Itse henkilökohtaisesti voin todeta että yliluonnollin voi ihan hyvin olla luonnollista, mutta olemme
niin vieraantuneet todellisuudesta, luonnosta ja itsestämme että pidämme joitakin asioita yliluonnollisina.
Itselläni on sellaisia ennakko aavistuksia joskus, ja huomaan että ne varoittavat esim vaarasta,
no joku voi nähdä asiassa suojelus enkelin tai jumalan tai ihan mitä vaan.
Mutta voihan se olla niinkin että kysymyksessä on alkukantainen itsesuojeluvietti joka varoittaa minua vaarasta, jokin minun aivoissani tulkitsee erilaisia tapahtumia, en todennäköisesti itse edes tajua sitä.
Se voi olla muisto sieltä ajalta jolloin ihminenkin eli vielä luonnossa ja todellakin osasi lukea maailmaa
toisellalailla.
Nyt kun ihminen elää tietyllä tavalla suojattua elämää niin näitä vaistoja ja viettejä ei enää sillä lailla tarvita,
ei villipedot uhkaa, emme ole kenenkään riistaa, olemme tottuneet olemaan turvassa.
Ja silti tuo mekanismi meissä edelleen on, mutta olemme alkaneet pitämään sitä yliluonnollisena vaikka se olisikin henkiinjäämisen kannalta ihan luonnollinen reaktio.
Totuus asiasta kuitenkin on etten tiedä, sen tiedän että pelko joka on mielessä voi saada minut kuvittelemaan kaikenlaista, jopa näkemään.
Pieni lisäys, mulle jo pelkkä tietokone on yliluonnollinen kun en sitä tajua, ja onhan se yliluonnollinen,
ei sitä esiinny luonnossa...

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.