kiitos palautteestanne

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

ryhdistäytynyt

Re: kiitos palautteestanne

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

pelkuri kirjoitti:Ymmärtäisin jos puhut jostain sairaalamaailmasta tjsp. tosissaan otettavasta työpaikasta jossa toimitaan näin. Mutta ei kai nyt nettifoorumilla? :D Mitä jos asia ei nykyään ole enään noin? Psykologia on tiede joka muuttuu kokoajan.. toi behavioristinen hierarkia perustelu on aika vanhaa vettä jo nykyään sano mun sanoneen. Eletään suurta muutosaaltoa.

Mitä jos muutenkin kaikkien pitäis vaan tulla lapsen kaltaiseksi ja ihmetellä enemmän maailmaa ja omaa toimintaa ja kaikkea?
Mielelläni lukisin jostakin, jos sosiologi ja akateemikko Erik Allardtin ajatukset ryhmädynamiikasta on haastettu? Jos löydät, niin laita linkkiä tulemaan.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Ohh, suoli24 mainittu :D Lueskelin noita linkitettyjä juttuja parin kommentin verran ja olihan tuolla hauskaa komediaa. Ja toki anonyymiteetin takaa, joten huutelu on helppoa.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tämä ryhmädynamiikka tulee jo parisuhteessa hyvin esiin. Jompikumpi on yleensä enemmän johtavassa asemassa ja toinen taas myötäilee ja tottelee enemmän.

Näin on oltava jotta parisuhde voisi toimia. Parisuhteessa ei voi olla molemmat johtoasemassa eli vetää eri suuntiin elämän rakentamista.

Joskus kuulee jonkin pariskunnan sanovan ja ajattelevan että meillä asiat päätetään yhdessä ja toinen ei siis määrää toista.

Voisiko tämä olla mahdollista, vai onko se harhakuvitelma?

Itse mitä olen pariskuntia tavannut niin olen huomannut että jompikumpi - mies tai vaimo on tavallaan se veturi joka sitä perhettä vetää. Muut tottelee.

Veljesseura palstalla taasen pärjää parhaiten siten ettei hyökkää kirjoittelullaan toisia kirjoittajia vastaan, vaan ottaa asiat asioina eikä tee/ota niistä/niitä henkilökohtaisia./henkilökohtaisesti.

That's it. Ja siitä se elämä paranee. Ei siinä sen kummemmasta ole kysymys. Joskus mopo keulii itsekelläkin helposti vahingossa, mutta kun vähentää kaasua niin saa taas mopon hallintaan. Ja asiat rulettaa taas.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Rupee oikeesti vituttamaan kun pavloff ja pelkuri aiheuttaa foorumilla jo melkein päivittäin jotakin turhanpäivästä riitaa ja ylimääräistä härdelliä.

En kuulu palstan ylläpitäjiin mutta veikkaisin että he ja useampikin on sitä mieltä että tämä jatkuva häröily ei ole palstan tarkoitus.

Lainaan kritisoiden omavaltaisesti forumin säännöistä otteen, joka on muuten ihan ensimmäinen lause :
Tämän keskustelufoorumin päätarkoitus on palvella vertaistukipalstana eronneille tai eroa harkitseville Jehovan todistajille tai jehovantodistajuudesta kiinnostuneille.
Niin ihmettelenpä vain tätä jatkuvaa riitelemistä.

MIKSI!?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jalo Sukuinen

Viesti Kirjoittaja Jalo Sukuinen »

Tuossa s24:n kirjoittelussa syyllistytään kaikkiin klassisiin väittelyvirheisiin.
Professoria ja tiedemiestä leikkivät eläkefaarit tai entiset postimiehet ovat vaaraksi itselleen sekä ja muille.
Kun ei faktaa löydy omien väitteiden tueksi, niin kyseenalaistetaan vastapuolen pätevyys. Jossain tilanteissa sille voi kyllä olla oikeutus. En esimerkiksi ostaisi lihavan ihmisen kirjoittamaa dieettiopasta. Karl Marxin antikapitalismiakin voisi kyseenalaistaa, sillä hän itse oli kova lainailemaan rahaa ja huono maksamaan takaisin.
Veljesseuran sivut ovat katkerien ex todistajien ylläpitämää "minä olen best. Alistu mielipiteisiini jos et osaa professoritason argumntointia."-sivustoa.
Eiköhän tämä maailma ole pystyssä juuri sen takia, että uskalletaan kyseenalaistaa oletetut faktat. Kristillisyys ja jumal-oppi on näiden samojen sääntöjen alainen.

