petyin muistonvietossa
Valvoja: Moderaattorit
- Nukahtanut
Re: petyin muistonvietossa
Tiiäppä noista...
Mulla kävi joskus mielessä, että pitäskö mennä muistikseen aiheuttaan hämmennystä. Joku tuntematon srk, ei kertois itestään mitään paljastavaa. Penkkiin istumaan muiden sekaan. Lasin tullessa kohdalle kylmänviileesti kurkkuun kaikki ja kattos muiden reaktioita. Vois olla priceless... Tai sit ei
Mulla kävi joskus mielessä, että pitäskö mennä muistikseen aiheuttaan hämmennystä. Joku tuntematon srk, ei kertois itestään mitään paljastavaa. Penkkiin istumaan muiden sekaan. Lasin tullessa kohdalle kylmänviileesti kurkkuun kaikki ja kattos muiden reaktioita. Vois olla priceless... Tai sit ei
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
Ariadna
Miksi pitäisi tieten tahtoen tahallisesti "häiritä" toisten uskonnollista tilaisuutta. Se olisi samaa kuin mennä moskeijaan kengät jalassa tai katoliseen kirkkoon rantavaatteissa. Ei kuulu hyviin käytöstapoihin.Nukahtanut kirjoitti:Mulla kävi joskus mielessä, että pitäskö mennä muistikseen aiheuttaan hämmennystä.
-
ryhdistäytynyt
Reaktiot kulkisivat tasolla, jahas avohoitotapaus, eikä lääkitystä ehditty saada kohdalleen.Nukahtanut kirjoitti:Tiiäppä noista...
Penkkiin istumaan muiden sekaan. Lasin tullessa kohdalle kylmänviileesti kurkkuun kaikki ja kattos muiden reaktioita.
Kun olen muutaman elintarvikenauttijan kanssa pääsnyt kekustelemaan, niin heistä on huokunut tietty suuntaus. Eräältäkin kysyin, että miksi saavut vain muistonviettoon, eikä sinua vuoden aikana näy muissa kokouksissa. Kaveri paasasi loukkaantuneena olevansa "jehovan erityistehtävässä" ja määräyksen tulleen itse Jehovalta.
Nukahtanut, näin kylmänviileesti tempaukseesi suhtauduttaisiin.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
-
Veli-Hopea
Kategorisoin sinne siunausten puolelle tällaiset. Kaikennäköisiä niitä erityishuomiota saaneita ihmisiä löytyykin , vaikka toisilla on ihan aikuisten oikea hätä.Kaveri paasasi loukkaantuneena olevansa "jehovan erityistehtävässä" ja määräyksen tulleen itse Jehovalta.
Olisipa avannut lisää tätä "erityistehtäväänsä" , senhän täytyy olla aika merkittävä työ tuolla muistonvietossa, jotakin muuta kun penkissä pöhöttely.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Nukahtanut
Niin varmaankin joo. Kylmä koko laitos...ryhdistäytynyt kirjoitti:
Nukahtanut, näin kylmänviileesti tempaukseesi suhtauduttaisiin.
Ja en nyt oikeesti mihinkään menossa ole
Mukava vain pohtia tommosia joskus ja tajuta pohtiessaan, kuinka tarkasti samat kaavat toistuu pilkulleen.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
-
YksinäinenSusi
Minusta tämä käytäntö on kokonaan jehovantodistajilla väärin. Raamattu kertoo että tähän leipään ja viiniin pitäisi kaikkien ottaa osaa nauttimalla niitä.
Raamattu ei erikseen neuvo että suureen joukkoon kuuluvien ei tulisi ottaa osaa leipään ja viiniin.
Tämä on vain järjestön tulkinta ollut asiasta, siis se asia että suureen joukkoon kuuluvat ei saisi ottaa osaa leipään ja viiniin.
