Kävin konventissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Tyhmyytesi ylistys

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

naamalandia kirjoitti:Sopii kuunnella sitä ohjelmaa hallin ulkopuolella radiosta, jos kerran niin kamalasti kiinnostaa. Olen 100% sen kannalla että tuollaiset sällit hallista ulos ja mielellään vähän asfaltti-ihottumaa ja vahingossa kaatumista siinä matkalla.
Vai tuota mieltä olet.

Jos kaikki eivät ole tervetulleita konventtiin, kutsulehdykässä pitää mainita se. Muuten tuo kutsu antaa väärää tietoa.

Kutsulehtisessä lukee aivan selvästi: "Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuteen" ja "Tilaisuuteen on vapaa pääsy" ja vielä "Kaikki ohjelmajaksot ovat yleisölle avoimia".

Muuttakaa ensi vuodeksi kutsulehtinen siten, että siinä lukee selvästi, että kaikki eivät ole tervetulleita. Ja voitte varmuuden vuoksi vaikka luetella ne henkilöt, jotka kuuluvat tähän ei-toivottuun joukkoon.

On se muuten tavattoman kornia, että henkilö menee seuraamaan näytelmää, minkä aihe on "tuhlaajapojan paluu". Ja hänet täysin ilman syytä heitetään pihalle.

Olisiko tuhlaajapojan isän täytynyt menetellä samalla tavalla kuin konventtiorganisaation yleisön"palvelijat"? Tuhlaajapojan isähän olisi voinut sanoa palaavalle pojalleen, että "et ole tervetullut, koska mahdollisesti voisit aiheuttaa häiriötä".

Joten, mieti seuraavalla kerralla, mitä aiot kirjoittaa, ettet taas nolaa itseäsi. No - toisaalta. Jehovan todistajia ei tunnetakaan siitä, että he olisivat kovin huomaavaisia tai "ruudinkeksijöitä". Kun Vartiotorniseura on vuosikymmenet varoittanut "itsenäisestä ajattelusta", niin tämä puoli opetuksesta ainakin on mennyt perille. Aivot jätetään narikkaan, ja tyydytään siihen, mitä ylhäältä kaadetaan. Näin on näköjään myös piirikonventeissa.
Tony

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:En tiedä varmuudella esittää diagnooseja, kuten Toni Syrjänen
Analyysini koski erästä nimimerkkiä, joka on säännöllisesti käynyt haukkumassa luopiot täällä ja muualla samaan nippuun. Ehkei kyse tällä kertaa ollutkaan tästä ko. nimimerkistä, vaan jostain toisesta jehofiilistelijästä, joten analyysi saattaa olla siltä osin aiheeton. Asiaa auttaisi toki se että te uskaltaisitte kirjoittaa edes jollain nimimerkillä.
mutta tämä on yksi vaihtoehto, kun mietitään sitä, miksi jotkut/joku vuodesta toiseen tahallisesti provosoi eri tavalla toisten ihmisten juhlaa.
Henkilö menee katsomaan jehovantodistajien konventtiin näytelmää, ja tämä on provosoiva narsisti? Siinä sitä oli analyysiä ja diagnoosia kerrakseen. :roll: Mutta oikeasti; mikä siinä pelottaa niin paljon kun luopio on konventissa, että tämä pitää heittää ulos ilman mitään muuta syytä?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Re: Tyhmyytesi ylistys

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johanneksen poika kirjoitti: Olisiko tuhlaajapojan isän täytynyt menetellä samalla tavalla kuin konventtiorganisaation yleisön"palvelijat"? Tuhlaajapojan isähän olisi voinut sanoa palaavalle pojalleen, että "et ole tervetullut, koska mahdollisesti voisit aiheuttaa häiriötä".
Ohjelman kuulleena, voin sanoa, että esität kyllä sellaista puppua, ettei paremmasta väliä. Näytelmän tuhlaajapoika kyllä hyväksyi totuuden, mutta katsoi, että se rajoittaa liikaa hänen elämäänsä, tämä johti erkaantumiseen järjestöstä. Tuhlaajapoika ei osoittanut mieltänsä konventin edustalla, panetellut seuraa internetissä, haukkunut seuraa televisiossa, tehnyt tutkintapyyntö seurasta 2005 jne.......

Onko Torninvartija tosiaan tekemässä paluuta? Olet jo toinen kirjoittaja, joka tuota sanoisinko pellehermannitarinaa tarjoilee.