Onko tässä käynyt niin, että kun veljesseurassa on olemassa pelisäännöt, niin mennään suomi24:een itkemään siitä, miten ylimielisiä veljesseuran jäsenet ovat. Sitten haetaan toisilta vahvistusta tähän asenteeseen. Joskus tutkin epävakaista persoonallisuushäiriötä (borderline personality disorder) ja edellämainittu käyttäytyminen kuuluu siihen.
Jokainen juustohampurilainen on tietenkin jonkun kasaama, mutta kaiken kasaaja on lentävä spagettihirviö. Raamen!
mirjam123

Viesti Kirjoittaja mirjam123 »

Veli-Hopea kirjoitti:Nyt pitää ihan mennä tsekkaamaan mistä on kyse, mutta epäilenpä että täältä olisi s24 puolelle lähdetty mitään höpöttelemään.

Trollit ne siellä touhuaa, ei kannata tämän palstan kirjoittajia kovinkaan sinne sotkea.
Itsekään en olisi osannut lähteä Suomi24:ään jollei Veli-Hopea olisi sinne linkittänyt "Sisäinen rauha"-ketjussa 22.2

:lol:

Siellähän on Veli-Hopea nimimerkilläkin ainakin yksi postaus
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

Tony: korjaan aikaisemmin sanomaani tarkentamalla sitä että ihmeessä nimenomaan SAA PROJISOIDA JA EPÄILLÄ! Kuitenkin on hyvä kysyä ENNEN kuin toimii esim. sulkemalla viestin näkyvyyden. Ja ihan totta että itse menin tulkinnassani ehkä liian pitkälle koska ihan rehellisesti ei tullut mieleenkään että joku olisi juuri noin toiminut toisen nimissä toisella foorumilla... Motiivi puuttuu tai sitten joku todella rakentaa jännittävää dramaturgista kokonaisuutta ja silloin mun on pakko nostaa kyllä tekijälle hattua siitä ja seurattava miten tarina jatkuu... Ilman jatkoa tarinasta tulee turha jolloin palaan siihen tulkintaan että motiivi puuttuu. Nämä ajatukseni siis teatteritaiteen ja sosiaalipsykologian näkökulmasta joita itse olen opiskellut. Totuutta Tonyn palstakirjoitteluista tai kirjoittelemattomuudesta ei voi tietää kuin Tony itse. Pahoittelen sitä ettei tullut tosiaan mieleenikään etteikö täältä foorumilta ois siellä samalla muotokielellä käyty kommentoimassa kuin mitä käytetään täällä. Ja pakkohan se on uskoa ainakin avoimeksi jättämiseen asti että ette siellä ole olleet kun kerta niin sanotte. En voi väittää toisinkaan. Siksi kysymykseni tulkintani perään koskikin motiiveja. Miksi joku toimisi juuri noin? En ymmärrä. Kaikkea ei tosin koskaan voi ymmärtää että sen puolesta olemme vapaita. Kiinnostavaa olisi kuulla tonylta että miltä väärä tulkintani tuntui? Pahoittelen kaikille että tein tulkinnan jonka todenperäisyydestä en kysynyt ennen asiaan reagoimista että onko täältä joku oikeasti siellä suomi 24:ssä ollut kirjoittamassa tai muutoin ollut tietoinen keskustelusta.

