Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pakana

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja pakana »

Pehmoluopio kirjoitti: Se, että vahvat ja härskit ottavat omansa ei eroa mitenkään väkivaltiosta eli nykytilanteesta. Kunkin henkilökohtaista valtaa rajoittaa toisen ihmisen vastaava valta.
Näinon. Demokratiaa kuvaa hyvin kuvaus:

Kun joku ottaa autosi ilman sinun lupaasi, hän on varas.
Kun autosi otetaan, ilman sinun lupaasi, enemmistön päätöksellä yhteiseen hyvään, kutsutaan sitä demokratiaksi.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

pakana kirjoitti: Kun joku ottaa autosi ilman sinun lupaasi, hän on varas.
Kun autosi otetaan, ilman sinun lupaasi, enemmistön päätöksellä yhteiseen hyvään, kutsutaan sitä demokratiaksi.
Paitsi ettei se hyvä ole välttämättä yhteistä.
Ehdotan, että auto on yhteinen ja sen käyttövuorot jaetaan. Tai sitten yksi omistaa auton ja lainaa tai vuokraa sitä sille ajalle kun se makaisi parkissa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
pakana

Pehmoluopio kirjoitti: Paitsi ettei se hyvä ole välttämättä yhteistä.
Kyllä.. tuo yhteinen hyvä olisi pitänyt olla heittomerkeissä. :)
Pehmoluopio kirjoitti: Ehdotan, että auto on yhteinen ja sen käyttövuorot jaetaan. Tai sitten yksi omistaa auton ja lainaa tai vuokraa sitä sille ajalle kun se makaisi parkissa.
Kannatan. :) Loput kävelkööt. :wink:
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

pakana kirjoitti:Kun joku ottaa autosi ilman sinun lupaasi, hän on varas.
Kun joku ajaa vuosimallin -90 Nissanilla, varkaat ja enemmistöt karttavat ihmispoloa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

wolframium kirjoitti:
pakana kirjoitti:Kun joku ottaa autosi ilman sinun lupaasi, hän on varas.
Kun joku ajaa vuosimallin -90 Nissanilla, varkaat ja enemmistöt karttavat ihmispoloa.
Minä olen ajanut vuoden 1986 Nissan Sentralla. En tosin pitkälle. Ei ollut sellainen auto, joka olisi valittu, kun kentälle lähdettiin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Lueskelin aamun Hesaria. Osui silmiini tällainen kertomus:
"Ruuhka-Suomi elättää muuta maata".
Valtiontalouden tilinpidon mukaan ruuhka-Suomi elättää valtaosan valtakunnasta. Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan kuntien lisäksi vain Päijät-Häme, Varsinais-Suomi, Pirkanmaa ja Kymenlaakso maksavat valtiolle enemmän euroja kuin saavat siltä takaisin.
Suhteellisesti suurimpia nettomaksajia ovat itäuusimaalaiset. Maakunnasta maksetaan valtion kassaan 7.008 euroa asukasta kohti vuodessa. Takaisin tulee nelisen tonnia. Euroissa pääkaupunkiseutu kirii kuitenkin ylivoimaisesti tuottavimmaksi alueeksi. Kun pääkaupunkiseudun maksamista verotuloista vähennetään valtion pääkaupunkiseudulle syytämä raha, riittävät jäljelle jäävät miljoonat Lapin, Kainuun, koko Pohjanmaan ja Karjalan sekä Keski-Suomen viulujen maksamiseen.

