Katos kun se ei RaMille sovi. Ram on pohjimmalta jt. Ja jokainen mikä hakee täältä vertaistukea hän pyrkii masentamaan että kanssa siskot voi tulla lohduttamaan, ettei vaan lahjalaatikkoon syntyy vaje.. Ei se mulle väliä on mutta ehkä toisille.almi kirjoitti:Ainakin tuossa lainauksessasi pamautetaan rimaa oikein kunnolla. Lopeta nyt jo RaM tuo vänkytyksesi.RaM kirjoitti:Almi uskovaisena moderaattorina sallii mielellään tuon uskonsiskon piilovittuilun, mutta vastinetta siihen näköjään ei. ALMI (ja modet): missä kulkee raja sallitun ja kielletyn vittuilun eli ad hominen kohdalla?
Yleensä ihminen joko uskoo Jumalaan tai sitten ei. Kyllä kaikilla on oma puolueensa ja näkökulmansa.
Tappelut rukousketjusta
Valvoja: Moderaattorit
-
matti
Re: Rukoilun tarpeellisuus
-
Jaakob
[avautuminen]
Voi vitunvittu teidän kanssa! Kutsutte itseänne aikuisiksi ihmisiksi??? Ei perkele! Saunan taakse kaikki ja niskalaukaus, ihan sama onko uskova vai ei, jos toi tappelu ei lopu!
[/avautuminen]
Loppuun pakollinen hymiö ->
Voi vitunvittu teidän kanssa! Kutsutte itseänne aikuisiksi ihmisiksi??? Ei perkele! Saunan taakse kaikki ja niskalaukaus, ihan sama onko uskova vai ei, jos toi tappelu ei lopu!
[/avautuminen]
Loppuun pakollinen hymiö ->
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
pakana
Mä tuon nyt oman näkemykseni tähän. Potkikaa vaikka pihalle sitten.
Täällä olevista suurin osa on nimenomaa entisiä Jehovantodistajia, jotka hakevat VERTAISTUKEA SELVITÄKSEEN USKONNOSTA.
Te muut voitte olla mitä mieltä haluatte, mutta toipumisvaiheessa kaikkein vähiten kaipaa jotain Jeesustelijoita tänne kertomaan meille uutta "totuutta" raamatusta. Minä en ainakaan kaipaa. Siinä entisessäkin on sulattelemista. Sitä käy läpi niitä opetuksia, joita aikanaan "totena" opetettiin, joten se, että joku jatkuvasti, joka ketjussa tulee vaatimaan että pittää hyväksyä raamattu ja sen opetukset ja uskovaisten mielipiteet, rupee oikeasti kuluttamaan.
Palstan henki on todellakin mennyt alaspäin, verrattuna siihen mitä lukee alkuaikojen tekstejä, ja miksi? Suurin osa viimeaikaisista viesteistä on juuri ollut tätä "helurei ja hellät tunteet ja Jeesus pelastaa PASKAA". Sitä USKONNOSTA toipuva kaikkein viimeiseksi kaipaa!!!
Luterilaisille on oma sivustonsa, menkää sinne saarnaamaan!! En minäkään tule sinne, mä tulen tänne, koska kaipaan tukea "omiltani".
Minkä takia nää kristityt on täällä "meitä pelastamassa" ja opettamassa miten meidän tulee suvaita mikäkin uskonto?!?!!?
Joo ja ihan turha selventää, että on "niin kiva kuulla kun luterilainen tulee ja haukkuu ateisteja sioiks ja ymmärtämättömiks moukiks, saa vähä toisenlaista perspektiiviä". Jokainen saa kertoa oman mielipiteensä asioihin, mutta saatana, että rupeaa korpeamaan kun uskovaiset tulee joka ketjussa sanomaan, että mun tarttis hyväksyä ja ymmärtää uskovaisten kanta. EI TARTTE! Siks just mä olen tällä palstalla!!! Mä on uskonnon takia kipeä, moni täällä on asian takia masentunut, menettänyt sukunsa ja valvonu monet yöt, joten kaikki uskovaisten jeesustelut ei ole mitään muuta kuin suolaa haavoihin.
Aivan samanlaista vertaistukea tämä kuin että laitettaisiin pedofilian uhri selvittämään elämäänsä kuuden pedofiilin kanssa. Miettikää nyt vähän!!!
