Luulin Jehovan haluavan tappaa minut, koska olin rakastunut väärään poikaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Luulin Jehovan haluavan tappaa minut, koska olin rakastunut väärään poikaan

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuva
Kuva: Geir Dokken

Käännös: Maaria

Laila on neljännen polven Jehovan todistaja. 34-vuotiaana hän sai tarpeekseen. Nyt hän on elänyt yhdeksän vuotta järjestön ulkopuolella hyvää elämää, mutta eihän kipu lopu koskaan, jos vanhempien ja pikkusiskon taholta kohdellaan kuin ”ilmaa”.

- Öisin usein makasin hereillä ja mietin Harmagedonia, tuomion päivää. Äiti kertoi, että silloin on tulivuorenpurkauksia, tulvia ja maanjäristyksiä, jotka tuhoavat ihmisiä. Luonnonvoimat tuhoavat kaikki muut paitsi muutamat sääntöjen mukaan elävät Jehovan todistajat, sanoo Laila Andersen (43).

Tuhon jälkeen eloonjääneet puhdistavat maan. He kokoaisivat kuolleiden ruumiit, naapurien, ystävien ja kaikkien, keitä he olivat tunteneet, ja linnut söisivät ne. Laila oppi, että vain Jehovaa tarkasti seuraavat pelastuisivat Harmagedonissa. Pieni tyttö oli kauhuissaan, koska hän ei läpäisisi sitä. Hän oli syntinen. Hän oli rakastunut koulussa ”maailmalliseen” poikaan. Laila ajatteli usein häntä, vaikka teki kaikkensa ollakseen ajattelematta. Hänen äitinsä oli sanonut, että Jehova pysyi lukemaan kaikki hänen ajatuksensa ja, että oli hän missä tahansa, Jehova näki hänet.

Laila oli kauhuissaan. Erityisesti myrskyisillä säillä tai kun kuuli uutisia sodista. Tulisiko Harmagedon nyt? Pieni tyttö rukoili joka ilta Jehovaa ja pyysi anteeksiantoa väärille ajatuksilleen ja sille, että oli rakastunut väärään poikaan.

Lue lisää täältä.
Weathertop
Moderaattori

Re: Luulin Jehovan haluavan tappaa minut, koska olin rakastunut väärään poikaan

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Homma saa vielä ihan omat mausteensa, jos on itse poika ja kokee tunteita toisia poikia kohtaan. Kenenkään lapsen ei pitäisi enää koskaan joutua tuntemaan niin helvetillistä syyllisyyttä, pelkoa, ahdistusta ja häpeää asioista, joissa ei ole yhtään mitään väärää (ei kyllä kenenkään aikuisenkaan). Siksi pääni hajoaa aina ajatellessani sitä, kuinka vahvasti monet itseään ihmisoikeusaktivisteina pitävät ihmisetkin pyrkivät suojelemaan uskontoja ja niiden harjoittamaa vallankäyttöä.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Eteisvahti

Viesti Kirjoittaja Eteisvahti »

"Tuhon jälkeen eloonjääneet puhdistavat maan. He kokoaisivat kuolleiden ruumiit, naapurien, ystävien ja kaikkien, keitä he olivat tunteneet, ja linnut söisivät ne."

Tässäpä olisi hyvä ja varmasti uskoa rakentava ajanjakso vaikka ensi kesän konventtien päävideoesitykseksi. Voisi olla jopa suoraa jatkoa bunkkerivideoille samoilla näyttelijöillä. Tämä ajanjakso kun jätettiin ikävästi väliin ja bunkkerista siirryttiin suoraan Paratiisin solisevien purojen äärelle.
His name is Robert Paulson.
Weathertop
Moderaattori

Eikös Jehvanan pitänyt hävittää raatokasat antimaterialla? Siitähän ilmoitettaisiin sitten aina kokouksessa, että tänä lauantaina hävitetään se ja se ruumiskasa. Ohjelmassa myös yhteislaulua ja makkaranpaistoa.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Eteisvahti

Viesti Kirjoittaja Eteisvahti »

Weathertop kirjoitti:Eikös Jehvanan pitänyt hävittää raatokasat antimaterialla? Siitähän ilmoitettaisiin sitten aina kokouksessa, että tänä lauantaina hävitetään se ja se ruumiskasa. Ohjelmassa myös yhteislaulua ja makkaranpaistoa.
Hyvä huomio, linnuthan eivät tuossa vaiheessa enää syö lihaa. Onneksi meillä täällä Suomessa on makkaraa, jossa lihapitoisuus voidaan laskea fraktioissa ja siten varmasti hyväksytään.
His name is Robert Paulson.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Eteisvahti kirjoitti:"Tuhon jälkeen eloonjääneet puhdistavat maan. He kokoaisivat kuolleiden ruumiit, naapurien, ystävien ja kaikkien, keitä he olivat tunteneet, ja linnut söisivät ne."

