KuuNuu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

KuuNuu

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Joskus aikoinaan kun olin nuori Jehnu niin, herätkää lehdessä oli kauhutarina KuuNuu kiusaajasta , joka vainosi jotain naista jossain Afrikassa vissiin , en muista tarkemmin. Tarina vaikutti minuun pelottavasti ja kerran kenttäpalveluksessa ollessani esittelin sitä ihan tosissaan ovenavaajalle.Ovenavaaja sanoi että tuo nyt on jo aivan höpöä ja paiskasi oven kiinni.

Niin se KuuNuu oli tietysti Demoni ja säikytteli ja piinasi tuota naista ja kiusasi häntä , mutta sitten nainen kait pääsi eroon siitä , kun rupesi Jehovan todistajaksi. :o

Tarina oli lienet tarkoitettu lähinnä vahvistamaan Jeppulien uskoa. MInun uskoa se ainakin vahvisti , myöhemmin sen vaikutus laantui ,kun laitoin oman pääkopan kokolailla uusiksi. :mrgreen:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jaakko Ahvenainen

Re: KuuNuu

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

En noita demoneita ihan olan yli heittäisi, mitä tai keitä lienevätkin. Omia kokemuksia ei ole, mutta olen tavannut henkilöitä, jotka ovat joutuneet luopumaan asunnostaan papin toimittamasta eksorkismista (demonien karkottaminen) huolimatta. Ihan olivat tavallisia ihmisiä. Myös on tuttupiirissäni henkilöitä, jotka spiritismin kautta ovat moisiin törmänneet. Eivät halua pyynnöistäni huolimatta mitään kertoa. Ihan täysjärkisiä kaikki.

Jotain täytyy olla taustalla, joskaan en itse ole moisia kohdannut, enkä perkeleitä pelkää. En osaa tähän enempää sanoa. Ainakin näille henkilökohtaisesti tapaamilleni ihmisille tällä on ollut merkitystä. Itselleni ei ole tapahtunut mitään demoonista. Kaikille on löytynyt ihan luonnollinen selitys jääkaapin oven paukkeesta tai astioiden tippumisesta alkaen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jos ne demonit ovat niitä jotka tulevat UFO:illa, ovat horoskoopissa se kolmastoista tähtimerkki ja aiheuttavat maasäteilyn ?
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Henk.koht. olen itse muutaman kerran nähnyt/kokenut yliluonnollisia asioita.

Jopa täällä uudessa asunnossa. Moni väittää että niille on <luonnollinen selitys, mutta yhtään hyvää selitystä en ole vielä kuullut. Varmasti moni kokemus onkin vain tuulen vinkumista seinillä, mutta en usko että kaikki.

Mitä ne sitten ovat niin siihen on paha mennä sanomaan. Demoneita, kuolleiden henkiä?
YksinäinenSusi

Kyllä minäkin , silloin kun pelkäsin demoneita , niin ei tarvinnut paljoa jossain nurkassa jokin risahtaa tai kuulua jotain rapinaa , kun jo ajattelin , että nyt se oli sitä. Ja piti ihan raamattukin ottaa vierelle , että olisi turvallisempi olo.

Mutta nykyään kun , uskonto on jäänyt taakse , niin mistään rapinoista ei enää välitä mitään , ei niitä edes vaivaudu pohtimaan , juurikaan , että mikähän tuokin nyt oli.

Olen jopa ajatellut että miksi saatana olisi niin tyhmä , että haluaisi vahvistaa kristittyjen uskoa , aiheuttamalla moisia ääniä. :wink:
odette80

Muistan pentuna eräässä talossa ollessani en saanut ikinä unta kello 12-04 välisenä aikana yöllä. Ja tasan kello 04 vintti pimeni eli nukahdin. Tuossa huoneessa tapahtui muutenkin kummia.

Pidän itseäni suhteellisen järkevänä ihmisenä enkä kaikkea luule "demonien" hommiksi, mutta välillä vaan tapahtuu sellaista mitä en usko järjellä selitettävän.

Uskoisin että henget ovat hyviä niille, jotka niin uskovat. Ja henget ei näy niille jotka ei niihin usko, mutta ne jotka uskoo ja pitää henkiä pahoina niin ne ovat heille pahoja. Joko oikeasti tai sitten mielessä!