Täällä olevista suurin osa on nimenomaa entisiä Jehovantodistajia, jotka hakevat VERTAISTUKEA SELVITÄKSEEN USKONNOSTA.
Te muut voitte olla mitä mieltä haluatte, mutta toipumisvaiheessa kaikkein vähiten kaipaa jotain Jeesustelijoita tänne kertomaan meille uutta "totuutta" raamatusta. Minä en ainakaan kaipaa. Siinä entisessäkin on sulattelemista. Sitä käy läpi niitä opetuksia, joita aikanaan "totena" opetettiin, joten se, että joku jatkuvasti, joka ketjussa tulee vaatimaan että pittää hyväksyä raamattu ja sen opetukset ja uskovaisten mielipiteet, rupee oikeasti kuluttamaan.
Palstan henki on todellakin mennyt alaspäin, verrattuna siihen mitä lukee alkuaikojen tekstejä, ja miksi? Suurin osa viimeaikaisista viesteistä on juuri ollut tätä "helurei ja hellät tunteet ja Jeesus pelastaa PASKAA". Sitä USKONNOSTA toipuva kaikkein viimeiseksi kaipaa!!!
Luterilaisille on oma sivustonsa, menkää sinne saarnaamaan!! En minäkään tule sinne, mä tulen tänne, koska kaipaan tukea "omiltani".
Joo ja ihan turha selventää, että on "niin kiva kuulla kun luterilainen tulee ja haukkuu ateisteja sioiks ja ymmärtämättömiks moukiks, saa vähä toisenlaista perspektiiviä". Jokainen saa kertoa oman mielipiteensä asioihin, mutta saatana, että rupeaa korpeamaan kun uskovaiset tulee joka ketjussa sanomaan, että mun tarttis hyväksyä ja ymmärtää uskovaisten kanta. EI TARTTE! Siks just mä olen tällä palstalla!!! Mä on uskonnon takia kipeä, moni täällä on asian takia masentunut, menettänyt sukunsa ja valvonu monet yöt, joten kaikki uskovaisten jeesustelut ei ole mitään muuta kuin suolaa haavoihin.
Aivan samanlaista vertaistukea tämä kuin että laitettaisiin pedofilian uhri selvittämään elämäänsä kuuden pedofiilin kanssa. Miettikää nyt vähän!!!
Viimeksi muokannut pakana, 18.02.2009 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Nellique
Jaakob? Mikä ihmeen tappelu? Normaalia mielipiteiden vaihtoa!
Tekopyhä haluaa näyttää hurskaalta ja haluaa antaa itsestään valheellisesti paljon paremman kuvan kuin mitä oikeasti on. Mikä tässä sopii minuun?
Tuon seuraavassa esille ihan yleisen käsityksen jt-miehistä, joita siis sinäkin, nuppunen, edustat todella hyvin:
Ymmärrän kyllä niitä katkeroituneita RaMeja, joita JT-Seura on vienyt kuin litran mittaa 40 vuotta ja keski-iän kynnyksellä vasta havahdutaan omaan jumalattomaan tyhmyyteen, kun aivot on pesty tolulla putipuhtaiksi omasta, itsenäisestä ajattelusta.
On pelätty inttiin joutumista ja roikuttu JT-kirjoilla ihan paniikissa, koska oikeiden miesten taholta tulevaa kohtelua ei kestettäisikään kaikkea 8:aa kuukautta (80-luvulla). Sitten myöhäisheränneen pitää ottaa elämäntehtäväkseen vaahdota siitä, miten ollaankin ihan oikean oikeasti vallan tavattomasti päästy älynlahjoista osalliseksi. Minunlaiseeni maalaisjärkiseen onkin mukava purkaa turhautuneisuuttaan, kun kukaan muu (täysjärkinen ja aidosti älykäs) ei tällaisiin keskusteluihin lähde.

Olen voimakas persoonallisuus ja tuon mielestäni riittävän usein esiin, että puhun omista mielipiteistäni. En ole ikinä missään, täälläkään, julistanut mielipiteitäni minään yleispätevänä totuutena. Totta mielipiteeni ja havaintoni Raamatusta ja uskovana elämisestä ovat minulle. En todellakaan tyrkytä sitä muille, sanoin sen eilenkin hyvin selvästi.RaM: Nelli julistaa tietoisesti liberaaliluterilaista 'totuuttaan' ...
