Millainen on paratiisi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Eräsmies

Re: Millainen on paratiisi

Viesti Kirjoittaja Eräsmies »

Joo :)

https://www.youtube.com/watch?v=zwFESlG4vQY

edit. Nyt alkaa tulla jännää aivoon! Kun toisen taivas on toisen helvetti, niin mitä jos ei olisikaan sellaisia kuin taivas ja helvetti, vaan hapannaamat menee toiseen paikkaan ja mukava porukka toiseen? Koska jos minun pitäisi niien mursuvvittunaamojen kanssa mennä samaan paikkaan, niin helvettihän se olisi minulle :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:Jotenkin tökkii ajatus jos joku täydellinen Jumala oikeasti on niin miksi sellainen tarvitsisi omien luomustensa palvontaa? Tulee ennemmin mieleen ihminen jonka itsetunto on kii muiden hyväksynnästä ei Jumala sellaista tarvi koska on täydellisyys itsessään. Kuulostaa siis aika narsistiselta ja hieman (ehkä paljonkin) heikosta itsetunnosta kärsivältä olennolta jopa naurettavalta sellaiselta ja joka tarvitsisi pikemminkin terapiaa kuin ihmisten jatkuvaa ikuisesti kestävää palvontaa.
Minä rakensin viime vuonna hienon säiliön asuntooni. Siellä on kaikki mitä robotit tarvitsevat. Rakensin myös kaksi robottia joille annoin kyvyn saada tunteita kuin myös seksuaalisuuden jolla he voivat rakentaa lisää robotteja. Sen lisäksi annoin hyvin kehittyneen tekoälyn jota ne voivat kehittää ja kasvattaa tiedolla. He ovat siis tietoisia itsestään ja olemisestaan mutta kiellän niitä tekemästä sitä mihin tekoälyn loin, eli hankkimasta lisää tietoa ja tekemästä omia ratkaisuja tähän tietoon perustuen. Tiedän mitä öljyä niiden sisällä juoksee ja öljyn vaihtoa tai lisäämistä ei saa tehdä vaikka robotin elämä olisi vaarassa!

Sen lisäksi minulla on myös robottien rakentamista koskevia sääntöjä! Toisella roboteista on reikä johon toinen robotti voi pystyyn nousevan meisselinsä laittaa ja yhdessä täten rakentaa uuden robotin. Niillä on myös kaksi muuta reikää. Tästä toisesta reiästä vuotaa ylimääräiset öljyt ja sisään kasaantuneet törkyaineet pihalle mutta sieltä ei rakennu uusia robotteja ja siitä toisesta reiästä he voivat nauttia tarpeellisia metalliosia jotka parantavat öljyn juoksemista. Jos kumpaankaan reikään laitetaan meisseli (vaikkakin se tuottaa molemmille suuria positiivisia tuntemuksia) suutun aivan hirveästi! Vielä enemmän suutun jos kaksi meisselin omaavaa robottia osoittaa tuntemuksia toisiaan kohtaan.

