Tai entä jos kerkiää 5 kertaa uusiin naimisiin niissä tilanteissa jossa itse tm Jehova kertoo U&Y:n kautta jäsenistölleen jotta näissä tilanteissa voi mennä uusiksi naimisiin ? Ilmeisesti näissä tilanteissa tämä re-muistamattomuus tai vastaava kertaantuu tai sitten Jehova vain hoitaa asian parasiitissa...Leviathan kirjoitti:Mites sitten paratiisissa? Kuitenkin jumalassa mennään naimisiin, niin onko paratiisissa sitten moniavioliittoisia, miten lesken ex-vaimo ja nykyinen uusi vaimo? Vai poistuuko jumalan asettama avioliittojärjestelmä paratiisissa kokonaan? Vai onko paratiisissa uusioperheitä jotka sisältävät useampia puolisoita?
Leskenä uudelleen naimisiin?
Valvoja: Moderaattorit
-
Bergerac
Re: Leskenä uudelleen naimisiin?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Vieras
niinpäti, kun mennään viisastelemaan että meitin uskonnossa tiedetäänkin enemmän kuin muissa, niin johdutaan lisäkysymyksiin, vastaamattomiin ongelmiin, sitten oppimuutoksiin, mutta niillehän voi antaa paremmalta kuulostavan nimen uusi valo, kysymysten esittäjiä voi ruveta lievästi sanottuna paheksumaan....
-
Mag Mell
No mutta mites ihmeessä on mahdollista syntymän ja kuoleman kierto jatkua paratiisissa edes eläinten keskuudessa, jos ja kun raamatun mukaan itse kuolema poistetaan iäksi?sirpa-leena kirjoitti:Paratiisiin syntyy aikansa myös vauvoja, mutta sitten kun maapallo on sopivasti täynnä, tulee enää vaan eläinvauvoja, sillä eläiten syntymän ja kuoleman kierto jatkuu. Näin minulle opetti hän, ken johti tutkisteluani.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
-
wagenbach
Missähän vaiheessa lapsi ei ole enää lapsi vaan hänen omat tekonsa vaikuttavat tuomioonsa? Siinä ei varmaan ole ikärajaa, mutta hyvin hämärä se raja on, koska olemme kaikki kypsyneet henkisesti eri tahtiin. Jotkut eivät aikuistu koskaan.sirpa-leena kirjoitti:"Mun mielestä toi liittyy sellaiseen tilanteeseen, kun tutkistelussa kysyy, että MITEN niin ne lapsetkin voivat kuolla harmassa, jos ne on vaikka niin pieniä, ettei ne mitään tajua. Vastaus oli, että ne tuomitaan vanhempien tekojen mukaan, että vanhemmalla on vastuu ja jos hän käyttää vastuuta väärin, itse asiassa vanhempi tuomitsee sen lapsen kuolemaan. Vedenpaisumus mm. tukee heidän mielestään tätä ajatusta.
Juttu lähtee nyt rönsyilemään, mutta joskus mietin, että miten tuomitaan ne joilla on psyykkisiä sairauksia? Mielestäni erittäin vaikeat psyykkisesti sairaat ihmiset ovat kuin matkustajia rikkinäisessä junassa, joka kulkee perhanan lujaa.
-
Ariadna
sirpa-leena kirjoitti:"Mun mielestä toi liittyy sellaiseen tilanteeseen, kun tutkistelussa kysyy, että MITEN niin ne lapsetkin voivat kuolla harmassa, jos ne on vaikka niin pieniä, ettei ne mitään tajua. Vastaus oli, että ne tuomitaan vanhempien tekojen mukaan, että vanhemmalla on vastuu ja jos hän käyttää vastuuta väärin, itse asiassa vanhempi tuomitsee sen lapsen kuolemaan. Vedenpaisumus mm. tukee heidän mielestään tätä ajatusta.
Raamatusta on helposti haettavissa vastaus, jos lähtökohtana pidetään samaa periaatetta, kuin tehdään silloin, kun halutaan todistaa miten Jeesuksen olemus on ollut ennustettuna Vt-ssa ja Psalmeissa tai niissä olevat ennustukset maanpäällisestä paratiisista.wagenbach kirjoitti:Missähän vaiheessa lapsi ei ole enää lapsi vaan hänen omat tekonsa vaikuttavat tuomioonsa? Siinä ei varmaan ole ikärajaa, mutta hyvin hämärä se raja on, koska olemme kaikki kypsyneet henkisesti eri tahtiin. Jotkut eivät aikuistu koskaan.
Tälläisissä tapauksissa on vain ongelmana se, ettei uskova tässä tapauksessa haluakaan enää niin uskoa. Pyörretään asia niin, että nythän Psalmi ei koskekaan tulevaisuutta, vaikka muuten niitä käytetään ennustuksina. Mitä mieltä olette lapsien kohtalosta tämän mukaan?
Psalmit, 137
1. Baabelin virtain vierillä - siellä me istuimme ja itkimme, kun Siionia muistelimme.
2. Pajuihin, joita siellä oli, me ripustimme kanteleemme.
3. Sillä vangitsijamme vaativat meiltä siellä lauluja ja orjuuttajamme iloa: "Veisatkaa meille Siionin virsiä."
4. Kuinka me voisimme veisata Herran virsiä vieraalla maalla?
5. Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
6. Tarttukoon kieleni suuni lakeen, ellen minä sinua muista, ellen pidä Jerusalemia ylimpänä ilonani.
7. Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: "Hajottakaa se, hajottakaa perustuksia myöten!"
8. Tytär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka sinulle kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt!
9. Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!