Olen todella taitava piilokeljuilussa! En nimittäin edes huomaa itse sitä tekeväni! Voi perälauta. Miten tämä yhtälö oikein menee: minua yritetään loukata menemällä rukousaiheen tekosyyllä uskovaisiin yleensä. Ja hyvin näpeästi jatketaan: "Mutta SÄ olet uskova..." Niin? Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Nyt jälkiviisaana minun olisi pitänyt toivottaa hyvää yötä ja katkaista keskustelu. Anteeksi etten taas tyhmänä ymmärtänyt. Nyt on RaM ja Pakana tuonut kauniisti esille järkyttävän tyhmyyteni, onneksi SE toteamus ei ole kohdistettu minun henkilööni.RaM: Nelli harjoittaa jatkuvaa piilovittuilua joka näytti ärsyttävän myös pakanaa.
Edelleenkään en ole julistanut, ilmaisen asiani näköjään sopimattomasti, liian voimakkaastiko? Muutan itseni yhtä helposti värittömäksi kuin tiikeri muuttuu pikku kisuliksi.RaM: Kyse on siitä että julistat ... ja höystät usein kommenttejasi pilkallisilla herjoillasi...
Tämä lausuntosi on ihan samaa paskaa kuin se edellinen moite tekopyhyydestä! En ole tekopyhä, sillä en koko aikana ole esiintynyt parempana kuin olen. Päinvastoin, myönnän heti olevani tyhmä, kun sinä Pakanan kanssa niin julistatte suurena totuutena.RaM: Jos haluat leikkiä täällä uskovaista, niin luulisi sinun myös käyttäytyvän sen edellyttämällä tavalla.
Tekopyhä haluaa näyttää hurskaalta ja haluaa antaa itsestään valheellisesti paljon paremman kuvan kuin mitä oikeasti on. Mikä tässä sopii minuun?
Kyllä, muistatko juuri mainitun ketjun, RaM? Tuon tähän otten omasta pyynnöstäsi. Se edustaa hyvin sinun tyyliäsi ARVOSTAA muita ihmisiä (mm. minua). Ja ei, sinähän et koskaan mene henkilökohtaisuuksiin.RaM: Huomautin sinulle jo aikaa sitten tuosta tavastasi käyttää ad hominea kun muuten et osaa enää kysymyksiä käsitellä. Mutta mielestäsi kaikki toiset ovat niitä jotka siihen sortuvat.
Ja mitä samassa ketjussa vastasin sinulle? :RaM: Mitä sitten tulee tässä keskustelussa tuohon esittämääsi 'oman mielen mukaisten oppien' mainintaasi, niin näen hyvin lapsellisena ajatustapana ja itsensä pettämisenä valita raamatusta sen, mitä siitä uskoo ja miten siihen uskoo. Sen hölmömpää tapaa pohjustaa elämäänsä ei olekkaan, kuin keksiä oma jumala ja dogmit joiden pohjalle rakentaa maailmankuvansa. Se on liberaaliluterilaisuutta joka on teologisesti tarkasteltuna yhtä merkityksetöntä ja vastenmielistä kuin koiran oksennus. Siksi sitä koskevia keskusteluja en jaksa käydä - mitä ihmeen merkitystä on sillä mihin ihminen uskoo jos jokainen saa keksiä oman jumaluutensa ja uskonsa perusteet. Tuollainen hölmöily kannattaa jokaisen jättää omien seiniensä sisäpuolelle. Se on sataprosenttisesti merkityksetöntä.
Vastasin sinulle: Oletko muuten sattunut panemaan merkille omia kirjoituksiasi ja niiden sanavalintoja? Käyttäydyt ylimielisesti, haukut tyhmäksi, puhut hölmöilystä ja ihmettelet, mitä merkitystä sillä on, mihin ihminen uskoo. Erityisesti minun tapani uskoa on sinulle, arvoisa RaM, kuin punainen vaate. Miksi puolustat niin kiivaasti omaa uskotonta näkemystäsi, mutta samalla et suvaitse uskonnollisen puolustelua omasta näkemyksestään? Minulle on ihan se ja sama, mitä minusta sanot, nahkani on monissa liemissä keitetty ja parkittu. Koeta kuitenkin käyttäytyä tulevaisuudessa muiden kanssa paremmin.
Saanko minäkin mennä henkilöön?
Enpä viitsi, en varmasti ole älykäs niinkuin sinä (sitä kouristuksenomaisesti tuot esille joka välissä), mutta joitain tapoja tällaisella aasillakin on.