Vaadin että ne tekevät sen minkä minä uskon olevan oikein sillä minähän olen rakentaja! Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa että a) minä loin kyseiset asiat oleviksi alun alkaen ja b) robotit ovat rakentamisensa alusta asti tunteneet vetoa joko meisselittömiin robotteihin, meisselin omaaviin robotteihin tai molempiin yhtäaikaisesti! Vaadin myös että nämä itseäni aika läheisesti muistuttavat robotit palvovat minua ja käyttävät sisäistä radiopuhelintasa ottaakseen minuun yhteyttä vaatiakseen armoa. Ikävä kyllä unohdin tehdä niin että se radiopuhelin toimisi myös heille päin... Mutta ei huolta, minulla on ratkaisu!
Olen lähettänyt heidän keskuuteensa hyvin erikoisen robotin. Tämä robotti kertoo muuttuvat säännöt joista milloin mitkin ovat voimassa ja täten ratkaisin virheen jonka tein! Tosin nyt vuoden aikana ne ovat luoneet sinne ties minkälaisia uskomuksia ja sekoilevat ihan totaalisesti koska tämä minun lähettämä idioottirobotti sekoitti niiden virtapiirit lopullisesti.
Minä voisin tietty korjata itse kaikki robotit ja pyytää anteeksi koska tiedän tasan tarkkaan miksi mikin tapahtuu, mutta en korjaa enkä pyydä koska olen alkuperäinen rakentaja. En myöskään hyväksy sitä että robotit syyttävät ongelmista minua vaikka asia näin onkin. Haluan myös huomauttaa että nämä "ongelmat" ovat täysin luonnollisia ja tapahtuvat koska minä loin asiat olemaan mutta sillä ei ole väliä! Minä vain haluan että ne robotit toimivat tietyllä tavalla vaikka en niitä rakentanut toimimaan niin.

Tästä kaikesta johtuen, minä tulen ensi vuonna tuhoamaan kaikki robotit, paitsi ne ketkä seuraavat tätä minun lähettämääni vallasta täysin seonnutta robottia joka tosin on sotkenut asiat pahemmaksi kun ne alunperin koskaan ovat olleetkaan... Tuhoamisen jälkeen lopuksi "korjaan" sitten nämä robotit jotka yrittivät vastoin luontoaan tehdä minut onnellisiksi. Korjaan ne sellaisiksi että ne ovat sitten "luonnostaan" mitä minä alunperin halusin ja sitten ne voivat elää onnellisina ikuisesti!

The end.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Koska jos minun pitäisi niien mursuvvittunaamojen kanssa mennä samaan paikkaan, niin helvettihän se olisi minulle :)
Niinnojos omaa seurakuntaa ajattelee että näiden lähettyvillä tai keskuudessa pitäisi paratiisissakin hengailla, kyllä se sen tekopyhän ja pahansuopaisuuden keskellä olisi melkoinen helvetti, vielä jos siellä samat srkn vanhimmat olisivat kippareina.

Ei perhana, ei sinne ... Ehkä se on vaan mulla asennevika , mutta eipä mulla ole paikallisen seurakunnan jäseniä ikävä, toki muutaman mukavan ihmisen huolisin kaveriksi.

Sitten heittämällä löytäisin vaikka 100 läheistä maailmallista joiden kanssa paratiisissa voisi lähettyvillä asuakkin. Vissiin liikaa huonoja kokemuksia omasta seurakunnasta, ehkä se on sattumaa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vieras kirjoitti:Minä rakensin viime vuonna hienon säiliön asuntooni. Siellä on kaikki mitä robotit tarvitsevat.
Loistava teksti, kiitos.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Shamaani

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

Vieraas kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Minä rakensin viime vuonna hienon säiliön asuntooni. Siellä on kaikki mitä robotit tarvitsevat.
Loistava teksti, kiitos.
Miten siellä lukee vieras vaikka olen kohtuu varma että laitin nimimerkin? No jaa, ihan sama. :D

Kiva että pidit! Tekstiä kirjoitin juurikin että saisi itselle vähän fiilistä miten sairas se ajatus on... Ihan kuin minulla ei rakentamani säiliön ulkopuolella olisi muuta elämää? Töissä käymistä, perheen ja ystävien kanssa ajan viettäminen ja harrastukset. Kaikki aika ja energia kulutetaan sen vahtimiseen mitä siellä pienessä laatikossa tapahtuu. Siinäkö on Jumalan elämä ja hänen olemassa olonsa tarkoitus vai? Ei kauhean hääppöistä... Kieltää vain virheiden olemassa olo ja oman tyhjiön täyttämistä omien elävien ja ennenkaikkea tuntevien tuotosten ylenpalttisella kontrolloimisella. Paratiisi on melkoinen jumalallisen kontrollihalun fantasia!

