Vanhimman kipein kommentti?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Vanhimman kipein kommentti?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yks vanhin tuli näyttää muotilehtien herätkää ja Vartiotorni sivuilta miten kunnon jt pukeutuu :lol:
Terveisiä pertsalle Lappeenrantaan :clap:
ModestMuse

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Tuli tota viime viestiä kirjoittaessa muitakin tapauksia mieleen..
Mun hyvä ystävä joutui kokouksen jälkeen takahuoneeseen vanhimpien kanssa koska hänen käsilaukkunsa oli maastokuosinen.
Saman henkilön oli kerran tarkoitus olla avustajana lehtinäytteessä, mutta vanhin tuli ennen kokousta sanomaan hänelle, että hän juuri pyysi näytteenpitäjää kysymään jotain toista avustajaksi, koska mun kaverin hame oli just ja just polvien yläpuolella. :lol:

Mun mies kun oli jossain illanistujaisissa jutteli porukalle että on juuri vaihtamassa seurakuntaa talomuuton vuoksi, ja yks julistaja vitsaili että ai eikö ne halunnut sua sielä sun vanhassa seurakunnassa, ja heittivät ulos!
Ja sit uudesta seurakunnasta oleva vanhin joka oli kans tuola illanistujaisissa sanoi että "ei mekään sua haluta!"
Tää kyseinen veli oli tosi tunnettu mauttomista kommenteistaan ja suorastaan ilkeydestä. Meinas laittaa mut ja mun miehen eri kenttäryhmiin??!! :roll: :wtf: :lol: Ei suostuttu tähän, BYE BYE rakkaudetton yhteisö!! :wave:
Truth Does Not Fear Investigation.
Veli Innokas

Viesti Kirjoittaja Veli Innokas »

Teinivuosien ajoilta muistuu mieleen ainakin pari syyllistämisen mestaria,molemmat seurakunnan sihteereitä.Ensimmäinen näytti kuinka ironiaa kannattaa käyttää jos haluaa tuottaa nuorelle pahan mielen."Turhaan sä sitä viivaa piirrät siihen lappuun" sanoi sihteeri n:o 1 kun täytin vähäiäpätöistä kenttäraporttiani.

Sihteeri n:o 2 käytti kovempaa taktiikkaa ilman huumorin häivääkään.Hän istutti minut Wartburginsa etupenkille ja näytti kansiostaan koko sen vuoden kenttäpalvelukseni.
Olo oli aivan kuin rehtorin puhuttelussa.

Viesti oli molemmilla sama:Olet laiskapaska
"Päättelimme että elämämme tarkoitus
lienee murheen karkoitus"- Eppu Normaali
ModestMuse

Viesti Kirjoittaja ModestMuse »

Veli Innokas kirjoitti:Teinivuosien ajoilta muistuu mieleen ainakin pari syyllistämisen mestaria,molemmat seurakunnan sihteereitä.Ensimmäinen näytti kuinka ironiaa kannattaa käyttää jos haluaa tuottaa nuorelle pahan mielen."Turhaan sä sitä viivaa piirrät siihen lappuun" sanoi sihteeri n:o 1 kun täytin vähäiäpätöistä kenttäraporttiani.

Sihteeri n:o 2 käytti kovempaa taktiikkaa ilman huumorin häivääkään.Hän istutti minut Wartburginsa etupenkille ja näytti kansiostaan koko sen vuoden kenttäpalvelukseni.
Olo oli aivan kuin rehtorin puhuttelussa.

Tarkoittiko toi "viiva" ettei ollut kenttätunteja vai että oli 1 tunti?
Truth Does Not Fear Investigation.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuleepa mieleen, kun nuorena aviovaimona ollessani tuli muuan vanhin kavereineen ovelle. Vanhin selitti vakavalla naamalla, että ovat tulleet ilmoittamaan mieheni kuolemasta. Pelästyin tietysti hirveästi. Sitten vanhin virnisteli että no, ei pilaahan tämä. Oli kyseisen herran mielestä hyvä kepponen :(

Toisen kerran eräs 10-15 vuotta minua vanhempi vanhin koki tarpeelliseksi esitellä postimyyntikuvastosta sivua, jolla oli dildojen kuvia ja selitti että hän ei yhtään tykkää näistä kuvastoista, kun näissä on tämmöisiä, katso... :roll:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ModestMuse kirjoitti:Tarkoittiko toi "viiva" ettei ollut kenttätunteja vai että oli 1 tunti?
Olisko ollut se yksi tunti, jonka jättäjä tunnetaan myös nimikkeellä tolppajulistaja.
Veli Innokas

Tarkoittiko toi "viiva" ettei ollut kenttätunteja vai että oli 1 tunti
Olin yhden tunnin julistaja ja vanhin varsin hyvin tiesi sen."Viiva" tarkoitti siis sitä. No,sihteeeri n.o 1 vain hassutteli.Saahan vanhimmatkin olla vitsikkäitä joskus.