Muista, RaM, että sinä et kestä suorasukaisuutta. Minä olen sen huomannut, mutta sinä et sitä itsellesi myönnä. Tähän saakka minun moottorini on käynyt joutokäyntiä - nostetaanko kierroksia? Et sinä minun vauhdissani kestä. Pikkuruisen esimerkin sait jo minulta, näen lävitsesi.RaM: Nelli... koita jo viimein tajuta että saat itse sitä mitä tilaat ja välillä suuremmalla kauhalla. ..Jos minä ryhdyn tuomaroimaan sinun hihhuliuskoasi, niin tämänastinen on vasta leikkiä sen rinnalla.
Tuon seuraavassa esille ihan yleisen käsityksen jt-miehistä, joita siis sinäkin, nuppunen, edustat todella hyvin:
Ymmärrän kyllä niitä katkeroituneita RaMeja, joita JT-Seura on vienyt kuin litran mittaa 40 vuotta ja keski-iän kynnyksellä vasta havahdutaan omaan jumalattomaan tyhmyyteen, kun aivot on pesty tolulla putipuhtaiksi omasta, itsenäisestä ajattelusta.
On pelätty inttiin joutumista ja roikuttu JT-kirjoilla ihan paniikissa, koska oikeiden miesten taholta tulevaa kohtelua ei kestettäisikään kaikkea 8:aa kuukautta (80-luvulla). Sitten myöhäisheränneen pitää ottaa elämäntehtäväkseen vaahdota siitä, miten ollaankin ihan oikean oikeasti vallan tavattomasti päästy älynlahjoista osalliseksi. Minunlaiseeni maalaisjärkiseen onkin mukava purkaa turhautuneisuuttaan, kun kukaan muu (täysjärkinen ja aidosti älykäs) ei tällaisiin keskusteluihin lähde.
Kiitos kiitos!Pakana: Sä et tiedä eloonjäämiskeinosta lasta etkä paskaa.
Mä pyyhin sun asenteella perseeni.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
-
Jaakob
Normaalia mielipiteiden vaihtoa kuin kolmivuotiaat hiekkalaatikolla ikään. Tää mikään lastentarha ole.Nellique kirjoitti:Jaakob? Mikä ihmeen tappelu? Normaalia mielipiteiden vaihtoa!
-Mark Twain
-Mark Twain
-
pakana
Mä tuon nyt oman näkemykseni tähän. Potkikaa vaikka pihalle sitten.
Minkä takia nää kristityt on täällä "meitä pelastamassa" ja opettamassa miten meidän tulee suvaita mikäkin uskonto?!?!!?
-
Nellique
Älä nyt suutu, jooko. Putsataan vähän pöytää, ei sen kummempaa. Kevätsiivous!Jaakob kirjoitti:Normaalia mielipiteiden vaihtoa kuin kolmivuotiaat hiekkalaatikolla ikään. Tää mikään lastentarha ole.
Ja onhan tämä vähän hiekkalaatikko... minä vaan en taida tänne kuulua?
Bannatkaa, niin pääsette minustakin. Saatte keskittyä johonkin hengettömään hengentuotteeseen (vai miten se meni).
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
-
almi
Luulen arvaavani jotain tunteistasi, pakana. Minäkin oksensin uskontoa 10 vuotta sitten.pakana kirjoitti:Te muut voitte olla mitä mieltä haluatte, mutta toipumisvaiheessa kaikkein vähiten kaipaa jotain Jeesustelijoita tänne kertomaan meille uutta "totuutta" raamatusta. Minä en ainakaan kaipaa. Siinä entisessäkin on sulattelemista.
Mutta: tällä palstalla saavat kirjoitella kaikki uskontoon (niin entiseen kuin nykyiseen) katsomatta. Kirjoitustavan vaan pitää olla saarnaamaton, olipa kyse sitten ateistista tai uskovaisesta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
pakana
Enkö mä just sanonu, että jokainen saa sanoa mielipiteensä?!?! Viittoakko se täytyy?!?!almi kirjoitti: Mutta: tällä palstalla saavat kirjoitella kaikki uskontoon (niin entiseen kuin nykyiseen) katsomatta. Kirjoitustavan vaan pitää olla saarnaamaton, olipa kyse sitten ateistista tai uskovaisesta.