Voisinko Torninvartija nyt itse valaista, kokeeko hän olevansa "tuhlaajapoika" ja "eksynyt lammas"
Vieras

Tony Syrjänen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:En tiedä varmuudella esittää diagnooseja, kuten Toni Syrjänen
Analyysini koski erästä nimimerkkiä, joka on säännöllisesti käynyt haukkumassa luopiot täällä ja muualla samaan nippuun. Ehkei kyse tällä kertaa ollutkaan tästä ko. nimimerkistä, vaan jostain toisesta jehofiilistelijästä, joten analyysi saattaa olla siltä osin aiheeton. Asiaa auttaisi toki se että te uskaltaisitte kirjoittaa edes jollain nimimerkillä.
mutta tämä on yksi vaihtoehto, kun mietitään sitä, miksi jotkut/joku vuodesta toiseen tahallisesti provosoi eri tavalla toisten ihmisten juhlaa.
Henkilö menee katsomaan jehovantodistajien konventtiin näytelmää, ja tämä on provosoiva narsisti? Siinä sitä oli analyysiä ja diagnoosia kerrakseen. :roll: Mutta oikeasti; mikä siinä pelottaa niin paljon kun luopio on konventissa, että tämä pitää heittää ulos ilman mitään muuta syytä?
Tuota noin, siis olet amatööri-Freud, joten se siitä :lol:
Tony

naamalandia kirjoitti:Joten eiköhän parempi että pysyt(te) poissa, mä ainakin saatan vahingossa kaatua päin jos teidän karvanaamoja ensiviikonloppuna näkyy. Pysykää te täällä, me pysytään siellä.
Tällaisiin kommentteihin ei oikein tiedä miten suhtautua. Toisaalta on valitettavaa että omasta mielestä maailman rauhallisin porukka on valmis uhkaamaan väkivallalla, kun taas toisaalta ei voi olla tuntematta sääliä ihmisiä kohtaan, jotka tärväävät elämänsä jenkkiläisen lahkon otteessa, ja jotka eivätkä uskalla katsoa totuutta silmiin.

Funtsailehan seuraavia kysymyksiä ajan kanssa, jos uskallat:

Miksi totuuden tarkasteleminen objektiivisesti tai kriittisesti on jo ajatuksena pelottava? Eihän totuudella pitäisi olla mitään hävittävää? Miksi vt-seura pelkää kaikkea ulkopuolista informaatiota siitä ja sen edustamasta uskonnosta?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Vieras kirjoitti:Tuota noin, siis olet amatööri-Freud, joten se siitä :lol:
Osaatko vastata esitettyyn kysymykseen?
Mutta oikeasti; mikä siinä pelottaa niin paljon kun luopio on konventissa, että tämä pitää heittää ulos ilman mitään muuta syytä?
Johanneksen poika
Viesti:

Tyhmyytesi ylistys

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Vieras kirjoitti:Ohjelman kuulleena, voin sanoa, että esität kyllä sellaista puppua, ettei paremmasta väliä. Näytelmän tuhlaajapoika kyllä hyväksyi totuuden, mutta katsoi, että se rajoittaa liikaa hänen elämäänsä, tämä johti erkaantumiseen järjestöstä. Tuhlaajapoika ei osoittanut mieltänsä konventin edustalla, panetellut seuraa internetissä, haukkunut seuraa televisiossa, tehnyt tutkintapyyntö seurasta 2005 jne.......
Kun tuon vastauksesi luin, en oikein tiennyt miten sinuun tulisi suhtautua. Ehkä sinun kannattaisi käydä kyselemässä löytötavaroista niitä kadonneita aivojasi. :D

Eihän kyse ollut lainkaan siitä, mitä konventin näytelmä "opetti" tuhlaajapoikakertomuksesta vaan siitä, mitä Raamattu kyseisestä asiasta opettaa.

Raamatun opetus on aivan selvä. Isä ei syrjinyt poikaansa, kun hän näki tämän kaukaa. Isä ei siinä vaiheessa vielä edes tiennyt, tuleeko poika katuvana vai pummaamaan lisää rahaa. Ei. Täysin ehdoitta ja aidosti isä toivotti poikansa tervetulleeksi takaisin. Isälle ei edes tullut mieleen, että poika voisi aiheuttaa häiriötä.

Siis tuo ASENNE on punainen lanka, mikä sinulla on täydellisesti hukassa. Olet sen tuhlaajapojan veljen kaltainen. Hän olisi halunnut , että isä ei olisi ollut niin ystävällinen tuhlaajapoikaa kohtaan.

