Komea ja tyhmä
Valvoja: Moderaattorit
-
odette80
Re: Komea ja tyhmä
Asia jäi kesken.. siis moni sisar on myös sanonut että harmittaa, kun meni naimisiin. Että olisikin halunnut elää omaa elämää ja tehdä mitä itse haluaa ilmans suostumuksia. Että varmasti rakastaa miestään, mutta se ei riitä.
-
YksinäinenSusi
Maailmassa tämäkin on järkevämmin toteutettu , jotkut avo- ja jopa avioparit asuvat erillään omissa vuokra-asunnoissaan ja ikäänkuin "seurustelevat" edelleen ja pysyvästi. He ajattelevat viisaasti , että "sitähän kyllästyis äkkiä toiseen , jos oltais aina saman katon alla" .odette80 kirjoitti:Asia jäi kesken.. siis moni sisar on myös sanonut että harmittaa, kun meni naimisiin. Että olisikin halunnut elää omaa elämää ja tehdä mitä itse haluaa ilmans suostumuksia. Että varmasti rakastaa miestään, mutta se ei riitä.
Ja tämähän onkin tosi kuin vesi , ratkaisuna erinomainen.
Se myös tarjoaa oman rauhan mahdollisuuden silloin kun sitä tarvitsee , ja sitten taas kun kaipaa seuraa ,niin hommaillaan kaikkea kivaa yhdessä.
Eräs tällaisessa järjestelyssä oleva mies sanoi aina vaimoaan tyttöystäväksi , ja vaimo koki sen hyvin romanttisena asiana.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
YksinäinenSusi
Pehmoluopio kirjoitti:
Niin minäkin. Taidat olla kiinalaisen astrologian mukaan kukko?
Jos tuo kukko vastaa vaakaa , olen lokakuussa syntynyttä sorttia.
-
odette80
Kyllä minäkin mieluiten ostaisin semmoisen pienen kakkosasunnon ihan sitä varten että haluan olla yksin tai toisen nassu ärsyttää. Tai tulee riitaa niin on paikka mihin mennä. Nyt sitä ei ole ja joudut päjöttään sisällä, vaikka kuina ketuttaa 
-
VE
En odottanut ihmeitä hääyöltä, se sattui muutenkin ikävään aikaan kuukaudesta. Joten neitsyys meni n. viikko häiden jälkeen, paikat muutenkin arkana ja yhtä tuskaahan se oli. Varmasti myös miehelleni, eri tavalla vaan. Sitä aina joskus teininä ajatteli että se olis se "erityinen hetki" kun se luonnostaan tapahtuis. Ei niin että ensimmäinen hetki missä se joten kuten vois onnistua, Betelin äijän aamenen jälkeen. Oltiin 21 vuotiaita, ja kyllä siitä naimisiin menosta kyseltiin ja painostettiin ensimmäisistä treffeistä lähtien. Oltiin jo "vanhoja". On ollu mielenkiintosta seurata miten ihmeessä sitä ollaan vieläkin yhdessä kaiken koetun jälkeen. Ehkä me vaan sitten oikeesti rakastuttiin :). Monet muuttaa tosiaan suoraan perheen luota yhteen. Minäkään en ehtinyt asua yksin yhtään, suoraan kotoa naimisiin. Vaikka en vaihtais miestäni keneenkään, kyllä sitä oikeesti olis tehny kaiken toisin jos olis järjissään ollu :D!odette80 kirjoitti:Ei se välttämättä eka yö ole naitsyt naiselle niin kauhean kiva välttämättä ole. Ja sitten kaikki odottaa että onpas nyt kaunista ja ihanaa ja Jumalalle mieliksi. Ja kysellään typeriä seuraavana päivänä. Koskahan todistajat oppivat että se on aika tavallinen asia ihmisen elämässä. Ihmekään että varsinkin naiset pettyy ekaa kertaa, kun moni maailmallinen pettyy siihen. Ja kun huomaa että ei tämä ole niin ihanaa kuin luuli ja varsinkaan, jos miehestä (yleensä pojasta) ei ole "mieheksi" nuoren iän puolesta. Itse olin vasta pari vuotta sitten henkisesti ja fyysisesti valmis naimisiin.
En ymmärrä mitenkään tuota lasten naittamista (ovat kuitenkin moninpaikoin naiivempia, kuin monet ikäisensä). Entinen sukulaiseni sanoi että miksette mennyt naimisiin heti, kun täytin 18. Mies oli jo 18. Naimisiin mennessä hän oli jo 19. Pistää vihaksi. Tuohon asiaan olisi aika saada iso muutos. Seksistä kaikkine hyssyttelyineen, mutta muka rehellisine puheineen lavalla pitäisi luopua ja alkaa puhumaan oikeilla nimillä.