Mun pointti on se, että kristityt voisivat omata sellaisen hienotunteisuuden, että hyväksyisivät sen, ettei tässä tarvitse hvyäksyä yhtään mitään TOTUUTTA tässä vaiheessa elämää!!! Ja kaikenlainen, hienovarainenkin tuputtaminen saa aikaan vaan massiivisen vitutuksen!
Mä en ole kertaakaan sanonut yhdellekään uskovaiselle, että "sun täytyy hyväksyä mun ateistiset näkemykseni", paskat kenenkään täydy hyväksyä yhtään mitään. Ihan sama ku tulisit sanomaan mulle, että mun täytyy hyväksyä se, että mun sukuni ja perheeni hylkäsivät mut ja mun lapseni rakkaudellisen raamatun takia!!!
-
Jaakob
pakana, ymmärrän sua paremmin kuin hyvin. Minuakin ärsytti se että kun yhdestä uskonnosta pääsi eroon, joku tuputti tilalle toista. Ei tätä palstaa voi silti sulkea uskovaisilta tai tästä tulee samanlainen hymistelijöiden ja selkääntaputtajien "me ollaan niin hyviä" -kerho kuin VT-seurasta, päinvastaisella agendalla vain.
Itselleni palstan ylläpito on lähinnä sitä että keskustelu pyritään pitämään suht sivistyneenä, asiat sinänsä ei enää niin kiinnosta kuin jokunen vuosi sitten. Sen varmasti huomaa siitä etten kirjoittele kovin paljoa.
Itselleni palstan ylläpito on lähinnä sitä että keskustelu pyritään pitämään suht sivistyneenä, asiat sinänsä ei enää niin kiinnosta kuin jokunen vuosi sitten. Sen varmasti huomaa siitä etten kirjoittele kovin paljoa.
-Mark Twain
-Mark Twain
-
almi
Omasta uskosta kertominen ei ole tuputusta, ellei uskosta kerrota tavalla, jonka tarkoitus on käännyttää. Ei sinun ole pakko hyväksyä mitään uskonnollista ajattelumallia, vaikka niistä joku kirjoittaisikin.pakana kirjoitti:Mun pointti on se, että kristityt voisivat omata sellaisen hienotunteisuuden, että hyväksyisivät sen, ettei tässä tarvitse hvyäksyä yhtään mitään TOTUUTTA tässä vaiheessa elämää!!! Ja kaikenlainen, hienovarainenkin tuputtaminen saa aikaan vaan massiivisen vitutuksen!
Kyllä tällä palstalla pitää vaan voida kirjoittaa asiallisesti kristinuskosta ilman, että sitä pidetään saarnaamisena.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
pakana
Ja kysymys kuuluu... miksi Jehovantodistajia, nykyisiä ja entisiä koskevalla foorumilla pitää voida kirjoittaa asiallisesti kristinuskosta tai mistään muustakaan uskonnosta? Eli tänne tullaan siis hyväksymään uskonnot ja niiden kaikki mielettömyydet? Sekö tämän palstan tarkoitus onkin?almi kirjoitti: Kyllä tällä palstalla pitää vaan voida kirjoittaa asiallisesti kristinuskosta ilman, että sitä pidetään saarnaamisena.
Ajattelevatko kristityt, että jos ei nenää tunge jokapaikkaan, niin tällaiset "eksyneet" eivät kenties löydä totuutta? Että meistä moni on niin yksinkertainen, ettei osaa esim. hakeutua kristinuskoa käsitteleville foorumeille jos sen oppeja haluaisimme kuulla?
-
Nellique
Ihminen saa minun mielestäni olla ateisti, jos hän niin haluaa ja oikeaksi tuntee. Ateisteja on yhtä monenlaisia kuin on ihmisiäkin sen otsikon alla!
Ihminen saa olla epäilijä, punnita vaihtoehtoja laidasta laitaa, se on vain hyvä. Epäilijöitäkin on laidasta laitaan niin ajatuksiltaan kuin persoonaltaan.
Ihminen saa olla uskossa, jos sen oikeaksi kohdaltaan tuntee. Siinäkin on yhtä paljon "tyylejä" laidasta laitaan niinkuin on persooniakin.
( - Tätä viimeksi mainittua stereotypiaa uskovasta minä olen varmaan aika hyvin rikkonut? Ei ole yhtä ahdasta tapaa, vaan on joukko erilaisia ihmisiä niin elämäntilanteeltaan kuin temperamentiltaan.)