Kuten aikaisempi postaaja mainitsee (jota lainaan), olen pitkään itsekkin miettinyt että Jumala on kohtuu ahdasmielinen hahmo kun mikään ei kelpaa ja kaikki ihmiset tapetaan vaikka suurin osa asioista maailmassa tapahtuu yhteisymmärryksessä ilman pakkoa ja toisten vahingoittamista. Kohtuu pieni määrä on niitä mistä pitäisi rangaista ja juurikin suuri osa uskonnoista on tätä - toisten pakottamista ja hyväksikäyttämistä jumalisella verukkeella. Osa uskonnoista varmasti on kohtuu harmittomia ja suvaitsevaisia joissa ihminen voi olla ihan vain ihminen omana itsenään, mutta väittäisin että nämä ovat hyvin harvassa mikä on harmillista... Olisiko ihmisellä joku ulkoa opittu alistumisen tarve kun pakottamiseen perustuvat uskonnot ovat niin suuria? Vai eikö ihminen laumaeläimenä osaa tai halua älytä milloin häntä pakotetaan ja hyvaksikäytetään?
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Mun paratiisissa kipu on poissa, kaikilla on hyvä olla, eikä riitaa ole. Jokaisella on mahdollista jutella Jumalan kanssa, ja hedelmiä on tarjolla kaikkien saada syödäkseen...

Naiivia, eikö totta.
Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

...ja mun paratiisiin pääsevät myös kaikki ne lukemattomat eläimet jotka ovat tulleet kärsineeksi ihmisen toimien tai ihan vaan olosuhteiden vuoksi, ne saavat hyvityksen kuoltuaan.
Paratiisiin pääsevät myös kaikki syntymättömät lapset, he saavat hyvityksen elämättömästä elämästään.

Niin sen paratiisin Valtakunnan "leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys" on ( Ef.3:14-20 ), että se on enemmän kuin kuvitella saattaa.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Shamaani kirjoitti:Tekstiä kirjoitin juurikin että saisi itselle vähän fiilistä miten sairas se ajatus on... Ihan kuin minulla ei rakentamani säiliön ulkopuolella olisi muuta elämää? Töissä käymistä, perheen ja ystävien kanssa ajan viettäminen ja harrastukset. Kaikki aika ja energia kulutetaan sen vahtimiseen mitä siellä pienessä laatikossa tapahtuu.
Jokainen vuosi poissa tuosta Jehovan todistajat -nimisestä kuplasta on vahvistanut käsitystä siitä, että kyseessä on sekä keinotekoinen, kummallinen että hassu versio todellisesta maailmasta.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
takapiru

Viesti Kirjoittaja takapiru »

Pro et contra kirjoitti:Paratiisiin pääsevät myös kaikki syntymättömät lapset, he saavat hyvityksen elämättömästä elämästään.
Kaunista. Mun pienet saisi elää siellä, missä on tarpeeksi hyvä olla.
Veli-Hopea

Mitä meinaako hallintoelin alkaa paratiisissa tekemäänkin jotain leipänsä eteen vai pitääkö siellä muiden viljellä pellot ja tehdä paskahommat niin että johonkin pääkonttoriin lahjoitetaan leivät sun muut sielläkin?

Sehän on sikariportaalle ennemminkin helvetti kun joutus tekemäänkin jotain, paitsi akkahan tietenkin pesee kalsarit jordanvirrassa stna.

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Veli-Hopea kirjoitti:En keksi mitään vitun hyvää syytä paratiisissa nousta edes sängystä ylös.
Haha, totta! :lol:
Onneksi ei tosin ole aivan välitöntä vaaraa joutua vasten tahtoaan todistajaparatiisiin. :wink:

Muistan, että silloin seurakuntavuosina käskettiin kovasti tekemään paratiisista itselle todellinen. En minä osannut! En koskaan nähnyt itseäni siellä, ei sellainen skenaario vaan kertakaikkiaan tuntunut olevan minua varten, edes silloin kun kovasti kuvittelin uskovani todistajien totuuteen. En minä halunnut niiden ihmisten kanssa mihinkään missä olisi pitänyt olla tekemisissä 24/7, hyvä kun kokoukset ja konventit kestin sitä teeskenneltyä iloisuutta.

