Mielenkiintoisia juttuja. Omia kokemuksiakin olen tänne heitellyt sinne sun tuonne, eli en rupea niitä uudelleen listaamaan.
Ihmetyttää, miten jonkun lahkon sisällä myös yksittäiset vanhimmat voivat tuoda omia näkemyksiään ja mielipiteitään "väärästä" esiin. Eli itse tulkita ja päättää mikä ei ole oikein. En tiedä, onko vanhimmilla varsinaisesti sanan merkityksessä pissa noussut hattuun, mutta vallan väärinkäytöstä mielestäni ei ole epäselvyyttä.
Mielenkiintoista on myös se, miten paljon vanhimmat kiinnittävät huomiotaan sisarten pukeutumiseen ja seksuaalisuuteen. Mielestäni irstasta! Tarkkaan saa katsoa, jos huomaa sopimattomia yksityiskohtia, mutta kai se on vanhimpien velvollisuus käydä aina ennen kokouksen alkua sisarten kamelinvarpaat läpi, noin kärjistetysti sanottuna.
Niin paljon on ulkokultaisuutta ja erilaisia sääntöjä. Raamatun vääntämistä tiukkaan kuristusotteeseen jolloin loppupeleissä ei puhukaan Raamattu, vaan vanhin itse.
Mielenkiintoinen ilmiö on myös tuo demonit valttikortti. Kuten joku tässä keskustelussa onkin jo sanonut, ellei jollekin asialle keksitä järkiperäistä syytä niin silloin otetaan esiin demonit. Sekin, kun demonit ovat niin mahtavia ja kaikkivoipia niin kuitenkin ne ovat hölmöjä ja typeriä loppupeleissä. Esimerkiksi esimerkki siitä, ettei saa kertoa kenttäsuunnitelmia ääneen ettei demoni niitä "kuule", mutta miten demoni sitten voi vaikuttaa alitajuntaan telepaattisesti, ellei osaa ajatuksia lukea? Myös demoneissa on se hassu piirre, että miksi jos JT kuuntelee heviä tulee demonit, mutta miljoona maailmallista saa kuunnella heviä ilman demoneja (kokemus puhuu

)? Vai ovatko nämä maailmalliset tietämättömiä demonien vaikutuksesta itsestään? Ovatko he juuri sen takia maailmallisia, koska he altistuvat päivittäin demoneille? Eivätkö demonit vaikuta enää maailmallisiin, koska he ovat jo kadotettuja?
Tuo demoni/okkultismi/spiritismiaihe suhteessa Jehovantodistajien jopa Sairaanloiseen pelkoon niitä kohtaan kiehtoo minua. Siinäkin mielessä, että eikö se ole juuri taikauskoa? Tietysti he uskovat, että demonit ovat oikeita, mutta mikä taas erottaa heidät ja heidän demoninpelkonsa/uskonsa taikauskosta ja pakanismista, mitä muut tekevät tietysti jos muut demoneihin uskovat?
Oudosti JT:t ovat aina itsenimittäminään oikeassa mikä on helvetin rasittavaa siinä mielessä, että hedelmällistä keskustelua on lähes mahdotonta saada aikaiseksi ellei sisar/veli ole heikompi uskossaan. Ns. tosiuskovat tai mitkälie überjulistajat kun eivät pysty/suostu/osaa/uskalla keskustella niiden kanssa, joilla on eriävät mielipiteet tai muuten epäilevät joitain "totuuksia".
Erittäin naiivia ajatusmaailmaa tuon lahkon sisällä...
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.