Tässäpä olisi hyvä ja varmasti uskoa rakentava ajanjakso vaikka ensi kesän konventtien päävideoesitykseksi. Voisi olla jopa suoraa jatkoa bunkkerivideoille samoilla näyttelijöillä. Tämä ajanjakso kun jätettiin ikävästi väliin ja bunkkerista siirryttiin suoraan Paratiisin solisevien purojen äärelle.
Hallintoelimen avustaja Ciro Aulicino taisi olla ensimmäinen konventtipuheessa antimateriaa ennustellut. Jehova käyttää hänen mukaansa “erittäin tieteellisiä keinoja” kuten antimateriaa, koska Bronxin eläintarhan pedotkaan eivät tähän hommaan riitä. (Korkeasaaret ja muut vähäisempien valtioiden nähtävyydet lienevät amerikkalaiselle vähän vieraampia.)

Gerrit Lösch pani joku vuosi sitten paremmaksi lisäämällä mukaan tsunamit.

Aulicinon vanha puhe on muutenkin harvinaisen vahvasti vääräuskoisten tappamisella hekumoivaa tavaraa. Homojen teloittamiselle mies oikein hekottelee.

https://www.youtube.com/watch?v=aeRQ-Tg2_YQ
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieraas kirjoitti:Hallintoelimen avustaja Ciro Aulicino taisi olla ensimmäinen konventtipuheessa antimateriaa ennustellut. Jehova käyttää hänen mukaansa “erittäin tieteellisiä keinoja” kuten antimateriaa, koska Bronxin eläintarhan pedotkaan eivät tähän hommaan riitä.

Gerrit Lösch pani joku vuosi sitten paremmaksi lisäämällä mukaan tsunamit.

Aulicinon vanha puhe on muutenkin harvinaisen vahvasti vääräuskoisten tappamisella hekumoivaa tavaraa. Homojen teloittamiselle mies oikein hekottelee.

https://www.youtube.com/watch?v=aeRQ-Tg2_YQ
Raimo Kuokkanen oli hyvin innostunut tästä antimateria-aiheesta. Hän kertoi siitä eräässä puheessaan. Tässä näyte: http://johanneksenpoika.fi/antimateria.mp3

Kuokkanen ei tietenkään ollut sitä itse keksinyt. Vartiotorniseuran kirjallisuus oli kertonut asiasta:
http://johanneksenpoika.fi/antimateria.html
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Jehova kuulemma varoittaa meitä ettemme pilkkaisi häntä, koska hänellä on niin suuret hävitysvoimat käytössään.

On se vaan kumma että tuollainen kaikkeuden Luoja suhtautuisi noin raa'asti jopa siihenkin jos ihmiset pilkkaisivat häntä.

Näin jälkikäteen huomaa miten lapsellista ajattelua tuollainen on.

Siksi kai se vetoaakin vain lapsen kehitystasolle loukkuunjääneisiin.

Aivan niinkuin Jumalaa kiinnostaisi suuttumiseen asti joidenkin alempien elämänmuotojen ääntelyt.

Emmehän me ihmisetkään suutu siitä, jos joku pässi on itsepäinen ja aikoo puskea meitä jos työnnymme sen reviirille. Emme suutu siitä, vaan kunnioitamme sen reviiriä ja kierrämme toista kautta.

Ylemmän elämänmuodon on ymmärryksellään otettava huomioon alemman elämänmuodon rajoitukset. Jos Jehova meidät loi, niin miksi hän suuttuisi siitä että pilkkaisimme häntä. Hän vain todennäköisesti kunnioittaisi pilkkaavaa ja kiertäisi toista kautta.

Hänhän loi meidät sellaisiksi että kykenemme haastamaan riitaa ja pilkkaamaan. Miksi suuttua siitä? Eikö paremminkin kehua, koska osaamme toimia niinkuin hän meidät ohjelmoi toimimaan silloin jos tunnemme itsemme tai suojeltavamme uhatuiksi. Rähiseminen ja pilkkaaminen saattaa karkoittaa uhkaavan tunkeilijan ja se on siis myös puolustuskeino.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 07.08.2017 18:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

kj 20. luku s. 378-379 kpl 22 kirjoitti:Epäilemättä Kaikkivaltias Jumala käyttää jotakin erittäin tieteellistä keinoa – liittyköön siihen antimateria tai ei – hävittääkseen mätänevät ruumiit nopealla ja hygieenisellä tavalla.
Mikä ero on tieteellisen ja erittäin tieteellisen keinon välillä?

Toisaalta, miksi Jehova käyttäisi jotain tieteellistä keinoa, kun Jehova voi tehdä mitä tahansa luonnonlaeista tai tieteestä välittämättä?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Weathertop
Moderaattori

Tony kirjoitti:
kj 20. luku s. 378-379 kpl 22 kirjoitti:Epäilemättä Kaikkivaltias Jumala käyttää jotakin erittäin tieteellistä keinoa – liittyköön siihen antimateria tai ei – hävittääkseen mätänevät ruumiit nopealla ja hygieenisellä tavalla.
Mikä ero on tieteellisen ja erittäin tieteellisen keinon välillä?

