Mitä harrastat?
Valvoja: Moderaattorit
-
almi
Re: Mitä harrastat?
Kerroin vähän aiemmin tekeväni käsitöitä, siis lähinnä neulomista ja satunnaista ompelua. Tässä olisi hyvä blogi kuvaamaan sitä, mitä haluaisin joskus vielä tehdä: http://tilkkupeitto.blogspot.com/. Tosin luulen, että tuohon eivät taidot koskaan riitä. Suutarin lapsella ei ole kenkiä. 
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
RaM
Tilkkupeitto on vanha perinteinen käsityö (tehty kerien lopuista). Sinä almi pystyt siihen aivan varmasti. Ryhdyt hissukseen tekemään erilaisia, monivärisiä, esim. 15x15 cm neliöitä ja kun niitä on riittävästä, liität ne toisiinsa. Mukava ja erittäin käytännöllinen käsityö jota tehdään hissukseen omaan tahtiin.
Mutkikkaammat symmetriakuviot vaativat kyllä hieman harjoittelua ja muutaman helpomman peiton tekemisen pohjalle.
Mutkikkaammat symmetriakuviot vaativat kyllä hieman harjoittelua ja muutaman helpomman peiton tekemisen pohjalle.
-
almi
Jeps RaM, peiton tekeminen on sellaista rentoa käsityötä. Olen yhden peiton jo tehnytkin. Vaan tällainen olisi joskus haaveeni:

Katselin sitä pää vinossa ja mietin, miten saisin nuo kuviot aikaan.

Katselin sitä pää vinossa ja mietin, miten saisin nuo kuviot aikaan.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
RaM
Joo... minun kyvyillänihän noita ei tehdä. Olen vain katsellut kun muori on niitä(kin) värkkäillyt ja helpoltahan se silloin näyttää kun katselee sellaisen työskentelyä joka homman osaa. 
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Kuntosalia, salibandya (no kai se sählyä minun taidoilla on), kirjojen lukemista ja musiikin kuuntelua. Viimeksi mainittu puheenollen, onnistuin saamaan tiketit Metallican (ym) Kirjurinluodon konserttiin!!! Master, master...
Lisäksi harrastan asioiden ja niiden välisten suhteiden mietiskelyä (no kai se turhaa minun taidoilla on).
Lisäksi harrastan asioiden ja niiden välisten suhteiden mietiskelyä (no kai se turhaa minun taidoilla on).
And Justice For All
-
wolframium
Joskus kauan, kauan aikaa sitten italiaanot myivät ajatuksensa neuvostojen ihmemaahan. Sieltä sitten tulikin, kuinka ollakaan, Fiat 124:n näköinen Lada, eli Zhiguli.Jakke kirjoitti:italialaisten ajoneuvojen palvonta.
Vielä kun neukut olisivat tajunneet monistaa MV-Agustan, mutta jostain kumman syystä ei menty niin pitkälle...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Jakke
Näinhän siinä kävi ja numerot 125 ja 126 meni sitten Puolaan. Nappisilmälada on kyllä omalla kummallisella tavallaan ihan viehättävän näköinen auto. Funktionalismin riemuvoitto.wolframium kirjoitti:Joskus kauan, kauan aikaa sitten italiaanot myivät ajatuksensa neuvostojen ihmemaahan. Sieltä sitten tulikin, kuinka ollakaan, Fiat 124:n näköinen Lada, eli Zhiguli.Jakke kirjoitti:italialaisten ajoneuvojen palvonta.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
pahkeinen
Jakke kirjoitti: Itse olen lähinnä hellasäröllisistä syistä luopumassa noista rakkaista ja erinomaisista pääkaiuttimistani ja oon vähä miettiny Genelecin uusia aktiivipurkkeja subbarilla höystettynä. Jos ostais ensin vaikka kaksi ja sit muutama lisää kun sattuu budjetti sallimaan.
Meillä musapuoli on hoidettu melko minimalistisesti, MacBook äänilähteenä ja sen perään on kytketty pari mainiota Genelecin 1029A aktiivikaiutinta. Hyvin pelittää. Ovat järjestyksessä kolmannet Genelecit ja hyvällä omatunnolla voin suositella myös muille. Hintaa tietenkin kertyy hieman tavallista enemmän, mutta vastapainoksi erillistä vahvistinta ei tarvita lainkaan.