Ja kaikille kolmelle on luvallista sama ihmisyys. Saa suuttua, saa ilmaista mielipiteensä, saa olla oma itsensä (myöskin hankala persoonallisuus), saa elää omaa elämäänsä omalla laillaan, saa pyrkiä onnellisuuteen: niin ateisti, agnostikko kuin uskovakin.
"Aatesuunta" sitten pitäisi näkyä ulospäin? Joo, mielellään... Ollaan kuitenkin kaikki vain ihmisiä. Välillä väsyneitä, nälkäisiä, meneillään huono päivä ja kaikki kaatuu päälle. Kaikkien suusta voi tulla rumia sanoja ja loukkauksia, vaikka ei saisi. Ei noista kukaan ole muita parempi MISSÄÄN kohden. Jokainen saa luvan olla olemassa omanlaisenaan, JOKAINEN.
Ihminen saa olla epäilijä, punnita vaihtoehtoja laidasta laitaa, se on vain hyvä. Epäilijöitäkin on laidasta laitaan niin ajatuksiltaan kuin persoonaltaan.
Ihminen saa olla uskossa, jos sen oikeaksi kohdaltaan tuntee. Siinäkin on yhtä paljon "tyylejä" laidasta laitaan niinkuin on persooniakin.
( - Tätä viimeksi mainittua stereotypiaa uskovasta minä olen varmaan aika hyvin rikkonut? Ei ole yhtä ahdasta tapaa, vaan on joukko erilaisia ihmisiä niin elämäntilanteeltaan kuin temperamentiltaan.)
Ja kaikille kolmelle on luvallista sama ihmisyys. Saa suuttua, saa ilmaista mielipiteensä, saa olla oma itsensä (myöskin hankala persoonallisuus), saa elää omaa elämäänsä omalla laillaan, saa pyrkiä onnellisuuteen: niin ateisti, agnostikko kuin uskovakin.
"Aatesuunta" sitten pitäisi näkyä ulospäin? Joo, mielellään... Ollaan kuitenkin kaikki vain ihmisiä. Välillä väsyneitä, nälkäisiä, meneillään huono päivä ja kaikki kaatuu päälle. Kaikkien suusta voi tulla rumia sanoja ja loukkauksia, vaikka ei saisi. Ei noista kukaan ole muita parempi MISSÄÄN kohden. Jokainen saa luvan olla olemassa omanlaisenaan, JOKAINEN.
-
pakana
Ja vielä sen verran, että täällä on muutamia ihmisiä, jotka osaavat keskustella kristinuskostakin niin, ettei sitä koe loukkaavaksi tuputtamiseksi. Nimiä en viitsi mainita, mutta on tosiaan eroa sillä miten asiansa sanoo ja miten asiansa sanoo.
-
pakana
Nellique kirjoitti: MUTTA se on totta, että en kykene enkä edes halua kyetä rakastamaan kaikkia paskanaamoja. Rakastan heikkoja, tölvittyjä, rikottuja. Puhun ja lohdutan ja rohkaisen parhaalla taidollani. Kaikkiin en kuitenkaan sitä kohdista. Paskanpuhujat siviilissä saavat vertaistaan puhetta - ja yllättyvät. Saattavat jopa heretä funaamaan käytöstään. Shokkivaikutus. Ääliöt ovat tottuneet siihen, että saavat rellestää mielensä mukaan ja polkea muita. No, minä rikon sen illusion hyvin mielelläni - ja NAUTIN siitä, kun ääliö kiemurtelee. Oppivat hyvin nopeasti, mitä minun kuulteni sopii sanoa. En pelkää ketään ihmistä.
Sulla se mielipiteet muuttuu.Nellique kirjoitti: Ja kaikille kolmelle on luvallista sama ihmisyys. Saa suuttua, saa ilmaista mielipiteensä, saa olla oma itsensä (myöskin hankala persoonallisuus), saa elää omaa elämäänsä omalla laillaan, saa pyrkiä onnellisuuteen: niin ateisti, agnostikko kuin uskovakin.
Ollaan kuitenkin kaikki vain ihmisiä. Välillä väsyneitä, nälkäisiä, meneillään huono päivä ja kaikki kaatuu päälle. Kaikkien suusta voi tulla rumia sanoja ja loukkauksia, vaikka ei saisi. Ei noista kukaan ole muita parempi MISSÄÄN kohden. Jokainen saa luvan olla olemassa omanlaisenaan, JOKAINEN.