Toisaalta, miksi Jehova käyttäisi jotain tieteellistä keinoa, kun Jehova voi tehdä mitä tahansa luonnonlaeista tai tieteestä välittämättä?
No no. Älä nyt unohda järjestön pitäneen kovin tärkeänä sitäkin, että Punaisenmeren jakoi jokin täysin luonnonlakien mukainen magneettinen ilmiö. Epäilemättä erittäin eikä vain lievästi tieteellinen sellainen.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Tony kirjoitti:
Ehkäpä siksi, että luonnonlakien rikkomisesta aiheutuu monenmoista seurausta, jotka saattaisivat saada aikaan jonkinlaisia vääristymiä todellisuuden kudoksessa.

Siksi olisi parempi käyttää vain erittäin tieteellisiä keinoja, jotka ovat parempia kuin ihmisten tieteelliset keinot, ja välttää siten aiheuttamasta mitään vakavia katastrofeja ja vääristymiä ajassa ja avaruudessa.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Tony

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Tony kirjoitti:
Ehkäpä siksi, että luonnonlakien rikkomisesta aiheutuu monenmoista seurausta, jotka saattaisivat saada aikaan jonkinlaisia vääristymiä todellisuuden kudoksessa.

Siksi olisi parempi käyttää vain erittäin tieteellisiä keinoja, jotka ovat parempia kuin ihmisten tieteelliset keinot, ja välttää siten aiheuttamasta mitään vakavia katastrofeja ja vääristymiä ajassa ja avaruudessa.
Sulla on selvästi rajoittunut käsitys Jehovan kaikkivoipuudesta. :D Jos uskomme Jehovan kaikkivoipuuteen, Jehova tekee mitä haluaa ja kaikki soljuu niinkuin pitää.

Pysäyttihän Jehova maapallon pyörimisliikkeenkin, eikä siitä seurannut yhtään mitään. Vastaavassa tapahtumassa ilman Jehovan hokkuspokkusta maankuori sulaisi satojen kilometrien syvyydeltä ja kaikki elämä katoaisi maan päältä hetkessä.
Joosua kirjoitti:12 Sinä päivänä, jona Herra antoi amorilaiset israelilaisten käsiin, Joosua puhui Herralle israelilaisten kuullen ja sanoi: "Aurinko, pysy paikallasi Gibeonissa! Kuu, ole liikkumatta Aijalonin laakson yllä!"
13 Ja niin aurinko pysyi paikallaan ja kuu oli liikkumatta, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Näin on kirjoitettuna Oikeamielisen kirjassa. Aurinko seisahtui taivaan laelle kokonaiseksi päiväksi eikä kiirehtinyt laskemaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Weathertop kirjoitti: No no. Älä nyt unohda järjestön pitäneen kovin tärkeänä sitäkin, että Punaisenmeren jakoi jokin täysin luonnonlakien mukainen magneettinen ilmiö. Epäilemättä erittäin eikä vain lievästi tieteellinen sellainen.
Tämä onkin yksi jännittävä piirre järjestön maailmassa. Asiat pyritään esittämään järkeistetysti jopa silloin, kun sille ei ole pienintäkään raamatullista tarvetta. Mikä ihme se sellainen on, joka voidaan selittää tieteellisesti?
MadWorld

Viesti Kirjoittaja MadWorld »

Voisiko kukaan kääntää tuota lyhyttä Ciro Aulicino:n puhetta suomeksi. On sen verran kovaa kamaa, että ois nastaa, jos joku ehtisi kääntää suomeksi kun ei ole tuon pidemmästä puhepätkästä kuitenkaan kysymys.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tony kirjoitti:Toisaalta, miksi Jehova käyttäisi jotain tieteellistä keinoa, kun Jehova voi tehdä mitä tahansa luonnonlaeista tai tieteestä välittämättä?
Jehovan todistajien lisäksi muidenkin fundisten eriskummallinen lähestyminen luonnontieteeseen on, että Jumalan tekosia todistellaan kiivaasti tieteellisillä havainnoilla, mutta todisteiden loppuessa vedetään taikurin hatusta Jumalan tekemät ihmeet. En ole biologi tai fyysikko, joten jouduin miettimään vuosikausia, miten Jehovan todistajalle voisi osoittaa tämän Vartiotorni-seuran jakomielisen suhtautumisen tieteeseen. Löysin vastauksen itseäni viisaammilta, eikä se sen kummempi ollut kuin satu vedenpaisumuksesta. Se riittää. Sitä voi kelata vaikka maailman tappiin, eikä se silti toimi.

Melko vanha sivusto, mutta rohkean ex-JT:n kirjeenvaihtoa aiheesta löytyy täältä:

http://www.watchtowerletters.com/Home.html
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vastaa Viestiin