsa ja uskonsa ja tunteensa ja reaktionsa semmoisena ihmisenä kuin on niin se tuntuu ihan kauheelle että se mitä tekee on muka väärin.
Asiansa esittämisessä ja kyselemisessä ei ole mitään väärää, eikä kukaan ole sinulle sellaista esittänyt.
Mä en halua että mun lapset oppii elämään sääntöjen mukaan. Mä haluan että ne oppii elämään rehellisinä. Ei ihmisen tehtävä ole miellyttää toisia vaan löytää elämä jossa on onnellinen.
Sääntöjen sisäistäminen ei ole millään tavalla pois rehellisyydestä.

Jankkaat nyt samoja asioita kuuntelematta ollenkaan mitä sinulle on tässäkin ketjussa useamman käyttäjän toimesta kerrottu. Mikäli yksinkertaiset, universaalit keskustelufoorumeiden käyttäytymissäännöt ottavat todella noin koville, suosittelen lomaa foorumilta niin kauan että pystyt näkemään täällä muutakin kuin itsesi ja omat tuntemuksesi. Foorumin säännöt on olemassa helpottaakseen foorumin lukemista ja käyttämistä.

Edit: Mikäli haluat jatkossakin osallistua foorumin keskusteluihin, mutta olet epävarma jostain postauksesta, voit aina kääntyä myös ylläpidon puoleen ja varmistaa ennen postaamista, onko kirjoituksessasi jotain puuttumisen aihetta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Meillä ei kerta kaikkiaan ole vara puhua puppua, eikä totuutena mutua.
Ei itsellämme ei, mutta tuskin meidän kenenkään kannattaa jättää sen lisäksi vastaamatta tai kyseenalaistamatta jos jokin taho/asia palstalla menee pupun ja mutun puolelle.

Jos annamme olla, vuoden päästä palsta on täynnä kaninhatusta vedettyjä perustelemattomia
vätteitä.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Lukittu