Musiikkia
Valvoja: Moderaattorit
-
matti
Re: Musiikkia
Joo, olis pitänyt laittaa tää
http://www.youtube.com/watch?v=Dc7X5_YCZEE
http://www.youtube.com/watch?v=Dc7X5_YCZEE
-
Witless
Olen tästä samaa mieltä, mutta poikkipuolisena lausuntona haluan änkyröidä sen verran että asia on tällä hetkellä kovasti vaiheessa. EFF vastaan Lex Nokia ja muut kysymykset ovat osoittaneet että digitaalinen informaatio haastaa aika vahvasti perinteiset omistusoikeuteen perustuvat mallit. Kuten suomen EFF:n edustaja mainiosti jossain vaiheessa sanoi: "se että yrittää tehdä digitaalisesta informaatiosta ei-kopioitavaa on vähän sama kuin yrittäisi tehdä vedestä ei-märkää".almi kirjoitti:Suosittelen kuitenkin laillista toiimintaa ja sen esittelemistä tällä foorumilla.nasiiri kirjoitti:Eihän musiikki mitään maksa, kun ***********.matti kirjoitti:Rahan saanti ei voi estää. Taas tuli säästetty kun ei tarvitse ostaa kotimaista musiikkia enää
Laki on laki, mutta viime vuosina Suomessa ovat Miss Suomet ja muut tavallisesti asioista pihalla olevat tahot laatineet lakeja ilman parempaa tietoaan. Ja valehdelleet päälle.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
matti
Mistä olet päätänyt että ovat valhdelleet? Mä väitän että kuuluu heidän uskontoon. Ja digitaalinen uskonto on Suomessa vapaa niinkuin muutkin uskonnot. Ihan samaa onko se Heinonen vai Leinonen. Olen aina jaksannut seurata kotimaista viihettä noin viiden vuoden jaksoin, sit on tullut yrjöt.
-
matti
Pidetään sit pieni monologi ja laitetaan vähän lihaa luun päälle.
Se mun suosikki Ruotsin euroviisuista on aika paljon parannettu esitys siitä suomen härrdelin jutusta missä hän lauloi kipinä ja piminä se pojun kans. Ruotslaiset olivat lainannut ääni siitä norjalaisesta Sissel (ja se vaikea) Sysselbo jtn. Se on aika toimiva yhdistelmä mut jotenkin meni maku kun se on liian läpinäkyvä jotenkin.
Se mun suosikki Ruotsin euroviisuista on aika paljon parannettu esitys siitä suomen härrdelin jutusta missä hän lauloi kipinä ja piminä se pojun kans. Ruotslaiset olivat lainannut ääni siitä norjalaisesta Sissel (ja se vaikea) Sysselbo jtn. Se on aika toimiva yhdistelmä mut jotenkin meni maku kun se on liian läpinäkyvä jotenkin.
-
Witless
En saanut ihan kokonaan kommenteistasi kiinni, matti.matti kirjoitti:Mistä olet päätänyt että ovat valhdelleet? Mä väitän että kuuluu heidän uskontoon. Ja digitaalinen uskonto on Suomessa vapaa niinkuin muutkin uskonnot. Ihan samaa onko se Heinonen vai Leinonen. Olen aina jaksannut seurata kotimaista viihettä noin viiden vuoden jaksoin, sit on tullut yrjöt.
Pidetään sit pieni monologi ja laitetaan vähän lihaa luun päälle.
Haluaisitko tarkentaa?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
matti
Selfklart, katsoin vähän kirjoistaEn saanut ihan kokonaan kommenteistasi kiinni, matti.Pahoittelut, en ole seurannut Euroviisuja kovin tarkkaan "Sissel" näyttäisi olevan norjalainen laulajatar. (http://www.sissel.net/) Toisaalta "En grannstad till Klarköping heter Sysselstad, även kallad Sysselbo i tidiga översättningar." viittaisi Richard Scarryn lastenkirjoihin.
Haluaisitko tarkentaa?
täss yks sample http://www.youtube.com/watch?v=WahcTznCRm4
ja kun en paljon .net käytän niin http://www.sissel.cc/ Rauhallista sunnuntai
Toki voi olla tää porukka mielummin googlaa sissel youtuubista
-
nasiiri
Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?