Mites meidän pakanamme vähän aikaisemmin tokaisi? Aa, se tulee tässä:
Pakana sanoi:
Minä maksan veroja siinä missä sinäkin. Maksan veroja käyttämästäni sähköstä, päivähoitopalveluista, terveydenhuollosta yms.
Sen lisäksi minä maksan sähkönsiirtomaksun, sähkömaksun (joka on ihan luvattoman iso! ), maksan aika suuren osan palkastani päivähoidon tuottajille (niin juuri, sille ilmaiselle, SINUN verovaroin kustantamallesi), kunnallilselle päivähoidontuottajalle ja maksan terveyskeskusmaksun lisäksi tarvitsemani lääkkeet ja sairaalamaksut.
Nämä kaikki sekä itsestäni, että myöskin neljän lapseni osalta. Sen lisäksi minä maksan/ maksoin, sekä sinun 3-vuoden sairastamisesi, että kaiken siihen tarvittavan hoidon... silloin kun sinä et kyennyt sitä tekemään? Minä kulutan perheineni niin paljon yhteiskunnan palveluita ja maksan siitä niin moninkertaisen hinnan, että vi**t mulla riittää mitään verorahoista vammaisille ja muille tarvitseville! Kylä ne menee aika tarkkaan ihan oman hyvinvoinnin tukemiseen!
Tässä osuit naulan kantaan, mutta siitä alempana.
Pakana jatkoi:
Lisäksi, kun olemme yrittäjäperhe (siis mies on yrittäjä, kohta kaksinkertainen sellainen) ylläpidämme verovaroin myös kirkkoa johon emme kuulu, maksamme veroja työntekijöistä, eläkemaksuja, palkkoja, vakuutusmaksuja ja vaikka mitä kaikkea jurkeletta! Jos sä todella kuvittelet että sun panoksesi tähän systeemiin on suuri, niin oi kaikkitietävä, väärässä olet. Ne on ne suuryritykset, jotka tätä systeemiä pääosin pyörittää. Sinun maksamasi verot kattavat hädintuskin ne palvelut, joita itse käytät. Ota laskin käteen ja laske.
Nyt jo naurattaa (hyväntahtoista naurua, ei ivanaurua!). Olet ihan väärässä.
Valtiontalouden tilinpito, jolla on ilmeisesti samalla tavalla kalibroitu laskin kuin minullakin :wink: , on ihan eri mieltä kainuulaisen pakanan kanssa. Kummallista. En enää viitsi sanoa, että sori, mutta minä tosiaan elätän sinut. Menisi jo rautalangan puolelle.

Lyhyesti olen sitä mieltä, että Kainuulle ei riitä mikään. Laskettua faktaa eurolleen:
Kainuussa henkilöä kohden saadaan valtion tukemana euroja 2.937 kun Itä-Uusimaan asukas luovuttaa veroina pois 2.824 - äkkiä katsottuna tosiaan tuntuu siltä, että kajaanilaisen kuoppa täyttyy lähes kokonaan. Mitäs siihen jää kajaanilaiselle "omaa maksettavaa"? Minun laskimellani 113 euroa. Voisin kyllä maksaa senkin, kun olen maksajaksi ruvennut.

Homma pelittää siksi, että työpaikat ovat pääosin täällä (kuka sinne Kainuuseen haluaa ja miksi? Nyt voitte aloittaa jauhannan aluepolitiikasta). Palkkamme ovat myös isommat, oli suuryritys tai ei, mutta eläminenkin on vastaavasti kalliimpaa. Ja muistutus: ne yritykset koostuvat veroa maksavista yksilöistä, niinkuin minusta.

Mitäs ajatuksia tämä herättää? Pannaanko Suomi poikki Kainuun ja Keski-Pohjanmaan kohdalta, saatte pyöriä laskimininne ihan rauhassa ja me etelän ihmiset porskutamme täällä. Siinäpä olisi aluepolitiikkaa kerrakseen!
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

Suomeksi nää tyhmät valtiosäännöt ovat sallinneet tyhmät kainuulaiset kunnat rahastaa ns pakolaisilla. Ja Nelliquen kirjoitus yllä on tilinteko siitä :D ts ei päätä eikä häntä
Paras seistä tukevasti sängyn edessä ettei saa Ramstein päähän :)
pakana

No mulla herää sellaisia asioita, että mä en viitsi edes keskustella tästä asiasta enempää.
Sanotaan vaikkapa lyhykäisesti, että minä maksan tuloveroja about 7000€ / vuosi, kuten jo aiemmin kerroin. Eli aika lähellä ollaan ihan maan keskiarvoa.