Olen itse henkilökohtaisesti silti sitä mieltä että nillityksessäni kaikki ei selkeästikään ole tuulesta temmattua koska samaa kokeneita on muitakin. Minä en näe edelleenkään eroa siinä projektiossa joka täällä allekirjoitetaan monen suulla todistajien säännöistä ja hierarkiasta etteikö tuo sama kuvaisi tätäkin foorumia, asiasisältö vain on vastakkainen.
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:Kiinnostavaa olisi kuulla tonylta että miltä väärä tulkintani tuntui?
Ei miltään. Korkeintaan huvittavalta. Jos nettikirjoittelun ottaa liian henkilökohtaisesti, sitä löytää itsensä nillittämästä asioista joilla ei ole itse asian kanssa mitään tekemistä.
Olen itse henkilökohtaisesti silti sitä mieltä että nillityksessäni kaikki ei selkeästikään ole tuulesta temmattua koska samaa kokeneita on muitakin.
Olet oikeassa. On täältä ennenkin lähdetty ovet paukkuen kun foorumia ei ole saanut sotkea parhaaksi katsomallaan tavalla. Sääntöjen vastaisen kirjoittelun vuoksi on myös jaettu bännejä. Kaikkia näitä tapauksia on tuskin vielä nähty.
Minä en näe edelleenkään eroa siinä projektiossa joka täällä allekirjoitetaan monen suulla todistajien säännöistä ja hierarkiasta etteikö tuo sama kuvaisi tätäkin foorumia, asiasisältö vain on vastakkainen.
Samalla logiikalla todistajien sääntöjä ja hierarkiaa voi nähdä kaikkialla yhteiskunnassa, esimerkiksi jääkiekossa, työelämässä ja yhdistys- ja kerhotoiminnassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
pavloff
Viesti:

Tony kirjoitti:Jos nettikirjoittelun ottaa liian henkilökohtaisesti, sitä löytää itsensä nillittämästä asioista joilla ei ole itse asian kanssa mitään tekemistä.

Samalla logiikalla todistajien sääntöjä ja hierarkiaa voi nähdä kaikkialla yhteiskunnassa, esimerkiksi jääkiekossa, työelämässä ja yhdistys- ja kerhotoiminnassa.
A: asiaan liittyy aina myös tunteet asiaa kohtaan, se on puolet asiasta, ihminen kun tuntee jatkuvasti jotain (huomasi sitä taikka ei, tai osasi sitä nimetä tuntemiseksi taikka ei), itse olen tehnyt ratkaisun kuunnella myös tätä puolta ihmisistä

B: tuo on konstruktivistisen oppimiskäsitysmuutoksen myötä muuttunut jo ihan toiseksi, elämme jo aikakaudessa, jossa jokaisen mielipide ja tunne on yhtä tärkeä (tai sen ainakin sivistysvaltiossa tulisi olla) - ja tällä ei ole tekemistä sen kanssa kuka saa työpaikalla määrätä työtehtäviä muille. eli kyllä, on olemassa hierarkiaa ketä totellaan kun tehtäviä määrätään - foorumilla ei kuitenkaan ole kyse siitä
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

pavloff kirjoitti:foorumilla ei kuitenkaan ole kyse siitä
Miten perustelisit tämän?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veli-Hopea

Kaikilla foorumeilla on säännöt. Pysytään niiden rajoissa niin kaikki menee hyvin.

Tämän kuin minkään muunkaan foorumin säännöt ei todennäköisesti muutu millään kitinällä taikka nillityksellä.

Mulla ei ole vaikeuksia säännöissä, tämä palstahan on suht mukava paikka kirjoitella ja keskustella. Tosin viimeaikoina on alkanut kuulumaan jatkuvaa kitinää ja valitusta, mikä pikkuhiljaa painuu jo ihon alle.

Jos minä kuuluisin ylläpitoon , harkitsisin pikku jäähyä kitisijöille, tässä alkaa jo muut kärsimään.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
pavloff
Viesti:

Tony kirjoitti:
pavloff kirjoitti:foorumilla ei kuitenkaan ole kyse siitä
Miten perustelisit tämän?
siten että mulle ei voida täällä määrätä työtehtäviä...