Koska asia näyttää sitä paitsi luonnottoman tyhmältä ollakseen järkevän Jumalan aikaansaama asia. Se on luonnottoman tyhmää että leipää ja viiniä kierrätetään vuodesta toiseen osallistujien handuissa, kenenkään ottamatta niihin osaa. Ja sen jälkeen ne heitetään roskiin. Sehän on ruoan ja juoman haaskausta.
Ja muutenkin koko suuri joukko idea taitaa olla vartiotornin typerä tulkinta, jolla ei ole mitään oikeaa pohjaa raamatussa. Siellä jossain kyllä mainitaan suuri joukko mutta tuskin se tällaista tulkintaa tukee.
Raamattu ei erikseen neuvo että suureen joukkoon kuuluvien ei tulisi ottaa osaa leipään ja viiniin.
Tämä on vain järjestön tulkinta ollut asiasta, siis se asia että suureen joukkoon kuuluvat ei saisi ottaa osaa leipään ja viiniin.
Koska asia näyttää sitä paitsi luonnottoman tyhmältä ollakseen järkevän Jumalan aikaansaama asia. Se on luonnottoman tyhmää että leipää ja viiniä kierrätetään vuodesta toiseen osallistujien handuissa, kenenkään ottamatta niihin osaa. Ja sen jälkeen ne heitetään roskiin. Sehän on ruoan ja juoman haaskausta.
Ja muutenkin koko suuri joukko idea taitaa olla vartiotornin typerä tulkinta, jolla ei ole mitään oikeaa pohjaa raamatussa. Siellä jossain kyllä mainitaan suuri joukko mutta tuskin se tällaista tulkintaa tukee.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
- Nukahtanut
Itse asiassa lapsuudesta muistan, että maistoin leipää tilaisuuden jälkeenJarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:. Ja sen jälkeen ne heitetään roskiin. Sehän on ruoan ja juoman haaskausta.
-
Polyester
Saa kai? Todistajathan joskus korostavatkin sitä, ettei muistonvieton vertauskuviin liity mitään mystistä kuten Jeesuksen ruumiiksi tai vereksi muuttumista. Muistonvieton kierrätyshetken jälkeen ne ovat vain mitättömän makuista leipää ja veli vanhimman kurkusta alas menevää viiniä.Nukahtanut kirjoitti:Itse asiassa lapsuudesta muistan, että maistoin leipää tilaisuuden jälkeenJarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:. Ja sen jälkeen ne heitetään roskiin. Sehän on ruoan ja juoman haaskausta.Sisko joka sen teki, tarjosi maistettavaksi. Tokihan tuostakin oli sitten eripuraa, oisko niin saanu tehdä vai ei...
Farkkuväki kai on yleensä jonkun kutsumana paikalla ja kutsujastakin sitten riippuu minne mennään yhdessä istumaan. Jäisi muutenkin turha sählääminen pois, kun leipä ja viini asetettaisiin tarjolle salin johonkin nurkkaan ja saisivat mennä nauttimaan ne jotka katsovat olevansa vertauskuviin oikeutettuja.
- Nukahtanut
Tuo on kyllä harvinaisen totta.Polyester kirjoitti:[ Jäisi muutenkin turha sählääminen pois, kun leipä ja viini asetettaisiin tarjolle salin johonkin nurkkaan ja saisivat mennä nauttimaan ne jotka katsovat olevansa vertauskuviin oikeutettuja.
Kukahan lie keksinyt alunperin tuon kierrätys-rituaalin? Oliko jo CTR aikoina vai myöhemmin? Koska eihän siitä Raamatussa mitään ole
-
ryhdistäytynyt
Harvoin saa lukea noin käytännönläheisestä ja yksinkertaisesta innovaatiosta, joka ratkaisisi kerralla monta ongelmaa. Hei Betelin salakatselijat, tuon idean voisi lähettää pääkonttoriin aivan hyvällä syyllä.Polyester kirjoitti:
Jäisi muutenkin turha sählääminen pois, kun leipä ja viini asetettaisiin tarjolle salin johonkin nurkkaan ja saisivat mennä nauttimaan ne jotka katsovat olevansa vertauskuviin oikeutettuja.