En kokenut demoneita niinkään pelottaviksi vaan ahdistaviksi olennoiksi jt aikanani.
YksinäinenSusi

No itse olen kyllä nähnyt hyvin todentuntuisia unia , jotka ovat niin todentuntuisia olleet , ettei niistä voi oikein selkeästi sanoa ihan , että olivatko ne unia vai eivät. Tällaisia unia tuli etenkin silloin , kun olin juonut kaljaa putkeen useita päiviä jopa viikonkin.

Esim. olin jonkinlaisessa horteessa , en täysin unessa , ja 3 demonia tuli pienien poikien muodossa ja nauroivat minulle häijysti , en voinut liikkua mitenkään ja nämä demonipoijjaat kuristivat minua niin , etten oikein saanut henkeä.

Toinen tapaus oli , kun olin taas juopotellut liian pitkään , tuli ovesta sisään ilkeä demoni jolla oli iso veitsi. Tämä demoni pisteli veitsellään minua kylkeen , niin että veitsi oikein tuntui , miten se upposi minuun. Mutta sitten kyllä heräsin tuosta horteesta ja koittelin kylkeäni , eikä siellä mitään pistohaavoja ollutkaan.

Saattoi johtua siitäkin , kun tuohon aikaan käytin masennuslääkkeitä ja viinaa yhtaikaisesti , niin todellisuus ja unimaailma alkoivat jotenkin mennä sekaisin , aivot ei erottanu ihan oikein , mikä on totta ja mikä unta. Siitä varmaankin johtui tuo unien todentuntuisuus. :roll:
Vieras

Jos olisin demoni, niin en päästäisi epämääräistä risahdusta itsestäni, vaan esittelisin itseni ihan nimeltä ja esittäisin asiani, esim. että kun pitäisi saada sinne jehovakonventtiin niitä vanhojen painotuotteiden valokopioita nykylukijan kannalta kriittisistä kohdista.

Povaamisesta on helppo esittää uskoa vieviä kysymyksiä, kuten että eikö kortit ensin keksitty seurapelitarkoitusta varten, mistä on sitten peräisin se ennaltatietämysmekanismi povaamistekniikassa, kuinka se ensimmäisen kerran tullut ihmiselle tiedoksi ja mikä sen koodi tarkasti ottaen on, esim. mikä on pataviitosen ennuste ?

Miten kysymykset tehtäisiin demonistä ? Syntyykö risahdus kun demoni kömpelyyttään rymistelee varomattomasti vai onko sillä joku informaatioarvo, tarkoittaako se aikaansaada määrätyn reaktion kuulijassa ?
YksinäinenSusi

Eräs ennustaja eukko sanoi minulle , että kortit ikäänkuin ovat vain apuna siinä , että tuo ennustamiskanava hänessä aukeaa.

...demoni lienee saa kieroa nautintoa ihmisten kiusaamisesta , pelottelusta , koska on kiva kun joku on voimattomasti peloissaan , ja kun sen toiset ihmiset sitten panee vain tuon kiusatun ihmisen mielenterveyden piikkiin , niin tunnelma onkin täydellinen... :?
odette80

Itse näin kanssa unen jossa demoni ilmeisesti yritti kuristaa minua ja tunsin jopa kädet kurkulla. Apua yritin huutaa onnistumatta ja heräsin tuohon kuristuksen tunteeseen.

Mutta oletko kuullu tästä asiasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
YksinäinenSusi

Joo, näköjään tuo selittäisikin nuo mun harhat , erityisesti olen tykännyt 'leijumisen tunteen' harhasta , jossa ennen heräämistä olen saanut leijailla korkeallakin irti ruumiistani , se on ollut mahtava tunne ja aina toivon että ne tulisivat uudestaan , mutta ei niitä ole enää tullut pariin vuoteen. Ehkä se johtuu siitä , kun suurin haaveeni olisi saada lentää kuin lintu. :)
Outolintu

Viesti Kirjoittaja Outolintu »

Itse henkilökohtaisesti voin todeta että yliluonnollin voi ihan hyvin olla luonnollista, mutta olemme
niin vieraantuneet todellisuudesta, luonnosta ja itsestämme että pidämme joitakin asioita yliluonnollisina.