Yrittäjinä maksetaan vieläkin enemmän, sillä kas vain... yritykset maksavat tuloveroa siinä missä yksityisetkin... ja usko huviksesi... joku suryhtiö, joka nettoaa vuosittain muutaman miljardin, maksaa sitä veroakin pikkuisen enemmän kuin sinä ja minä. Stadissa jo pelkästään on isoja yrityksiä enemmän kuin täällä kainuussa. Mutta tätä yritin jo sanoa aiemmin, mutta koska sä olet nyt päättänyt, että sä maksat koko suomen elättämisen, niin ole nyt sitten hyvä. Tästä aiheesta on turha vääntää, koska se ei liity asiaan.

On aivan sama kuka ne verot maksaa. Niitä ei pitäisi olla lainkaan. TAI, jotten taas puhuisi jatkossa "ristiriitaisesti" niin sanotaan vaikka, että kaikki muut verot pois ja tuloverot maksimissaan 10%. Kaikille. That's the point.

Ja mä pyysin jo omaa käyttäytymistäni sulta anteeksi, mutta sun halveeraava asenteesi vaan jatkuu, nyt sä jo halveeraat asuinpaikankin takia. Jos ei sun tyylis muutu, niin mä en enää viitsi vaivautua vastaamaan. Tää keskustelu ei johda mihinkään.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Nellique kirjoitti:Lueskelin aamun Hesaria. Osui silmiini tällainen kertomus:
"Ruuhka-Suomi elättää muuta maata".
Valtiontalouden tilinpidon mukaan ruuhka-Suomi elättää valtaosan valtakunnasta. Uudenmaan ja Itä-Uudenmaan kuntien lisäksi vain Päijät-Häme, Varsinais-Suomi, Pirkanmaa ja Kymenlaakso maksavat valtiolle enemmän euroja kuin saavat siltä takaisin.
Suhteellisesti suurimpia nettomaksajia ovat itäuusimaalaiset. Maakunnasta maksetaan valtion kassaan 7.008 euroa asukasta kohti vuodessa. Takaisin tulee nelisen tonnia. Euroissa pääkaupunkiseutu kirii kuitenkin ylivoimaisesti tuottavimmaksi alueeksi. Kun pääkaupunkiseudun maksamista verotuloista vähennetään valtion pääkaupunkiseudulle syytämä raha, riittävät jäljelle jäävät miljoonat Lapin, Kainuun, koko Pohjanmaan ja Karjalan sekä Keski-Suomen viulujen maksamiseen.
Menit sitten lukemaan valtiolahkon pääkallonpaikan ykköspropaganda-aviisia?

Tuollaisten laskelmien tekemisessä on yhtä paljon järkeä kuin verrata vaikkapa miesyritysjohtajien ja naissairaanhoitajien maksamia veroja, ja vetää lopuksi johtopäätös, että naiset ovat syvältä, miesten elättejä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
pakana

Sain tuossa juuri AHAA elämyksen, että jos oikeen tosissaan ruvetaan nusbaamaan pilkkua, niin itseasiassa MÄHÄN OLEN koko yhteiskunnan elätti!
Nimittäin, mähän olen töissä julkisella sektorilla, peruspalveluiden piirissä, joten mun koko palkkani koostuu kaikkien muiden "oikeiden" työntekijöiden maksamista veroista!
Toisinsanoen tuntuu vieläkin hauskemmalta ajatella, että myös minä maksan veroja... :lol: siitä palkasta joka verovaroin kustannetaan...
Ja äitiyslomalla ollessani olen maksanut veroja myöskin verovaroilla maksetusta äitiyspäivärahasta... :lol:
Poliitikot ovat myöskin yhteiskunnan elättejä, koska heidätkin elätetään verovaroin.

Eli nellique.. pakko myöntää olit oikeassa. :lol: :wink:
Nellique

Asuinpaikat mainittiin vain osoittamaan vääräksi väitteesi, että kainuulainen/kajaanilainen maksaa uusimaalaisen/pääkaupunkiseutulaisen elämää, ei sen kummempaa. Uutisaihetta en siis ole tarkoituksella henkilöinyt kehenkään (no vähän letkautin ylimielisyydestäsi laskimesi kanssa :wink: ). Mainitsemasi 7.000 euroa, jonka kainuulainen maksaa vuodessa, on siis vain yhden ihmisen osuus. Jos perheessä on isän ja äidin lisäksi useampi lapsi, vaikka neljä, täytyisi jokaisen (lapsenkin) maksaa tuo sama summa, että perhe voi sanoa olevansa omillaan. Siis 6 x 7.000 = 42.000 euroa veroja vuodessa.

