Musiikkia

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
matti

Re: Musiikkia

Viesti Kirjoittaja matti »

Joo, olis pitänyt laittaa tää
http://www.youtube.com/watch?v=Dc7X5_YCZEE
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

almi kirjoitti:
nasiiri kirjoitti:
matti kirjoitti:Rahan saanti ei voi estää. Taas tuli säästetty kun ei tarvitse ostaa kotimaista musiikkia enää
Eihän musiikki mitään maksa, kun ***********. :mrgreen:
Suosittelen kuitenkin laillista toiimintaa ja sen esittelemistä tällä foorumilla.
Olen tästä samaa mieltä, mutta poikkipuolisena lausuntona haluan änkyröidä sen verran että asia on tällä hetkellä kovasti vaiheessa. EFF vastaan Lex Nokia ja muut kysymykset ovat osoittaneet että digitaalinen informaatio haastaa aika vahvasti perinteiset omistusoikeuteen perustuvat mallit. Kuten suomen EFF:n edustaja mainiosti jossain vaiheessa sanoi: "se että yrittää tehdä digitaalisesta informaatiosta ei-kopioitavaa on vähän sama kuin yrittäisi tehdä vedestä ei-märkää". :)

Laki on laki, mutta viime vuosina Suomessa ovat Miss Suomet ja muut tavallisesti asioista pihalla olevat tahot laatineet lakeja ilman parempaa tietoaan. Ja valehdelleet päälle.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
matti

Mistä olet päätänyt että ovat valhdelleet? Mä väitän että kuuluu heidän uskontoon. Ja digitaalinen uskonto on Suomessa vapaa niinkuin muutkin uskonnot. Ihan samaa onko se Heinonen vai Leinonen. Olen aina jaksannut seurata kotimaista viihettä noin viiden vuoden jaksoin, sit on tullut yrjöt.
matti

Pidetään sit pieni monologi ja laitetaan vähän lihaa luun päälle.
Se mun suosikki Ruotsin euroviisuista on aika paljon parannettu esitys siitä suomen härrdelin jutusta missä hän lauloi kipinä ja piminä se pojun kans. Ruotslaiset olivat lainannut ääni siitä norjalaisesta Sissel (ja se vaikea) Sysselbo jtn. Se on aika toimiva yhdistelmä mut jotenkin meni maku kun se on liian läpinäkyvä jotenkin.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

matti kirjoitti:Mistä olet päätänyt että ovat valhdelleet? Mä väitän että kuuluu heidän uskontoon. Ja digitaalinen uskonto on Suomessa vapaa niinkuin muutkin uskonnot. Ihan samaa onko se Heinonen vai Leinonen. Olen aina jaksannut seurata kotimaista viihettä noin viiden vuoden jaksoin, sit on tullut yrjöt.

Pidetään sit pieni monologi ja laitetaan vähän lihaa luun päälle.
Se mun suosikki Ruotsin euroviisuista on aika paljon parannettu esitys siitä suomen härrdelin jutusta missä hän lauloi kipinä ja piminä se pojun kans. Ruotslaiset olivat lainannut ääni siitä norjalaisesta Sissel (ja se vaikea) Sysselbo jtn. Se on aika toimiva yhdistelmä mut jotenkin meni maku kun se on liian läpinäkyvä jotenkin.
En saanut ihan kokonaan kommenteistasi kiinni, matti. :) Pahoittelut, en ole seurannut Euroviisuja kovin tarkkaan "Sissel" näyttäisi olevan norjalainen laulajatar. (http://www.sissel.net/) Toisaalta "En grannstad till Klarköping heter Sysselstad, även kallad Sysselbo i tidiga översättningar." viittaisi Richard Scarryn lastenkirjoihin.

Haluaisitko tarkentaa?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
matti

En saanut ihan kokonaan kommenteistasi kiinni, matti. :) Pahoittelut, en ole seurannut Euroviisuja kovin tarkkaan "Sissel" näyttäisi olevan norjalainen laulajatar. (http://www.sissel.net/) Toisaalta "En grannstad till Klarköping heter Sysselstad, även kallad Sysselbo i tidiga översättningar." viittaisi Richard Scarryn lastenkirjoihin.