Eikä mitään sensuuria väliin. Tämähän on pahempaa fasismia, kun joutua vanhemmiston eteen
Eikä mitään sensuuria väliin. Tämähän on pahempaa fasismia, kun joutua vanhemmiston eteen
-
Jaakob
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
nasiiri
Ei siitä saa mitään tolkkua....Jaakob kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_tek ... ain_muutos
-
matti
Jos Tarja Halosen puheista 90luvulla on uskomista se riippuu siitä millä yksilötasolla olet.nasiiri kirjoitti:Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?
-
Viljo
nasiiri kirjoitti:Sanokaa nyt selvällä suomella, onko omaan käyttöön kopioiminen kiellettyä?
Valmistaminen yksityiseen käyttöön
12 § (24.3.1995/446)
Julkistetusta teoksesta saa jokainen valmistaa muutaman kappaleen yksityistä käyttöään varten. Siten valmistettua kappaletta ei ole lupa käyttää muuhun tarkoitukseen.
Saa kopioida, mutta sitä ei saa jakaa esim. vertaisverkon välityksellä. Koska kappaleita tekijänoikeudella suojatusta teoksesta ei saa levittää vertaisverkossa laillisesti, on sieltä hankittu kappale laiton.Äänitallenteen tuottaja (14.10.2005/821)
46 § (14.10.2005/821)
Äänilevyä tai muuta laitetta, jolle on tallennettu ääntä, ei tuottajan suostumuksetta saa, ennen kuin 50 vuotta on kulunut tallentamisvuodesta:
3) välittää yleisölle johtimitse tai johtimitta, mihin sisältyy myös tallennetun aineiston välittäminen yleisölle siten, että yleisöön kuuluvilla henkilöillä on mahdollisuus saada se saataviinsa itse valitsemastaan paikasta ja itse valitsemanaan aikana;
4) levittää yleisön keskuuteen.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
pakana
Jos ollaan tässäkin tarkkoja, niin kopiointiakaan ei saa harrastaa esim. cd-levyistä, jos levy on kopiosuojattu. Tällaisista suojatuista levyistä ei saa valmistaa kopiota edes omaan käyttöön tai kavereille yms.
http://www.antipiracy.fi/tekijanoikeus/ ... joitukset/Tekijänoikeuslain mukaan jokainen saa tehdä tekijän luvalla julkistetusta teoksesta muutaman kopion yksityistä käyttöään varten. Yksityisen kopion lähteen on oltava laillinen, kuten alkuperäinen CD-levy tai TV-lähetys. Näin ollen esimerkiksi internetissä luvatta jaossa olevaa aineistoa ei saa kopioida yksityiseenkään käyttöön. Oikeuskirjallisuudessa muutaman kappaleen on todettu tarkoittavan 2 - 4 kappaletta. Tallenteessa mahdollisesti olevaa tehokasta teknistä suojausta ei saa kiertää kopiointia varten.
-
matti
Pitää tästä lähtien piilottaa nää pyhät laulut sohvatyynyjen alle.
- Jaakko Ahvenainen
Ja koskahan se laulaminenkin kielletään EU direktiivi xxx/xxx, nojalla. Eipä haittaa, ei ole laulunlahjaa mulle suotu. 
By the way: eihän sitä sitten itseasiassa ilman lupaa saata edes julistaa! Sinä kun satutaan verbaalisti lainaamaan tekijänoikeusdirektiivin mukaista materiaalia. Toistaminen mikä toistaminen.
By the way: eihän sitä sitten itseasiassa ilman lupaa saata edes julistaa! Sinä kun satutaan verbaalisti lainaamaan tekijänoikeusdirektiivin mukaista materiaalia. Toistaminen mikä toistaminen.
-
matti
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ja koskahan se laulaminenkin kielletään EU direktiivi xxx/xxx, nojalla. Eipä haittaa, ei ole laulunlahjaa mulle suotu.
En oikein tiedä minkä direktiivin nojalla se on mutta vanha Elvis klassikko Devil in the Sky on ja ollut aikamoisessa hankaluuksissa Youtuubissa.