No hard feelings, tämä on elämää vain. Ahvenanmaalaisilla menee vielä huonommin (vai paremmin?). He saavat vielä enemmän tukea kuin kainuulaiset, aika tarkalleen tonnin enemmän, siis 3.934 (Kainuun luku on 2.937).
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Nellique kirjoitti: Asuinpaikat mainittiin vain osoittamaan vääräksi väitteesi, että kainuulainen/kajaanilainen maksaa uusimaalaisen/pääkaupunkiseutulaisen elämää, ei sen kummempaa.
Missäkohtaa mä olen väittänyt näin?
Nellique

Pakana:
Nellique kirjoitti: Asuinpaikat mainittiin vain osoittamaan vääräksi väitteesi, että kainuulainen/kajaanilainen maksaa uusimaalaisen/pääkaupunkiseutulaisen elämää, ei sen kummempaa.
Missäkohtaa mä olen väittänyt näin?

En kehdannut ihan kaikkia kohtia viivata, mutta selkeimmät...
Pakana:
Ei. Te ette tuo minun kotiini yhtikäs mitään. Minä nääs maksan itse omat veroni ja maksan ihan itse käyttämäni sähkön ja veden kulutuksesta. Maksan myös teiden ylläpidosta ja yleisestä terveydenhuollosta. Sinä et tuo minun kotiini mitään, et ole ainakaan tietääkseni koskaan tuonut, etkä tuo.
Lisäksi minä hoidan neljää alaikäistä lastani töiden jälkeen ja siltikin... kas kummaa. Minulta liikenee rahaa ja aikaa toisten auttamiseen ja hyvän mielen ylläpitämiseen. Jopa silloin kun olin "yhteiskunnan elätti" eli olin äitiyspäivärahalla, maksoin tuostakin summasta veroa noin 20%, vaikka mielestäni olin sen jo moneen kertaan omalla työlläni ansainnut. Olen siis monesta "tuesta" maksanut moninkertaista veroa.
Pakana:
Jaa... ollaampa sitä hurskaita. Maksat ilmeisesti niin paljon veroja, että sinulla todellakin riittää maksettavaksi myös minun osuuteni sähköstä ja hyvinvointipalveluista? Varakas mimmi, täytyy myöntää.

Minä maksan veroja siinä missä sinäkin. Maksan veroja käyttämästäni sähköstä, päivähoitopalveluista, terveydenhuollosta yms.
Sen lisäksi minä maksan sähkönsiirtomaksun, sähkömaksun (joka on ihan luvattoman iso! ), maksan aika suuren osan palkastani päivähoidon tuottajille (niin juuri, sille ilmaiselle, SINUN verovaroin kustantamallesi), kunnallilselle päivähoidontuottajalle ja maksan terveyskeskusmaksun lisäksi tarvitsemani lääkkeet ja sairaalamaksut.
Nämä kaikki sekä itsestäni, että myöskin neljän lapseni osalta. Sen lisäksi minä maksan/ maksoin, sekä sinun 3-vuoden sairastamisesi, että kaiken siihen tarvittavan hoidon... silloin kun sinä et kyennyt sitä tekemään? Minä kulutan perheineni niin paljon yhteiskunnan palveluita ja maksan siitä niin moninkertaisen hinnan, että vi**t mulla riittää mitään verorahoista vammaisille ja muille tarvitseville! Kylä ne menee aika tarkkaan ihan oman hyvinvoinnin tukemiseen!

