Vieras kirjoitti:Hyvä JP, kun tuossa jatkuvasti vetoat tuohon kertomukseen tuhlaajapojasta, niin sinulla on nyt hieno tilaisuus olla kuin tuhlaajapoika ja hyvä tilaisuus nöyrtyä Vartiotorniseuran edessä.
Odotan nörtymistäsi. Samoin Torninvartija voi ilmaista "tuhlaajapojan" henkeä tällä palstalla.
Lipasahtikohan sinulta vahingossa nyt suuri totuus. Siis
nöyrtyminen Vartiotorniseuran edessä.
Sinulle varmasti Vartiotorniseura on kaikki kaikessa. Sitä puolustat henkeen ja vereen asti. Mutta huomaa, mitä Jumala sanoi tästä:
(2. Mooseksen kirja 20:4-5) – –Et saa tehdä itsellesi veistettyä kuvaa etkä minkään sellaisen hahmoa, mikä on ylhäällä taivaissa tai mikä on alhaalla maan päällä tai mikä on vesissä maan alla. Et saa kumartaa niitä etkä taipua palvelemaan niitä, sillä
minä, Jehova, sinun Jumalasi, olen yksinomaista antaumusta vaativa Jumala – –
Vartiotorniseura on tehnyt Järjestöstä epäjumalan. Sitä pitää totella ja sen edessä pokkuroida. Mutta se on täysin Raamatun sanojen vääristelyä.
Minulla on usko Jumalaan, olen nöyrä hänen edessään, yritän noudattaa Raamatun periaatteita esim. lähimmäisenrakkautta, missä ei ole erottelua eikä tuomintaa. Mutta Vartiotorniseuran olen todennut olevan läpimätä ihmistekoinen järjestö, jonka edessä en nöyristele.
Huomaa, että Jeesus oli koko elämänsä ajan alamainen Jumalan sanan periaatteille. Mutta Jeesus ei suinkaan nöyristellyt kirjanoppineiden ja fariseusten edessä. Hän päinvastoin paljasti heidän mädännäisyytensä kaiken kansan edessä.
Pari vuotta sitten Jehovan todistajat viettivät piirikonventteja, joiden teemana oli
"Seuraa Kristusta". Ei ole tainnut sinunkaan päähäsi jäädä montaa ajatusta siitä, millainen oli Kristuksen ajatusmaailma, ja miten hän kohteli ihmisiä. Kristus oli aina sen heikon kansanosan puolella, joka oli halveksittua, ja mitä pidettiin "maan kansana", joka on kelvotonta.
Tässä aito Kristuksen mallin mukainen elämänasenne:
(Matteus 9:9-13) 9 Kulkiessaan sen jälkeen sieltä eteenpäin Jeesus näki Matteus-nimisen miehen istuvan veroasemalla, ja hän sanoi hänelle: ”Ole minun seuraajani.” Silloin hän nousi ja seurasi häntä. 10 Myöhemmin kun Jeesus oli talossa pitkällään pöydän ääressä, katso, tuli monia veronkantajia ja syntisiä ja asettui pitkälleen pöydän ääreen hänen ja hänen opetuslastensa kanssa. 11 Mutta nähtyään tämän fariseukset sanoivat hänen opetuslapsilleen: ”Minkä vuoksi teidän opettajanne syö veronkantajien ja syntisten kanssa?” 12 Kuultuaan sen hän sanoi: ”Eivät terveet tarvitse lääkäriä, vaan sairaat. 13 Menkää siis ja oppikaa, mitä tämä tarkoittaa: ’Armoa minä tahdon enkä teurasuhria.’ Sillä minä en tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä.”
Todennäköisesti kiristelet nyt minulle hampaitasi ja mietit, miten voisit "nujertaa" minut, mutta Raamatun lähimmäisenrakkaus-teemaa et pysty murtamaan.