Demoneilla pelottelu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ex-witness

Re: Demoneilla pelottelu

Viesti Kirjoittaja Ex-witness »

Mistä lähteistä nuo mainitsemasi lainaukset ovat Eräsmies? Oletko elänyt 20 luvulla? :roll:
Laitappa lähdeviitteitä. Minua kiinnostaa mainitsemasi kokemusperäiset asiat. En usko ihan mitä vaan
joku kertoo.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ex-witness kirjoitti:Oletko elänyt 20 luvulla? :roll:
Itsekin luin ensin että 20-luvulla, mutta kun katsoi kummallakin silmällä, vuosikymmen tarkentui. :)
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Kasikymmen- eli 80-luvusta taisi tosiaan olla kyse. Allekirjoitan Eräsmiehen kokemuksen omalta kohdaltani, silloin liikkui todella hurjia juttuja. Todistaja-aikuisten toisilleen (ja joskus myös lapsille) kertomia tarinoita kuunteli tukka pystyssä. Olin siis siihen aikaan lapsi, ja höpöpuheille erittäin altis :)
And Justice For All
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ex-witness kirjoitti:Mistä lähteistä nuo mainitsemasi lainaukset ovat Eräsmies? Oletko elänyt 20 luvulla? :roll:
Laitappa lähdeviitteitä. Minua kiinnostaa mainitsemasi kokemusperäiset asiat. En usko ihan mitä vaan
joku kertoo.
Jos kiinnostaa, niin täällä olisi Rutherfordin 1920-luvun kirjan uusintapainos. Lienee hieman hankalampi löytö on 1920-luvun Can the Living Talk With the Dead, jolla Rutherford korvasi Russelin What Say the Scriptures About Spiritism? -kirjan vuodelta 1909.
020596

Viesti Kirjoittaja 020596 »

Jostain sunnuntai esitelmästä muistan kanssa ton pirun tekemän niskantaittojutun.
Ja joku oli ostanut kirpputorilta nahkatakin, niin se takki oli alkanut puristamaan ja kuristamaan.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Ihan unohtunut nämä demonin niskantaittojutut mutta nyt kun tuli esille , jotakin hyvin hataraa tuli mieleen.

Tarinoitahan riittää, kaikki ei niin demoniin liittyviä. Hauskoja kyllä ja jännä kuinka moni kuulostaa tutulta :)

Muutama esimerkki
http://www.jehovahs-witness.com/topic/3 ... =2&size=10
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Eräsmies

Viesti Kirjoittaja Eräsmies »

Ei minulla ole aikakonetta ja päivämäärää, mihin sillä matkustaisin nauhoittamaan kyseisen esitelmän valtakunnansalilla, mutta lehdestä se luettiin ääneen kokouksessa. Kertomus oli niin hurja, että se jäi mieleen. Nuo muut jutut taasen on vieressä kuunneltua. Occamin partaveitsi oli heille tuntematon idea. Jos vanha horisko selittää, että sitä ja tätä tapahtuu kotona, niin heti se uskotaan demonin tekemäksi, eikä edes kukaan vähääkään ajattele, että vanha höperö siinä horisee joutavia :)

edit. Ainiin evakkolaiset olivat myös yksi aihe. Karjalasta evakkomatkalla alkoi demoni kuristamaan jotain ihmistä yöllä, kun nukkui pahan peiton alla. Tylsä selitys, että sota on ahdistava ja aiheuttaa painajaisia, ei edes tullut kenenkään mieleen koko porukassa.

edit. Julisteet olivat myös paha. Jollakin nuorella oli seinällä julisteita, niin yöllä hän "alkoi käsillä hamuamaan" niitä. Heti revittiin pahat julisteet pois ja loppui riivaus. Meilläkin kävi yksi vanhempi ja huomautti velipojan julisteista. Niissä ei edes ollut hevibändien kuvia, vaan jotain ihan viatonta, mutta ne olivat julisteita, eli pahoja.

edit. Aina tulee uutta mieleen. Velipoika kysyi kaverilta, että lenteleekö teillä esineet kotona, kun hän näki Waspin LP-levyn siellä. Hevimusiikki=varma konsti houkutella demoni kotiin :D
Love_is_a_lie

Viesti Kirjoittaja Love_is_a_lie »

Muistui tässä mieleen eräs demonikokemus jonka lavalta joskus pentuna kuulin. Sillon pelotti ihan Saatanasti, pun intended, mutta no.. ..eipä enää.

Joku siis kertoi kylänvanhimman jossain saarivaltiossa, josta kukaan ei ollu aikasemmin oikein kuullukaan, voodoo-alueella joka tapauksessa, "leikitelleen" demonien manauksilla todistajien käynnistä ja varoitteluista huolimatta.
Noh, kuinkas ollakaan, tämä poppamies sitten myöhemmin alkoi tutkia ja erään kerran kokouksesta tullessaan löysi nuorimman lapsensa kuolleena. Niska oli murrettu niin kovalla voimalla että pää oli kääntynyt kokonaan ympäri.

Kuten sanoin, pienenä pelotti. Juttu syöpyi mieleen ja näin siitä pitkään painajaisia.
Joku vuosi sitten katsoin Manaajan. Ja siinähän oli ihan vastaavat pään kääntelyt. Siinä vaiheessa (vasta!!) alkoi tuo lapsuuden trauma naurattaa. Ettei vaan ois joku Viisas Veli Vanhin vaan pitänyt leffailtaa ja todennut että tuossapa oiva kummitustarina arkojen lasten kusettamiseen.
I'm not Jesus
I will not forgive
Eräsmies

Viesti Kirjoittaja Eräsmies »

Sama tarina!
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sehän on tuttu tarina Vartsikasta.
Vartiotorni 1987 1/9 s. 4-6 Spiritismi – mitä Jumala ajattelee siitä? kirjoitti:Hengetkö kannustaisivat sukupuoliseen moraalittomuuteen? Tuo menee jo liian pitkälle!’ saatat huudahtaa. Ovatko henget todella noin alhaisia?