-
VE
Lisäys; hääyöstä seuraavana päivänä meiltä kysyttiin sanatarkasti näin, "Miltäs maistui?"
-
YksinäinenSusi
Tuohon ois voinu sanoo , ett sillilt ja suolaselt.VE kirjoitti:Lisäys; hääyöstä seuraavana päivänä meiltä kysyttiin sanatarkasti näin, "Miltäs maistui?"
-
YksinäinenSusi
VE wrote:
...Ehkä me vaan sitten oikeesti rakastuttiin ...
Mutta tämähän on loistavaa
, harvoin käy näin onnellisesti , ja joka tapauksessa ongelman kuuluvatkin parisuhteeseen.
Toisaalta sinkunkaan elämä ei ole helppoa , tosin kyllä yksinkertaisempaa.
Mutta kaksinkertainen on aina kauniimpaa jos homma pelaa.
...Ehkä me vaan sitten oikeesti rakastuttiin ...
Mutta tämähän on loistavaa
Toisaalta sinkunkaan elämä ei ole helppoa , tosin kyllä yksinkertaisempaa.
Mutta kaksinkertainen on aina kauniimpaa jos homma pelaa.
-
odette80
Mulle kävi niin etten kaikesta huolimatta rakastunut no ehkä ihmiseen jotenkin kaverina. Se tyyppi oli vain kämppis. Kenen kanssa nyt oli pakko hengailla, kun todistajia oltiin. Monille sopii järkiliitto ja ehkä jopa seksitön elämä, mutta itse kaipasin muuta.
Isäni kysyi kuinka paljon valo välkkyi yön aikana?? Minua ällöttää oikeasti koko homma. Eka kerta oli suunnaton pettymys ja kipeä kokemus. Toki olisihan se ollut sitä muutenkin, mutta ehkä oikea mies paikallaan olisi ollut silti parempi siihen ja ikää lisää.
Itse olen varattu ja tämän kanssa jo kohta kolmatta vuotta pyöritään ja hui, hui avoliitossa
Kyllä mietin että olis ehkä kannattanut hetken aikaa vain pyöriä oman ruhonsa kanssa, mutta ei kannattanut hyvää heittää mäkeen. <3
Isäni kysyi kuinka paljon valo välkkyi yön aikana?? Minua ällöttää oikeasti koko homma. Eka kerta oli suunnaton pettymys ja kipeä kokemus. Toki olisihan se ollut sitä muutenkin, mutta ehkä oikea mies paikallaan olisi ollut silti parempi siihen ja ikää lisää.
Itse olen varattu ja tämän kanssa jo kohta kolmatta vuotta pyöritään ja hui, hui avoliitossa
-
Vieras
Offitopikin puolelle mutta muistui mieleen että Israelin armeijan naispuolella (naiset ovat armeijassa) oli johtotasolla joku kysyttäessä sanonut tuosta eka kerrasta, että kun siellä armeijan tuvassa on ne isojen tyttöjen jutut, niin siellä muutkin tytöt saavat paineita ja toteuttavat sitten sen eka kerran.
Mikseikö sitten arvioitu, että eikö kyseessä ole sellainen ikävaihe ja niin pitkä ajanjakso että se kerta osuisi joka tapauksessa kohdalle viimeistään tuolloin.
Mikseikö sitten arvioitu, että eikö kyseessä ole sellainen ikävaihe ja niin pitkä ajanjakso että se kerta osuisi joka tapauksessa kohdalle viimeistään tuolloin.
-
VE
:D! Aika sanattomaks veti sillon, ja edelleen. Ei ollut onneks sukulainen, ketä kyseli. Odette80lle "osanotto", karmivaa jos oma isä kysyy seksin sujumisesta. Niskavillat oikein pörhisty :D. Me itseasiassa mietittiin jossain vaiheessa jopa sitä, että oltais erottu, ihan vaan sen takia kun omista häistä on nyt tavallaan ikävät aivopesun ja mielenhallinnan tahraamat muistot. Mutta se on kuitenkin se meidän hääpäivä eikä muuksi muutu vaikka miten kääntyis ja vääntyis. Olis se ollu poikaa elää "synnissä" vähän aikaa ;D, hahhah!JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tuohon ois voinu sanoo , ett sillilt ja suolaselt. :lol:VE kirjoitti:Lisäys; hääyöstä seuraavana päivänä meiltä kysyttiin sanatarkasti näin, "Miltäs maistui?"
