kiitos palautteestanne

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
ryhdistäytynyt

Re: kiitos palautteestanne

Viesti Kirjoittaja ryhdistäytynyt »

pelkuri kirjoitti:
ryhdistäytynyt kirjoitti: Sinun fiilistely on varmasti sinulle itsellesi tärkeää ja mukavaa, mutta se ei ole tästä maailmasta, jossa me muut miljardit ihmiset koitamme sietää toisiamme yhteisillä pelisäännöillä.
Eikös Jeesus sanonut apostoleille (joku korjatkoon jos olen väärässä) että "te ette ole tästä maailmasta".
Oliko pavloff paikalla, kun Jeesus näin sanoi? Onko pavloff hyvin pitäkäikäinen apostoli? Sori en nyt oikein pääse ajatukseesi kiinni. Voisitko hieman selventää?
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
pelkuri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelkuri »

ryhdistäytynyt kirjoitti:
pelkuri kirjoitti:
ryhdistäytynyt kirjoitti: Sinun fiilistely on varmasti sinulle itsellesi tärkeää ja mukavaa, mutta se ei ole tästä maailmasta, jossa me muut miljardit ihmiset koitamme sietää toisiamme yhteisillä pelisäännöillä.
Eikös Jeesus sanonut apostoleille (joku korjatkoon jos olen väärässä) että "te ette ole tästä maailmasta".
Oliko pavloff paikalla, kun Jeesus näin sanoi? Onko pavloff hyvin pitäkäikäinen apostoli? Sori en nyt oikein pääse ajatukseesi kiinni. Voisitko hieman selventää?
No ei tietenkään, älä nyt oo hölmö! Tää perustuu ajatukseen, että apostolit ovat "voideltuja" tai "totuuden hengen" omaavia.. mutta ei nyt pliis mennä taas tähän keskusteluun kun selkeesti tää foorumi ajattelee toisin.
Totuus on toisaalta subjektiivinen käsitys kunkin omasta rehellisestä todellisuudesta, ja toisaalta maailmaa yhtenäistävä kielioppi
pavloff
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pavloff »

ryhdistäytynyt kirjoitti:
pelkuri kirjoitti:
Pavloff on kyllä nähnyt Jeesuksen keskellä yötä vuonna 2002 ensimmäisen raskautensa aikana :D

Syytän siitä kyllä vastaraitistumista ja hormoneita :D Ei itseäänkään tartte aina hei uskoa :p
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pelkuri kirjoitti:
Joo, mutta mikä tahansa kokemus ulkopuolisuudesta tai torjutuksi tulemisesta ei ole todiste siitä, että on oikeaoppinen Jeesuksen seuraaja. Paitsi todistajien mielestä. Ainakin heidän omalla kohdallaan.
pavloff
Viesti:

Polyester kirjoitti:
pelkuri kirjoitti:
Joo, mutta mikä tahansa kokemus ulkopuolisuudesta tai torjutuksi tulemisesta ei ole todiste siitä, että on oikeaoppinen Jeesuksen seuraaja. Paitsi todistajien mielestä. Ainakin heidän omalla kohdallaan.
No sitä just tarkoitin kun sanoin että en nähnyt ennen tätä ryhmää vaihtoehtoja siinä... Koin että jos kerta todistajat puhuu totta (joka sekin on nyt paljastunut projektioksi), niin eihän sit jää muita vaihtoehtoja kuin olla voideltu jos kerta näkee epäkohtia järjestössä (eikä Raamatussa). Olenkin ihmeissäni siitä että eikö kukaan muu muka teistä ole kelannut tätä kautta? Vai eikö uskonne tulkintaan voidelluista ehkä oo sit ollut kauheen kova?

Pakko vielä sanoa että en tiedä uskotteko mutta on ihan vitun noloa ylipäätään sanoa että olen kelannut olevani voideltu kun kerran olen ainoa joka näkee epäkohtia järjestössä että pliiiiiis koettakaa kohdella tätä niinkuin olisitte olleet mun sijassani ja uskaltaneet sanoa sen ääneen... En käske, nöyrästi vain pyydän. Kukin tehköön pyyntöni kanssa niinkuin haluaa.

Ps. Toinen ihan offtopic kysymys: näkikö joku teistä meidät junassa pasilasta leppävaaraan eilen to 25.2. Joskus klo 13-15 aikoihin? Imuroinnista mieheni kanssa vetoa. Hattupäinen mies oli joku täältä
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

pavloff kirjoitti:olen kelannut olevani voideltu kun kerran olen ainoa joka näkee epäkohtia järjestössä
Muita mahdollisia suhtautumistapoja epäkohtia havaitessaan ovat mm. "Jehova korjaa sen aikanaan", "olen itse niin huono" ja "tämä koko hommahan on täyttä kusetusta". Sinun suhtautumistapasi on tavallistakin kekseliäämpi, minkä sanon ihan vinoilematta :)
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pelkuri kirjoitti:Eikös Jeesus sanonut apostoleille (joku korjatkoon jos olen väärässä) että "te ette ole tästä maailmasta".
Tää perustuu ajatukseen, että apostolit ovat "voideltuja" tai "totuuden hengen" omaavia..
Tarkoitat varmaan Jeesuksen rukousta opteuslastensa puolesta Joh. 17. luvussa?
...mutta ei nyt pliis mennä taas tähän keskusteluun kun selkeesti tää foorumi ajattelee toisin.
Viis siitä mitä muut ajattelevat. Sinä lainaat tueksesi Jeesuksen sanoja, jotka ovat pian 2000 meneen talven lumia. Kerro ihmeessä perustellen yksikin raamatunjae, joka raamattulähtöisesti sitoo edes yhtä nykyään elävää henkilöä. Tarkennan, etten kysy jaetta mistään uskonnollisen henkilön tulkintanäkökulmasta, vaan niin, että Raamattu viittaisi aikaamme ja antaisi perusteen kirjoittamallesi.
pavloff
Viesti:

Polyester kirjoitti:
pavloff kirjoitti:olen kelannut olevani voideltu kun kerran olen ainoa joka näkee epäkohtia järjestössä
Muita mahdollisia suhtautumistapoja epäkohtia havaitessaan ovat mm. "Jehova korjaa sen aikanaan", "olen itse niin huono" ja "tämä koko hommahan on täyttä kusetusta". Sinun suhtautumistapasi on tavallistakin kekseliäämpi, minkä sanon ihan vinoilematta :)
Nyt viiniä juotuani halaisin sua lujaa just nyt :)
pavloff
Viesti:

Markku Meilo kirjoitti:Tarkennan, etten kysy jaetta mistään uskonnollisen henkilön tulkintanäkökulmasta, vaan niin, että Raamattu viittaisi aikaamme ja antaisi perusteen kirjoittamallesi.
Minä en tajua yhtään mitä sanot
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

pavloff kirjoitti:Minä en tajua yhtään mitä sanot
Ei huolta mitään, se viesti ei ollut sinulle.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ketjusta siivottu aiheeseen kuulumaton tsättäily.

Pavloffille määrätään kuukauden kielto avata uusia ketjuja. Kielto loppuu 27.3. Koskee myös osallistumista palauteketjuun. Foorumiin liittyvät kysymykset ylläpidolle yksityisviestillä.

Määräyksen rikkomisesta seuraa banaania.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Lukittu