Haluaisitko tarkentaa?
Selfklart, katsoin vähän kirjoista :) ja se nimi on Kyrkjebo mutta helpompi kirjoitettu kuin sanottu
täss yks sample http://www.youtube.com/watch?v=WahcTznCRm4
ja kun en paljon .net käytän niin http://www.sissel.cc/ Rauhallista sunnuntai :D
Toki voi olla tää porukka mielummin googlaa sissel youtuubista
nasiiri

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?

Eikä mitään sensuuria väliin. Tämähän on pahempaa fasismia, kun joutua vanhemmiston eteen :mrgreen:
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
nasiiri

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Ei siitä saa mitään tolkkua....
matti

nasiiri kirjoitti:Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?

Eikä mitään sensuuria väliin. Tämähän on pahempaa fasismia, kun joutua vanhemmiston eteen :mrgreen:
Jos Tarja Halosen puheista 90luvulla on uskomista se riippuu siitä millä yksilötasolla olet.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

nasiiri kirjoitti:Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?
Valmistaminen yksityiseen käyttöön
12 § (24.3.1995/446)

Julkistetusta teoksesta saa jokainen valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöään varten. Siten valmistettua kappaletta ei ole lupa käyttää muuhun tarkoitukseen.
Äänitallenteen tuottaja (14.10.2005/821)
46 § (14.10.2005/821)

Äänilevyä tai muuta laitetta, jolle on tallennettu ääntä, ei tuottajan suostumuksetta saa, ennen kuin 50 vuotta on kulunut tallentamisvuodesta:

3) välittää yleisölle johtimitse tai johtimitta, mihin sisältyy myös tallennetun aineiston välittäminen yleisölle siten, että yleisöön kuuluvilla henkilöillä on mahdollisuus saada se saataviinsa itse valitsemastaan paikasta ja itse valitsemanaan aikana;

4) levittää yleisön keskuuteen.
Saa kopioida, mutta sitä ei saa jakaa esim. vertaisverkon välityksellä. Koska kappaleita tekijänoikeudella suojatusta teoksesta ei saa levittää vertaisverkossa laillisesti, on sieltä hankittu kappale laiton.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Jos ollaan tässäkin tarkkoja, niin kopiointiakaan ei saa harrastaa esim. cd-levyistä, jos levy on kopiosuojattu. Tällaisista suojatuista levyistä ei saa valmistaa kopiota edes omaan käyttöön tai kavereille yms.
Tekijänoikeuslain mukaan jokainen saa tehdä tekijän luvalla julkistetusta teoksesta muutaman kopion yksityistä käyttöään varten. Yksityisen kopion lähteen on oltava laillinen, kuten alkuperäinen CD-levy tai TV-lähetys. Näin ollen esimerkiksi internetissä luvatta jaossa olevaa aineistoa ei saa kopioida yksityiseenkään käyttöön. Oikeuskirjallisuudessa muutaman kappaleen on todettu tarkoittavan 2 - 4 kappaletta. Tallenteessa mahdollisesti olevaa tehokasta teknistä suojausta ei saa kiertää kopiointia varten.
http://www.antipiracy.fi/tekijanoikeus/ ... joitukset/
matti

Pitää tästä lähtien piilottaa nää pyhät laulut sohvatyynyjen alle.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ja koskahan se laulaminenkin kielletään EU direktiivi xxx/xxx, nojalla. Eipä haittaa, ei ole laulunlahjaa mulle suotu. :mrgreen:
By the way: eihän sitä sitten itseasiassa ilman lupaa saata edes julistaa! Sinä kun satutaan verbaalisti lainaamaan tekijänoikeusdirektiivin mukaista materiaalia. Toistaminen mikä toistaminen. :lol:
matti

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ja koskahan se laulaminenkin kielletään EU direktiivi xxx/xxx, nojalla. Eipä haittaa, ei ole laulunlahjaa mulle suotu. :mrgreen:
By the way: eihän sitä sitten itseasiassa ilman lupaa saata edes julistaa! Sinä kun satutaan verbaalisti lainaamaan tekijänoikeusdirektiivin mukaista materiaalia. Toistaminen mikä toistaminen. :lol:

En oikein tiedä minkä direktiivin nojalla se on mutta vanha Elvis klassikko Devil in the Sky on ja ollut aikamoisessa hankaluuksissa Youtuubissa.
Vastaa Viestiin