-
odette80
Heh! Oma isä on aina ollut hieman kummallisen huumorin ihmisiä. Mutta kyllä se tympi silloin. Muutkion kyseli. Mikä siinä on että todistajia niiiin kiinnostaa toisten seksiasiat. Vaikka sanois mitä niin ollaan niin innoissaan. Huvittavaa että anoppi sanoi aina että te olette niin rakastuneita... joo en ollut! no nyt elän huuuuuh synnissä
, mutta ei se siltä tunnu! Enemmän tämä tuntuu oikealta kuin exän kanssa olo
Omat häät oli tylsät. Oikein hyvää muistoa niistä ole. Lapsimorsiain olo oli. Huoh sillekin! Nyt jos menen ikänä naimisiin niin häät on sen mukaset
Omat häät oli tylsät. Oikein hyvää muistoa niistä ole. Lapsimorsiain olo oli. Huoh sillekin! Nyt jos menen ikänä naimisiin niin häät on sen mukaset
-
Vieras
"hääyöstä seuraavana päivänä meiltä kysyttiin sanatarkasti näin, "Miltäs maistui?"" -tuo on semmoinen kysymys jota ei saa tehdä eikä hyväksyä miltään näkökulmalta.
Vastaukseksi voisi sanoa suoraan, että kun olet kerran tuommoinen lahkotynnyrissä kasvanut lahkosokeutunut harmalla uhkaaja sellaisin vuosiluvuin kuin USA:sta kulloinkin ilmoitetaan, että et itse ymmärrä, niin täytyy sanoa, että opettele tapoja ja ottamaan toisten tunteet huomioon ja kysele kuin olisit uuden ovityön uhrin luona aloittelemassa rakkauspommitustasi, äläkä muuta.
Mitä muuta voisi vastata ?
Vastaukseksi voisi sanoa suoraan, että kun olet kerran tuommoinen lahkotynnyrissä kasvanut lahkosokeutunut harmalla uhkaaja sellaisin vuosiluvuin kuin USA:sta kulloinkin ilmoitetaan, että et itse ymmärrä, niin täytyy sanoa, että opettele tapoja ja ottamaan toisten tunteet huomioon ja kysele kuin olisit uuden ovityön uhrin luona aloittelemassa rakkauspommitustasi, äläkä muuta.
Mitä muuta voisi vastata ?
-
YksinäinenSusi
Odette sanoi,
...no nyt elän huuuuuh synnissä...
Missäs jutus ne Adam ja Eva sitten elivät , pappi ei vihkinyt heitäkään , oikeastaan Adam sanoi Evalle Jehovan edessä , että ... tämäonnytluuminunluistanijalihaminunlihastani... , Adam tavallaan vain julisti Evan puolisokseen...
Sitä paitti , vaikket varmaan uskokkaan Adamiin ja Evaan niin, avioliitto on kuulemma siltikin ihmisten keksimä juttu...
Ja vaikka Jehova loikin ihmisen omasta mielestään ensin , niin kuitenkin ihminen loi ensin Jehovan , paradoksaalista...
MUUTEN , asuin Iissä 10 vuotta ainakin ja Yli-ii siinä vierellä 30 km päässä. Siellä on tehty argeologisia löytöjä kalastaja kylästä , joka oli siellä 7000 vuotta sitten , olen käynyt noilla kaivauksilla , meri oli 7000 vuotta sitten yli-iissä asti.
Miksiköhän Jehova loikin ensin kalastajakylän Yli-iihin 7000 vuotta sitten ja sitten vasta Adamin ja Evan Eedenin puutarhaan 6000 vuotta sitten...
En oekhe ymmärrä tämöst asijoo.
...no nyt elän huuuuuh synnissä...
Missäs jutus ne Adam ja Eva sitten elivät , pappi ei vihkinyt heitäkään , oikeastaan Adam sanoi Evalle Jehovan edessä , että ... tämäonnytluuminunluistanijalihaminunlihastani... , Adam tavallaan vain julisti Evan puolisokseen...
Sitä paitti , vaikket varmaan uskokkaan Adamiin ja Evaan niin, avioliitto on kuulemma siltikin ihmisten keksimä juttu...
Ja vaikka Jehova loikin ihmisen omasta mielestään ensin , niin kuitenkin ihminen loi ensin Jehovan , paradoksaalista...
MUUTEN , asuin Iissä 10 vuotta ainakin ja Yli-ii siinä vierellä 30 km päässä. Siellä on tehty argeologisia löytöjä kalastaja kylästä , joka oli siellä 7000 vuotta sitten , olen käynyt noilla kaivauksilla , meri oli 7000 vuotta sitten yli-iissä asti.
Miksiköhän Jehova loikin ensin kalastajakylän Yli-iihin 7000 vuotta sitten ja sitten vasta Adamin ja Evan Eedenin puutarhaan 6000 vuotta sitten...
En oekhe ymmärrä tämöst asijoo.
Viimeksi muokannut YksinäinenSusi, 02.09.2010 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.