-
sorbet
Ruuanlaittoa harrastan. Leivon myös suhteellisen paljon ja teen jälkiruokia. Nyt metsästän täydellisen suklaakakun reseptiä
Ompelukoneella tulee toisinaan ommeltua ihan omaksi ilokseni, alkeellisia tilkku juttuja, miehen ratkenneita housuja paikkailen ja suunnitelmissa olisi nyt värkätä lelueläimiaä vauvalle. Askartelen myös paljon esimerkiksi huovasta kukkasia sun muita, teen kortteja jouluksi ja muiksi juhlapyhiksi yms.
Poikkihuilua soitin jossain vaiheessa aktiivisestikkin, nyt jäänyt, saksofonikin kaapissa pölyyntyy. Harmittaa kun ei aikaa, opettajaa ja inspiraatiota ole pitkään aikaan ollut. Mielessä kyllä koko ajan ovat ja olen kyllä päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni.
Helmistä värkkäsin korujakin tossa joku aika sitten, hurahdin helmiin ihan täysin, monta projekstia nyt meneillään.
Lukutoukka olen aina ollut ja varmasti tulen myös olemaan, kirjastonkirjojen suurkuluttaja.
Nyt liityin Marttoihin, eli ihan harrastus mielessä. Jospa joku ystävällinen Martta opettaisi minut kutomaan ja virkkaamaan.
Tammikuussa pistin siemenet itämään ja nyt kasvattelen erilaisia taimia keittiön ikkunalla, toivon, että tästä tulisi pitkäkestoinen harrastus, siis istuttamisesta ja puutarhan hoidosta.
Ja jos vauvan vaatteiden shoppailun voi laskea harrastukseksi niin harrastan myös sitä, sisältäen catalogien selailun, netti shoppailu, kirpputorit. Ihanaa rakentaa vauvalle erilaisia asukokonaisuuksia
Ompelukoneella tulee toisinaan ommeltua ihan omaksi ilokseni, alkeellisia tilkku juttuja, miehen ratkenneita housuja paikkailen ja suunnitelmissa olisi nyt värkätä lelueläimiaä vauvalle. Askartelen myös paljon esimerkiksi huovasta kukkasia sun muita, teen kortteja jouluksi ja muiksi juhlapyhiksi yms.
Poikkihuilua soitin jossain vaiheessa aktiivisestikkin, nyt jäänyt, saksofonikin kaapissa pölyyntyy. Harmittaa kun ei aikaa, opettajaa ja inspiraatiota ole pitkään aikaan ollut. Mielessä kyllä koko ajan ovat ja olen kyllä päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni.
Helmistä värkkäsin korujakin tossa joku aika sitten, hurahdin helmiin ihan täysin, monta projekstia nyt meneillään.
Lukutoukka olen aina ollut ja varmasti tulen myös olemaan, kirjastonkirjojen suurkuluttaja.
Nyt liityin Marttoihin, eli ihan harrastus mielessä. Jospa joku ystävällinen Martta opettaisi minut kutomaan ja virkkaamaan.
Tammikuussa pistin siemenet itämään ja nyt kasvattelen erilaisia taimia keittiön ikkunalla, toivon, että tästä tulisi pitkäkestoinen harrastus, siis istuttamisesta ja puutarhan hoidosta.
Ja jos vauvan vaatteiden shoppailun voi laskea harrastukseksi niin harrastan myös sitä, sisältäen catalogien selailun, netti shoppailu, kirpputorit. Ihanaa rakentaa vauvalle erilaisia asukokonaisuuksia
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Opiskelua tulee harrastettua. 
-
Jakke
Nostetaas vanhaa ketjua ylös, kun pitää päästä hehkuttamaan sitä, että tuli ostettua taas vuosien jälkeen ihan oikea harrasteauto. Onneks tuo eukkoseni on yhtä hullu autojen perään, joten tällaisista hankinnoista ei synny kiistaa 
- Tony
Onneksi olkoon uudesta harrasteautosta! (Projektista?)
Autoharraste on vähän turhan tyyris allekirjoittaneen kukkarolle. Olenkin lähinnä keskittynyt harrasteeseen, jossa on mahdollista päästä plussan puolelle. Pokeriin. Golfia tulee myös silloin tällöin käytyä läiskittyä.
Autoharraste on vähän turhan tyyris allekirjoittaneen kukkarolle. Olenkin lähinnä keskittynyt harrasteeseen, jossa on mahdollista päästä plussan puolelle. Pokeriin. Golfia tulee myös silloin tällöin käytyä läiskittyä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Jakke