Tuhlaajapoikakertomus tuo esiin kiusallisen piirteen Vartiotorniseurasta ja sen asenteista. Vartiotorniseuran mallin mukaisesti monet Jehovan todistajat suhtautuvat muihin ihmisiin yhtä ylimielisesti, halventavasti ja rakkaudettomasti kuin tuhlaajapojan veli. :mrgreen:

Ja tässä asiassa ei ole kyse Torninvartijasta. Tämä asia tuo esiin Järjestön vihan kaikkea sitä kohtaan, mikä voi paljastaa opeista ja toiminnasta kyseenalaisia piirteitä.

Juuri niin oli asia myös ensimmäisellä vuosisadalla. Kirjanoppineet ja fariseukset kihisivät kiukusta, kun Jeesus, tuon ajan Suurin Järjestökriitikko, tuomitsi heidän ajatuksensa ja tekonsa.

Vielä haluaisin tuoda esiin erään esimerkin Raamatusta, kuinka täysin syytön ihminen heitetään yhteisöstä ulos vain siksi, että valtaapitävä eliitti kokee asemansa uhatuksi. Tämän mallin mukaan toimii Vartiotorniseura:

(Johannes 9:34)  – –He sanoivat hänelle vastaukseksi: ”Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinäkö opetat meitä?” Ja he heittivät hänet ulos!

(kertomus kokonaisuudessaan: Johannes 9:24-34)
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Vieras kirjoitti: Mutta seurataan nyt, ilmaiseeko Torninvartija olevansa "eksynyt lammas"
Ai ai, kovin on proseduraalista katumuksen osoitus. Luulin että Jehova yrittää katsoa sydämeen eikä jätä ihmisten päätettäväksi näin merkittäviä asioita. Voisin kuvitella että Jehovan "soul score" hieman kärsii noin byrokraattisen menettelyn johdosta.
And Justice For All
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jos minä joskus joutuisin niin vakavaan mielenhäiriöön, että eksyisin jehovantodistajien konventtiin, niin toivoisin että minut pistettäisiin mahdollisimman nopeasti sieltä pihalle. Kukaan ihminen ei voi kuunnella moista paskaa ilman vakavia vaikutuksia.
Let me go Master I hate you so
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

rippeli kirjoitti:Jos minä joskus joutuisin niin vakavaan mielenhäiriöön, että eksyisin jehovantodistajien konventtiin, niin toivoisin että minut pistettäisiin mahdollisimman nopeasti sieltä pihalle. Kukaan ihminen ei voi kuunnella moista paskaa ilman vakavia vaikutuksia.
Olen huomannut itselläni mm. tylsistymistä, 'pilkkimistä' ja pahoja ilmavaivoja.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

naamalandia kirjoitti:Sopii kuunnella sitä ohjelmaa hallin ulkopuolella radiosta, jos kerran niin kamalasti kiinnostaa. Olen 100% sen kannalla että tuollaiset sällit hallista ulos ja mielellään vähän asfaltti-ihottumaa ja vahingossa kaatumista siinä matkalla.

Vilpittömänäkin takaisin tuleminen olisi jo turhuutta, kyseinen kaveri on ymmärtääkseni tehnyt jo sen luokan syntiä pyhää henkeä vastaan että anteeksiantoa ei ole jäljellä.

Joten eiköhän parempi että pysyt(te) poissa, mä ainakin saatan vahingossa kaatua päin jos teidän karvanaamoja ensiviikonloppuna näkyy. Pysykää te täällä, me pysytään siellä.
No tiedoksi että minä sinne ensiviikonlopulla ilmestyn ja tarkoitus on tehdä muistiinpanoja sivustoni tulevia kirjoituksia ajatellen. 'Vuorossa on Jehovan todistajien maailman loppu järjestysnumeroltaan...'.

Karvanaamaa ei ole ja mitä tuohon vahingossa päin kaatuilemiseesi tulee, niin todettakoon että harvoin se tuuli suurta kiveä liikuttaa. :twisted:
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jostain kumman syystä rupes vähä harmittamaan, ettei itsellä ole aikaa lähteä kokeilemaan, sallittaisko paikalla olo tässä kaikille avoimessa tilaisuudessa vaiko ei :D
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jos joku on tehnyt muistiinpanoja taikka nauhoituksia ohjelmista, niin haluaisin todella saada selville miten ex-vaimon "yksinhuoltajahaastattelu" on mennyt. Sen verran voisin altistua puhtaalle opetukselle.
Let me go Master I hate you so
Vieras

Re: Tyhmyytesi ylistys

Johanneksen poika kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ohjelman kuulleena, voin sanoa, että esität kyllä sellaista puppua, ettei paremmasta väliä. Näytelmän tuhlaajapoika kyllä hyväksyi totuuden, mutta katsoi, että se rajoittaa liikaa hänen elämäänsä, tämä johti erkaantumiseen järjestöstä. Tuhlaajapoika ei osoittanut mieltänsä konventin edustalla, panetellut seuraa internetissä, haukkunut seuraa televisiossa, tehnyt tutkintapyyntö seurasta 2005 jne.......
Kun tuon vastauksesi luin, en oikein tiennyt miten sinuun tulisi suhtautua. Ehkä sinun kannattaisi käydä kyselemässä löytötavaroista niitä kadonneita aivojasi. :D

Eihän kyse ollut lainkaan siitä, mitä konventin näytelmä "opetti" tuhlaajapoikakertomuksesta vaan siitä, mitä Raamattu kyseisestä asiasta opettaa.