Sihteeri n:o 2 ei hassutellut. Hän paasasi kastetun kristityn vastuusta ja siitä etten näitä vastuita ollut hoitanut.

Tuo kyllä ärsytti enemmän kuin sen toisen sihteerin omituinen huumori.

Palveluskomitean sedät olivat ainoastaan huolissaan siitä voisivatko he kirjoittaa armeijan esikuntaan kirjeen jossa sanotaan minun olevan aktiivinen seurakunnan jäsen ja oikeutettu vapautukseen asepalveluksesta.Ei heitä kiinnostanut se että pääsenkö paratiisiin.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Sihteeri n:o 2 ei hassutellut. Hän paasasi kastetun kristityn vastuusta ja siitä etten näitä vastuita ollut hoitanut.
Sihteeri n:o 2 oli ihan selvästi pomo. Pomo ei ollut tyytyväinen työsuoritukseesi.

Eikai se auta kuin pyydellä pomolta nöyrästi anteeksi ja luvata ryhdistäytyä tekemään enemmän.

Sellaisia ne pomot on. En tiedä kuka lie tuon sihteerin sellaiseksi on nimittänyt. Tietenkin sitä voi oikeassa elämässä sanoa kaikenmaailman sihteereille että :
" Haista sinä vittu, mä teen just niin paljon kun haluan tai en ollenkaan, mun tekemiset kun ei sinulle kuulu."

Ei valtaa niille jolla sitä ei ole eikä niille joille se ei kuulu.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Veli-Hopea kirjoitti:" Haista sinä vittu...
En ymmärrä, miksi noin pitäisi sanoa, vaikka onhan minullekin sanottu ties kuinka monasti "Voi vittu! Jaska!, mutta se onkin eri asia se. Kenties ymmärtämättömyyteni johtuu siitä, etten ole Jehovan todistaja siitäkään huolimatta, että minuun on uhrattu aikaa, vaivaa, rahaa ja rakkauspommitusta kuta kuinkin parin vuosikymmenen ajan ynnä suunnaton määrä kirjallisuutta, minkä syvää kiitollisuutta tuntien näin ohimennen mainitsen.

Kaikesta huolimatta, em. statuksestani jehovantodistajuudessa huolimatta, viimeisen käynnin luonani tulkitsin paimennuskäynniksi ja koin sen hyvin röyhkeänä, en kuitenkaan malttiani menettänyt, vaan hyvää hyvyyttäni kuuntelutin tentaattoreillani veli Mouritzin mainion puheen Rauman konventista, missä hän hehkutti aivan pian (1975) koittavaa Harmagedonia ja tämä tapahtui, mahtoikohan olla joskus 2012 tai jotain. No, kuitenkin huomattavasti ennen kärryjen keksimistä.

Vanhempi vanhimmista piti siitä kovin, koska se nostatti mieluisia muistoja nuoruudestaan mieleen. Nuorempi oli jokseenkin tympääntyneen oloinen läppäri polvillaan. Tämän jälkeen olikin aika sanoa näkemiin. En tämän koommin ole kaikesta ystävällisyydestäni mainitun yhteisön edustajaa tai edustajia kohtaan kodissani tai sen ovella tavannut. Merkillistä!

Ai mitäkö paimennuskäynti koski. No, Johanneksen Pojan henkilyyttä tietenkin. :D
Että joillakin osaa olla suuret luulot näin vähäisestä persoonasta.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Tämä herätti paikallisissa vanhimmissa paheksuntaa ja tiukan kyselyn, miksen ole jo mennyt kasteelle. Tuumailin vastauksena, että on kehotettu tutkimaan tarkasti ja moinen viepi aikaa. Paheksuvat katseet kohdistuivat persoonaani.
:D Tää on sitä jota olen aina ihaillut. Rennon ikikiinnostuneen letkeät vastaukset kirvoittavat vanhimmissa harmistusta ja ehkä jopa salaista kateuttakin joissakin itsenäiseenkin ajatteluun kykenevissä vanhinyksilöissä.

