Julkisuudessa esiintyvien Jehovan todistajien arvostelu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Sukututkija

Re: Ari Jääskeläinen

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Witless kirjoitti:Sirpa-Leena; saako mielestäsi esim. valtakunnan tason mediassa esiintyvää poliitikkoa haukkua julkisesti?
Minun, eikä luullakseni Sirpa-Leenankaan, kommentissa kysymys ei ollutkaan siitä että Arin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ei saisi sananvapauden rajoissa repostella. Totta kai saa, ja pitääkin arvostella. Se, että po. henkilö on esiintynyt televiisiossa esittämässä ajatuksiaan, ei vaikuta asiaan millään tavalla. Siihen ei myöskään vaikuta se, että voisi olettaa hänellä olleen Betelin siunaus tekemisilleen: Hän on esittänyt asiansa julkisesti ja julkisesti sitä myöskin saa arvostella. Henkilön nimeäminen arvostelun yhteydessä ei vaikuta asiaan, usein se on jopa välttämätöntä tai ainakin hyödyllistä.

Kunniaaluokkaamattomuuden lisäksi kysymys on yksinkertaisesti hyvästä mausta ja suvaitsevaisuudesta. On eri asia sanoa että "Tarja Halonen oli idiootti kun teki niin ja näin" kuin sanoa "Olen tavannut Tarja Halosen ja minulle jäi vaikutelma että hän on idiootti". Suvaitsevaisuus puolestaan, no me kaikki Järjestön kanssa tavalla taikka toisella tekemisissä olleet tiedämme mitä on suvaitsemattomuus - suvaitsevaisuus on sen vastakohta.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Sukututkija kirjoitti:
Witless kirjoitti:Sirpa-Leena; saako mielestäsi esim. valtakunnan tason mediassa esiintyvää poliitikkoa haukkua julkisesti?
Minun, eikä luullakseni Sirpa-Leenankaan, kommentissa kysymys ei ollutkaan siitä että Arin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä ei saisi sananvapauden rajoissa repostella. Totta kai saa, ja pitääkin arvostella. Se, että po. henkilö on esiintynyt televiisiossa esittämässä ajatuksiaan, ei vaikuta asiaan millään tavalla. Siihen ei myöskään vaikuta se, että voisi olettaa hänellä olleen Betelin siunaus tekemisilleen: Hän on esittänyt asiansa julkisesti ja julkisesti sitä myöskin saa arvostella. Henkilön nimeäminen arvostelun yhteydessä ei vaikuta asiaan, usein se on jopa välttämätöntä tai ainakin hyödyllistä.

Kunniaaluokkaamattomuuden lisäksi kysymys on yksinkertaisesti hyvästä mausta ja suvaitsevaisuudesta. On eri asia sanoa että "Tarja Halonen oli idiootti kun teki niin ja näin" kuin sanoa "Olen tavannut Tarja Halosen ja minulle jäi vaikutelma että hän on idiootti". Suvaitsevaisuus puolestaan, no me kaikki Järjestön kanssa tavalla taikka toisella tekemisissä olleet tiedämme mitä on suvaitsemattomuus - suvaitsevaisuus on sen vastakohta.
Palauteenne pohjalta sensuroin nyt itse tuon haukkumasan kommenteistanne. On siinä tietysti perää että ihmisten nimitteleminen ei ole kovin kaunista. Sinänsä olen edelleen sitä mieltä että Jehovan todistajien virallisten edustajien tulee olla vastuussa sanomisistaan ja myös heitä pitää saada arvostella samoin kuin he arvostelevat ja nimittelevät "luopioita". Kiitos, anteeks, pysyttäydyn jatkossa asiallisemmissa määrittelyissä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Witless kirjoitti:olen edelleen sitä mieltä että Jehovan todistajien virallisten edustajien tulee olla vastuussa sanomisistaan ja myös heitä pitää saada arvostella samoin kuin he arvostelevat ja nimittelevät "luopioita".
Olen samaa mieltä kanssasi. Tavalliset rivijäsenet ovat vain "uhreja", he toimivat Vartiotorniseuran papukaijoina, mutta johtoporras käyttää valtaa tietoisesti, ja heillä on siksi suurempi vastuu.

