Ei niin uskomaton,kun moni muu.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

m.näätinki

Tarkoitan epäterveellä

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

lähinnä tätä paikallis-seurakuntaa.
Adventtikirkon seurakunnathan ovat aika itsenäisiä yksiköitä,päinvastoinkun jt:lla seurakunnat.
Olen käynyt myös Hopeaniemessä ja Porin adventtikirkossa.Ne on olleet hyvin lämminhenkisiä srk:a.

Mutta täällä missä minä asun on adv.srk:ssa jotain outoa.Se johtuu lähinnä paikallisista vanhimmista.Heillä on mielessä lähinnä raha ja bisnes,sekä se miltä heidän toimintansa näyttää ulkopuolisille.Srk:ssa olevat heikot,köyhät ja avuntarpeessa olevat jätetään kylmästi huomiotta.Siitä kun ei tule mainetta ja kunniaa.
Olen puuttunut tähän asiaan muutaman kerran.Kyllä asiaan on tullut korjausta ja bisneksen teko rukoushuoneessa on loppunut,mutta tuloksena on ollut myös kylmäkiskoisuutta.Jos tulen jotain paikallisvanhinta vastaan kadulla,kääntävät he päänsä.

Siis en yleistä asiaa kaikkiin srk:iin vaan tähän yhteen.
Utsi

Viesti Kirjoittaja Utsi »

Mitä tekemistä sillä uskolla on srk:n kanssa? Siellä on paljon niitä, jotka eivät todellisuudessa usko siihen jumalaan josta saarnaavat.
Ei minun uskoni jumalaan ole hävinnyt mihinkään, en vain jaksa elää VT-seuran sääntöjen mukaan - enkä halua saarnata mitään mihin en täysin usko.
Wonderman

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

Utsi kirjoitti:Mitä tekemistä sillä uskolla on srk:n kanssa? Siellä on paljon niitä, jotka eivät todellisuudessa usko siihen jumalaan josta saarnaavat.
Ei minun uskoni jumalaan ole hävinnyt mihinkään, en vain jaksa elää VT-seuran sääntöjen mukaan - enkä halua saarnata mitään mihin en täysin usko.
Ei sillä uskolla sinänsä olekkaan tekemistä, mutta se on esimerkiksi hengellisen kasvun kannalta hyvä, siellä saa opetusta jne.
ex palv.valvoja

Re: Ei niin uskomaton,kun moni muu.

Viesti Kirjoittaja ex palv.valvoja »

Hyvää uuttavuotta kuomat!

Rekisteröidyin uudelleen uudella nimimerkillä muutaman vuoden jälkeen näille sivustoille.
Entinen nimimerkki oli m.näätinki

Lyhyesti nykyisestä elämänmenosta:
Elämä sujuu tasaiseen tahtiin.Ystäväpiiri on lajentunut(kuten m.m. facebookista voi havaita).
Elämäsä on paljon ilonaiheita,kuten m.m. monet sukulaiseni ja tuttavani ovat joko jääneet pois vartiotornilahkosta.Minä kiitän siitä Herra Jeesusta,joku muu voi ajatella siitä toisin.
Olen myös ollut viimeaikoina yhteydessä minulle läheiseen sukulaiseen usean vuoden jälkeen. JIPPIIII!!!

T: m.n.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kas, hauska tavata vanha tuttu. Tervetuloa uudelleen näille sivuille. :D
Massetar

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Kiva kun tulit takaisin :)
ex palv.valvoja

Viesti Kirjoittaja ex palv.valvoja »

Joskohan nyt kirjoittaisin jotain nykyisestä "uskon elämästäni"-
En tietenkään ala mitään saarnaamaan,mutta uskossa olen.Elikä uskoni peruskulmakivi on edelleen Jeesus.Tiedän hyvin sen, että on avoimia kysymyksiä,koskien Jeesusta,mutta jos niitä ei olisi,mitä sitten olisi USKOLLA enää mitään sijaa.Kaikkia ei voi selittää tieteellä tai järjellä.Tämä on peruskulmakiveni.
Mihinkään seurakuntaan minä ja vaimoni ei kuuluta.Olemme "universaaleja" kristittyjä.No,nimellisesti kuulun luterilaisiin ja vaimoni adventisteihin,mutta siinä se sitten onkin.Meidän seurakuntamme on se, kun keskustelemme kolmisin(vaimoni poika,joka on myös uskossa)hengellisistä asioista.Toimii muuten hyvin.
Asustelemme nykyään kauniilla paikalla ja mukavassa talossa.Koemme että Herra on siunannut meitä.Saamme nauttia elämästä jo nyt eikä joskus tulevaisuudessa.
Elämä ON laiffii!!
äänilaiteveli

