Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Vaan miten antoisa paikka ovatkaan yksinäiset vanhukset? Tästä ei vielä kukaan ole sanonut mitään.
Vallan unohtunut tämä!!
Yksinäiset vanhukset olivat myös maalla ihan vakiopaikkoja. Ihan laskelmoituja hommia jossa tiedetään että vakivanhukselle kun käydään "viemässä ajankohtaiset lehdet" , pyörähtää siinä sumpitellessa äkkiä toista tuntia mittariin.
Itse olen ollut 4 tunnin kestävällä raportoidulla reissulla missä aloitettiin kotihoodeilta traktaatilla, sitten tunnin ajo maaseudulle jossa yli tunti vakivanhuksella kahvilla saarnaten ( paskat siinä puhuttiin 95% ihan muuta ja kuunneltiin innokkaana vanhuksen sotamuistoja)
,koska otti aina lehdet ja antoi vielä kolikoitakin niistä.
Sitten haettiin maaseutukaupan kautta evästä mistä kotimatkalle ja perillä random traktaatti jonnekkin.
Ja hokkuspokkus, kello oli lähtöajankohdasta siirtynyt 4 tuntia, siispä raporttiin 4h,UK ja lehdet.
<(Pareittain kulkuhan on fiksua, viivan alla raportissa on aina tuplaten tunteja. Kolmestaan saarnaus voisi jeppukärryilläkin olla hyvä veto, kolmen tunnin seisonnalla kun saadaan viivan alle raporttiin jo 9 tuntia.)
[ Järjestetään kampanja missä on 8 paria kärryillä puolesta päivästä
Iltapäivään 15:00 asti, siis 3 tuntia.
Viivan alla on 48 tuntia vaikka maailmankellosta kului 3.]>
Vielä se, että matkassa meitä oli 4, joista kaksi kävi samaan aikaan toisella vanhuksella traktaattialoituksen ja lopetuksen ollen yhteinen tehtävä.
Jokainen oli siis ollut kentällä 4 h,jokaisella UK ja jokaiselle merkattiin lehdet kun ne kerran annettu oli.
Yhteensä siis 16 tuntia, 4 UKta ja neljät lehdet traktaatteja unohtamatta.
Tsiisus sentään. Hävettää, itse uskonasioihin kun tuosta ajasta kului arvioiden 20 minuuttia.
Mutta kokemuksesta ehdottomasti kannatan vanhuksille saarnaamista. Helpompia tunteja kun jeppukärrytunnit, eikä tarvi pitää aurinkolaseja päässä ja takinkaulusta yli korvien ollen puoliksi piilossa.