Minusta on aika outoa, että esim. Suomen haaratoimiston haaratoimistokomitean veljet piilottelevat julkisuudelta. Heistä ei ole mitään julkista tietoa nähtävissä esim. netissä. Ei kuvia, ei sähköposteja eikä muutakaan. He käyttävät valtaa "puskasta", he eivät uskalla tulla edes näkyviin. Veikko Leinonen on oikeastaan ainoa, jolla on rohkeutta mennä valeh... öö kertomaan esim tiedotusvälineille asioita. Muut pysyttelevät pimennossa Veikon ison selän takana.

Kyllä muiden vastaavien järjestöjen vastuuhenkilöt ovat paremmin julkisuudessa esillä. Heihin voi ottaa yhteyttä, mutta JT-pomoihin ei. No, salaseuraan ei päde samat säännöt kuin muihin...

Ja lopuksi laulamme korkealta ja kovaa:

"Meeee olemme rooooohkeaaaat jehooovantoooodiiiistajaaaaat....."

Tuo ei tietenkään koske johtoporrasta. :twisted:
zille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zille »

Johanneksen poika kirjoitti:Ja lopuksi laulamme korkealta ja kovaa:

"Meeee olemme rooooohkeaaaat jehooovantoooodiiiistajaaaaat....."
Täysin offtopiccia, mutta tosta tuli vaan mieleen, kun oon nyt kaks kertaa ollut Valtakunnansalilla, tänään oli toka kerta. Ja säestys tulee nauhalta! Uskomatonta. :D Kysyin veljeltä siinä vieressä, että minkä takia kukaan ei soita tuota pianoa joka siellä nurkassa on, niin sanoi, ettei taida olla niin monia jotka osaisi edes soittaa kunnolla. Johtuuko tämä nyt siitä, että on esim. itsekästä soittaa pianoa, koska jos siihen kuluva harjoitusaika käytettäisiin julistustyöhön, saatettaisiin pelastaa ihmisten henkiä? Vai mitä? Miten voi olla, ettei salillisesta ihmisiä kukaan muka osaa säestää.

En tiedä, jos tämä on teille ihan normaalia, ja jos se on aina ollut niin, mutta itse kun on tottunut siihen, että kaikkialla on musiikkia, siis jos nyt puhutaan seurakunnan tapahtumista, ja ettei se tule mistään nauhalta. Säestys nyt vähintään, joko yks ihminen tai bändi tai jopa iso orkesteri. Mutta sitten ihan musiikkia muutenkin vain, ei vain yhteislaulujen säestyksinä, ihan sunnuntaijumalanpalveluksissakin. Jotenkin se on niin ankeaa että ärsytti oikein :D Joo, anteeksi, jatkakaa toki.

Edit: Niistä hikeistäkin (ne nuoret pojanklopit, jotka säätelee isojenkihojen mikrofonin korkeutta, mitä lie pyrkyreitä lienevätkään) olisi enemmän iloa kun antais herra isopampun vaa säätää itse mikrofoninsa ja esittäisivät esimerkiksi jonkin musiikkiesityksen siellä puheiden välissä. Rockin' for Jehovah! Toisi ihmeesti lisäväriä mukaan.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Witless kirjoitti:Aloitukseni on kieltämättä provosoiva ja jyrkkä. Teen sen ihan tarkoituksella, koska olen sitä mieltä että Ari Jääskeläinen esiintymällä Jehovan Todistajien virallisena edustajana mediassa on täysin samassa asemassa kuin esimerkiksi Veikko Leinonen.

Yllättävän puolusteleva kommentti sinulta RaM, mutta olen täysin samaa mieltä. Ari Jääskeläinen on epäilemättä aito ja vakaumuksessaan täysin ehdoton Jehovan todistaja. En kommentoi Ari Jääskeläistä yksityishenkilönä, vaan nimenomaan vakaumuksellisena Jehovan todistajana ja ennen kaikkea henkilönä joka esiintyy ns. "hyvänä ihmisenä"
Provosointi onkin usein hyvä keino saada seisova vesi liikkumaan.
En oikeastaan halua puolustella Aria sen kummemmin, sillä hänen edustamansa sokea fanaattisuus on äärimmisen vastenmielinen ilmiö. Hänellä voi hyvin olla kukkia päässä nykyisin, mutta kuten kommentissani viittasin, niin nuorena hän oli kuitenkin kohtelias ja pidetty. Tosin jo silloin uskonnollisesti fanaattisen ehdoton pyrkyri. Ja minä kerron mieluummin henkilölle päin näköä mitä olen mieltä hänen väitteistään. Pyrin välttämään provosoivaa suorasanaisuutta jos henkilö ei ole osallisena keskustelussa.

