Hyvä , sen on tarkoituskin laittaa miettimään. On kuitenkin ehkä paikallaan antaa pieni selvitys mitä tuo otsake tarkoittaa tai mitä sillä tarkoitan ja mitä haluan sanoa kuten mitä haluan että kaikki muut sanovat. siis asiaan.
Olin joskus elämässäni parisuhde ryhmäterapiassa ja siellä meitä kehoitettiin aina vaikean asian kohdatessa tai mietityttäessä kuvainnollisesti oksentamaan asia pöydälle kaikkien tietoisuuteen ja käsiteltäväksi. Toisin sanoen ulos mielestä jotta toipuisi/eheytyisi.
Elämä on hassua, joskus sanot "näkemiin eilinen" mielessäsi ( esim. eroaminen uskonnosta). Toisinaan sanot "tervetuloa huominen" (esim. uusi työ jne) ja toisinaan toteat "elämä on itse raadollisuus".
Itse tein kovan työn erotessani jehovan todistajista,noin kolmen vuoden miettiminen,sitten päätös ja itse eroaminen järjestöstä. Tähän liittyi paljon tunteita muutama esimerkiksi: Halu, syytös, kiukkuisuus,pelko,armo,viha,toivo,rakkaus, haluttomuus, loukkaus jne...
Sitten alkaa elämä...Tulee uutuus kaikessa, pelko kaikessa, epävarmuus kaikessa, uteliaisuus kaikessa, syytökset kaikessa.
Jäät / olet yksin.
Selviydyt kuin ihmeen kaupalla järjissäsi kaikesta yksin tai jonkun tuella. Luulet että kaikki on hyvin ja ehkä onkin kauan elämässäsi.
Luulet väärin. Yksi pieni uutinen jossain tai tapahtuma , asian ilmaantuminen menneisyydestä elämääsi ja siinä resepti kaaokseen. Kaaokseen joka sysää taas ajattelun oravanpyörään.
Joskus tuo asia on niin valtava henkisesti tai syyllisyyden ja syyttelyn kuorma niin vahva sekä raskas koko suvullesi,perheellesi,itsellesi että kaikki haavat jotka jo olivat parantuneet ovatkin taas auki. Taas saat selitellä,kertoa syitä miksi lähdit pois totuudesta.
Taas saat kuunnella syitä,syytöksiä ,luuloja joita lähtöösi kuului ja joita lähtösi loukkasi.
Ei se että entinen jehovan todistajuutesi olisi jo kylliksi jossain määrin taakka ja häpeä aina elämässäsi mukana niin taakaksi saat vielä asioita joita et elämääsi pyytänyt.
Jokin lähelläsi oleva ihminen tai asia ,unohdettukin tulee ja saa kaiken sekaisin , päälaelleen, ajattelemaan taas jo kerran ajatellut asiat uudestaan, syömään taas tuon saman paskan vadilta joka eteesi työnnetään toisten toimesta vuosien takaa.
Minäkin olen nyt joutunut syömään paljon ja paskaa taas lähimmäisieni toimesta koska muistot ja unohdetut asiat tulivat tietoisuuteeni ja julki siinä määrin yllättäen että siihen ei varautua ehtinyt. Siispä minä syön ja otan vastaan tuon syytöksien tulvan joka eteeni laitetaan . Tosin tällä kertaa olen vahvempi kuin 15-vuotta sitten kun erosin jehovan todistajuudesta.
Nyt joku ihmettelee vieläkin enemmän että mitä pirua....niin minä oksensin jotta jaksan taas, sillä vahvakin nääntyy kun oikein ruoskitaan ja imetään kuivaksi pyytämällä jatkuvasti apua. Olisin voinut tietysti puhua niinkin että jopa tuntemattomat voisivat tajuta ketä , mitä, missä tapahtuneita asioita tarkoitan mutta se ei olisi joitakin ihmisiä kohtaan oikea menettely mielestäni ollenkaan , koska heilläkin on ihmisarvo ja oikeus ja kunnia tulla kohdelluksi ihmisenä kaikesta huolimatta. Armoa hekin tarvitsevat niinkuin meistä jokainen joskus elämässään.
Jotkin teistä ehkä osaavat lukea rivien välistä ja ymmärtävät mitä tapahtumia tarkoitin nyt elämässäni tapahtuneen. Hyvä niinkin, se helpottaa oloani. Sainhan oksennettua asiani ulos "pöydälle" kuvaannollisesti.
Nyt jaksan taas ,eheydyn, kasvan ihmisenä toivottavasti. Tarkastelin tapaani suhtautua ihmisiin lähellä ja kaukana, tein taas päätöksiä.
Voikaa ihmiset hyvin ja huolehtikaa itsestänne ja toisistanne jatkuvasti. Onneksi on vapaus ajatella itsenäisesti ja vapaus olla uskomatta valheellisiin syytöksiin sekä valheellisiin uskontoihin.
Veljelleni haluan sanoa tässä yhteydessä jos ja kun ehkä tätä luet myös jossain missä oletkin, että " puhdistaudu syytöksistä jotka vainoavat, ota vastuu elämästä, anna rehellisyyden tehdä pohja elämällesi! Anna anteeksi kaikille ja ano anteeksiantoa itsellesi ".
Kiitos ja röyhtäys
Jos jonkun moden tai ylläpidon mielestä tämä kirjoitus on väärässä paikassa tai osastolla niin sen voi siirtää tai jopa poistaakin , kiitos ja olkaa hyvä