Raamatun opetus on aivan selvä. Isä ei syrjinyt poikaansa, kun hän näki tämän kaukaa. Isä ei siinä vaiheessa vielä edes tiennyt, tuleeko poika katuvana vai pummaamaan lisää rahaa. Ei. Täysin ehdoitta ja aidosti isä toivotti poikansa tervetulleeksi takaisin. Isälle ei edes tullut mieleen, että poika voisi aiheuttaa häiriötä.

Siis tuo ASENNE on punainen lanka, mikä sinulla on täydellisesti hukassa. Olet sen tuhlaajapojan veljen kaltainen. Hän olisi halunnut , että isä ei olisi ollut niin ystävällinen tuhlaajapoikaa kohtaan.

Tuhlaajapoikakertomus tuo esiin kiusallisen piirteen Vartiotorniseurasta ja sen asenteista. Vartiotorniseuran mallin mukaisesti monet Jehovan todistajat suhtautuvat muihin ihmisiin yhtä ylimielisesti, halventavasti ja rakkaudettomasti kuin tuhlaajapojan veli. :mrgreen:

Ja tässä asiassa ei ole kyse Torninvartijasta. Tämä asia tuo esiin Järjestön vihan kaikkea sitä kohtaan, mikä voi paljastaa opeista ja toiminnasta kyseenalaisia piirteitä.

Juuri niin oli asia myös ensimmäisellä vuosisadalla. Kirjanoppineet ja fariseukset kihisivät kiukusta, kun Jeesus, tuon ajan Suurin Järjestökriitikko, tuomitsi heidän ajatuksensa ja tekonsa.

Vielä haluaisin tuoda esiin erään esimerkin Raamatusta, kuinka täysin syytön ihminen heitetään yhteisöstä ulos vain siksi, että valtaapitävä eliitti kokee asemansa uhatuksi. Tämän mallin mukaan toimii Vartiotorniseura:

(Johannes 9:34)  – –He sanoivat hänelle vastaukseksi: ”Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinäkö opetat meitä?” Ja he heittivät hänet ulos!

(kertomus kokonaisuudessaan: Johannes 9:24-34)

Tässä tuhlaajapojan asenteesta:
17 "Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. 18 Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. 19 En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.' 20 Niin hän lähti isänsä luo.

"Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. 21 Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.' 22 Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa joutuin parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. 23 Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa! 24 Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla. " Lainaus kiinni.

En ole kuullut yhdenkään luopion nöyrtyneen ennen tai jälkeen järjestysmiehen kohtaamisen, jotka muuten harvemmin ovat luopioiden isiä, eivätkä omista sellaista tunnesidettä poikaan/luopioon, kuten raamatun kertomuksessa. Jos luopiot todella joukolla haluavat nörtyä ja tunnustaa syntinsä Jehovaa vastaan, niin olen iloinen. Uskon, että nörtyneitä ja katuvia luopioita kohdellaan konventissa kunnioittavasti.

Hyvä JP, kun tuossa jatkuvasti vetoat tuohon kertomukseen tuhlaajapojasta, niin sinulla on nyt hieno tilaisuus olla kuin tuhlaajapoika ja hyvä tilaisuus nöyrtyä Vartiotorniseuran edessä.
Odotan nörtymistäsi. Samoin Torninvartija voi ilmaista "tuhlaajapojan" henkeä tällä palstalla.
Vieras

sinner74 kirjoitti:
Vieras kirjoitti: Mutta seurataan nyt, ilmaiseeko Torninvartija olevansa "eksynyt lammas"
Ai ai, kovin on proseduraalista katumuksen osoitus. Luulin että Jehova yrittää katsoa sydämeen eikä jätä ihmisten päätettäväksi näin merkittäviä asioita. Voisin kuvitella että Jehovan "soul score" hieman kärsii noin byrokraattisen menettelyn johdosta.
Oletko huomannut Torninvartijassa "eksyneen lampaan" henkeä?
Vastaa Viestiin