Arin luonnetta kuvastaa mielestäni kuitenkin hyvin se, kun seura kehoitti seurakuntia siirtymään elävästä musiikista konemusiikkiin, niin Ari poika katsoi itse edustavansa niin suurta musikaalisuutta ettei tuo kehoitus koskenut häntä. Niinpä poika pimputteli hartaana seurakunnassaan. Paljon paremmat muusikot pistivät tuolloin kiltisti pillinsä pussiin.

(Zillelle tiedoksi; elävä musiikki kiellettiin kauankauan sitten pääkonttorin vaatimuksesta. Siksi pianot seisovat käyttämättöminä.)
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

RaM kirjoitti:Arin luonnetta kuvastaa mielestäni kuitenkin hyvin se, kun seura kehoitti seurakuntia siirtymään elävästä musiikista konemusiikkiin, niin Ari poika katsoi itse edustavansa niin suurta musikaalisuutta ettei tuo kehoitus koskenut häntä. Niinpä poika pimputteli hartaana seurakunnassaan. Paljon paremmat muusikot pistivät tuolloin kiltisti pillinsä pussiin.
Hohoo, tässähän alkaa ihan tykätä tästä hemmosta. Sillä tuntuu olevan oikea asenne ja sopivasti uppiniskaisuutta. Mitäköhän herrat Betelissä tykkää tuollaisista oman tiensä kulkijoista. Yläkerran Herra nyt ei varmaankaan ole kovin mielissään...
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

zille kirjoitti:Kysyin veljeltä siinä vieressä, että minkä takia kukaan ei soita tuota pianoa joka siellä nurkassa on, niin sanoi, ettei taida olla niin monia jotka osaisi edes soittaa kunnolla.
Tuo veli valehteli sinulle päin naamaa. Entisaikoina kierroskonventeissakin soitti iso orkesteri. Kyllä ihmiset sen verran soittaa osasivat. Monet JT-nuoret opiskelivat siihen aikaan musiikkiopistoissa.

Luulen, että tämä elävän musiikin kieltäminenkin kokouksissa ja konventeissa johtuu siitä, että joku pääkonttorin vanhoista herroista keksi sanan "yksinkertaistaminen". Tuo termi ulotettiin koskemaan melkein jokaista kokousten ja konventtien piirrettä. Se oli muka avain kaikkeen. Sillä aukenisivat kuvaannolliset taivaan portit.

Vartiotorniseura yksinkertaisti ensin pois piirikonventeista kaiken makean tarjoilun, lapsilta vietiin jäätelöt, limsat ja karkit, aikuisilta mansikkaleivokset. Sitten vietiin piirikonventeista ruoka. Jäi vain kahvi. Ja sitten vietiin kahvikin. Leivokset oli siis viety jo ajat sitten.

Lopulta ainoaksi konventtitarjoiluksi jäi vain vesi. Jokainen raahasi sitten muovikasseilla ja kylmälaukuilla omat eväät. Sehän se yksinkertaista oli.

Hämeenlinnan konventtisaliin rakennettiin muinoin hieno ja toimiva ruokala, joka oli varustettu niin, että kaikille kierroskonventtivieraille tarkoiltiin lämmin ateria. Mutta kun "yksinkertaistamisen" aika tuli, tuo täysinvarustettu laitoskeittiö jäi tyhjän pantiksi. Jokainen raahaa muovikasseilla omat eväät, ja muutamat menevät väliajalla pikaruokapaikkoihin. Onpa joku tilannut konventtiin väliajalle joskus pizzankin.

Monissa seurakunnissa oli muutama soittaja, jotka vastasivat laulujen säestämisestä. Mutta sitten tämä yksinkertaistaminen lakaisi tuonkin pienen inhimillisen piirteen pois. Nyt kaikuu sama standardipianon ääni kautta maailman valtakunnansalien.

Miten minusta tuntuu, että se hallintoelimen veijari, joka keksi tämän "yksinkertaistamisen", on itse vähän "yksinkertainen". Jos "yksinkertaistaminen" olisi ollut Jumalan tahto, hän olisi luonut vain yhden hedelmäpuun, vain yhden kalalajin, vain yhden selkärankaisen jne. :mrgreen:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johanneksen poika kirjoitti: Monissa seurakunnissa oli muutama soittaja, jotka vastasivat laulujen säestämisestä. Mutta sitten tämä yksinkertaistaminen lakaisi tuonkin pienen inhimillisen piirteen pois. Nyt kaikuu sama standardipianon ääni kautta maailman valtakunnansalien.
Voi toki olla, että kyse oli tuosta "yksinkertaistamisesta". Todennäköisempänä pitäisi kuitenkin sitä, että VT-seura ei katsonut hyvällä tilannetta, jossa joku pääsee seurakunnallisessa tilaisuudessa osoittamaan ilmaisukykyään soittotaidon muodossa. Ehkä Brooklynissä on järkeilty, että laulun aikana yleisö ihailisikin soittajan kykyjä eikä mieti Suurta Johtajaa, anteeksi, hallintoelintä, joka on tarjonnut sävelen ja standardipiano-säestyksen.

Luullakseni samasta syystä Jehovan todistajilta on kiellettyä hengellisen musiikin tekeminen, siis omilla sanoituksilla ja sävelellä. Tämä moniin muihin uskonsuuntiin aivan luonnollisena kuuluva kulttuurin piirre puuttuu siis Jehovan todistajista aivan kokonaan.
zille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zille »

Johanneksen poika kirjoitti:Monissa seurakunnissa oli muutama soittaja, jotka vastasivat laulujen säestämisestä. Mutta sitten tämä yksinkertaistaminen lakaisi tuonkin pienen inhimillisen piirteen pois. Nyt kaikuu sama standardipianon ääni kautta maailman valtakunnansalien.
Eli on siis niin, että ne säestykset tulevat aina nauhalta? Koskaan ei sitä pianoa soiteta kokouksissa oikeasti? Tää veli nääs sano mulle myös, että joskus sitä kyllä saatetaan käyttää myös. Ja tää veli on samainen veli joka oikeestaan mut sai ekan kerran tonne salille lähtemään, ja monta mukavaa juttutuokiota senkin kanssa vietetty. Vähä kurjaa kuulla, että jos hänkin selittelee asioita mulle siinä valossa, kun minä haluaisin kuulla. Never trust a Jehovah's Witness.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

zille kirjoitti:Eli on siis niin, että ne säestykset tulevat aina nauhalta? Koskaan ei sitä pianoa soiteta kokouksissa oikeasti? Tää veli nääs sano mulle myös, että joskus sitä kyllä saatetaan käyttää myös. Ja tää veli on samainen veli joka oikeestaan mut sai ekan kerran tonne salille lähtemään, ja monta mukavaa juttutuokiota senkin kanssa vietetty. Vähä kurjaa kuulla, että jos hänkin selittelee asioita mulle siinä valossa, kun minä haluaisin kuulla. Never trust a Jehovah's Witness.
Ei se livemusiikki kokonaan kiellettyä taida olla, mutta jatkuvana käytäntönä sitä ei saa pitää. Esimerkiksi täällä Kuopiossa muutama vuosi takaperin käytettiin oikeita soittajia jonkun isokenkäisen betelvieraan kunniaksi.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

RaM kirjoitti: Pyrin välttämään provosoivaa suorasanaisuutta jos henkilö ei ole osallisena keskustelussa.
Mistä tiedät että Ari ei ole Betlehemissä yksi tämän palstan seuraajista?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
RaM

Re: Julkisuudessa esiintyvien Jehovan todistajien arvostelu

Viesti Kirjoittaja RaM »

En tosiaankaan tiedä. Oletan hänen uteliaisuuttaan joskus käyvän kuitenkin vakoilemassa vihollisiaan. Mutta kun ei ole tiedettävästi ainakaan ollut keskustelukumppanina niin en ole nimeltä sättinyt. Paitsi korkeintaan anonyyminä saivareena jos olisi sellaiseen syyllistynyt. :P
Mie

Viesti Kirjoittaja Mie »

"Jos jokin kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja näyttää ankalta, sen täytyy olla ankka!"

Tätä logiikkaa kun sovelletaan Ari Jääskeläiseen, niin saadaan seuraava rimpsu:
- kun joku hymyilee luonnottomasti, puhuu luonnottomasti ja käyttäytyy luonnottomasti, hänen täytyy olla luonnoton!

Siis oikeesti, katsokaa miten Ari puhuu ja käyttäytyy!!! Jos kykenet, niin tarkkaile häntä anonyymisenä ja mikä tulee mieleen? Aivan oikein! Poliitikko tai myyntiedustaja. Kukaan ei tunne Aria vaikka kaikki hänet tietävät.

Ainoa joka saattaa Hänet tuntea on hänen vaimonsa ja jokainen joka katsoo Arin vaimon olemusta näkee kärsivän ihmisen. Arin vaimossa on aimo annos rehellisyyttä Arissa en osaa sellaista nähdä. Ihmisellä joka piilottaa oman identtiteettinsä erinlaisten naamioiden taakse on yleensä jotakin salattavaa.

Ari salaa jotakin.
Amen.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Mie kirjoitti:"Jos jokin kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja näyttää ankalta, sen täytyy olla ankka!"

Tätä logiikkaa kun sovelletaan Ari Jääskeläiseen, niin saadaan seuraava rimpsu:
- kun joku hymyilee luonnottomasti, puhuu luonnottomasti ja käyttäytyy luonnottomasti, hänen täytyy olla luonnoton!

Siis oikeesti, katsokaa miten Ari puhuu ja käyttäytyy!!! Jos kykenet, niin tarkkaile häntä anonyymisenä ja mikä tulee mieleen? Aivan oikein! Poliitikko tai myyntiedustaja. Kukaan ei tunne Aria vaikka kaikki hänet tietävät.
Juuri tätä tarkoitin silä rumalla määreelläni, jota en enää käytä. Ja jotta keskustelu pysyy yleisemmällä tasolla (otin heti opikseni), niin Ari ei todellakaan ole ainut Betelin nuoremmasta polvesta jotka ovat samanlaisia poliittisia broilereita. Hakematta tulee mieleen ainakin kolme tai neljä muuta nousukasta (aikanaan Haagan ja Kontulan seurakunnista, nyt yksi ilmeisesti Espoossa).

Nämä ovat miehiä joilta puuttuu täydellisesti empatian kyky muita seurakuntalaisia kohtaan. Vastaukset ongelmiin tai kysymyksiin tulevat seuran kirjallisuudesta kuin apteekin hyllyltä, ja vallan käyttö "saarnastuolista" tuntuu tuottavat heille kovasti nautintoa. Seurakunnan alempia jäseniä he kohtelevat vaihtelevasti; välillä kuin ilmaa, välillä sormi pystyssä neuvoen. Heidän ystäväpiiriissään ei luonnollisesti ole paarialuokkaan kuuluvia, vaikka tokihan he käyvät "huonoilla" todistajilla "kylässä" - paimennuskäynneillä nimittäin, raukkoja neuvomassa siitä miten paljon paremmin heidän tulisi elää. (Samalla saa kätevästi kenttätunteja ilman että joutuu vähemmän nöyrien ovenavaajien tylytyksen kohteeksi.) Heidän varsinainen vapaa-aikansa kuluu muiden yläluokan jäsenten kanssa.

Miten kummassa minulle tulee aivan täysin mieleen Jeesuksen ajan fariseukset? En löydä näiden kahden ryhmän käytöksestä mitään eroa.

Ja sitten Veikko Veikkonen kertoilee medialle ja rivijäsenille miten Jehovan todistajat ovat siinäkin suhteessa parempia ihmisiä, että heidän joukossaan ei ole luokkajakoa. Un*******believable bullshit, etten paremmin sano!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

"Sirpa-Leena; saako mielestäsi esim. valtakunnan tason mediassa esiintyvää poliitikkoa haukkua julkisesti"

Ennen kuin mä vastaan, niin mä kysyn vastakysymyksen, et ihanko sä tosissaan pidät pienen marginaaliuskonnon edustajia samalla tavoin julkisina eläiminä kuin valtakunnan poliitikkoja?

Tietysti poliitiikkoja saa arvostella. Ja saa arvostella JT-"poliitikkojakin". Kunhan pysytään asiassa. Suomisin mitä ankarammin jotain poliitikkoa, jos olisi tarpeen. Mut en edes poliitikosta, jota yli kaiken inhoisin, menis julkisesti netissä sanomaan, et olen tavannut hänet 2 kertaa ja mielestäni hän on kusipää. Tollasen lausunnon vois tulkita, et arvostelen häntä persoonana ja juttu voi hyvin olla kunnianloukkaus ja sit käräjillä nähtäs. Ja ihan aiheesta, onhan poliitikollakin joku suoja, ei hän pelkkä ihmisten sylkykuppi ole.

Suomisin mitä ankarammin jonkun JT:n sanomisia, jos tarpeen, kunhan hän on esiitynyt nimeomaan JT:nä jossain ohjelmassa tai haastattelussa, mutta en menis kuitenkaan julkisesti netissä haukkuun häntä kusipääksi (ja sivumennen sanottuna mun pitäs olla aikamoinen ihmistuntija, et osaisin tehä moisen diagnoosin kahden kerran näkemisellä). Ja JT-ihmistä vielä vähemmän, kun entisenä JT:nä tiedän, ettei siihen kultuuriin kuulu toisten käräjille haastaminen, joten semmonen olis mun mielestä minulta raukkamainen teko.

JT-uskonto on kuitenkin pohjimmiltaan vähemmistökysymys. Jos/kun he tulee jukisuuteen, niin kyllä heidän tulee saada nauttia samaa julkisuuden suojaa kuin muidenkin vähemmistöjen, jotka asiastaan julkisesti kertovat. Ei ole oikein rinnastaa heitä valtakunnan poliitikoiksi, koska ei niin tehdä muidenkaan marginaaliryhmien edustajien kohdalla?

Ja sanokoon Lienonen vaikka joka konventissa meitä exiä homo-raiskaajiksi (mihin en kyl usko) niin sittenkin se jää vaan tosi pienten piirien tietoon. Eikä ne kuitenkaan pienten piirien "julkisissa" tilaisuuksissa eli kokouksissa ja konventeissa exiä nimeltä hauku. Ja jos kirjiksessä nimiä käyttävät, niin se on kuitenkin tapahtunut yksityiskodissa ja loppuu nyt vuoden vaihteessa kun kirjikset loppuu.

Mä jälleen peräänkuulutan (ja olen sitkeä akka ja jaksan jatkaa), et hei, eiks me voitas sopia et ei puhutä täällä kenestäkään aktiivi-JT:stä tai exästä niiden nimillä, ellei ne ole olleet julkisuudessa puhumassa JT-asioista ja silloinkin puhutaan vaan nimellä siltä osin kuin henkilö on asiastaan puhunu ohjelmassa/haastattelussa. Ei alennuttas enää keltaisen lehdistön tasolle? Tai perustakaa sit oma suljettu rekisteröitymispiirinne missä voitte vaihtaa päivä lööpit, huolehtikaa myös etteivät tavalliset tiinat ja taavetit pääse niitä edes kattomaan. Silloin teil on oma pieni piirinne! Ja porkkanana, etten mä sinne tuu (houkuttelevaa eikö?)

Mulle tulee hirveen paha mieli, kun mä ajattelen omaan asiaansa uskovia ja sille elämänsä antaneita JT-ihmisiä miten niille tulee paha mieli, jos niiden nimi näkyy tällä palstalla mitä ne ei kannata. Koska me huudetaan sen puuttuneen rakkauden perään, niin eikö meidän pitäs olla eturintamassa hellän sääliväisyytemme ja empatiamme kanssa. Vai ollanko me itte suurempia kusipäitä, kun ees unisaamme uskalletaan ittellemmekään tunnustaa???? Hugo-peikko sanoisi, et herätkää pahvit!!!!!
Vastaa Viestiin