Näin jälkikäteen olen itse kadehtinut ikikiinnostuneiden viisasta tapaa penkoa aivan kaikki asiat ja vaikutelmat jehovantodistajuudesta esiin ja päätyä siihen tulokseen ettei suotta kannata kiirehtiä. Mitäs tässä hätäilemään. Hätäilemällä syntyy vain vesipäisiä kristittyjä. Parempi satsata laatuun.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kiinnostuneiden luokse tehdään uusintakäyntejä. Edistyneempien kiinnostuneiden luokse voidaan tehdä paimennuskäyntejä, joilla sävy on huomattavasti vähemmän mielistelevä ja enemmän syyllistävä. Kaikkein edistyneimmät kiinnostuneet voidaan leimata luopioksi.
Veli Innokas

Sihteeri n:o 2 oli ihan selvästi pomo
Sitä hän oli nimenomaan.Muistan kyllä sanoneeni jotain vihaisella äänensävyllä vastaan vaikka en v-sanaa käyttänytkään.Se täytyy sanoa kyllä että vaikka pomottelu ei silloin tuntunut lainkaan kivalta, oli tuolla sihteerillä munaa 100 kertaa enemmän kuin nykyisillä pullamössö sukupolvi vanhimmilla hienoine pukuineen.Heidän suustaan ei kuule muuta kuin ulkoaopeteltuja fraaseja.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Muistan kyllä sanoneeni jotain vihaisella äänensävyllä vastaan vaikka en v-sanaa käyttänytkään.
Se on hienoa että uskaltaa rohkeasti pistää näille "elämäsi ylimääräisille pompoille"vastaan.

Minä aikoinani en uskaltanut ja nielin nöyränä kaiken vuosikausia, sama kuinka ilkeästi tultiin sanomaan,vaatimaan ja määräilemään.

Kaikilla on varmaan rajansa näiden vittumaisten "pomojen" kanssa.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Polyester kirjoitti:Kiinnostuneiden luokse tehdään uusintakäyntejä. Edistyneempien kiinnostuneiden luokse voidaan tehdä paimennuskäyntejä, joilla sävy on huomattavasti vähemmän mielistelevä ja enemmän syyllistävä. Kaikkein edistyneimmät kiinnostuneet voidaan leimata luopioksi.
Tämä on mielenkiintoista, jopa huvittavaa. Tulin näet kerran kysyneeksi jotain hieman hankalaa tuntemaltani kärrynvartijarouvalta. Hän kieltäytyi vastaamasta todeten sen ja sen veli vanhimman vastaavan kysymyksiini. Kaiketi minun on ymmärrettävä Jehovan todistajien paikallisessa seurakunnassa tehdyn päätöksen, että ainoastaan tietty, nimetty henkilö voi vastata, jos haluaa, minun hankaliksi koettuihin kysymyksiini. Muutoin kyllä saatetaan höpötellä niitä näitä sen harvan kerran, kun juttusille ryhdyn.
Nukahtanut

Viesti Kirjoittaja Nukahtanut »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: Tämä on mielenkiintoista, jopa huvittavaa. Tulin näet kerran kysyneeksi jotain hieman hankalaa tuntemaltani kärrynvartijarouvalta. Hän kieltäytyi vastaamasta todeten sen ja sen veli vanhimman vastaavan kysymyksiini. Kaiketi minun on ymmärrettävä Jehovan todistajien paikallisessa seurakunnassa tehdyn päätöksen, että ainoastaan tietty, nimetty henkilö voi vastata, jos haluaa, minun hankaliksi koettuihin kysymyksiini. Muutoin kyllä saatetaan höpötellä niitä näitä sen harvan kerran, kun juttusille ryhdyn.
En tiedä tarviiko olla tietty ennaltanimetty vanhin, mutta aika usein ohjeistetaan sisaria (ja muita julistajia), että "hankalissa" tapauksissa ohjataan kysyjä vanhimman puoleen. Vaikka sinälläänhän sisaretkin on opetusvelvollisia, jos kenttää tekevät...
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."- The Good, The Bad and The Ugly
Vastaa Viestiin