Itselläni on sellaisia ennakko aavistuksia joskus, ja huomaan että ne varoittavat esim vaarasta,
no joku voi nähdä asiassa suojelus enkelin tai jumalan tai ihan mitä vaan.

Mutta voihan se olla niinkin että kysymyksessä on alkukantainen itsesuojeluvietti joka varoittaa minua vaarasta, jokin minun aivoissani tulkitsee erilaisia tapahtumia, en todennäköisesti itse edes tajua sitä.
Se voi olla muisto sieltä ajalta jolloin ihminenkin eli vielä luonnossa ja todellakin osasi lukea maailmaa
toisellalailla.

Nyt kun ihminen elää tietyllä tavalla suojattua elämää niin näitä vaistoja ja viettejä ei enää sillä lailla tarvita,
ei villipedot uhkaa, emme ole kenenkään riistaa, olemme tottuneet olemaan turvassa.

Ja silti tuo mekanismi meissä edelleen on, mutta olemme alkaneet pitämään sitä yliluonnollisena vaikka se olisikin henkiinjäämisen kannalta ihan luonnollinen reaktio.

Totuus asiasta kuitenkin on etten tiedä, sen tiedän että pelko joka on mielessä voi saada minut kuvittelemaan kaikenlaista, jopa näkemään.

Pieni lisäys, mulle jo pelkkä tietokone on yliluonnollinen kun en sitä tajua, ja onhan se yliluonnollinen,
ei sitä esiinny luonnossa... :lol:
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
odette80

Monesti on ollut ihan pieni valinta edessä esim. töissä. Teenkö jomman kumman asian ensin. Monesti tulee tunne että teenpä tuon niin se onkin ollut hyödyllinen valinta.

Naapurissa oli aikoinaan vuosia eräs "raanu" ikkunassa ja kerran ohi mennessä mietin että olisi jo aika tuo vaihtaa. Seuraavana päivänä se olikin vaihdettu.

Enneunia on myöskin ollut. Vähemmän kyllä nykyään. Monesti ihan pienen hetken katsoessani toista ihmistä silmiin olen voinut määritellä siitä paljon.

Nuo eivät ole pelottavia asioita, mutta koen olevani herkempi kuin moni muu ihminen. En tiedä johtuuko siitä että olen vähän erakko luonne vai mistä.
Kalastaja Pekka

Viesti Kirjoittaja Kalastaja Pekka »

Tuossa vielä unihalvauksesta kansanperinteessä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Painajainen

Suomalaisessa kansanperinteessä Painajainen tai Painaja on alun perin ollut pahansuopa tumma tai musta olio, esimerkiksi sielu, demoni, eläin tai lintu, joka on noussut nukkuvan rinnan päälle, halvaannuttaen ja yrittäen jopa tukehduttaa tämän. Olennoksi on käsitetty pikemminkin unihalvaus ja sen aikaansaama painon tunne rinnan päällä, kuin paha uni. Sanan painajainen merkitys on kuitenkin yleistynyt tarkoittamaan myös pahoja unia.
Vieras

Ei ole ollut noita ennenäkyjä eikä -unia, mutta monesti lottokuponkia täyttäessä on tullut mieleen, että olisipa niitä.

Niitä toteutuneita unia on tutkittukin, yksi jossa kadonnut henkilö sijaitsi oikein unessa. Selityksenä oli että näkijä oli kulkenut etsiessä läheltä ja tuntenut hajun, mutta ei tuolloin saanut tuosta heikosta hajusta pääteltyä.

N-liittolaisessa kirjassa käsittelijä totesi yksioikoisesti että kun mies oli rehellinen ja oli tiennyt asian yliluonnollisesti, niin hänen oli täytynyt erehtyä, koska yliluonnollisesti se ei ole mahdollista, ja hän oli siis oikeasti tiennyt asian muutenkin.

Joskus näin unessa tuolloin elävän ihmisen hukkuneen, kauhealta tuntui kun läsnä rannalla ollut tuttu henkilö oli sen vuoksi menossa järveen kuin lapsena huviuintiretkestä puhuen. Niinhän unessa eri asiat sekoittuvat. Tuon kuoleman osalta on oikea toteutuma ollut kuiva.
Vastaa Viestiin