pääsiäinen kirjoitti:No Aakan Beroialainen, mihin se 144 000 luku mielestäsi liittyy, joka Ilmestyskirjassa mainitaan? Täytyyhän sen jotakin tarkoittaa.
Heitin sinulle pallon, jotta olisit selittänyt minulle. Mutta lienee sanomatta selvää, että sinulla ei ole hölkäsen pöläystäkään omakohtaista ymmärrystä lahkon sekavasta logiikasta, kunhan vain olet uskonut asiat nielemättä, ne kun on julkaistu Vartiotorni-seuran painotuotteissa.
Totta kai se tarkoittaa jotain ja mistähän ihmeestä vastaus kysymykseen voisi löytyä? Kannattaisiko katsoa Ilmestyskirjasta?
Sisälukutaidolla:
1) Ja minä kuulin sinetöityjen luvun, sataneljäkymmentäneljätuhatta, sinetöidyt kaikista Israelin poikien heimoista
2) Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siioninvuorella ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
3) Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua valtaistuimen edessä ja niiden neljän elävän olennon ja vanhinten edessä, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta. 4 Nämä ovat niitä, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; he ovat näet neitsyitä. Nämä ovat niitä, jotka seuraavat jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin. Nämä ostettiin ihmisistä ensi hedelmäksi Jumalalle ja Karitsalle, 5 eikä heidän suustaan ole löydetty mitään valhetta; he ovat moitteettomia.
(Ilmestys 7:1-10) – –Tämän jälkeen minä näin neljän enkelin seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän tiukasti kiinni maan neljää tuulta, jotta mikään tuuli ei puhaltaisi maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun. 2 Ja minä näin erään toisen enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joiden oli annettu vahingoittaa maata ja merta, 3 sanoen: ”Älkää vahingoittako maata älkääkä merta älkääkä puita, ennen kuin olemme sinetöineet Jumalamme orjat otsastaan.” 4 Ja minä kuulin sinetöityjen luvun, sataneljäkymmentäneljätuhatta, sinetöidyt kaikista Israelin poikien heimoista:
5 Juudan heimosta kaksitoistatuhatta sinetöityä,
Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta,
Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta,
Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta,
Leevin heimosta kaksitoistatuhatta,
Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta,
Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta sinetöityä.
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, suuri joukko, jota kukaan ei kyennyt laskemaan, kaikista kansakunnista ja heimoista ja kansoista ja kielistä seisoi valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkoisiin vaatteisiin, ja heidän käsissään oli palmunoksia. 10 Ja he huutavat jatkuvasti suurella äänellä sanoen: ”Pelastuksesta saamme kiittää Jumalaamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsaa.”
(Ilmestys 13:16-14:7) – –Ja se panee pakon alaisuuteen kaikki, pienet ja suuret ja rikkaat ja köyhät ja vapaat ja orjat, jotta heille annettaisiin merkki heidän oikeaan käteensä tai otsaansa 17 ja jottei kukaan muu voisi ostaa tai myydä kuin se, jossa on merkki, pedon nimi tai sen nimen luku. 18 Tässä kysytään viisautta: laskekoon se, jolla on älyä, pedon luvun, sillä se on ihmisen luku; ja sen luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi. 14 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siioninvuorella ja hänen kanssaan sataneljäkymmentäneljätuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2 Ja minä kuulin taivaasta äänen niin kuin paljojen vesien äänen ja niin kuin kovan jylinän äänen; ja ääni, jonka kuulin, oli kuin laulajien, jotka säestävät itseään harpulla, kun he soittavat harppujaan. 3 Ja he laulavat ikään kuin uutta laulua valtaistuimen edessä ja niiden neljän elävän olennon ja vanhinten edessä, eikä kukaan kyennyt oppimaan sitä laulua paitsi ne sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maasta. 4 Nämä ovat niitä, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; he ovat näet neitsyitä. Nämä ovat niitä, jotka seuraavat jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin. Nämä ostettiin ihmisistä ensi hedelmäksi Jumalalle ja Karitsalle, 5 eikä heidän suustaan ole löydetty mitään valhetta; he ovat moitteettomia. 6 Ja minä näin erään toisen enkelin lentävän keskitaivaalla, ja hänellä oli julistettavana ikuinen hyvä uutinen iloisena sanomana maan päällä asuville ja jokaiselle kansakunnalle ja heimolle ja kielelle ja kansalle, 7 ja hän sanoi suurella äänellä: ”Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja niin palvokaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vesien lähteet.”
Kuinkakohan moni lahkolaisista, jotka väittävät kuuluvansa ko. 144 000 ryhmään täyttää yhtäkään Raamatussa esitetyistä seikoista? Ainakaan ne lahkon "voidellut", joita itse tunsin eivät olleet juutalaisia neitsytmiehiä, eikä otsassakaan ollut mitään nimiä. Jos siis tulkitaan kirjaimellisesti ja jos ei tulkita kirjaimellisesti, niin sitten ollaan hetteiköllä, jossa jokainen voi tulkita omiaan.
Se, että vastoin Ilmestyskirjan sanomaa kielletään, että kyse ei olisikaan israelilaisista, täyttää toisen Ilmestyskirjan kohdan tunnusmerkit.
(Ilmestys 22:18-19) 18 ”Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjakäärön profetian sanat: jos joku panee näihin jotakin lisää, niin Jumala lisää hänelle ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjakääröön, 19 ja jos joku ottaa jotakin pois tämän profetian kirjakäärön sanoista, niin Jumala ottaa pois hänen osansa elämän puista ja pyhästä kaupungista, joista tässä kirjakäärössä on kirjoitettu.
Kaikella tällä haluan alleviivata, että lahkon selitykset ovat yhtä hyviä kuin kenen tahansa selitykset, eivät ne perustu mitenkään Raamattuun.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg