Pehmoluopio kirjoitti:
Ihmiset ovat ylipäätään höynäytettyjä, kuka mihinkin. Crichton sanoo poleemisessa artikkelissaan, ettei tämä ole informaatioaikaa, vaan DISinformaation aikaa.
En kyllä perusta Crichtonin teorioista, enkä kenenkään muunkaan, sillä huomasin aikoinaan että ne ovat täysin turhia. Ainoastaan elämällä on merkitystä. Aika kuluu ja elämä lipuu ohi kuin kaarnalaiva tuulessa.
Pehmoluopio kirjoitti:Kun ei näkyvästi koohota minkään ideologian sätkynukkena, jäljelle jää jeppujen esittämä kysymys: "Mitä tilalle?".
Jehovan todistajat esittäkööt tyhmiä kysymyksiään. Juuri tässä yhdyskunnassa on mielestäni kaikkein suurimpia kilpailun ja toisten sortamisen tunnusmerkkejä. Mikään ideologia ei korvaa ihmisen menetettyä itsetuntoa. Raskas on syytetyn taival.
Pehmoluopio kirjoitti:Minä voisin psyykata aivoni puhtaaksi kaikista traumoista, mutta kun en oikein usko psykologeihin enkä heidän menetelmiinsä.
Kaikki täällä on rakennettu meidän hyödyksemme, eikä meidän tarvitse paljon psyykata. Olen vailla sisältöä silloin kun kaikenlainen muualta tuleva filosofia täyttää pääni, eikä minulla ole omia arvoja. Mutta katsohan tuota juoksevaa poikaa.
Pehmoluopio kirjoitti:Elämä on tyhjää ja vailla sisältöä. Se fakta ei poistu sillä, että se täytetään turhalla touhuamisella ja satukirjasta reväistyiltä uskomuksilla.
Jos oikein ymmärrän, tämä "turha touhuaminen" on siis jotain mökkihöperön asuntonsa siivoamista? Turhaa työtä on tietenkin maailmassa paljon, ja monet ihmiset tekevät sitä mielellään koska eivät oikein muuta osaa. Mutta tuoko "rutiini" elämään jotain sisältöä jos vielä illat täyttää mielensä turhalla filosofialla. En ymmärrä sen päälle, täytyy myöntää. Kuka on puhunut satukirjoista? Satukirjat ovat varsin mielekästä luettavaa, ja niissä on myös "sisältöä", varsinkin jos ne ovat oman lapsuutesi aikaisia. Hölmistynyt mies meni torille, koska tarvitsi tuoretta kalaa, illan tullen hän nautti sitä kattinsa kanssa varsin mukavan takkatulen ääressä.
Pehmoluopio kirjoitti:Oikeasti, tämä maailma ei tarjoa minulle mitään. On ruvettava itse tekemään itselleen maailmaa.
Kyllä maailma tarjoaa aika
paljon, jos vain ymmärtää ottaa siitä luja ote ja tehdä tiensä selväksi ystävien parissa. (Joita voi kenellä tahansa olla melkoinen joukko). Mutta internet on mielestäni piilottelevien kakaroiden juorukoneisto, jonka ansiosta yksinäisiä ihmisiä syntyy yhä enemmän. Tietenkin olet oikeassa siinä kun sanot, että pitäisi alkaa luomaan omaa maailmaa. Siitähän maailmassa on kyse. Se on
juuri. Ihminen kurkottaa tähtiin, ja löytää muutakin kuin pieniä valopisteitä. Se on haaveiden valtakunta.
Pehmoluopio kirjoitti:Naisella oli paha ukko ja minä vein hänet turvaan pariksi kuukaudeksi siltä ukolta. Nainen pääsi ukostaan rauhaan.
Voi olla että se oli hyvin tehty. Miten kävi tälle ukolle? Onko nainen nyt onnellisempi? "Paha" ukko voi olla pahempi kuin maanjäristys, jos elämä on koetellut liikaa. Heidän elämässään ei myöskään jumalalla ole mitään osaa. Olivat he sitten jehovan todistajia tai eivät. .....