"ihmisiä on helpompi huijata, kun saada heitä myöhemmin uskomaan se, että heitä on huijattu"
-
Misled
Tai mitä hyötyä tuosta "juhlasta" on muutenkaan? Voihan sitä viettää hetken kotonaan katsoen viinipulloa ja leipää. Menkööt ne salille, jotka nauttivat vertauskuvia.ryhdistäytynyt kirjoitti:Harvoin saa lukea noin käytännönläheisestä ja yksinkertaisesta innovaatiosta, joka ratkaisisi kerralla monta ongelmaa. Hei Betelin salakatselijat, tuon idean voisi lähettää pääkonttoriin aivan hyvällä syyllä.Polyester kirjoitti:
Jäisi muutenkin turha sählääminen pois, kun leipä ja viini asetettaisiin tarjolle salin johonkin nurkkaan ja saisivat mennä nauttimaan ne jotka katsovat olevansa vertauskuviin oikeutettuja.
-
Shamaani
En tiedä Russellista mutta väittäisin että varmasti on Rutherfordin aikoihin ollut, sillä hänhän on vastuussa nykyisestä kokousjärjestelystä; vai olenko väärässä? Loogisesti järkevää jäsenen kannalta olisi toimia noin, kyllä. Mutta mutta... joskus törmäsin tähän yhteen eKirjaan ja jos siihen on uskominen, se ei toimi järjestön kannalta sillä kokoukset ja konventit perustuisivat jonkin sortin hypnoosiin jota kautta sitten saadaan syötettyä ihmiselle mitä halutaan.Nukahtanut kirjoitti:Tuo on kyllä harvinaisen totta.Polyester kirjoitti:[ Jäisi muutenkin turha sählääminen pois, kun leipä ja viini asetettaisiin tarjolle salin johonkin nurkkaan ja saisivat mennä nauttimaan ne jotka katsovat olevansa vertauskuviin oikeutettuja.
Kukahan lie keksinyt alunperin tuon kierrätys-rituaalin? Oliko jo CTR aikoina vai myöhemmin? Koska eihän siitä Raamatussa mitään ole
Kirja sanoo että käytännössä siinä on puhuja lavalla ja kuulijalla Raamattu kädessä. Puhuja käskee että "katsotaan Raamatusta" tietty kohta jolloin aktivoituu vasempi ja oikea aivopuolisko edestakaisin, ja samaa tekniikkaa käytettäisiin hypnoosissa. Viini ja leipä toiminee siten hyvin kun ihmiset on siihen kiinnittäneet huomionsa ja lueskelevat samalla Raamattua käskystä ja silloin puhuja saa syötettyä sisään tietoa mitä järjestö haluaa sinun uskovan. Jos missaa kokouksia niin alkaa ajatella omilla aivoillaan. Viimeiset kaksi lausetta omia pohdintoja, ei muistaakseni lue kirjassa.
Itse aikoinaan luin koko tuon pätkän (n. 40 sivua). Jos kiinnostaa ja pää kestää niin tästä linkistä löytyy.
HUOM. englannin kielinen, esteettisesti hankala (häiritsevä lukea) ja sisältää muutakin uskonnollisia viitteitä kuin vain todistajat.
Kirjan faktuaalisuutta puolesta tai vastaan en voi sanoa, sillä en ole hypnoosin asiantuntija ja tämä on joka tapauksessa vain yhden entisen hypnotisoijan mielipide (lopetti ne hommat käännyttyään kristinuskoon). Eihän sitä vahvaa ruokaa purematta enää niellä.
-
pavloff
- Viesti:
Psalmista606 kirjoitti:Vähän ajatus naurattaa, mutta hyi elämä. Viesti on tuossa eleessä aika selvä: Meillä on hierarkia ja te frakkuporukka olette siinä jotenkin meitä muita alempana.pavloff kirjoitti: Jännä huomio muuten; viinilasi ja leipälautanen kulkivat kädestä käteen kaikkien jehovan todistajien kesken.... meille jotka istuimme takana farkuissamme lasia ja lautasta ei annettu käteen vaan ne näytettiin.
Et sitten yrittänyt ottaa viinilasia käteen ja ottaa huikkaa? Olisin mielelläni kuullut, kuinka hanakasti se olisi sinulle ojennettu
Voi miten paljon sen halusin tehdä, enkä kuitenkaan uskaltanut.... tule sä mun kanssa ensi vuonna mukaan niin voin sun vieressäsi sen tehdä - ihan vaan koska mua kans kiinnostaa sosiaalipsykolgisena kokeena tää koko huikan otto.... eikä mulla ole mitään menetettävääkään - oon vaan liian kova jännittämään... ja toiseksi; ei sitä koskaan voi tietää mikä oikeasti on totuus juoman nauttimisesta, että en mä siinä kokis syntiäkään tekeväni
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pavloff
- Viesti:
ryhdistäytynyt kirjoitti:Psalmista606 kirjoitti:pavloff kirjoitti: ajatus "farkkuporukan" nöyryyttämisestä, eli mahdollisten tulevien jehovantodistajien dissaamisesta on aivan absurdi.
Jehovantodistajuus on vastenmielinen ilmiö, mutta siitä huolimatta tuollaisten kommentien lukeminen on mielestäni yhtä vastenmielistä. Valhe on valhe tuli se sitten Veljesseuran keskustelupalstalta tai konventtilavalta.
kuten sanoin kyse oli jännästä huomiosta, EI TUOMIOSTA - huomio minun puheessani tarkoittaa sitä etten ole tehnyt asiaa kohti mielipidettä, vaan olen vasta sen huomioinut ja esitän ehkä ehdotuksiani ja projisointejani, en todellakaan mitään faktaa. En ees usko että on olemassa idioottia joka heittäisi johtopäätöksensä jostain tommoisesta että "nyt mua kohdeltiin alentavasti tms" kun tuskin nyt sitä todellakaan tarkoitti! enemmänkin että "nuo tuskin tajuaa asiasta mitään joten miksi antaa pikaria käteen" tms
ja kun joku kysyi, niin kyllä siellä takana oli myös todistajia joiden käteen pikari kyllä annettiin... ja sitten oli monia farkuissa olevia kiinnostuneita ja minä ikikiinnostunut... ei tää muuten oiskaan mulle impulssina noussut ihmettelyyn ellen ois nähnyt eroa todistajaporukan ja kiinnostuneiden porukan välissä..
ja vielä vahvistan: EN OIKEASTI VÄITÄ TIETÄVÄNI OLLENKAAN MITÄ TUO ELE TARKOITTAA, KYSE VOI MYÖS OLLA IHAN VAAN SIITÄ ETTEI PIKARIN KANTAJA JAKSANUT OJENTAA SITÄ KIINNOSTUNEILLA TMS... YKSIN OJENTAJA TÄMÄN TIETÄÄ - EMME ME
"Elämä on koulu, josta valmistuu onnellisena VAIN jos sen opiskelee yhdessä toisten kanssa"
-
pavloff
- Viesti:
Valehteleminen on mulle neurologisen vammani johdosta mahdotonta joten vituttaa että projisoit asiani niin! Halusin vaan sanoa tän ääneen että saan unen päästä kiinni kun mun on vaikea kestää sitä että joku väärintulkitsee suoraan kysymättä - vaikka itsekin toki semmoiseen sorrun, että sinänsä ihan inhimillistä. t. asbergerpotilasryhdistäytynyt kirjoitti: Valhe on valhe tuli se sitten Veljesseuran keskustelupalstalta tai konventtilavalta.