Vieras kirjoitti:Vastaan tähän mitä kirjoitit, vain luettuani ensimmäisen lauseen. enempää ei tarvinnut.
Jehobvan todistajat ovat kristuksen jäljittelijöitä, koska he noudattavat hänen käskyjään, esimerkiksi saarnaamalla sitä, mitä Jeesus käski saarnata.
Siinä kaikki. Kenen muun voit sanoa tekevän samaa?
Vastaukset esitykseesi olivat melko sisäsiittoisia. Samaa löpinää, mitä luopiot yleensä esittävät.
Että revipä siitä. Muuta vastausta et minulta ainakaan saa.
Mitä Jeesus käski saarnata:
Matt. 10:7
Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
Miten lähelle tämä taivasten valtakunta on tullut:
Luuk. 17:
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Onko? Tästä saarnasta en vertaistesi suusta ole koskaan kuullut.
Mark. 16:15
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Tähän Paavali vastaa:
1. Kor 1:
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, (ja Jehovan todistajille kauhistus) Ja, mikäli kysyisin uskosi perusteita et voisi vedota muuhun kuin Vartiotorniin, sillä Seura saneelee senkin, mitä saarnaat, mutta minun ei ole ollut tarvis kiertää ovelta ovelle valehtelemassa.
Sinä puolestasi herjaat, et ainoastaa minua, vaan niitäkin, jotka ovat jättäneet valheellisen elämänsä. Pelkällä ylimielisyydelläsi osoitat, ettet suinkaan ole Jeesuksen seuraaja, vaan Vartiotornin jehovan. Mitä tekemistä minulla on kanssasi!
Edit: lisätty älliä ja ässiä.