Lisäksi, kun olemme yrittäjäperhe (siis mies on yrittäjä, kohta kaksinkertainen sellainen) ylläpidämme verovaroin myös kirkkoa johon emme kuulu, maksamme veroja työntekijöistä, eläkemaksuja, palkkoja, vakuutusmaksuja ja vaikka mitä kaikkea jurkeletta! Jos sä todella kuvittelet että sun panoksesi tähän systeemiin on suuri, niin oi kaikkitietävä, väärässä olet. Ne on ne suuryritykset, jotka tätä systeemiä pääosin pyörittää. Sinun maksamasi verot kattavat hädintuskin ne palvelut, joita itse käytät. Ota laskin käteen ja laske.
Tuo viimeinen oli jo paha! :lol:
Nellique

Ensin puhuttiin siitä, että ilman valtiovetoista koneistoakin ihmiset eläisivät ylitsepursuavan rakastamisen aikaa:
Nellique sanoi:
Silloinko elettäisiin jotain ylitsepursuavan rakastamisen aikaa, kun tosiasiassa jokaisella olisi täysi tekeminen omassa hengissä pysymisessään? Otatko itse vastuullesi täysin vieraita ihmisiä, jotka eivät pane tikkua ristiin, mutta tarvitsevat joka jumalan päivä ruokaa, juomaa, puhtautta, yösijaa - vuosien, vuosikymmenten ajan?
Ja sinä vastasi silmät kirkkaina:
Pakana:
Itseasiassa mä olen jopa tehnyt niin... kuvailemallasi tavalla. Ja kyllä... olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi tehdä niin. Olen myös sitä mieltä, että
vastuuta otetaan vain jos sitä annetaan. Nykyään vanhukset makaavat kuolleina asunnoissaan kuukausi kaupalla, koska "yhteiskunta pitää huolen".

Sitten kommentoit vielä rakkaudellisesti:
Pakana:
Niih... ajatella, ettei se hyvänä oleminen olekaan niin hankalaa.
Mutta miksi olla hyvä, kun meillä on niin hyvä yhteiskunta joka pitää huolen toisista meidän puolesta?
Mutta myöhemmin muuttui ääni kellossa ihan vastakkaiseksi: siis ensin sinulla on aikaa ja rahaa - sitten ei äkkiä olekaan.
Pakana:
Minä kulutan perheineni niin paljon yhteiskunnan palveluita ja maksan siitä niin moninkertaisen hinnan, että vi**t mulla riittää mitään verorahoista vammaisille ja muille tarvitseville! Kylä ne menee aika tarkkaan ihan oman hyvinvoinnin tukemiseen!
Nämä minua vaivasivat, mutta ymmärsin varmaan väärin?
Ja vielä meillä oli se masis-keskustelu...
pakana

Mä en sanonut tuossa missään kohtaa, että että ""kainuulainen/kajaanilainen maksaa uusimaalaisen/pääkaupunkiseutulaisen elämää"".
Mä nimenomaa sanoin, että niillä verovaroilla mitä itsekukin meistä maksaa, kustannetaan hädintuskin edes se mitä itse kulutetaan. :wink:

Mä koetan muotoilla tämän pointtini nyt ihan suomeksi.

Jos henkilö A maksaa vuosittain valtiolle veroa 10 000 €
Hänen, yhteiskunnan hänelle tuottamista palveluista maksetaan noin 10 000€ / vuosi

Kuinka paljon jää käytettäväksi muille ihmisille tuotettaviin palveluihin?

Jos yritys B maksaa vuosittain valtiolle veroa 10 000€
Yrityksen, valtiolle koituvien kustannusten katsotaan maksavan noin 9000€ / vuosi

Kuinka paljon jää käytettäväksi muille ihmisille tuotettaviin palveluihin?

Me VOIMME toki ajatella asian toisellakin tavalla...

Jos henkilö A maksaa vuosittain valtiolle veroa 10 000€ ja hänen veromarkoillaan maksetaan vaikkapa (luku on hatusta temmattu) 12% koko maan mielenterveyspalvelujen hoitamiseen...

Kuinka monella eurolla hän vuosittain elättää mielenterveysongelmaisia? Entäs prosentuaalisesti?

Jne. Jne. Jne.

Tästä asiasta voidaan vääntää vaikka mualiman tappiin. Sinä koet sen niin, että veroja maksamalla autat vähäosaisia suomessa aivan riittävästi ja minä taas näen, että päinvastoin... jokaisen pitäisi tehdä enemmän.
Vastaa Viestiin