Sellainen maailma joka on täynnä vain valtakunnan(teko)hymyisiä paperinohuita kollektiivimielisiä ihmisklooneja ei miltään osin vastaa minun käsitystäni paratiisista. Ei vastannut edes todistajana ollessani.
Enempihän tuo helvetiltä kuulostaa, sikäli kun kumpaankaan paikkaan ylipäänsä edes uskoo.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mag Mell kirjoitti:
Veli-Hopea kirjoitti:En keksi mitään vitun hyvää syytä paratiisissa nousta edes sängystä ylös.
Haha, totta! :lol:
No yhden syyn keksin itselleni tässä ajatusleikissä; jumalallisen täydelliset alastomat naisvartalot, voisi ainakin nousta sängyn laidalle hetkeksi istuskelemaan ja ihastelemaan.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

^Mutta koska sä olisit sukupuolineutraali haluton ja himoton ihmisklooni, ei ne jumalaiset naisvartalotkaan sua sit enää kiinnostaisi. :lol:
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Veli-Hopea

Hetkeksi vois kyllä käydä paratiisissa. Näkis ensimmäisen ihmisparin, Aatun ja Eetun.

Kysyisin oliko kannabis se kielletty hedelmä vai mikä se oli. Kysyisin Aatulta myös sitä miksi se taukki meni jumalaa puskaan piiloon, ehkä muutama muukin kysymys..

Sitten vetäisisin Aatua pataan ja laittaisin Eetua kakkoseen.

Sieltä tieni veisi helvettiin missä minulle olisi takuulla tarjolla samankaltainen osastonjohtajan paikka kun nykyäänkin, jossa alaisina olisi takuulla hallintoelimen poppoo, kaikilla tiukat späntsihousut päällä.

No, kaikille se olis helvettiä mutta yksi asia on fakta. Aatu ja Eetu on paratiisissa.

Naapuriosaston johtajana olisi homofobioineen nimimerkki ryhdistäytynyt jonka piina on olla keskellä suolijonoa Bill Cosbyn hyssytellessä takana, Sillanpään ollessa edessä lauleskellen satulinnaa helvetinkellon ympäri.

Pro et contra

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

Mutta kyllähän sinä Veli-Hopea muistat että "Aatuhan sinne paratiisiin nyt ei ainakaan pääse, eikä puolisonsa" ( nykyisen voimassaolevaan valon mukaan ) joten ainakaan näiltä et vastausta "kielletyn hedelmän" ominaisuuksista saa , josko sitten paljastivat tarkemmin jälkipolville?

Mutta noin vakavasti puhuen niin on erikoista ajatella ettei Jeesuksen lunastustyön vastaavuus sitten kuitenkaan riitä Aadamin ja Eevan pelastukseen vaikka näille annettiin tätä koskeva lupaus, ikäänkuin Adamin tulisi sittenkin kärsiä aiheuttamansa lankeemuksen johdosta vertauskuvallinen "ikuinen rangaistus" .

Itse koen ettei Aadamia voi laittaa vastuuseen jälkipolvien tekosista, näin ollen hänen tekonsa huolimatta sen tahallisuudesta ja mitä siihen liittyy täytyy tulla sovitetuksi "uuden Adamin" eli Jeesuksen kautta, sitäpaitsi meillä on kiitollisuuden velkaa siitä että Adam halusi kaikesta tapahtuneesta ja sen seurauksista huolimatta jatkaa niinkuin mies!
Vastaa Viestiin