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

ex palv.valvoja kirjoitti:Joskohan nyt kirjoittaisin jotain nykyisestä "uskon elämästäni"-
En tietenkään ala mitään saarnaamaan,mutta uskossa olen.Elikä uskoni peruskulmakivi on edelleen Jeesus.Tiedän hyvin sen, että on avoimia kysymyksiä,koskien Jeesusta,mutta jos niitä ei olisi,mitä sitten olisi USKOLLA enää mitään sijaa.Kaikkia ei voi selittää tieteellä tai järjellä.Tämä on peruskulmakiveni.
Mihinkään seurakuntaan minä ja vaimoni ei kuuluta.Olemme "universaaleja" kristittyjä.No,nimellisesti kuulun luterilaisiin ja vaimoni adventisteihin,mutta siinä se sitten onkin.Meidän seurakuntamme on se, kun keskustelemme kolmisin(vaimoni poika,joka on myös uskossa)hengellisistä asioista.Toimii muuten hyvin.
Asustelemme nykyään kauniilla paikalla ja mukavassa talossa.Koemme että Herra on siunannut meitä.Saamme nauttia elämästä jo nyt eikä joskus tulevaisuudessa.
Elämä ON laiffii!!
etkai sä nyt helluntalaiseksi oo kääntyny..?!? voivoi... ojasta allikkoon. Jehovan todistajat on sinänsä ihan suht järkevä uskonto, vaikkakin vakavia puutteita löytyy, mutta siis helluntalaisuus tai vapaakirkkolaisuus... kröhöm..
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
Jaakko Ahvenainen

äänilaiteveli kirjoitti:Jehovan todistajat on sinänsä ihan suht järkevä uskonto, vaikkakin vakavia puutteita löytyy...
Onkohan minunkaan kohdallani ihan kaikki ok, koskapa en näe jehovantodistajuudessa mitään järkevyyttä, saati järkeä, vakavia puutteita sitäkin enemmän.
Nyt on pakko kompata "ex palv.valvojaa" hänen ja perheensä valinnoissa yksinomaan jo persoonallisen valintansa tähden. :wink:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Ei ryhdytä arvottamaan suuntia, siitä ei hyvää seuraa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Suuntien arvostelijat saavat täältä vielä epitemian eli kurinpitotoimia.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Jaakko Ahvenainen

Pyydän anteeksi, mikäli olen loukannut "äänilaiteveljeä". Mutta, koska tapani on puhua varsin suoraan, ja ellei jehovantodistajuuteen kohdistamani arvostelu sovi, antaa palaa. :mrgreen:
äänilaiteveli

Viesti Kirjoittaja äänilaiteveli »

Jaakko, jos nyt verrataan jehovan todistajia ja helluntalaisia, ni voitko muka pitää jälkimmäisiä jotenkin järkevämpinä. En väitä että JT olisivat jotenkin parempia ihmisiä, mutta jos nyt puhutaan ihan vain näiden uskontojen välisestä järkevyydestä, ei arvailuille ole sijaa. Lähinnä uskonkäsityksiä tarkoitan.

Jt:t pohjaavat uskonsa raamattuun. Jos kysyt heiltä jotain, saat vastauksen raamatun pohjalta. (pääsääntöisesti) mutta jos kysyt helluntalaisilta jotain, joiden joka toinen sana on muutenkin Jeesus, niin... Jeesus on kunigas, Jeesus on Herra, Jeesus on Jumala. Ja samaan aikaan vielä jumalan poika. Jeesus on kaikki ja kaikkialla.

jos on vieraillut Jt kokouksissa niin kummassakohan on meno hieman viisaampaa. Helluntalaisten kokous = http://www.youtube.com/watch?v=TCGJ4zVT-uA

Helluntalaiset saarnaamista: http://www.youtube.com/watch?v=NAAY7RrE ... re=related ja/tai http://www.tv7.fi/tv7portal/vod/player. ... s_ja_elama

Mainitaanko raamatussa Helvetti? Kolminaisuus? Ihmeparantumiset? Niitä tapahtuu H ja VP seurakunnissa mutta ihme kyllä kukaan ei ole vielä voinut todistaa niitä todeksi...

En puolustele JT toimintaa millään tavalla, enkä ihaile sitä lahkoa. päinvastoin. mutta kysymyksessä olikin näiden uskontojen (uskonkäsityksien) välinen järkevyys.
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
Jaakko Ahvenainen

Vastaan Sinulle, "äänilaiteveli" ihan yksityisesti, ettemme enempää kumpikaan pahentaisi VSF:n sääntöjä ja sivustoilla vierailijoita, jookos? :D
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Jo JT-aikana ajattelin, että ns. alkuseurakunnassa meno oli samanlaista kuin helluntaiteltassa nykyisin. Kielilläpuhumista, "ihmeparantumisia" ja Jeesuksen hokemista. Seurakunnat olivat hyvin itsenäisiä, kuten helluntaiseurakunnat nykyisin.

JT:t esittävät muutenkin alkuseurakunnan jotenkin yltiöharmonisena ja "järkevänä" toimintaympäristönä, mutta Raamatustakin selviää, että siellä oli riitoja, loukkaantumisia, ylensyömistä, moraalittomuutta, oppikysymyskiistoja. Rahaa kerättiin kierrospaavalille mutta ulkokultaisesti jo etukäteen, "jottei keräyksiä tehtäisi enää silloin kun minä tulen".
Religionsfri.
Vastaa Viestiin