”Ne ovat vieläkin pahempia!” sanoo aikaisemmin mainittu Izaak. ”Eräänä iltana meitä pyydettiin auttamaan hengen vaivaamaa sairasta naista. Ryhmänjohtaja – erään vahvemman hengen meedio – yritti ajaa hengen pois. Kaiken päivää me anoimme hänen henkensä apua. Me tanssimme ja löimme rumpuja, ja lopulta naisen tila parani. Hän määräsi naisessa olleen hengen poistumaan hänestä, ja se totteli. ’Me voitimme’, julisti ryhmänjohtaja innoissaan. Sitten istuimme ja rentouduimme.”

Izaakin elehtivät kädet seisahtuvat hetkeksi hänen pitäessään merkityksellisen tauon. Sitten hän jatkaa: ”Hetken aikaa kaikki näytti hyvältä, mutta sitten hiljaisuuden rikkoi kirkaisu. Ryntäsimme taloon, josta se kuului, ja näimme ryhmänjohtajan vaimon. Hän itki hysteerisesti. Sisältä talosta löysimme hänen pienen tyttärensä – kasvot käännettynä suoraan taaksepäin! Jokin voima oli vääntänyt ja murtanut hänen niskansa ja tappanut hänet kuin kananpojan – ilmeisestikin tämä oli sen karkotetun hengen kosto. Todella sairasta! Nuo henget ovat sadistisia murhaajia.”
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_w276.html
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Love_is_a_lie

Nonii, tuohan se oli!
Ei mennykään ihan niinkun muistin, tai sitten kertoja oli tarinaa parannellut.

Kuitenkin, oli tosi mukavaa kuunnella tuollaisia alle 10-vuotiaana, reilustikin.
I'm not Jesus
I will not forgive
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Minä oon tainnu kasvaa tylsässä srk, kun en muista mitään tollasta :D
Vai liekö se sitten 90-luvulla vähentyny muutenkin?
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Love_is_a_lie

Nukahtanut kirjoitti:Minä oon tainnu kasvaa tylsässä srk, kun en muista mitään tollasta :D
Vai liekö se sitten 90-luvulla vähentyny muutenkin?

No, siitä en osaa sanoa, mutta vuosituhannen vaihteessa kyllä, ainakin "meidän" seurakunnassa kerrottiin kummitusjuttuja enemmän kun leirikoulussa :D
I'm not Jesus
I will not forgive
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Eräsmies kirjoitti:Yhdellä oli kotona lentävä patja
Lentävät astiat ovat ihan tavallisia joissain kodeissa. Lieneekö demoninen pissivehjekiinnostus tarttunut Vartiotorniseuran julkaisuista, kun tuli riivattuina esineinä mieleen hytkyvä patja, itsensä pystyttävä teltta ja hierova suihku. Saattavat löytyä myös teokraattisemmista JT-kodeista.

Tuo niskojen nurinvääntämistarina on todella häiriintynyt ja on ollut tehokas, kun useammat näkyvät hyvin muistavan, minä mukaanlukien. Siihen kevennyksenä huumoripätkä

sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Muistui mieleen "hauska" tarina kultaiselta 80-luvulta.

Kyläkoulumme opettajalla oli kylässämme kesämökki, vanha asuintalo. Äitini oli jostain epämääräisestä lähteestä saanut "tietoonsa", että talossa kummitteli. Usein kuuntelin sivummalta, kun hän väritti kummitustalon tarinaa meillä kylästeleville todistajille. Kattilat paukkuivat kaapeissa, näkymättömät demonit hyppelehtivät portaissa, aavehevoset nuoleskelivat yökaudet talon punamullalla maalattua seinää. Opettajakin oli kuulemma todennut, ettei talossa nuku pirukaan, eikä varsinkaan se, eikä vieraillut mökissä kuin korkeintaan pikaviisiittejä päiväseltään.

Lapsen mielessäni väritin tarinaa lisää, ja aikamoisen ilmestyskirjan onnistuin sinne kuvittelemaan. Kylässämme sijaitsi itse Saatanan vapaa-ajan asunto.

Sitten koitti koulussa päivä, jolloin opettaja ilmoitti, että hiihtoretkemme kohdistuu hänen mökilleen. Minä olin tietysti pissa lahkeessa, että miten selviän kauhujen talosta hengissä? Sydän pamppailen hiihdin muiden mukana mökille, ja kauhusta kankeana astelin taloon sisälle, opettajan ja luokkatoverieni perässä.

Loppujen lopuksi talo ei sitten ollutkaan kovin kummoinen paikka. Ihan tavallinen vanha talo, ei minkäänlaisia näkyviä merkkejä, että siellä piti pesimän ainakin miljoona demonia. Opettaja kertoi mukavia muistoja mökkireissuista, joita oli tehnyt sinne lastensa kanssa. Olin hieman kummissani, ja koitin keksiä selityksiä miksei talo vastannut pelkojani. Päivänvaloko meidät pelasti, vai mikä? Jokin epäilyksen siemen jäi ehkä itämään, ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee.
And Justice For All
Vastaa Viestiin