Aaaaaa!!!!

Nyt tuli tajuamisvälähdys! ELI SITÄKÖ NÄÄ "PERUSTELE LISÄÄ jne ON?" Sehän ois kyllä ihan mielenkiintoista jos se noin on ja tekee hommasta paljon inhimillisemmän... toki siitä kannattaa kyllä hyvin briiffata ettei tartte näin pitkää tietä käydä jotta sen oivaltaa :)

Hyväksyn!

Oooh kun helpottikin paljon tää näkökulma! JEE!

(paitsi että pomo ei saa syyttää kahta ihmistä yhdeksi ja kieltää toisen tulemista töihin kunnes asia selviää vaan pomot selvittää eka <3 )
pavloff
Viesti:

Veli-Hopea kirjoitti:Kaikilla foorumeilla on säännöt. Pysytään niiden rajoissa niin kaikki menee hyvin.

Tämän kuin minkään muunkaan foorumin säännöt ei todennäköisesti muutu millään kitinällä taikka nillityksellä.

Mulla ei ole vaikeuksia säännöissä, tämä palstahan on suht mukava paikka kirjoitella ja keskustella. Tosin viimeaikoina on alkanut kuulumaan jatkuvaa kitinää ja valitusta, mikä pikkuhiljaa painuu jo ihon alle.

Jos minä kuuluisin ylläpitoon , harkitsisin pikku jäähyä kitisijöille, tässä alkaa jo muut kärsimään.
sori, ei oo tarkoitus vaivata - vastaan vain kysymyksiin, en muutoin ole nyt veivaamassa mitään :)
olet ihana!
Veli-Hopea

paitsi että pomo ei saa syyttää kahta ihmistä yhdeksi ja kieltää toisen tulemista töihin kunnes asia selviää vaan pomot selvittää eka
Monennenko kerran jauhat samaa?

Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pelkuri kirjoitti:Mitä jos asia ei nykyään ole enään noin? Psykologia on tiede joka muuttuu kokoajan.. toi behavioristinen hierarkia perustelu on aika vanhaa vettä jo nykyään sano mun sanoneen. Eletään suurta muutosaaltoa.
Ei näille asioille kannata ihan kintaallakaan viitata. Nettiaika tuo tietysti omat muutoksensa ja toivottavasti kaikki nykynetin lieveilmiöt eivät jää pysyväksi, mutta pohjimmiltaan siellä on hyvin samanlaisia ihmisiä kuin muutama sata vuotta sitten, erilaisessa maailmassa vain.
pavloff kirjoitti:elämme jo aikakaudessa, jossa jokaisen mielipide ja tunne on yhtä tärkeä (tai sen ainakin sivistysvaltiossa tulisi olla) - ja tällä ei ole tekemistä sen kanssa kuka saa työpaikalla määrätä työtehtäviä muille. eli kyllä, on olemassa hierarkiaa ketä totellaan kun tehtäviä määrätään - foorumilla ei kuitenkaan ole kyse siitä
Tarkkailehan mitä tahansa harrastuspiiriä tai talkooporukkaa niin huomaat, että siellä on samantyyppisiä rakenteita: jotkut ovat enemmän esillä ja vievät hommaa tiettyyn suuntaan, toiset osallistuvat vähän hiljaisemmin ja ovat hommassa mukana ilman suurempaa vetovastuuta, ja osa on sitten mahdollisesti tyytymättömiä, jotkut hiljaisemmin ja toiset äänekkäämmin. Itse esim. taloyhtiön pihatalkoissa olen oikein tyytyväinen siitä, että joku viitsii hommata työkalut ja eväät paikalle, olen touhussa mukana eikä tulisi mieleenkään nillittää vaikka jokin asia ei ihan nappiin olisikaan mennyt (sitäkin asennetta nimittäin kuulee). Tämä nyt ei ollut kohdistettu sinuun, vaan ihan esimerkkinä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta ei pidä odottaa, että kaikki näkemyksensä saisi aina läpi.
Lukittu